»Kodiaq, samo kodiaq nas zanima,« smo na ljubljanskem avtomobilskem salonu mimogrede slišali gospoda, ki so ga obkrožali žena in štirje otroci. Po krajšem obhodu salona so bili še vedno tam, velikega Škodinega medveda s sedmimi sedeži so se očitno odločili posvojiti in kar odpeljati. Za njih bi bila ta hip to celo edina rešitev, da kmalu pridejo do avtomobila, saj je kodiaqov za Slovence preprosto – zmanjkalo.
Da, Škodin domiselni marketinški oddelek gre gotovo lahko na predčasni dopust, saj je za promocijo novega športnega terenca v zadnjem letu uporabil vse znanje in trike, ki jih premorejo. In teh ni malo, tako se je mesto Kodiak na otoku pod južno obalo Aljaske v čast češkemu medvedu celo preimenovalo v Kodiaq. Zanj je takorekoč že lani poleti vedel ves svet pa čeprav ga nihče sploh še ni videl, vse skupaj pa se je le še stopnjevalo do njegovega prvega prihoda na oder lani septembra v Berlinu.
- Cenik - Škoda kodiaq (0 KB)
»Kodiaq bo tudi pri nas uspešnica in menim, da jih bomo prodali med 300 in 400,« je ob bok svetovni premieri dejal Petr Podlipny, šef Škode pri nas. Na več realno ni upal. Nikakor ne, ker ne bi zaupal v kvalitete avtomobila, ampak nemara zato, ker se cene za kodiaqa (active 1,4 TSI 92 kW) začnejo pri 20.990 evrov, za Slovence najbolj zanimivi dizelsko gnani s 110 kilovati moči in štirikolesnim pogonom pa stane vsaj 27.743 evrov oziroma 30.294 evrov s štirikolesnim pogonom in bogatejšo opremo Ambition ter še 2.200 evrov več za DSG menjalnik.
Glede na kupno moč in slovensko povprečno plačo okoli tisoč evrov ni malo denarja, glede na konkurenco pa spet ni veliko. A pri nas se kljub vsemu proda največ majhnih avtomobilov kot so clio, polo in fabia, družine rade posežejo po octaviji, v srednjem SUV razredu pa so že uveljavljeni tiguan, tucson in sportage. Le kaj takega za prvič lahko ponudi Škoda?
Očitno veliko, saj so bili kolegi po prvi vožnji kodiaqa nad njim navdušeni, zato smo še toliko bolj čakali na vtis iz prve roke. »Kvasiny bi lahko preimenovali v Kodiaqy, saj tam že več mesecev iz ure v ure »štancamo« tele naše medvede. Povpraševanje je neverjetno in je presenetilo vse,« nam je sredi februarja na mednarodni predstavitvi prenovljene octavie zaupal eden izmed Škodinih ljudi.
Lučke za alarm so se nam počasi začele prižigati, sploh ker smo se tudi že vse avtomobilske pločevine vajeni novinarji v Ženevi veliko gnetli okoli njega ter v notranjosti modrovali o tem, kako je šik in koliko prostora ima.
Na 4,7 metra dolžine in 2,79 metra v medosju kodiaq namreč ponuja 5 ali 7 sedežev, v prtljažnik pa lahko spravi od 720-2.065 litrov prtljage (260-2.005 litrov s 7 sedeži), kar je največ v razredu.
S sklopljenim prednjim sovoznikovim sedežem lahko v njem prepeljemo do 2,8 metra dolge kose prtljage.
Očitno so bile vse zapisane besede, fotografije in video vložki dovolj, da so ljudje za kodiaqom dobesedno ponoreli, še preden so ga sploh videli, kaj šele potipali ali zapeljali po cesti. V Sloveniji ni nič drugače, saj je Podlipny s sladko-kislimi občutki povedal, da so v predprodaji praktično razprodali celotno letno količino – natančno 418 vozil -, kot kaže pa bodo letos sklenili vsaj tisoč pogodb za kodiaqa. Zanimivo je, da so slovenski kupci v prvi fazi povečini naročali močnejše dizelske različice z DSG menjalniki in 4x4 pogonom za 34 tisočakov, večina teh kupcev pa bo prvič vozila Škodo.
