Avto

Avto, ki je pregnal yuga, danes tekmuje z golfom

Novi hyundai i30 je oblikovno sodoben, vendar zadržano klasičen, tehnično neoporečen in prijazno vozen, pa z očitno željo po odmevnejši vlogi v golfovem razredu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.05.2017 23:10
Čas branja: 6 min
Avto, ki je pregnal yuga, danes tekmuje z golfom
Novi i30 tretje generacije je evropski v številnih pogledih, hkrati so mu namenili tudi globalno poslanstvo. Toda karoserija je ukrojena moderno, pa hkrati klasično, in zato bi lahko bil to tudi korejski golf.

Mogoče je, da še ni povsem pozabljeno. Ko je bil razpad federacije še v povojih, se je jugoslovanska Crvena zastava (Cz) z yugom odpravila na drugo stran Atlantika. Bil naj bi posel stoletja. Precej, morda bistveno, je k žalostnemu propadu te avanture pripomogel tudi južnokorejski pony. Ta je že dolgo zgodovina, še bolj Cz, o »poslu« priča le še kakšen močno načet yugo. Je pa zelo živ južnokorejski Hyundai, še bolj i30 v sveži izdaji.

Hyundai i30 tretje generacije je ključen avtomobil korejskega avtomobilskega konglomerata, ki ima v svojem portfelju tudi nam dovolj znano (in tržno uspešno) Kio. Prav tej generaciji so naložili marsikaj: v tržnem smislu naj bi pripomogla k občutnemu napredku zlasti na evropskih trgih, pa tudi v globalnem smislu naj bi bil zastavonoša. Sicer pa: koliko je i30 pravzaprav južnokorejski?

Tretja generacija avta, ki se poskuša v nižjem srednjem razredu, ki je že desetletja tudi golfov (kar postavlja tržno letvico spoštljivo visoko), je v oblikovnem pogledu otrok skoraj filmsko slavnega Nemca Martina Schreyerja. Ta že precej časa kroji pločevino hyundaijev in prej omenjenih kij. Tehnično so avto razvili v nemškem Rüsselsheimu, kjer je Hyundaijev tehnološki center (pa seveda matično mesto sedaj francoskega Opla), nastaja pa v čeških Nošovicah. In za povrh naj bi občutno mešal štrene na trgih stare celine, čeprav je v rojstnem listu zapisano tudi globalno tržno poslanstvo.

Nekaj daljši, pa ne najdaljši

Čeprav je precej v modi dolžinski in siceršnji downsizing, se je novi i30 potegnil za skoraj pet centimetrov do 434 centimetrov dolžine. V tem pogledu je nekako na sredini konkurence – sploh ne najdaljši, seveda ne najkrajši. Petvratna kombilimuzina – karavanska izvedenka je doživela slovensko premiero na letošnjem slovenskem avtomobilskem salonu – je nedvomno lična, očem všečna. Deluje kompaktno, s športno kratkim previsom pločevine preko prednjih koles in opazno šestkotno (kaskadno!) masko, zadek se končuje z ne preveč izrazitim, vendar opaznim spojlerjem nad prtljažnimi vrati. Zdi se očitno, morda logično: karoserijska obleka je ukrojena umirjeno, nobene ekstravagance, nič eksperimentiranja. Je i30 korejski golf za evropske in druge trge? Ne more biti daleč od resnice. Germanizacija avtomobilskega okusa, še posebej v nižjem srednjem razredu, ne bi smela biti vesoljno presenečenje.

Notranjost sme ugajati. V ospredju je seveda 8-palčni zaslon na dotik, kjer med drugim domuje nov infozabavni sistem z novimi meniji, novo logiko, kar omogoča vsakovrstno povezljivost. Seveda je tale hyundai pričakovano in serijsko založen z vrsto varnostnih asistenčnih sistemov: samodejnim zaviranjem s prepoznavanjem pešcev, nadzorom utrujenosti voznika oziroma zbranosti, samodejnim preklopom med kratkimi/dolgimi žarometi in sistemom, ki skrbi, da vozilo nenamerno na zapušča voznega pasu. Vsaj dva – zadnji in preklop med dolgimi/kratkimi lučmi – delujeta zelo smiselno in nič sunkovito oziroma pregrobo, kar ni razumljivo samo po sebi.

Lična je grafika merilnikov, že zdavnaj so opravili z nerodnostmi ergonomije, sicer precej značilne za prve hyundaije, zadaj dovolj zadovoljivo sedita predvsem dva. Precej je različnih odlagalnih prostorov, priročen je ozek vzdolžni predal ob gumbu električne zavore, saj gre vanj telefon. Malenkost, ki v sedanjih časih ne bi smela biti nepomembna. Prtljažnik (najmanj 395, največ 1301 liter) ni niti volumenski prvak niti liliputanec v tem razredu; ob zloženih naslonjalih zadnjih sedežev površina ni povsem ravna (zakaj dvocentimetrski rob nekje na sredini?), ni prtljažnega roba. Preglednost nazaj je vsaj tako skromna kot pri večini sodobnih avtomobilov. In seveda – ročni 6-stopenjski menjalnik je po uglajenosti ter natančnosti dokaz tektonskega napredka, ki ga je južnokorejska tovarna opravila od časov škrtajočih in zatikajočih se menjalnikov v sonatah ali (e)lantrah…

Povprečen motor, odziven volan, dobro podvozje

Ko novi podobi gre tudi novi motor. To je 1,4-litrski agregat turbo izvedbe (T-GDI 140)in z neposrednim vbrizgom goriva, najmočnejši ta hip. Pravzaprav je tipičen turbo: vse se dogaja tam pri 2000 vrtljajih in čez, če hočeš živahnost, ki jih napoveduje 140 »konjev« oziroma 103 kilovati, moraš pri tem vztrajati. Ceno izstavi poraba, ki tudi pri bolj obzirni nogi skoraj z lahkoto preseže osem litrov in je torej (znova) vesoljno daleč od tistega, kar napoveduje tovarna (povprečno 5,4 litra). Zanesljivo je boljši del tega sklopa podvozje, svoje doda tudi volan, ki je sedaj res bolj neposreden, predvsem pa veliko bolj odziven. Trditev, da se ta hyundai sedaj pelje veliko bolje kot prej, je precej zlahka preverljiva.

Rezime? Novi i30 je najprej dokaz avtomobilskega, pa tudi siceršnjega napredka hiše z Daljnjega vzhoda. Potrjuje, da je (končno) spoznala ključni pomen oblike oziroma dizajna. Tudi zato je tako živa.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3

Zimskim razmeram primerno smo se zapodili na sneg, z mitsubishijem eclipsom crossom po zaledenelem poligonu Norveške, z Opli (reportaža čez vikend) pa v Lungau blizu Salzburga. Janez je bil na razkritju novega mercedesa A, Matej pa je spoznaval novi subaru XV. Predženevska vročica razkriva prve novosti, kio ceed in hyundaija santa feja. Valicon pa je predstavil izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)