BMW serije 5 v svetu brez dvoma uživa velik ugled. Ne le med mladci, ki si privoščijo rabljeno, ali menedžerji, ki na poslovnih dogodkih z najnovejšo petico pritegnejo pozornost. Serija 5 je enostavno zaščitni znak Bavarcev, saj si kar 80 odstotkov ljudi ob misli na BMW v spomin najprej prikliče model, ki je od leta 1972 v sedmih generacijah našel skoraj osem milijonov kupcev.
Petica skozi misli večinoma švigne v podobi atraktivne športno-elegantne limuzine, ki med ovinki dvigne srčni utrip, na avtocesti prepriča kot udoben dolgoprogaš, pri sodobnih tehnologijah in varnosti pa postavlja nove standarde. Z vsem naštetim BMW serije 5 naredi vtis v zasebnem in poslovnem življenju, za poželjivost pa bo tokrat poskrbela tudi karavanska različica touring.
Za slovenske poslovneže se čas po napornem delovniku namreč ne ustavi, ampak takrat šele dobro zadihajo. Kdor veselja in izzivov ne najde v kuhanju gurmanskih poslastic, ta gotovo sede na kolo, glede na letni čas pograbi palice za golf, teniški lopar, pohodne čevlje ali smuči oziroma se z družino odpravi na sproščujoč izlet. Tudi dopusti so aktivni, naj gre za supanje, potapljanje ali kajtanje, s seboj na pot je poleg družinskih članov treba vzeti marsikaj.
Pri tisoč in eni aktivnosti je prostora v zadku limuzine tako hitro premalo, nekateri pa več razpoložljivega prostora potrebujejo tudi pri poslu in karavan je edini odgovor za njihove potrebe. BMW je zato pred dobrega četrt stoletja v tretji generaciji petice ponudil različico touring, a je bila ta zaradi okornega nahrbtnika pogosto v senci klasike.
Z novo serijo 5 pa je pri BMW prišla dodatna svežina. Touring v živo – kljub evoluciji oblike - deluje skladno in privlačno, predvsem pa zaradi karavanskih potez na 4,94 metra dolžine ne trpita eleganca in športna ostrina. Touring razumljivo ohranja poudarjen prtljažnik, vendar pa s strani in od zadaj ni videti okorno, sploh če strmite v izvedenko z M Sport paketom.
Med njimi s prve vožnje po Bavarski izpostavljamo paket »First Class upgrade«, ki bo navdušil vse, ki jim udobje na poti pomeni vse. V najvišji razred vas ponesejo (ogrevani ali hlajeni) usnjeni sedeži z masažo, ambientalna osvetlitev in osvežilci zraka, 4-conska klima in vrhunsko ozvočenje Harman Kardon.
Tiste, ki prisegajo predvsem na zunanji videz pa bo nakuril M sport paket. Športnost še poudarijo zašiljeni odbijači, zadaj pa difuzor in štirikotni zaključki izpušnih cevi.
Do sedaj si je prostornejšo različico petice pri nas omislil vsak tretji kupec, z novo generacijo pa ima touring zdaj na svoji strani bolj kot kadarkoli prej tudi obliko. A ta je seveda le še dodaten jeziček na tehtnici, saj karavanska petica kupca nagovarja tudi z bogato vsebino, ki jo ima pod pločevino, na kar 2,97 metra medosne razdalje in za prtljažnimi vrati.
Prtljažna vrata, ki so lažja kot doslej, se lahko odpirajo in zapirajo s pomočjo elektrike, BMW pa je na veselje mnogih v njih ohranil prtljažno okno. Slednje se preprosto odpre, s tem pa uporabniku omogoča hitro nalaganje manjših in lažjih stvari v tovorni prostor. Ta meri ugodnih 570 litrov (10 litrov več kot prej) oziroma 1.700 litrov s povsem zloženo zadnjo klopjo.
Prtljažni prostor je po pričakovanjih natančno obdelan, vzorno urejen in zelo dobro prilagodljiv ter bo kot tak bolj služil v »lifestyle« namene kot pa za prevažanje tovora, ki lahko zamaže ali celo poškoduje njegovo zgledno obdelavo.
Zaključek prtljažnika je v prid lažjemu natovarjanju brez roba, prtljažni rolo se ob odpiranju samodejno umakne. V primeru, da ga ne potrebujete pa ga je možno skupaj z zložljivo pregradno mrežo elegantno pospraviti v dvojno dno zadnjega dela prtljažnika.
Tudi za podiranje zadnje klopi ni potreben napor, saj se naslonjala v praktičnem razmerju 40:20:40 v ravno dno podrejo že s pritiskom na gumb.