»Česa takšnega v svoji 26-letni karieri še nisem doživel. Občutek je neverjeten, ko že aprila izpolniš načrte, vendar pa bi si želel, da bi lahko ugodili in prodali kodiaqa prav vsakemu, ki si ga želi,« je ob slovenski predstavitvi kodiaqa dejal Podlipny in dodal, da naj potencialni kupci ne vržejo puške v koruzo. Slovenski zastopnik si bo namreč prizadeval iz tovarne pridobiti dodatne količine vozil, s katerimi bi čakalno dobo lahko strnil v leto 2017, oziroma jim bo za čas čakanja ponudil nadomestno vozilo.
In kaj je tako posebnega na avtomobilu, da so ljudje nanj pripravljeni čakati veliko mesecev? Na poti do motokros proge v Šentvidu pri Stični smo se prepričali, da je avto v kabini zares ogromen. Prostora na vseh serijskih petih sedežih je na pretek, v zadku pa je litrov in uporabnega prostora toliko, da gre družina z njim lahko na potovanje okoli sveta.
Sploh, ker ima kodiaq ob veliki izbiri štirivaljnih motorjev (trije bencinski TSI z močjo od 92 do 132 kW in dva dizelska TDI z močjo 110 in 140 kW), menjalnikov (6R, 6 in 7DSG) in opreme (active, ambition in style, sledijo scout, sportline in RS) na voljo tudi zmogljiv štirikolesni pogon ter vožnji po slabši podlagi prilagojen off-road terenski program.
Ko voznik na 8-palčnem zaslonu izbere program off-road, so mu na voljo poseben program za sneg, sistem za nadzorovan spust po strmini ter samodejno prilagoditev nastavitev motorja, podvozja in zavor za vožnjo po zahtevnih podlagah.
Skupaj s pametnim štirikolesnim pogonom, ki sproti razporeja navor med prvo in zadnjo osjo ter s tem učinkovito skrbi za oprijem v slabših voznih pogojih, je kodiaq zelo dobro prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu in pripravljen tudi za malce bolj resne izzive.
Kodiaq podobno kot konkurenca seveda ni kleni terenec, vendar pa ne zbeži pred snegom, speljevanjem na mokrih in spolzkih klančinah ter spustom po blatnem kolovozu. S precej zahtevno progo za motokros je tako opravil brez težav, tudi ko je imel eno kolo visoko v zraku, dober oprijem s podlago pa je imelo le eno kolo. Vožnjo po zahtevnejši podlagi mu tako več kot dobro omogočajo sodobni varnostni pripomočki.
V pomoč pri manevriranju kodiaqa, ki je malce daljši od octavie combi, je tudi nov sistem Area View s štirimi kamerami, pri Škodi pa niso pozabili niti na polne LED žaromete, asistenco za prikolico, odpiranje prtljažnih vrat s pomikom noge, zložljivo vlečno kljuko (za seboj lahko vleče do 675 kg) in veliko praktičnih rešitev v sklopu dodatkov »simply clever«.
Vsi slovenski kodiaqi imajo v serijski opremi devet varnostnih blazin in sistem Front assist proti naletu z vključeno funkcijo samodejnega zaviranja v sili in funkcijo nadzora pešcev.
Škodin kodiaq je tako avto, kot ga že nekaj časa ni bilo. Z vidika prilagodljivosti ter velikosti prtljažnika se lahko kosa z enoprostorci, obenem ni prevelik, ponuja veliko sodobnih tehnologij, zmogljive in varčne motorje ter vrhunski štirikolesni pogon. Tako ne čudi, da je kodiaq zaradi vsega fenomen, ki so ga (tudi) slovenski kupci razgrabili, še preden so ga sploh uzrli.