Avto

Vroča italijanka si želi v modrokrvno druščino

Prvi športni terenec milanske družbe Alfa Romeo, ki napada predvsem germanske tekmece, naj bi letos navdušil sto slovenskih kupcev

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.05.2017 11:13
Čas branja: 5 min
Vroča italijanka si želi v modrokrvno druščino
Stelvio kljub različnim okusom potrjuje izjemnost apeninskega oblikovanja avtomobilske pločevine in seveda ne skriva sorodniškega razmerja z limuzinsko giulio.

Stelvio je prvi športni terenec (SUV) milanske družbe Alfa Romeo (AR) in kot prvorojencu so mu naložili izjemno zahtevno nalogo, saj naj bi postavil »nova merila v tem razredu«. Ampak latinski kompaktnež se noče primerjati s komerkoli, temveč svoje konkurente vidi predvsem v BMW X3, audiju Q3, mercedesu GLC in seveda porscheju macan. Germanska suvovska druščina modre krvi že dolgo in zelo uspešno blesti na številnih trgih, zato mora stelvio v churchillovskem slogu najprej računati na znoj in tudi kakšno solzo.

Kompaktni športni terenec, ki se v dolžino potegne do 469 centimetrov, medtem ko je medosne razdalje za 282 centimetrov, je narejen v pričakovani maniri, sicer značilni za Alfa Romeo: karoserijska podoba dokazuje oziroma potrjuje prefinjenost in opazno eleganco latinskega oblikovanja pločevine v kombinaciji s športnostjo, dodana je še suvovska uporabnost oziroma funkcionalnost. To, da je stelvio v tesni sorodniški povezavi s še vedno svežo in tržno (še) ne tako uspešno giulio, ki razburja predvsem v svoji najmočnejši izvedbi, pri AR sploh ne skrivajo. In da se želi še najbolj zgledovati po super uspešnem macanu, ki tako rekoč lomi konkurenco in prinaša Zuffenhausnu skoraj neverjetne pluse, tudi ne more biti prav velika skrivnost.

V rojstnem listu tega športnega terenca je zapisanih kar nekaj ugodnih pridevnikov: prtljažnik naj bi bil s svojimi osnovnimi 525 litri med največjimi v tem razredu (prej omenjeni macan je 25 litrov skromnejši), z veliko odprtino in zelo nizkim nakladalni robom utegne ugajati onim, ki niti v sanjah ne zanemarjajo uporabnosti, pa tudi pri notranji višini in širini voznikovega prostora naj bi bila lovorika v njegovi vitrini. Enako velja za obračalni krog (11,75 metra), medtem ko količnik zračnega upora z vrednostjo 0,32 zgolj potrjuje mojstrstvo apeninskega risanja avtomobilov.

V tehničnem pogledu stelvio dokazuje pričakovano sodobnost. Razporeditev mas v razmerju 50 proti 50 je tako rekoč idealna, uporaba lahkih materialov je pripomogla k ugodni teži (1.660 kilogramov), struktura avta pa kljub vsemu zagotavlja ustrezno torzijsko trdnost. Mimogrede: kar 80 prednjega in 45 odstotkov zadnjega vzmetenja oziroma preme je aluminijaste (prav tako tudi vrata, prtljažna vrata, zavore, blok motorja ...), kardanska gred, ki prenaša moč na zadnji kolesni par, je narejena iz ogljikovih vlaken, zato tehta vsega sedem kilogramov. Vse to naj bi pripomoglo k dobri vozni dinamiki, pomembnemu bistvu stelvia – ampak o tem se bo treba še prepričati …

Ker se športni terenec tako očitno spogleduje z giulio, je podobnost tudi v notranjosti več kot očitna. Gotovo si zapomniš gumb za zagon motorja na levi strani volanskega obroča, tudi ozek, v tem primeru komaj 6,5-palčni multifunkcijski zaslon, ne more skriti sorodništva. Ampak takole na hitro se zdi dokaj ozek ali preozek za funkcionalno spremljanje vsega tistega, kar mu je naloženo. V tolažbo AR ponuja 8,8-palčni zaslon – za doplačilo, kakopak. In da so na voljo številni asistenčni sistemi, ki skrbijo predvsem za varno vožnjo (omenjam zelo koristen in pomemben IBS ali integrirni zavorni sistem, ki združuje nadzor stabilnosti VDC in servozavoro), je pričakovano; tudi Harman-Kardonovo ozvočenje s 14 zvočniki je nekaj, kar bi smelo biti v stelviu pričakovano, še bolj pa 20-palčna platišča in izbiranje med desetimi barvami karoserije.

Motorna ponudba zdaj na začetku ni izjemno pestra, se pa utegne popestriti. Na voljo sta dva motorja, dvolitrski bencinski turbo v dveh izvedbah moči (148 in 206 kilovatov), pri čemer zmogljivejši po tovarniških podatkih prinaša največ 230 kilometrov na uro, pospešek 5,7 sekunde do sto kilometrov na uro ter povprečno porabo sedem litrov goriva. Dizel je prav tako turbo, vendar v treh variantah (154, 132 in 110 kilovatov), zmogljivostno nekaj skromnejši od bencinarja, pa v vseh izvedbah prijaznejši pri porabi (4,7 oziroma 4,8 litra goriva). Menjalnik je samo samodejni osemstopenjski, pogon pa bodisi štirikolesni (Q4) ali pa zgolj na zadnji kolesni par s samozapornim mehanskim diferencialom.

Uvodno omenjena znoj in kakšna solza sta namenjena ne le globalnim tovarniškim načrtom s stelviom, ki jih s skoraj značilno latinsko nonšalantnostjo naokoli trosi prvi človek Fiata oziroma FCA Sergio Marchionne, ampak tudi temu, kako naj bi se kompaktni športni terenec prijel pri nas. Upajo na letošnjo prodajo okoli sto avtomobilov in očitno dobro vedo, da ne bo preprosto. Sicer pa: v najcenejši izvedbi (2,2 dizel 150) je stelvio naprodaj za 34.990 evrov, medtem ko je najcenejša bencinska različica (2,0 turbo 200) na voljo za 38.990 evrov, vendar s štirikolesnim pogonom Q4. Pri prvi varianti je že vključen popust pet tisoč evrov, pri vseh drugih 2.500 evrov. V najdražji izvedbi 2,0 turbo Q4 280 first edition je stelvio v domači garaži za 52.490 evrov.

Foto: Vinko Kernc in Janez Kovačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki
Avto
AvtoMatej Kačič Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki 2

Novi Mercedes-Benz A ni le oblikovni znanilec nove dobe, ampak prinaša dodatke, ki jih ta hip ne premore niti veliki S

FINANCE
Avto
Prestižni Audijev orjak: spremljevalec poslovnežev in avanturistov
Avto
AvtoUroš Božin Prestižni Audijev orjak: spremljevalec poslovnežev in avanturistov

Novi audi Q8 združuje obliko štirivratne kupejevske limuzine z uporabnostjo in vsestranskostjo športnih terencev. Izdelovali ga bodo v Bratislavi, na evropske ceste pa bo zapeljal jeseni.