Novi BMW X3. Se šalite!? Novi BMW X3. Se šalite!? Večji, a vseeno za 55 kilogramov lažji od predhodnika. Pod kožo pa je povsem nov, čeprav tega na prvi pogled ne boste opazili
Slovenski super elektropogon v kolesih BMW luksuznega terenca Slovenski super elektropogon v kolesih BMW luksuznega terenca Slovenska družba Elaphe Pogonske Tehnologije je predstavila najbolj zmogljiv konceptni avto na svetu, ki je gnan le s kolesnimi električnimi motorji.
Novi megane R.S.: tekmecem bo ušel s štirikolesnim krmiljenjem Novi megane R.S.: tekmecem bo ušel s štirikolesnim krmiljenjem Novi renault megane R.S. bo na voljo z ročnim menjalnikom ali samodejnim z dvojno sklopko, na izbiro pa bosta tudi dve izvedenki podvozja sport in cup.
Mitsubishijev SUV iz ozadja v prvo bojno vrsto Mitsubishijev SUV iz ozadja v prvo bojno vrsto Za volanom še predserijskega, razmeroma kontroverznega mitsubishija eclipse cross, s katerim ima Mitsubishi v Evropi velike načrte.

Sproščanje adrenalina z malim AMG A45

11.05.2017  23:30
Z mercedesom–AMG A45 sem na madžarskem dirkališču Hungaroringu dihal za ovratnik superšportniku AMG GT S in se za nekaj trenutkov vživel v divji svet Formule 1.

V nosnice sili vonj po bencinskih hlapih, ušesa prebada zvok najbolj glasnih motorjev na svetu, oči na tribunah objamejo sto tisoč glavo množico, poleg strupenih dirkalnikov pa so na startu atrakcija tudi slovite »grid girls«, lepotice, ki v napetih trenutkih pred začetkom dirke paradirajo ob dirkačih. Ko zelene luči na semaforjih označijo začetek, sledi približno dveurni adrenalinski šov, na koncu polivanje s šampanjcem in hvalospevi najboljšim. Formula 1 je najhitrejši cirkus na svetu, vsaj malce njenega spektakla pa sem podoživel za volanom Mercedesa-AMG A45 na dirkališču Hungaroring v bližini Budimpešte.

Lepotic v boksih resda ni bilo, tudi tribune so bile prazne, zato pa vsega drugega – norega zvoka, adrenalina, napetosti, potnih dlani in seveda zabave – na 4,381 kilometra dolgi stezi ni manjkalo. Od Ljubljane dobre štiri ure oddaljeni Hungaroring je sicer eno najbolj legendarnih in tradicionalnih dirkališč v programu Formule 1 in prvo, ki je leta 1986 kot prvo za železno zaveso gostilo najboljše dirkače sveta. Vsako poletje tja na ogled dirke roma tudi veliko število Slovencev, lani pa sta prvi dve mesti zasedli prav srebrni puščici, Mercedesova dirkalnika z Lewisom Hamiltonom in Nicom Rosbergom. Med dirkači Formule 1 ozka in zavita steza Hungaroringa sredi madžarskih gričev sicer ni posebej priljubljena, veliko bolje se tam znajdejo dirkači DTM prvenstva, za pravi »jackpot« pa se je med 14 ovinki in 700-metrsko ciljno ravnino tokrat izkazal po merah najmanjši AMG z najzmogljivejšim serijskim bencinskim štirivaljnikom.

Siloviti pospeški

Mercedes-AMG A45 s svojim 2,0-litrskim štirivaljnim motorjem z 280 kilovati oziroma 381 »konji« na papirju sicer ni tako brutalen, kot denimo 610-konjski AMG E63S, ki sem ga v portugalskem Portimau pognal na vso moč, a je v eni uri varnega sproščanja adrenalina pokazal, da je vseeno zelo hiter in zabaven avtomobil, s katerim bi se lahko družil še pa še. Ta najmanjši Mercedes-AMG ima namreč kar 191 "konjev" oziroma 141 kilovatov moči na liter delovne prostornine motorja oziroma 242 "konjev" na tono mase. Najostrejši A lahko zaradi razmerja moč:masa zlahka "leti" 250 kilometrov na uro, s posebnim paketom celo 270 km/h, zgolj 4,2 sekunde pa potrebuje, da iz mesta doseže hitrost sto kilometrov na uro. S takšnimi pospeški so se še nedavno lahko pohvalili le veliko dražji superšportniki, za učinkovit prenos moči na cesto pa skrbi štirikolesni pogon 4matic – ta je na sprednji osi nadgrajen še z novo mehansko zaporo diferenciala z omejenim zdrsom.

Štirje krogi, ki potešijo dirkaške apetite

A pojdimo po vrsti. Slast Hungaroringa sem pred slabim letom že okusili z BMW M2, ki je naravni konkurent kompaktnim AMG modelom. V mislih sem podoživel lanskoletno druženje in tekmo na čas z novinarskimi kolegi v dveh segmentih proge. Adrenalin je takrat šprical v potokih, tekmovalni duh pa se je tokrat prebudil v tistem trenutku, ko sem v roke dobil tesno podkapo z znakom AMG in čelado. Tekme na čas nam inštruktorji resda niso pripravili, a tokrat se je obetala vožnja na vso moč po celotni trasi za rasnim športnikom AMG GT S. »Vsak bo naredil štiri kroge, prvi bo ogrevalni, sledita dva hitra, v zadnjem krogu pa bomo hladili zavore, saj jih bomo dodobra uporabili in obremenili do maksimuma,« je pojasnil inštruktor. Še preden je šlo zares, sem proučil avtomobil(ček). Glede na običajno različico je opremljen z različnimi, bolj ali manj aerodinamiki namenjenimi karoserijskimi dodatki, v oči bode velik spojler na zadku. Najbolj vroča kompaktna limuzina v tem segmentu ima v notranjosti dirkaški pridih, navdušijo predvsem športni sedeži, zadnja vrednost 320 km/h na merilniku hitrosti, značilna ročica samodejnega menjalnika z dvema sklopkama in sedmim prestavami s krajšimi razmerji v prid športni vožnji, dvostopenjska nastavitev športnega podvozja ter izbirnik za več različnih režimov delovanja. Elektronika lahko prilagaja odzivnosti motorja, stopalke za plin, menjalnika, program Race pa je rezerviran za najbolj dinamično vožnjo na dirkališču.

"V prvem hitrem krogu preklopite na program Sport+, kjer vam bodo elektronski sistemi pomagali pred zdrsom, v drugem pa preizkusite dirkaški način. Ta bo še dodatno izostril odzivnost motorja in prilagodil delovanje menjalnika, način Sport handling vam bo pustil veliko svobode, sistem ESP pa bo za voljo varnosti ostal pripravljen, če boste pretiravali,« so sledila še zadnja navodila inštruktorja po radijski zvezi, preden je sedel v 4,0-litrski V8 biturbo motor v AMG GT s prek 500 »konji« in zapeljal v ogrevalni krog. Že navijanje plina v boksih je pokazalo, da mali AMG ni strupen le na pogled, ampak da se ga tudi izvrstno sliši. Izpušni sistem se lahko pohvali s samodejno prilagodljivim loputami, njihovo intonacijo poleg voznega načina Race lahko vklopi še stikalo na sredinski konzoli, inženirji pa so z njim želeli uglasiti napev dirkalnikov DTM.

»Gremo, gremo, kar pogumno za mano in sledite mojo linijo,« skupini treh vozil sporoči inštruktor, ročico menjalnika prestavim v Drive ter ob zvokih štirivaljnega orkestra zapeljem neposredno za njim. Vožnja iz boksev je omejena in počasna, varnost je le na prvem mestu, tudi prehitevali se ne bomo, a uspeh bo že, če bomo vsi skupaj kolikor toliko dihali za ovratnik prvemu vozilu. Zapeljem iz boksov, skupina je že v drugi polovici startne ravnine in nato gre zares. Ogrevalni krog ali ne, hitrost kmalu preseže najvišjo dovoljeno na domači avtocesti, v slogu Rosberga in Hamiltona pa že vozimo hitro skozi dvojne ovinke in ravnine, pri čemer se cesta enkrat spusti v ovinek in nato dvigne v drugo stran. Vse skupaj se dogaja izjemno hitro, inštruktor narekuje ritem po idealni liniji, označili so tudi mesta zaviranja, ki jih skušamo kar najbolje izkoristiti, izpušni sistem vmes grgra, našo skupino na ravninah pa na ravninah pospremijo arije ob gromkih pokih izpuha. Glasba, ki se jo pravi ljubitelji avtomobilov kar ne moremo naveličati.