V prtljažnik se lahko naloži do 730 kilogramov tovora oziroma 120 kilogramov več kot prej, avtomobil pa se zdi idealen za vleko konjske ali počitniške prikolice oziroma čolna, saj lahko na kljuki vleče dve toni. Pogrešili smo več asistence, ki je povezana z vleko prikolice, vsaj deloma manevriranje omili odličen sistem kamer s 360-stopinjskim prikazom in iz različnih zornih kotov.
Med adute BMW 5 touring lahko umestimo predvsem veliko udobja, kjer cestne luknje skorajda ne zaznaš, dovršene urejenosti in naprednih rešitev. Sedeži so mehkejši, na zadnji klopi je več prostora za kolena in glave kot prej, tu so še mizice, nasloni za roke in držala za pijače.
Kabina je obenem odlično zvočno izolirana, zaradi količnika zračnega upora 0,22 tudi bolje reže zrak. Vožnja poteka mirno, v primeru odličnega vrstnega šestvaljnika v 530d celo premirno.
Trilitrski vrstni turbodizel v 530d zdaj zmore 195 kilovatov oziroma 265 konjev moči ter 620 Nm navora in uradno porabi le 4,5 litra, v praksi pa tri litre več. Z zvočno izolacijo je izgubil nekaj svojega šarma, saj je komaj slišen, tudi pri pospeševanju in hitrostih nad 220 km/h. Ob tem se zdi, da manj sune kot prej, čeprav pospešek do stotice v 5,4 (xDrive) do 5,7 sekunde dokazuje nasprotno. Motor je bolj uglajen, lepše sodeluje z menjalnikom, podvozje pa bolje prestreza sunke, je pravo pojasnilo.
Če vam denarnica dopušča, si ga le omislite, ali preglejte bencinsko ponudbo (540i je odličen), večina Slovencev pa bo najbrž posegla po 520d - turbodizlu z dna ponudbe. To je varčni 2,0-litrski štirivaljnik s 140 kilovati oziroma 190 konji, 450 Nm navora, pospeškom do stotice v 7,5 do 7,7 sekunde ter porabo med 3,9 in 4,1 litra. V praksi ta skoči za okoli dva litra, motor pa poskrbi predvsem za lagodno in umirjeno vožnjo okoli 1.700 kilogramov težkega vozila.
Merilniki so v celoti digitalni, njen osrednji zaslon pa je zdaj na vrhu sredinske konzole (po diagonali meri 10,25 palca) in se prvič odziva tudi na dotike.
Zanimivi so tudi novi sistemi, denimo upravljanje s kretnjami, BMW Connected pa omogoča napredno in uporabno povezljivost z avtom. Pametni ključ ponuja digitalno prikazane informacije, tudi samodejno parkiranje, ko ste zunaj vozila. Najrazličnejše informacije na vetrobranskem steklu se prikazujejo na veliko, jasno in v različnih barvah.
Voznik lahko izbira med različnimi voznimi režimi, v komfortnem se izkaže kot udoben dolgoprogaš, s katerim lahkotno premagaš več sto kilometrov poti. Za volanom se do 100 kilogramov lažja petica touring izkaže kot lahkotna in v zavojih izjemno natančno vodljiva, kar bo ogrelo dinamično zelo zahtevne voznike.
K temu pripomore tudi doplačljivo štirikolesno krmiljenje, pri hitrostih do 60 kilometrov na uro se zadnja kolesa obračajo v nasprotni smeri prednjih, nad njo pa v isti smeri. Delovanje mnogih asistenčnih sistemov lahko le pohvalimo, navdušilo pa nas je zvočno opozarjanje pred prednostno cesto, pri manevriranju pa opozorilo na prečni promet.
Petica touring nove korake dela tudi na poti do avtonomnosti. Do hitrosti 210 kilometrov na uro se vozi sama, potrebuje le občasen dotik volana. V zavojih so ti dotiki pogostejši, sicer pa sistem hitro opozarja na skorajšnjo prekinitev samodejnosti, čeprav je ta še daleč. Zna tudi menjati pasove, s polovičnim vklopom smernika.
Delovanje naprednega radarskega tempomata smo še posebej cenili v popoldanski prometni konici na avtocestnem obroču, saj je ta vožnjo povsem samodejno povsem prilagajal vozilu pred nami. Karavanska petica se je sama večkrat zaustavila, ob mirovanju ugasnila pa ob premiku vozila pred nami znova zagnala, samodejno speljala ter držala razdaljo do spredaj vozečega.
Ikona mendžerskega razreda je s karavanom v posameznih generacijah pridobila predvsem na uporabnosti. To je v prejšnji generaciji pri nas prepričalo vsakega tretjega kupca petice, v novi generaciji pa sta se udobju, tehničnim dobrotam, vrhunski varnosti in velikemu prtljažniku bolj kot kadarkoli prej pridružila še eleganca in športnost. Serija 5 touring je s tem postala še bolj prepričljiva in zna prepričati kakšnega privrženca klasika več.
Foto: BMW