Po napetem finalu letošnjega izbora Poslovni avto leta se je mercedes-benz znova zapeljal na vrh managerskega razreda. Prepričal je žirijo desetih slovenskih direktorjev in novinarje Časnika Finance, bralci pa so premoč priznali najbližjemu tekmecu BMW serije 5.V lanskem izboru je tekmoval le z limuzinsko različico, letos se mu je pridružila tudi prostorna karavanska varianta, s katero se je E še odločneje zavihtel pred tekmece. Pojasnjujemo vrline, zaradi katerih smo ga na sam vrh že drugo leto zapored uvrstili na Financah.
1. Napredne tehnologije
Mercedes-benz razreda E ima v prvi vrsti sodobno tehniko, ki je uporabna tudi v praksi. Sklop kamer in radarjev z dosegom med 40 in 250 metri mercedesu E omogoča skoraj samodejno vožnjo. Do nje ga loči le elektronika, ki prekine delovanje sistemov, saj mora zakonsko nadzor nad avtomobilom obdržati voznik. Sistem drive pilot deluje nad 30 kilometrov na uro, v praksi pa smo približno vsakih 30 sekund do minute morali prijeti volan, sicer bi se sistem izklopil in upravljanje prepustil nam. Če se tudi po nekaj opozorilih ne bi odzvali, bi avto zaviral do ustavitve. Zanimiva rešitev je tudi samodejna menjava pasu le z vklopom smernika. Druga zanimiva rešitev je Remote parking pilot, kjer glavno vlogo odigra iphone šeste generacije. Vklop aplikacije na telefonu je zagnal motor limuzine, vrtenje s krožnimi gibi po zaslonu pa je začelo pomikati avto iz garaže do končne lokacije. Sistem, ki ta hip sicer še ne deluje v Sloveniji, je bolj uporaben kot BMW sistem parkiranja na daljavo.
2. Aktivna varnost
Mercedes E zna s sistemom za zaviranje s funkcijo nadzora prometa v križišču poskrbeti za ugoden razplet nevarnih situacij v prometu. Izkušnja iz lanske predstavitve. Poln plin do sto kilometrov na uro po ciljni ravnini dirkališča Estoril. Inštruktor mi naroči, naj ne popuščam in nikakor ne zaviram, dokler ... Izza betonske ograje boksov se nenadoma pripelje improviziran mercedes A, prekrit s plastično ponjavo. Tresoč se še naprej pritiskam na plin, nakar me predramijo utripanje luči, glasen opozorilnik in silovito zaviranje, ki se konča srečno. Kamere in radarji so zaznali malega A, ki je pripeljal s stranske ulice (križišča), izračunali so njegovo in našo hitrost ter se odločili, kako ukrepati. Kombinacijo varnosti in estetike pomenijo prednji žarometi s 84 LED-sijalkami dolgega snopa, ki se samodejno temnijo in prižigajo, ko jih usmerite v nasproti vozeči avto.Veliko število sijalk poskrbi za učinek mehkega prelivanja, bolj očitnega kot pri audijevih ali bolj preprostih oplovih matričnih žarometih.
3. Povezljivost in upravljanje
Novi razred E ima največji zaslon multimedijskega sistema med tekmeci. Pravzaprav sta v E kar dva povezana 12,3-palčna zaslona, levi razkriva digitalni jezik merilnikov, desni pa sprehod skozi menije, različne nastavitve. Med meniji se sprehajamo prek vrtljivega gumba ali drsnika na dotik na volanu. Multimedijski sistem je povezljiv z vsemi pametnimi napravami.
4. Udobje in prostornost
Udobje nastavljivega vzmetenja in sedežev je vrhunsko, kar smo preizkusili na daljši vožnji s karavanskim razredom E. Odlična je tudi zvočna izolacija, saj motorni hrup štirivaljnega dizelskega motorja le redko prodre v kabino. Počutje pa je mogoče zgolj opisati. To je v primerjavi z BMW serije 5 in volvom S90 bolj razkošno, kabina je bolj zračna. Nekaj manj pa je športnosti v primerjavi z BMW.Devetstopenjski samodejni menjalnik pa poleg mehkobe ponuja tudi hitro pretikanje. Pri prostoru gre rahla zamera le zadnji klopi, ki je vzdolžno prostorsko premalo razkošno odmerjena. Tega ne moremo trditi za prtljažnik. V zadku je ob postavljeni zadnji sedežni vrsti, deljivi v uporabnem razmerju 40/20/40, pri čemer je mogoče vse skupaj podreti oziroma zložiti s preprostim pritiskom na gumb, na voljo 640 litrov prostora, ob povsem zloženi zadnji sedežni vrsti pa je zadaj na voljo 1.820 litrov. To je sicer nekaj manj kot pri predhodniku, a več kot pri tekmecih.
5. Motor, poraba goriva
Kljub visokemu cenovnemu razredu, prek 50 tisoč evrov, je poraba pomemben dejavnik pri izbiri limuzine in karavana tega razreda. Zato so najbolj priljubljeni štirivaljni dizelski motorji. Novi dvolitrski turbodizel v E 220d zmore 143 kilovatov (193 konjskih moči), 400 newtonmetrov navora in uradno porabi le 3,9 litra. Do stotice skoči v 7,7 sekunde, teče uglajeno in tiho. V vožnji je odziven in živahen, s testno porabo od 5,5 do 6,7 litra pa zgledno varčno poganja 1,7 tone težko limuzino.
6. Cena
V tem razredu je cena pomembna, prvič v bližnji zgodovini dvoboja med mercedes-benzom in BMW pa govori v prid prvemu. Karavanski E 220d s samodejnim menjalnikom stane 52 tisoč evrov, kar je manj kot limuzinski BMW 520d. Popusti so pri tekmecih podobni, v obliki znižane cene ali brezplačne dodatne opreme. Mercedes-Benz se je zbudil na področju, ki ga je še lani v Sloveniji obvladoval BMW.
Foto: Miloš Milač