Avto

Sodobna različica prave legende

Kultni roadster 124 sport spider iz 70. let velja za enega najlepših Fiatovih vozil, na obraz voznika pa je obenem risal velik nasmeh. Sodobna reinkarnacija 124 spider za 26.990 evrov ima veliko možnosti, da uspeh ponovi.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.05.2017 23:40
Čas branja: 6 min

Fiat 124 sport spider je pred pol stoletja s svojo atraktivno podobo očaral srca avtomobilskih zanesenjakov in slavnih oseb, hkrati je bil glavna zvezda v filmih in TV nadaljevankah, pod okriljem Abarthovega škorpijona s 128 »konji« pa je znal pičiti tudi na dirkah. Pod njegove linije se je podpisal slavni Pininfarina, ki je iz štirivratnega limuzinskega Fiata 124 ustvaril nekaj povsem drugačnega.

Zunanjost dvovratnega roadsterja so leta 1966 zaznamovali pogreznjeni žarometi, platnena dvižna streha in stranska stekla, ki so se ob odprti strehi spustila navzdol, v nosu pa je sprva rohnel napreden 1,4-litrski agregat z dvojno odmično gredjo in s 66 kW moči (90 KM). Pogon je bil prek 5-stopenjskega ročnega menjalnika speljan na zadnji kolesni par, za hitro zaustavljanje pa so skrbele štiri kolutne zavore, kar je bilo za tisti čas nepredstavljivo.

Fiat 124 spider je v 19. letih proizvodnje očaral 200 tisoč kupcev, kar 170 tisoč v ZDA, več kot 50 let po premierni predstavitvi pa je 124 sport spider še vedno ikona za zbiratelje in navdušence nad avtomobili. Po pol stoletja se je Fiat odločil ponoviti uspeh, zanj pa je združil moči z japonsko Mazdo.

Rezultat je reinkarnacija modela 124 spider, ki ohranja kar nekaj potez in lastnosti izvirnega avtomobila iz leta 1966, hkrati pa značilno italijansko zmogljivost prenaša v novo generacijo. Klasični roadster z dolgim motornim pokrovom, zadnjim pogonom in ročno pomično platneno streho je zdaj - tudi v različici Abarth - zapeljal še na slovenske ceste.

Za avtomobil, ki prinaša pristno italijansko izkušnjo roadsterja, ponuja veliko užitkov v vožnji ter tehnologije in varnosti v kombinaciji z atraktivno obliko je treba odšteti najmanj 26.990 evrov (vedno je vključen popust v višini 2.000 evrov), bolje opremljena različica Lusso pa je 2.500 evrov dražja. Za Abarth 124 spider je treba odšteti 36.990 evrov, avtomatski menjalnik oba modela podraži za 2.500 evrov.

Italijanski roadster je na pogled sicer precej podoben Mazdi MX-5, po kateri je povzel platformo, podvozje, menjalnik in pogon, vendar dovolj drugačen (obliko so zrisali Italijani), da ga s kultno Miato ne gre zamenjati. Vitko in brezčasno silhueto Fiata 124 spider odlikuje privlačna in klasična bočna linija popolnih mer, nizko težišče, nazaj pomaknjena potniška kabina in dolg pokrov motorja, kot pri pravem športnem avtomobilu.

Povezavo z zgodovinskim modelom ohranjajo tudi zgornja šesterokotna mreža hladilnika, izbočena dela na pokrovu motorja in vodoravne zadnje luči, ki zaradi delov v barvi karoserije oblikujejo svetilno površino obročaste oblike. Notranjost je z volanom, postavitvijo stopalk in sedeži podrejena športni vožnji, na pogled pa je zelo podobna tisti v Mazdi MX-5. Sedi se nizko in nekoliko utesnjeno, za veter v laseh pa so potrebne le tri sekunde.

Fiat na Japonsko v tam izdelani 124 spider dobavlja motorje, ki so postavljeni za prednjo osjo. Pri nas je na voljo z 1,4- litrskim štirivaljnim turbomotorjem z močjo 103 kW (140 KM) ter 240 Nm navora, spojen je s 6-stopenjskim ročnim ali 6-stopenjskim samodejnim (Mazdinim) menjalnikom.

124 spider tako doseže najvišjo hitrost 217 km/h ter pospešek od 0 do 100 km/h v 7,5 sekunde z ročnim menjalnikom, s samodejnim je nekoliko počasnejši. Odlično dinamiko vozila zagotavljajo tudi pogon na zadnji kolesi, zelo dobro uravnotežena porazdelitev mase in nizko težišče, izklopljiv ESP pa omogoča veliko zabave z oddrsavanjem zadka.

Fiat 124 spider v serijski in dodatni opremi ponuja sodobne sisteme za aktivno in pasivno varnost, vključno s prilagodljivimi žarometi, kamero za vzvratno vožnjo in sistemom nadzora stabilnosti. Zaradi obširne uporabe materialov z visoko natezno trdnostjo, ima karoserijo z visoko togostjo in nizko maso. Zadnje luči LED, štiri varnostne blazine in sistem proti blokiranju koles (ABS) so del serijske opreme, kakor tudi napredni sistemi nadzora stabilnosti.

Za ljubitelje škorpijonov pa je na voljo še Abarth 124 spider, ki uteleša glavne vrednote legendarne znamke: zmogljivost, ročno izdelavo in tehnično odličnost. Na pogled je podoben običajni različici, a ga hitro izdajo emblemi z znakom škorpijona in posebne barvne kombinacije.

Bistvo Abartha se skriva pod pločevino, kjer je v primeru 124 spider vgrajen 1,4-litrski štirivaljni motor s turbopolnilnikom z močjo 125 kW (170 KM) in navorom 250 Nm. Avtomobil doseže najvišjo hitrost 224 km/h in pospeši od 0 do 100 km/h v 6,8 sekunde.

Ker je zvok motorja bistveni element vseh vozil Abarth, je v serijsko opremo vključen še izpušni sistem Record Monza z dvojnim načinom delovanja, ki lahko spreminja pot izpušnih plinov glede na vrtljaje motorja ter ustvarja prijeten in globok zvok.

Abarth je na voljo s 6-stopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom, po krajšem preizkusu slednjega bi se odločili za ročnega. Abarth 124 spider je namreč zasnovan, da nariše nasmeh na obraz tistih, ki ga vozijo, zato je serijsko opremljen z mehanskim samozapornim diferencialom.

Naj gre za Fiat 124 spider ali pa Abartha, vedno gre za avtomobil, kjer se srečata japonska tehnologija in italijanski šarm. Prava igrača, po kateri so hlepeli vsi ljubitelji italijanske šole oblikovanja in vrhunskih zmogljivosti, seveda pa je roadster tudi prava hrana za dušo nostalgikov.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni
Avto
AvtoUroš Božin Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni 10

Fiatovi modeli, ki bodo preživeli čistko, lahko pričakujejo delno in polno elektrifikacijo, razkriva petletni poslovni načrt.

FINANCE
Avto
To so novi berlingo, combo in partner
Avto
AvtoMiloš Milač To so novi berlingo, combo in partner

Namesto dvojčkov prihajajo trojčki, nov član je opel combo (prejšnji je bil preoblečeni fiat). Niso več dostavniki, ampak vozila za prosti čas.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov 2

Mercedes je svojo ponudbo prvič obogatil s poltovornjakom, njihov razred X za najmanj 36.100 evrov pa naj bi letno prepričal vsaj 40 zahtevnih Slovencev.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci