(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Sodobna različica prave legende

Čas branja: 6 min
03.05.2017  23:40
Kultni roadster 124 sport spider iz 70. let velja za enega najlepših Fiatovih vozil, na obraz voznika pa je obenem risal velik nasmeh. Sodobna reinkarnacija 124 spider za 26.990 evrov ima veliko možnosti, da uspeh ponovi.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Fiat dodaj
Pininfarina dodaj
Mazda dodaj

Fiat 124 sport spider je pred pol stoletja s svojo atraktivno podobo očaral srca avtomobilskih zanesenjakov in slavnih oseb, hkrati je bil glavna zvezda v filmih in TV nadaljevankah, pod okriljem Abarthovega škorpijona s 128 »konji« pa je znal pičiti tudi na dirkah. Pod njegove linije se je podpisal slavni Pininfarina, ki je iz štirivratnega limuzinskega Fiata 124 ustvaril nekaj povsem drugačnega.

Zunanjost dvovratnega roadsterja so leta 1966 zaznamovali pogreznjeni žarometi, platnena dvižna streha in stranska stekla, ki so se ob odprti strehi spustila navzdol, v nosu pa je sprva rohnel napreden 1,4-litrski agregat z dvojno odmično gredjo in s 66 kW moči (90 KM). Pogon je bil prek 5-stopenjskega ročnega menjalnika speljan na zadnji kolesni par, za hitro zaustavljanje pa so skrbele štiri kolutne zavore, kar je bilo za tisti čas nepredstavljivo.

Fiat 124 spider je v 19. letih proizvodnje očaral 200 tisoč kupcev, kar 170 tisoč v ZDA, več kot 50 let po premierni predstavitvi pa je 124 sport spider še vedno ikona za zbiratelje in navdušence nad avtomobili. Po pol stoletja se je Fiat odločil ponoviti uspeh, zanj pa je združil moči z japonsko Mazdo.

Rezultat je reinkarnacija modela 124 spider, ki ohranja kar nekaj potez in lastnosti izvirnega avtomobila iz leta 1966, hkrati pa značilno italijansko zmogljivost prenaša v novo generacijo. Klasični roadster z dolgim motornim pokrovom, zadnjim pogonom in ročno pomično platneno streho je zdaj - tudi v različici Abarth - zapeljal še na slovenske ceste.

Za avtomobil, ki prinaša pristno italijansko izkušnjo roadsterja, ponuja veliko užitkov v vožnji ter tehnologije in varnosti v kombinaciji z atraktivno obliko je treba odšteti najmanj 26.990 evrov (vedno je vključen popust v višini 2.000 evrov), bolje opremljena različica Lusso pa je 2.500 evrov dražja. Za Abarth 124 spider je treba odšteti 36.990 evrov, avtomatski menjalnik oba modela podraži za 2.500 evrov.

Italijanski roadster je na pogled sicer precej podoben Mazdi MX-5, po kateri je povzel platformo, podvozje, menjalnik in pogon, vendar dovolj drugačen (obliko so zrisali Italijani), da ga s kultno Miato ne gre zamenjati. Vitko in brezčasno silhueto Fiata 124 spider odlikuje privlačna in klasična bočna linija popolnih mer, nizko težišče, nazaj pomaknjena potniška kabina in dolg pokrov motorja, kot pri pravem športnem avtomobilu.

Povezavo z zgodovinskim modelom ohranjajo tudi zgornja šesterokotna mreža hladilnika, izbočena dela na pokrovu motorja in vodoravne zadnje luči, ki zaradi delov v barvi karoserije oblikujejo svetilno površino obročaste oblike. Notranjost je z volanom, postavitvijo stopalk in sedeži podrejena športni vožnji, na pogled pa je zelo podobna tisti v Mazdi MX-5. Sedi se nizko in nekoliko utesnjeno, za veter v laseh pa so potrebne le tri sekunde.

