Avto

Malo umazan, a vselej zanesljiv Italijan

Mogoče imate doma pubertetnika. Tipično tečnega, najpametnejšega na svetu. Nobeno pametovanje, nobena sila mu ne pride do živega. Razen sile scramblerja. Preverjeno!

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.05.2017 23:10
Čas branja: 4 min
Malo umazan, a vselej zanesljiv Italijan
Vozniška drža se zdi fina, aktivna, malo pogreznjena, za dolgonoge pa je že kritična. Kot pri skoraj vsakem ducatiju, tudi na scramblerju sovoznik ni v sedmih nebesih in ga pri zgledni zavorni moči za 186 kilogramov polne mase motocikla konkretno čutiš na hrbtu.

Še posebej, če gre za Ducati Scrambler Flat Track Pro, letnik 2016, navdihnjen z dirkalno verzijo, s katero sta v sezoni 2015 na prvenstvu AMA Pro Flat Track tekmovala Troy Bayliss in Johnny Lewis. Z nižjim krmilom, homologiranim dirkaškim izpuhom termignoni in z aluminijasti platišči. In seveda s posebno dirkaško rumeno barvo, ne jajčno rumeno, ampak malo limonino hladno rumeno, s posebnimi ročicami, stranskimi plastikami za dirkaško številko in še nekaterimi tematskimi poudarki. Ko še angleški profesionalni motoristični novinar prizna, da je scrambler vseeno boljši od triumpha street twin, je zadeva zelo resna.

O ducatiju scramblerju, uspešnici ki je idejno zasnovo črpala v daljnem letu 1961

Lahko si še tako prigovarjaš, da ta motocikel prav lepo pelje tudi počasi, zdržiš v lagodni vožnji mogoče pol kilometra, nekako ti ne da miru, tako je poskočen, odziven, zanesljiv, tudi pri kakšnem nepričakovanem skoku čez spregledano grbino, hiter, nenehno te prepričuje k bolj športni, razposajeni vožnji. Drži, da daje dobro moč v celotnem razponu vrtljajev, a najboljša se seveda razvije nad 4000 vrtljaji. Prehitevanje na odprti, ozki cesti je kot pesem Janeza Menarta, rahlo cinična, a duhovita. Vožnja v dežju - čista popevka. Po mrzlem, neuglednem asfaltu, s kančkom vnaprejšnega preverjanja - brez strahu. Na mestnih ulicah se obnaša kot vodljiv moped, tudi pri vseh tistih prepovedanih stvareh, na primer pri rinjenju med dvema vrstama na zeleno čakajočih avtomobilov. Na blatnem makadamu se z izključenim sistemom ABS obnaša kot mestna srajca z ruralnimi koreninami. Pravi sozarotnik v pobegu od vsakdanje rutine.

Lepo vzgojen divjak

Vse scramblerje (razen 400-kubičnega Sixty2) poganja L-dvovaljni agregat 803-kubičnega monsterja z zračnim hlajenjem in dvema desmodromičnima ventiloma na valj, ki dajeta tisti nezgrešljivi ducatijevski zvok. Ta ima pri scramblerju še punkerske refrene. Ko pred ostrim ovinkom z res visokih obratov pretikaš iz šeste v peto, četrto, tretjo (pri tem ti, če je treba, pomaga odlična sprednja zavora) mali dvojni termignoni rezgeta in z odločnimi poki sporoča, da je vse ok, stabilni in lahki motor se pusti natančno nagniti in komaj čaka na naslednje pospeševanje. Scramblerjevih 75 konj je več kot dovolj, še posebej za naše ceste.

Vozniška drža se zdi fina, aktivna, malo pogreznjena, za dolgonoge pa je že kritična. Kot pri skoraj vsakem ducatiju, tudi na scramblerju sovoznik ni v sedmih nebesih in ga pri zgledni zavorni moči za 186 kilogramov polne mase motocikla konkretno čutiš na hrbtu. Nastavitve vzmeti so omejene, a kdo pravi, da se lahko kar po mili volji rediš?

Zaslediti je bilo kritiko na manj občutljivo sklopko, ki naj bi pomenila izziv za tekočo vožnjo. Meni se je pokazala kot nezahtevna, prijazna pri natančnem prestavljanju, tudi odzivnost pri dodajanju plina je bila neposredna, če bi bilo že treba, bi sitnaril le zaradi slabotnega prekinjanja pri popolnem zapiranju plina. Če je scrambler manj športen kot monster, ima toliko več sproščenega značaja. Tako po videzu kot zmogljivosti je zavezan “scramblerski” etiki.

