Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Vroča italijanka si želi v modrokrvno druščino

Čas branja: 5 min
11.05.2017  11:13
Prvi športni terenec milanske družbe Alfa Romeo, ki napada predvsem germanske tekmece, naj bi letos navdušil sto slovenskih kupcev
Vroča italijanka si želi v modrokrvno druščino
Stelvio kljub različnim okusom potrjuje izjemnost apeninskega oblikovanja avtomobilske pločevine in seveda ne skriva sorodniškega razmerja z limuzinsko giulio.

Obveščaj me o novih člankih:  
Alfa Romeo dodaj
BMW dodaj
Fiat dodaj
Sergio Marchionne dodaj
Vinko Kernc dodaj

Stelvio je prvi športni terenec (SUV) milanske družbe Alfa Romeo (AR) in kot prvorojencu so mu naložili izjemno zahtevno nalogo, saj naj bi postavil »nova merila v tem razredu«. Ampak latinski kompaktnež se noče primerjati s komerkoli, temveč svoje konkurente vidi predvsem v BMW X3, audiju Q3, mercedesu GLC in seveda porscheju macan. Germanska suvovska druščina modre krvi že dolgo in zelo uspešno blesti na številnih trgih, zato mora stelvio v churchillovskem slogu najprej računati na znoj in tudi kakšno solzo.

Kompaktni športni terenec, ki se v dolžino potegne do 469 centimetrov, medtem ko je medosne razdalje za 282 centimetrov, je narejen v pričakovani maniri, sicer značilni za Alfa Romeo: karoserijska podoba dokazuje oziroma potrjuje prefinjenost in opazno eleganco latinskega oblikovanja pločevine v kombinaciji s športnostjo, dodana je še suvovska uporabnost oziroma funkcionalnost. To, da je stelvio v tesni sorodniški povezavi s še vedno svežo in tržno (še) ne tako uspešno giulio, ki razburja predvsem v svoji najmočnejši izvedbi, pri AR sploh ne skrivajo. In da se želi še najbolj zgledovati po super uspešnem macanu, ki tako rekoč lomi konkurenco in prinaša Zuffenhausnu skoraj neverjetne pluse, tudi ne more biti prav velika skrivnost.

V rojstnem listu tega športnega terenca je zapisanih kar nekaj ugodnih pridevnikov: prtljažnik naj bi bil s svojimi osnovnimi 525 litri med največjimi v tem razredu (prej omenjeni macan je 25 litrov skromnejši), z veliko odprtino in zelo nizkim nakladalni robom utegne ugajati onim, ki niti v sanjah ne zanemarjajo uporabnosti, pa tudi pri notranji višini in širini voznikovega prostora naj bi bila lovorika v njegovi vitrini. Enako velja za obračalni krog (11,75 metra), medtem ko količnik zračnega upora z vrednostjo 0,32 zgolj potrjuje mojstrstvo apeninskega risanja avtomobilov.

V tehničnem pogledu stelvio dokazuje pričakovano sodobnost. Razporeditev mas v razmerju 50 proti 50 je tako rekoč idealna, uporaba lahkih materialov je pripomogla k ugodni teži (1.660 kilogramov), struktura avta pa kljub vsemu zagotavlja ustrezno torzijsko trdnost. Mimogrede: kar 80 prednjega in 45 odstotkov zadnjega vzmetenja oziroma preme je aluminijaste (prav tako tudi vrata, prtljažna vrata, zavore, blok motorja ...), kardanska gred, ki prenaša moč na zadnji kolesni par, je narejena iz ogljikovih vlaken, zato tehta vsega sedem kilogramov. Vse to naj bi pripomoglo k dobri vozni dinamiki, pomembnemu bistvu stelvia – ampak o tem se bo treba še prepričati …