Fiat na Japonsko v tam izdelani 124 spider dobavlja motorje, ki so postavljeni za prednjo osjo. Pri nas je na voljo z 1,4- litrskim štirivaljnim turbomotorjem z močjo 103 kW (140 KM) ter 240 Nm navora, spojen je s 6-stopenjskim ročnim ali 6-stopenjskim samodejnim (Mazdinim) menjalnikom.

124 spider tako doseže najvišjo hitrost 217 km/h ter pospešek od 0 do 100 km/h v 7,5 sekunde z ročnim menjalnikom, s samodejnim je nekoliko počasnejši. Odlično dinamiko vozila zagotavljajo tudi pogon na zadnji kolesi, zelo dobro uravnotežena porazdelitev mase in nizko težišče, izklopljiv ESP pa omogoča veliko zabave z oddrsavanjem zadka.

Fiat 124 spider v serijski in dodatni opremi ponuja sodobne sisteme za aktivno in pasivno varnost, vključno s prilagodljivimi žarometi, kamero za vzvratno vožnjo in sistemom nadzora stabilnosti. Zaradi obširne uporabe materialov z visoko natezno trdnostjo, ima karoserijo z visoko togostjo in nizko maso. Zadnje luči LED, štiri varnostne blazine in sistem proti blokiranju koles (ABS) so del serijske opreme, kakor tudi napredni sistemi nadzora stabilnosti.

Za ljubitelje škorpijonov pa je na voljo še Abarth 124 spider, ki uteleša glavne vrednote legendarne znamke: zmogljivost, ročno izdelavo in tehnično odličnost. Na pogled je podoben običajni različici, a ga hitro izdajo emblemi z znakom škorpijona in posebne barvne kombinacije.

Bistvo Abartha se skriva pod pločevino, kjer je v primeru 124 spider vgrajen 1,4-litrski štirivaljni motor s turbopolnilnikom z močjo 125 kW (170 KM) in navorom 250 Nm. Avtomobil doseže najvišjo hitrost 224 km/h in pospeši od 0 do 100 km/h v 6,8 sekunde.

Ker je zvok motorja bistveni element vseh vozil Abarth, je v serijsko opremo vključen še izpušni sistem Record Monza z dvojnim načinom delovanja, ki lahko spreminja pot izpušnih plinov glede na vrtljaje motorja ter ustvarja prijeten in globok zvok.

Abarth je na voljo s 6-stopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom, po krajšem preizkusu slednjega bi se odločili za ročnega. Abarth 124 spider je namreč zasnovan, da nariše nasmeh na obraz tistih, ki ga vozijo, zato je serijsko opremljen z mehanskim samozapornim diferencialom.

Naj gre za Fiat 124 spider ali pa Abartha, vedno gre za avtomobil, kjer se srečata japonska tehnologija in italijanski šarm. Prava igrača, po kateri so hlepeli vsi ljubitelji italijanske šole oblikovanja in vrhunskih zmogljivosti, seveda pa je roadster tudi prava hrana za dušo nostalgikov.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Avtomobilska eksotika za poletne romance 2

Prvi avto je bil kabriolet, romantični in eksotični predznak pa je ohranil v vsej zgodovini avtomobilizma. Tudi letošnje poletje brez...

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

AVTO
Novice
Novice Je na testih izpustov goljufal tudi Fiat Chrysler?

Napravo za izklop filtriranj izpušnih plinov naj bi odkrili na Fiatovem modelu 500X

AVTO
Novice
Novice 30 nasvetov, kako do pravega, najboljši poslovni avti in suzukijev skok na vrh

Boj za najboljše poslovne avtomobile 2017 se nadaljuje, imate le še 12 dni časa, da oddate svoj glas. Medtem je na trg zapeljal...

AVTO
Novosti
Novosti Mazdin dragulj poslej še bolj sijoč

Skozi prste smo spustili novo Mazdo CX-5, ki je le na pogled podobna predhodnici, višjo ceno pa športni terenec upraviči z več kot 700...