Avto

Emocije in strast v podobi mladostne španke

Seat ibiza v peti generaciji ohranja svoj mladostni značaj, športnost in uporabnost, z všečno podobo, modnimi barvami, najsodobnejšimi tehnologijami in prostornostjo pa bolj kot kdajkoli piha na dušo mladim.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.05.2017 00:30
Čas branja: 10 min

Španska Ibiza je kljub svoji majhnosti zelo raznolik in privlačen otok. Belina tamkajšnje arhitekture se prepleta z eksotično atmosfero, izredno kuliso pa dopolnjujejo čudovite peščene plaže, nasadi figovcev, vinske trte ter stare oljke. Ibiza za mnoge pomeni tudi kraj neskončnih zabav, kjer čas ne obstaja, dnevi in noči pa minevajo ob ležernih zvokih glasbe na plažah ter elektronskih ritmih v nešteto barih in klubih. Raj za mlade in vse, ki se počutijo mladostno.

Ibiza pa je tudi avtomobilska ikona, v katero je Seat od leta 1984 (takrat samostojen in s pomočjo Porscheja in Karmanna) skušal vnesti kar največ emocij, strasti in pozitivne energije, z njimi pa je skozi čas in v treh desetletjih pod okriljem Volkswagna razveselil milijone lastnikov.

Morda je bil to njihov prvi avto, s katerim so se prvič odpravili na pot do univerze, morda ga še danes uporabljajo kot družinski avtomobil. Seat ibiza je gotovo avtomobil, ki je med 5,4 milijona kupci osrečil tudi mnoge Slovence in predvsem Slovenke, ki so se rade zlile s španskim temperamentom. Od junija naprej bodo emocije še močnejše, saj na slovenske ceste za ceno 12.500 evrov (oziroma tisočaka manj v primeru financiranja) prihaja nova Seat ibiza.

Najboljši rezultati v zgodovini

Za španski Seat je ibiza eden najpomembnejših modelov, za ateco in leonom pa predstavlja tretji model v okviru največje produktne ofenzive v zgodovini znamke. Seat je lani prodal rekordnih 408 tisoč vozil (30-odstotno povečanje v zadnjih štirih letih), od tega 150 tisoč ibiz, in dosegel najboljše finančne rezultate v svoji zgodovini. Prihodki so dosegli 8,6 milijarde evrov (+3,2%), dobiček iz poslovanja pa 143 milijonov evrov. Leto prej so imeli izgubo.

Mnenja o tem, koliko je petvratna ibiza dejansko nova, so bila deljena le do trenutka, ko smo se ji pred letališčem El Prat blizu Barcelone približali. Marsikoga je na daleč spomnila na predhodnico, a potem od blizu zlahka razkrije nove in prefinjene poteze.

Peta generacija ibize – kot prva na novi modularni platformi MBQ A0 - združuje eleganco in visok slog, a pri tem ne pozabi na svoj mladostni značaj ter ob večji prostornosti in varnosti še naprej stavi na športnost, udobje in funkcionalnost.

Vpogled v mere namreč pokaže, da je s 405,9 centimetra resda za dva milimetra krajša od predhodnice, a je po drugi strani širša za kar 87 milimetrov ter meri 178 cm in nižja za milimeter (144,4 cm). Njena zunanja podoba je zato bolj mogočna in suverena, v še za centimeter in pol nižji ter športno ukrojeni različici FR pa že nekoliko napadalna.

Všečno celoto tvorijo prepoznavni LED podpis dnevnih žarometov in zašiljene meglenke spredaj, kratki previsi, značilne bočne vzdolžne linije, samosvoje majhne LED luči na zadku in nabite obline odbijačev, zaključujejo pa tudi do 18-palčna platišča, kromirane obrobe stekel, sončna streha in polni LED-žarometi.

Ob prvem stiku z avtomobilom nam je zato hitro postalo jasno, da bo všeč mladim ter da bodo ibizo za svojo vzele predstavnice nežnejšega spola. Ne le zaradi njenih oblin, ki poudarjajo športnost, zagotovo jih bo očarala tudi z barvami. Pri Seatu so novinki namreč namenili tudi tri nove barve z nekoliko pomenljivimi imeni: poželjivo rdeči, misteriozno modri, urbano srebrni ali mistično škrlatni barvi.

Pa naj bo mistično škrlatna smo si rekli, ko je bilo treba izbrati avtomobil, s katerim se bomo naužili lepot Barcelone in njenega vinogradniškega zaledja. Da bi se pri tem na okoli 250-kilometrski poti počutili utesnjeno, se ni bilo za bati, saj je ibiza zdaj med bolj prostornimi avtomobili v svojem razredu.

Medosje so razširili za skoraj deset centimetrov (256,4 cm), s 355 litri (+67 litrov) pa je družinsko odmerjen tudi prtljažnik z dvojnim dnom in nizkim nakladalnim robom.

Nova platforma dela čudeže, saj je nova ibiza praktično enako velika kot prejšnja, a hkrati občutno prostornejša. K temu pomagajo tudi drugačni sestavni elementi, nekateri so drugače razporejeni, opazno tanjša pa tudi vrata. Tudi to pripomore k več prostora v kabini, zvočna izolacija pa je kljub temu ostala na zgledni ravni.

Širina potniške kabine se je povečala za 55 mm na voznikovi strani in za 16 mm na sovoznikovi strani. Sedeži so tako za kar 42 mm širši in bolj udobni, zadaj se je prostor za noge povečal za 35 mm, prostor za glavo pa za 17 mm. Na zadnjih sedežih tako potniki višji od 1,75 m niso več tako omejeni kot prej in uživajo v večjem udobju kot prej.

Dobro počutje v kabini nadgradijo tudi izboljšani materiali in kakovostna izdelava – plastika na armaturni plošči in vratih je sicer trša, kot bi si želeli, a nikakor cenena. Ergonomija je izboljšana, vse deluje pregledno in na dosegu roke, osrednji del vozila pa je v duhu športnosti rahlo obrnjen proti vozniku. Merilniki so še klasični, a s prihodnjim letom prihajajo tudi digitalni, kot jih poznajo Audiji in Volkswagni.

Glavnino mladih kupcev bo tako ali tako zanimal osrednji 8-palčni zaslon na dotik, ki zmore popolno integracijo pametnega telefona in pod katerim je tudi odlagališče za brezžično polnjenje telefona. Vozniku in potnikom je na voljo sistem Full link, ki ponuja povezavo s pametnim telefon, vključno z Android Auto, Apple CarPlay in Mirror Link. S tem so potnikom na voljo mnoge aplikacije, ki olajšajo vožnjo in jih tudi med vožnjo ohranjajo v stiku s prijatelji in dogajanjem v medmrežju.

Zaslon na dotik se v praksi izkaže kot zelo odziven, pregleden in enostaven za uporabo, obenem podpira satelitsko navigacijo ter pri vzvratni vožnji prikazuje zelo jasno sliko visoko resolucijske kamere. Gotovo gre za eno najboljših kamer v razredu, ki prikazuje tudi oddaljenost od predmetov okoli vozila.

Prostornost in povezljivost sta gotovo med dodatnimi aduti nove ibize, pozabiti pa ne gre niti na opremo. Ibiza bo na voljo v paketih Reference, Style, XCellence in FR (poleg znižanega podvozja nase opozarja z rdečimi zavornimi čeljustmi, s spojlerji, difuzorjem, poudarjenimi zaključki izpušnih cevi ter posebnimi platišči), lahko pa se bo pohvalila tudi z nekaterimi dodatki, značilnimi za precej večje in dražje avtomobile.

Med že omenjenimi sladkorčki velja izpostaviti še brezstični ključ za vstop v vozilo in zagon motorja. prednja in zadnja parkirna tipala ter nadpovprečen zvočni sistem Beats Audio z DSP, 8-kanalnim ojačevalnikom z močjo 300W in sedmimi zvočniki.

Nova ibiza je bogata tudi z asistenčnimi sistemi, med katerimi velja izpostaviti nadzor prometa pred vozilom (Front Assist), ki prepoznava tudi pešce, asistenco za zastoje (Traffic Jam Assist) in prilagodljiv radarski tempomat (Adaptive Cruise Control).

Novost, vezana na vozno dinamiko je nastavitev voznikovega profila (Drive Profil). S pritiskom na stikali na konzoli med sedežema lahko voznik izbira med načini eco, sport in normal ali pa si nastavitve volana (trdota, odzivnost) in odzivnost stopalke za plin, delovanje klimatske naprave, menjalnika in motorja prilagodi po svoje. V praksi nismo opazili kdo ve kakšnih razlik, je pa res, da smo pretežni del časa po odličnih katalonskih cestah vozili dokaj dinamično.

Pod motornim pokrovom se je namreč vrtel sodobni litrski turbobencinski trivaljnik s 85 kilovati oziroma 115 »konji«, ki ga v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom toplo priporočamo. Motorček je uglajen in živahen, svoj potencial razvije že pri zelo nizkem številu vrtljajev (največ 200 Nm med 2.000 in 3.500 vrtljajev), se zlepa ne upeha in ni glasen. Šele pri višjih vrtljajih nase opozori z značilnim grgranjem trivaljnika, a se obenem odlično ujame z menjalnikom ter navduši s porabo dobrih šestih litrov ob dinamični vožnji po avtocestah, podeželju in mestu.

Španci bodo ibizo tako ali tako najprej ponudili z bencinskimi motorji, 1,6-litrski dizli z močjo od 80 do 115 konjev pridejo pozneje, na voljo bo tudi pogon na zemeljski plin. Osnovni motor bo tako litrski MPI s 65 ali 75 'konji', srednja možnost je 1.0 TSI s 95 konji in 5-stopenjskm ročnim menjalnikom, trenutno ponudbo pa zaključuje povsem nov 1,5-litrski TSI s 150 konji in možnostjo izklopa dveh valjev.

Slednjega še nismo imeli možnost preizkusiti, gotovo pa bo ibiza z njim še bolj dinamičen avtomobil, s katero si bo lahko voznik tudi na račun sodobne platforme privoščil tudi zelo hitro vožnjo. Kot so nam povedali Seatovi inženirji, bo to verjetno tudi najmočnejši motor v ibizi, saj ne bo več najmočnejše različice Cupra. Ker proti koncu leta prihaja mali križanec arona, je z nove ibize odpadel tudi nahrbtnik v različici ST, prav tako pa se je poslovila izpeljanka s tremi vrati.

S svojimi oblinami, kakovostjo, opremo, povezljivostjo, varnostjo in dinamičnimi odlikami nova Seat ibiza dokazuje, da je najboljša ibiza v zgodovini. Če k temu dodamo še ugodno ceno, bolj prostorno notranjost in tehnične novotarije, ki jim ta hip v razredu ni para, je jasno, da so pri Seatu naredili odličen avto za mlade ljudi.

Foto: Seat

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Španka v poželjivo rdeči obleki
Avto
AvtoJanez Kovačič Španka v poželjivo rdeči obleki

Nova ibiza v petvratni karoserijski izvedbi je oblikovno ostrejša, zato tudi opaznejša, notranje prostornejša in z večjim prtljažnikom, ta hip na voljo zgolj z bencinskimi motorji ter v najcenejši izvedbi preko financiranja naprodaj za najmanj 11.500 evrov.

FINANCE
Avto
Številni, a spretno ukročeni konji
Avto
AvtoMiloš Milač Številni, a spretno ukročeni konji

Kako seat leon cupra skoraj 300 »konjev« spravi na cesto le prek prednjim koles in kaj pravijo spomini na GTI izpred 20 let

FINANCE
Avto
Španski recept za mestna središča in pobege na podeželje
Avto
AvtoUroš Božin Španski recept za mestna središča in pobege na podeželje

Nova seat arona je vsestranski križanec. Odlično se znajde v mestih in na podeželju, je udoben, varen, dinamičen in bogato opremljen s sodobnimi tehnologijami

FINANCE
Avto
Kaj je skupnega najboljšim avtomobilom poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj je skupnega najboljšim avtomobilom poslovnega avta leta

Razglasili smo zmagovalce poslovnega avta leta 2017, kipce so odpeljali mercedes-benz razreda E, opel insignia grand sport, volkswagen golf, toyota prius plug-in hybrid, priznanje za avtomobilsko inovacijo leta pa citroën C3

FINANCE
Avto
Nemčija z zakonom dovolila avtonomno vožnjo v prometu
Avto
AvtoMiloš Milač Nemčija z zakonom dovolila avtonomno vožnjo v prometu 14

Dopolnilo zakona o prometu in cestah, ki dovoljuje povsem avtonomno vožnjo do hitrosti 60 kilometrov na uro, je sprejela 20. junija. Audi A8 z avtopilotom AI je prvi avto, ki to omogoča.

FINANCE
Avto
Za volanom: prihranke voznega parka vam lahko prinesejo zaposleni
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom: prihranke voznega parka vam lahko prinesejo zaposleni

Slovenska podružnica Coca-Cole z več kot sto službenimi vozili je svoje zaposlene napotila na učne ure v AMZS Center varne vožnje na Vransko. Posledica njihovega na novo pridobljenega znanja pa je bil letni prihranek pri stroških goriva za kar 14 tisoč evrov.