Ker se športni terenec tako očitno spogleduje z giulio, je podobnost tudi v notranjosti več kot očitna. Gotovo si zapomniš gumb za zagon motorja na levi strani volanskega obroča, tudi ozek, v tem primeru komaj 6,5-palčni multifunkcijski zaslon, ne more skriti sorodništva. Ampak takole na hitro se zdi dokaj ozek ali preozek za funkcionalno spremljanje vsega tistega, kar mu je naloženo. V tolažbo AR ponuja 8,8-palčni zaslon – za doplačilo, kakopak. In da so na voljo številni asistenčni sistemi, ki skrbijo predvsem za varno vožnjo (omenjam zelo koristen in pomemben IBS ali integrirni zavorni sistem, ki združuje nadzor stabilnosti VDC in servozavoro), je pričakovano; tudi Harman-Kardonovo ozvočenje s 14 zvočniki je nekaj, kar bi smelo biti v stelviu pričakovano, še bolj pa 20-palčna platišča in izbiranje med desetimi barvami karoserije.

Motorna ponudba zdaj na začetku ni izjemno pestra, se pa utegne popestriti. Na voljo sta dva motorja, dvolitrski bencinski turbo v dveh izvedbah moči (148 in 206 kilovatov), pri čemer zmogljivejši po tovarniških podatkih prinaša največ 230 kilometrov na uro, pospešek 5,7 sekunde do sto kilometrov na uro ter povprečno porabo sedem litrov goriva. Dizel je prav tako turbo, vendar v treh variantah (154, 132 in 110 kilovatov), zmogljivostno nekaj skromnejši od bencinarja, pa v vseh izvedbah prijaznejši pri porabi (4,7 oziroma 4,8 litra goriva). Menjalnik je samo samodejni osemstopenjski, pogon pa bodisi štirikolesni (Q4) ali pa zgolj na zadnji kolesni par s samozapornim mehanskim diferencialom.

Uvodno omenjena znoj in kakšna solza sta namenjena ne le globalnim tovarniškim načrtom s stelviom, ki jih s skoraj značilno latinsko nonšalantnostjo naokoli trosi prvi človek Fiata oziroma FCA Sergio Marchionne, ampak tudi temu, kako naj bi se kompaktni športni terenec prijel pri nas. Upajo na letošnjo prodajo okoli sto avtomobilov in očitno dobro vedo, da ne bo preprosto. Sicer pa: v najcenejši izvedbi (2,2 dizel 150) je stelvio naprodaj za 34.990 evrov, medtem ko je najcenejša bencinska različica (2,0 turbo 200) na voljo za 38.990 evrov, vendar s štirikolesnim pogonom Q4. Pri prvi varianti je že vključen popust pet tisoč evrov, pri vseh drugih 2.500 evrov. V najdražji izvedbi 2,0 turbo Q4 280 first edition je stelvio v domači garaži za 52.490 evrov.

Foto: Vinko Kernc in Janez Kovačič



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

AVTO
Testi
Testi Usodna giulia, ki je nikoli ne pozabiš 15

Alfa romeo giulia v strupeni različici quadrifoglio s 510 konji je fatalen avtomobil, ki z apeninskim slogom, eleganco in športno...

AVTO
Novice
Novice Za volanom divjega mercedesa-AMG A45 in limuzine v rokah slovenskih direktorjev

Kakšen je občutek za volanom majhnega mercedes-benza A, ki ga poganja kar 381 konjičev, kako so slovenski direktorji ocenili pet...

AVTO
Testi
Testi Porschejev dizelski terenec, ki izniči mnogo kompleksov 4

Porschejev športni terenec macan je postavil nove standarde pri vozni dinamiki in užitku – naj gre za mestne ulice, hitre ceste, med...

FINANCE
Članki
Članki Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 9

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?

FINANCE
Članki
Članki Češki predsednik Zeman bi raje izgubil sredstva EU kot sprejel begunce 6

Iz višegrajskih članic so se burno odzvali na odločitev Sodišča EU, da zavrne njihovo tožbo proti evropskim begunskim kvotam; zdaj se...