Prek dvesto kilometrov na uro

Nato gre zares. Inštruktor pred vstopom v ciljno ravnino do konca pohodi plin, sam storim enako. Moj pot že vpija volan iz alkantare, s konicami prstov k sebi vlečem obvolanska ušesa, s pomočjo katerih menjalnik bliskovito prestavlja navzgor, ob silovitih pospeških pa telo z vso silo pritiska na športni sedež. Oči imajo komaj čas slediti igli merilnika hitrosti, ki proti koncu ciljne ravnine doseže 200 km/h. Ob koncu ravnine se »obesim« na zavore, hitrost nemudoma pade iz 200 na 100 km/h, sledi iskanje idealne linije za zavoj v desno, ki mu sledi ovinek v levo in nato spust do krajše ravnine. V drugo peljem na vso moč, skoraj prilepljen na zadek AMG GT. Poskakovanja po stezi in odrsavanja skoraja ni moč čutiti, za kar poskrbi športno podvozje v kombinaciji s športnimi pnevmatikami. Zavoje s še več razumevanja in odzivnost glede zagotavljanja oprijema obvladujejo štirikolesni pogon, mehanska zapora in ESP. Pohvaliti velja tudi izredno natančen krmilni mehanizem, občasno podkrmarjenje v seriji počasnejših ovinkov rešim z dodajanjem plina.

Brez nelagodja, da bo šlo kaj narobe

Prvi hitri krog je za mano, na ciljni ravnini sledi pospeševanje na vso moč do konca ravnine. Vmes preklopim v način Race, kjer bo elektronska varuška zamižala na eno oko in skušam zavirati karseda pozno. Merilnik hitrosti na točki zaviranja pokaže vrednost 210 km/h, med ovinki pa nato mala AMG zverina pokaže svoj pobalinski obraz. Zadek začne nekoliko odnašati, kar stopnjo zabavnosti dvigne še za stopničko ali dve, in čeprav skozi posamezne ovinke vozimo s hitrostjo 150 km/h, mi vse skupaj ne pusti tistega nelagodnega občutka, da bo šlo kaj narobe. Nasprotno, iz metra v meter bolj uživam, ko se podim za inštruktorjem in z rahlimi pomiki volana krotim nagajivi zadek, nato pa družno zapeljemo v zadnji krog za hlajenje zavor in drugih sklopov mehanike. Razmeroma ozka in dovolj razgibana steza je odlična za preizkus vseh zmogljivosti, ki jih s svojo nabito pojavo obljublja bojeviti A45, zato razumljivo hočem ponovitev. Bele in rdeče puščice v varnem zavetju dirkališča z izletnimi conami so prevelik magnet, da bi se zadovoljil zgolj z enim poskusom. Gremo še enkrat…in še enkrat.

Po dvanajstih krogih na Hungaroringu s stezo resda še nisem bil povsem na ti, a je bilo dovolj, da sem okusil vse sladkosti dirkaškega vsakdana - tudi utrujenost, ki se je pojavila na koncu - in predvsem varno potešil željo po dirkanju. V Sloveniji kaj takšnega (še) ni mogoče, najboljši približek za varno sproščanje adrenalina je poligon Raceland v Krškem, blizu otvoritve pa naj bi bilo dirkališče Gaj v Cerkljah ob Krki.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Glamur, lahkoživost in adrenalin za visoko družbo 1

Mercedes-Benz je prenovil urbanega križanca po imenu GLA, ki se s svojo trendovsko podobo odlično znajde med elito v modni četrti, s...

AVTO
Testi
Testi Avtomobilska pošast za direktorje, ki si zares upajo 18

Zapeljali smo se z mercedesom AMG E63S, ki prede na družinskem izletu, na dirkališču pa zlahka tekmuje s superšportniki.

AVTO
Novosti
Novosti Koncept, ki napoveduje obliko najmanjše Mercedesove limuzine

Naslednik razreda CLA bo še bolj športen. Začetek proizvodnje načrtujejo v letu 2018

AVTO
Testi
Testi Zvezdnik s podobo hudiča in močjo orkana

Atraktivna mednarodna karavana vozil Mercedes-Benz Star Experience je poleg demonstracije varnosti ter mišic iz Affalterbacha tokrat...

AVTO
Novice
Novice Škoda, ki je ugrabila Slovence, mercedesi in skrivnost lizinga 3

Za nami je teden Mercedes-Benzov, osveženega razreda S, konceptne limuzine razreda A in Matejeve izkušnje z majhnim SUV GLA 45 AMG na...

AVTO
Testi
Testi Novodobna umetnina na štirih kolesih 1

Mercedes-Benz C coupe čez sto let najbrž ne bo delal družbe Mona Lisi v pariškem Louvru – ker bo tam morda upodobljen večji S coupe...

AVTO
Testi
Testi Z malim AMG po spektakularnih gorskih cestah

Gorske ceste ponujajo čudovite razglede, mnoge serpentine in adrenalinske odseke, po treh najlepših v naši bližini pa smo se zapeljali...