Ime zmore zavajati: nekoč enoprostorec, danes tipičen ali čisto pravi malček, ki mu je mestna gneča in vse, kar spada zraven, pisano na pločevino. V prenovljeni karoserijski obleki, več kot osem centimetrov daljši ter z dvema varčnima bencinskima trivaljnikoma naj bi space star letos navdušil kakšnih sto slovenskih kupcev.
Japonski Mitsubishi pri space staru, ki je bil v prenovljeni podobi prvič na ogled na letošnjem ženevskem avtomobilskem salonu, še ne more računati na dejstvo, da je že nekaj mesecev v naročju zveze Renault-Nissan. Morda se to utegne zgoditi nekaj kasneje, kajti tako Renault kot tudi Nissan imata prav v razredu, kjer se poskuša space star, obilo izkušenj. Ampak žlahtniške naveze nikoli niso stoodstotni porok dobrih odnosov, tudi v avtomobilskem svetu ne.
Space star je po novem zrasel za 8,5 centimetra in ga je skupaj za mestno ugodnih 379 centimetrov, kar pomeni, da je v svojem razredu kljub vsej miniaturnosti med daljšimi. K dolžinskemu prirastku gre tudi nov prednji odbijač, nekaj minimalističnih sprememb t.i. spodnje in zgornje rešetke, medtem ko na zadku skoraj ne smeš prezreti na novo oblikovanega spojlerja s tretjo zavorno lučjo ter spremenjeni odbijač z odsevnikoma. Drugačne so tudi prednje in zadnje luči, pronicljivo oko utegne opaziti še spremenjeno podobo lahkih 14 oziroma 15-palčnih kolesnih platišč s pokrovi vred. Barva karoserije je pomemben tržni element, space star je po novem na voljo v devetih variantah, saj si ga je mogoče odslej omisliti tudi v vinsko rdeči in sunset oranžni. Zlasti slednja pade oči in morda dokazuje, da je tako rekoč značilna japonska togost pri barvah zgodovina.
Space star po novem pri vseh opremskih izvedenkah ponuja zunanji termometer, trije okrogli merilniki, ki se zajedajo eden v drugega, so dobili kromirano obrobo, barva zaslona pa se spreminja od jantarne do bele. Malce so se pomudili tudi pri volanu in na novo oblikovali stikala za klimo, prtljažnik je dobil dodatno dno, tja zadaj pa gre seveda skromnih 175 litrov prtljage. Manj opazno, toda dobrodošlo je, da je space star sedaj opremljen z elektroniko, ki pomaga speljevati v klanec in da so z izboljšanjem vzmetenja ter blažilnikov dosegli boljšo vidljivost. Sicer pa njegov obračalni krog meri 4,6 metra in to pride zelo prav med parkiranjem ali manevriranjem na ozkem.
Ko pritisneš gum za zagon motorja (na levi strani armature oziroma volana!), je jasno, kaj se vrti pod motornim pokrovom. Oba bencinska agregata sta trivaljnika, prvega je skoraj za liter (999 kubičnih centimetrov), drugega za 1,2-litra. Prvi zmore 52 kilovatov/71 »konjev«, drugi komaj kaj več – 59 kilovatov oziroma 80 »konjev«, medtem ko je na razpolago 88,5 ali 106 njutmetrov navora. Njun adut je seveda skromna poraba in posledično prav tako skromne emisije C02, saj utegne biti tovarniški podatek o povprečni porabi od štiri do 4,3 litra goriva v območju verjetnega, medtem ko je treba podatku o izpustu C02 (najmanj 92 g/km) pač zaupati…
Liliputanska dolžina, skromna motorja, nič posebej razkošna oprema – nizke cene. Zadnje je seveda relativno, a je nesporno, da je ob akcijskem popustu 1000 evrov (ki utegne kar trajati) space star v najcenejši izvedbi (opremski paket entry, 1,0 motor, ročna klima) naprodaj za 9.990 evrov. Točno 700 evrov je dražja enaka motorna različica z višjim opremskim paketom inform. Variante z 1,2-litrskim agregatom so nekaj dražje: invite 11.990, invite s samodejno klimatsko napravo pa skoči na 12.290 evrov. Povsem zgoraj je intense (15-palčna platišča, samodejna klima, pametni ključ, multifunkcijski volan ipd.) ki je na voljo za 12.990 evrov.
Foto: Janez Kovačič