Na avtomobilskem salonu v Šanghaju so pri Mercedes-Benzu svetu predstavili prenovljen razred S. Kot sugerira že ime (sonderklasse), je mercedes S nekaj posebnega. S prenovo tokrat želijo, da razred S, kot je pred leti dejal Dieter Zetsche - prvi mož Daimlerja, ostane najboljši avto na svetu. Manjše kozmetične popravke s slovenskim podpisom poudarja novi sprednji odbijač in žarometi, ki imajo sedaj tri padajoče linije led svetil. Na izbiro je več novih barv karoserije in sedem novih platišč.
Notranjost iz sedmih nebes
Notranjost, v kateri je prostora le za najboljše materiale, je pravo nasprotje direktorsko zadržani zunanjosti. Najopaznejša sprememba v kabini so novi materiali in nova generacija volana. Nova sta 12,3-palčna zaslona visoke ločljivosti. Sedeži sedaj ponujajo šest vrst masaže, kabina pa kar 64 barv ambientalne osvetlitve.
Novo je tudi brezžično polnjenje pametnih mobilnikov. Magic body controll skrbi za udobje s prilagajanjem vzmetenja glede na približujoče se neravnine, sistem Curve pa do 2,65 stopinje nagne vozilo v ovinek in zmanjša centrifugalno silo na potnike.
Novi motorji z več moči in nižjo porabo
Pri prenovi so več pozornosti namenili pogonskim sklopom in novim asistenčnim sistemom. V osveženem razredu S svetovno premiero doživlja najzmogljivejši dizelski motor v zgodovini znamke. Gre za linijski trilitrski 6-valjni motor, ki v S350d različici proizvede 210 kilovatov (286 konjskih moči) in v S400d 250 kilovatov (340). Na slovenskem trgu je daleč najpopularnejši 6-valjni dizelski S350d.
Na bencinski strani ponudbe Mercedes uvaja 4-litrski 8-valjni biturbo motor pod imenom 560 in s 345 kilovati (467). Pri Mercedesu poudarjajo, da gre za enega najvarčnejših 8-valjnikov, saj se ob delni obremenitvi štirje valji deaktivirajo. Isti motor bo nadomestil tudi 5.5-litrski biturbo, ki v S63 AMG izvedbi razvije 450 kilovatov (612) in smo ga na Portugalskem imeli priložnost preizkusili v manjšem bratu E63 AMG S.
Za najpetičnejše kupce bo poskrbel 12-valjni S65 AMG s 463 kilovati (630) in 1.000 njutonmetri navora. Z izjemo S65 so vse različice serijsko opremljene s štirikolesnim pogonom 4Matic in devet-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
Naslednji korak do avtonomne vožnje
Tradicionalno mercedes-benz razreda S velja za pionirja najnaprednejših tehnologij. Tokrat so inženirji naredili naslednji korak v smeri avtonomne vožnje. Avtomobil pri hitrostih med 80 in 180 kilometri na uro sam zamenja vozni pas. Voznik mora svojo željo nakazati le s smernikom. Aktivni asistent ohranjanja pasu priskoči na pomoč, če voznik zaide iz voznega pasu. Avto prepoznava znake in skladno prilagodi hitrost glede na omejitve.
Aktivni tempomat od sedaj lahko sledi vozilom in prilagodi hitrost glede na situacijo. Tudi v primeru zavijanja na odstavni pas ali vožnje v koloni. Avto prepoznava znake in voznika opozarja na delo na cesti ali na omejitve ob spremenjenih vremenskih razmerah. Vozilo lahko zazna da se voznik ne odziva na opozorila in se samodejno zaustavi. Ob tem za varnost skrbijo še nova generacija sistema preverjanja mrtvih kotov in pomoč v primeru nenadnega zavijanja. Kot v E razredu bo mogoče parkirati s pomočjo mobilnika.
V štirih letih prodanih več kot 300 tisoč primerkov
V prodajne salone bo velika poslovna limuzina zapeljala julija. Mercedesova najprestižnejša limuzina je bila leta 2016 v razredu poslovnih limuzin v svetovnem merilu najbolj prodajan avto. Od leta 2013, ko je aktualna generacija razreda S zapeljala na trg, so po vsem svetu našli preko 300 tisoč kupcev. Občudovanja vreden podatek, glede na to, da S cilja na kupce, ki so za avto pripravljeni odšteti vsaj 100 tisoč evrov. Na slovenskem trgu je situacija nekoliko drugačna. Največji delež prodaje si lasti BMW serije 7. Bo prenovljeni S bolj popularen tudi med slovenskimi kupci?