Hipsterska všečnost

Ob primerno pompozni uvedbi linije pred tremi leti je scrambler obveljal za nekakšno drugo oziroma drugačno ligo matične blagovne znamke. Podoba se iz leta v leto popravlja in krepi, zato je mogoče posplošeno zatrditi, da boste s scramblerjem za svoj denar dobili veliko, med drugim tudi serijski ABS do sicer nekoliko skromen LCD zaslon.

Na koncu dneva je scrambler nadvse fin motocikel. Videti je retro, obenem daje občutek modernosti. Na nihajno roko nameščen ščitnik proti blatu, recimo, “resnim” kritikom sploh ni všeč, čeprav je naravnost seksi. Marsikatera podrobnost oblikovno hote spominja na enocilindrskega prednika, 250 in 350-kubičnega scramblerja iz šestdesetih in sedemdesetih. Vendar pa je scrambler bolj kot sentimentalna prispodoba, izpolnitev motociklističnih idealov iz devetdesetih, tega, kar smo takrat želeli iztisniti iz zverin pa tehnologija še ni bila pripravljena. Predvsem pa gre pri tržno uspešnem motociklu za primarne motoristične užitke, oziroma, če si sposodim primerjavo pri plezanju v hribih: delaš sam in se sam spraviš v težave, potem pa se tudi sam izvlečeš iz njih.

Uradni marketing namenja scramblerja mladim motoristom kot dostopen motocikel za novince in manj izkušene. Menda je vaba za hipsterje. Še posebej 400-kubični Sixty2 naj bi privabil čim več novih “žrtev”. (Si lahko hipster tudi pri petdesetih?)

V trzinskem prodajnem salonu zastopnika ducatija za Slovenijo si je mogoče v živo ogledati razstavo te tržne strategije. Povsod kar mrgoli od scramblerstva, motocikli, modeli, kombinacije, barve, majice, čelade, rokavice, vžigalniki, čevlji (videti so super), jopiči, usnjeni in platneni, torbe, očala, nalepke in špageti, scrambler in še več scramblerja. In še bolj kot merchandising je mikavna možnost “pimpanja”: da si ukrojiš scramblerja po svoji meri in imaš res samo svojega prijatelja: lahko povprečno nezainteresiranega, zakamufliranega mopeda, ali pa malo športno zverinico, ki se ne ustraši nobene hitre umazane ceste. In seveda te prime, da bi se odpeljal na enega od Dnevov veselja, ki jih scrambler ducatisti prirejajo od maja do septembra na pravi umazani pisti v Paviji pri Milanu. Dopoldne te učijo scramblati z Sixty2-jem, popoldne s Flat Track Projem.

Na koncu ugotoviš, da ni problem tvoj najstnik, s katerim ni kompromisa, pravi problem je šestnajstnik v tebi, ki še vedno nekaj hoče. Silo scramblerja. Terapija vas bo stala 10.490 evrov.

Foto: Gorazd Suhadolnik in Ducati

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Veliki scrambler za neukročene veterane
Avto
AvtoGorazd Suhadolnik Veliki scrambler za neukročene veterane 2

Vožnja z rumenim scramblerjem 1100 je lahko tako zenovska, da v spominih nanjo meditiraš skozi zimo, še pred začetkom nove sezone pa z veseljem cesti ukradeš kakšen sončen dan.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Nepremičnine
Z rednim vzdrževanjem in kakovostno obnovo cest lahko veliko pripomoremo k čistejšemu okolju
Nepremičnine
NepremičnineRedakcija Gradbeništvo Z rednim vzdrževanjem in kakovostno obnovo cest lahko veliko pripomoremo k čistejšemu okolju

Moto prvega mednarodnega dneva vzdrževanja cest, ki so ga 5. aprila obeležili na sejmu MEGRA, je bil »Vzdrževanje cest varuje okolje«. Z rednim vzdrževanjem in kakovostno obnovo cest lahko namreč veliko pripomoremo tudi k čistejšemu okolju.

FINANCE
Avto
EKO ponudba po meri slovenskega žepa
Avto
AvtoMatej Kačič EKO ponudba po meri slovenskega žepa

Yarisu so s prenovo dovolili nekaj korakov nazaj k igrivosti, a njegova drugačnost se še najbolje kaže pri izbiri pogona, kjer je na voljo tudi hibridna različica.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)