Avto

Koliko avtomobila dobite za deset tisoč evrov?

Mitsubishi space star ostaja majhen, svež in uporaben mestni avto za ugodno ceno. Osnova stane deset tisočakov, za marsikoga ponuja dovolj vsega

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.04.2017 23:10
Čas branja: 3 min
Koliko avtomobila dobite za deset tisoč evrov?
Seveda ne moreš opaziti, da je prenovljeni space star sicer zrasel v dolžino, a se kljub temu še najbolje znajde v urbanem okolju. Foto: Janez Kovacic

Ime zmore zavajati: nekoč enoprostorec, danes tipičen ali čisto pravi malček, ki mu je mestna gneča in vse, kar spada zraven, pisano na pločevino. V prenovljeni karoserijski obleki, več kot osem centimetrov daljši ter z dvema varčnima bencinskima trivaljnikoma naj bi space star letos navdušil kakšnih sto slovenskih kupcev.

Japonski Mitsubishi pri space staru, ki je bil v prenovljeni podobi prvič na ogled na letošnjem ženevskem avtomobilskem salonu, še ne more računati na dejstvo, da je že nekaj mesecev v naročju zveze Renault-Nissan. Morda se to utegne zgoditi nekaj kasneje, kajti tako Renault kot tudi Nissan imata prav v razredu, kjer se poskuša space star, obilo izkušenj. Ampak žlahtniške naveze nikoli niso stoodstotni porok dobrih odnosov, tudi v avtomobilskem svetu ne.

Space star je po novem zrasel za 8,5 centimetra in ga je skupaj za mestno ugodnih 379 centimetrov, kar pomeni, da je v svojem razredu kljub vsej miniaturnosti med daljšimi. K dolžinskemu prirastku gre tudi nov prednji odbijač, nekaj minimalističnih sprememb t.i. spodnje in zgornje rešetke, medtem ko na zadku skoraj ne smeš prezreti na novo oblikovanega spojlerja s tretjo zavorno lučjo ter spremenjeni odbijač z odsevnikoma. Drugačne so tudi prednje in zadnje luči, pronicljivo oko utegne opaziti še spremenjeno podobo lahkih 14 oziroma 15-palčnih kolesnih platišč s pokrovi vred. Barva karoserije je pomemben tržni element, space star je po novem na voljo v devetih variantah, saj si ga je mogoče odslej omisliti tudi v vinsko rdeči in sunset oranžni. Zlasti slednja pade oči in morda dokazuje, da je tako rekoč značilna japonska togost pri barvah zgodovina.

Space star po novem pri vseh opremskih izvedenkah ponuja zunanji termometer, trije okrogli merilniki, ki se zajedajo eden v drugega, so dobili kromirano obrobo, barva zaslona pa se spreminja od jantarne do bele. Malce so se pomudili tudi pri volanu in na novo oblikovali stikala za klimo, prtljažnik je dobil dodatno dno, tja zadaj pa gre seveda skromnih 175 litrov prtljage. Manj opazno, toda dobrodošlo je, da je space star sedaj opremljen z elektroniko, ki pomaga speljevati v klanec in da so z izboljšanjem vzmetenja ter blažilnikov dosegli boljšo vidljivost. Sicer pa njegov obračalni krog meri 4,6 metra in to pride zelo prav med parkiranjem ali manevriranjem na ozkem.

Ko pritisneš gum za zagon motorja (na levi strani armature oziroma volana!), je jasno, kaj se vrti pod motornim pokrovom. Oba bencinska agregata sta trivaljnika, prvega je skoraj za liter (999 kubičnih centimetrov), drugega za 1,2-litra. Prvi zmore 52 kilovatov/71 »konjev«, drugi komaj kaj več – 59 kilovatov oziroma 80 »konjev«, medtem ko je na razpolago 88,5 ali 106 njutmetrov navora. Njun adut je seveda skromna poraba in posledično prav tako skromne emisije C02, saj utegne biti tovarniški podatek o povprečni porabi od štiri do 4,3 litra goriva v območju verjetnega, medtem ko je treba podatku o izpustu C02 (najmanj 92 g/km) pač zaupati…

Liliputanska dolžina, skromna motorja, nič posebej razkošna oprema – nizke cene. Zadnje je seveda relativno, a je nesporno, da je ob akcijskem popustu 1000 evrov (ki utegne kar trajati) space star v najcenejši izvedbi (opremski paket entry, 1,0 motor, ročna klima) naprodaj za 9.990 evrov. Točno 700 evrov je dražja enaka motorna različica z višjim opremskim paketom inform. Variante z 1,2-litrskim agregatom so nekaj dražje: invite 11.990, invite s samodejno klimatsko napravo pa skoči na 12.290 evrov. Povsem zgoraj je intense (15-palčna platišča, samodejna klima, pametni ključ, multifunkcijski volan ipd.) ki je na voljo za 12.990 evrov.

Foto: Janez Kovačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Liliputanski zunaj, skoraj megalomanski znotraj
Avto
AvtoJanez Kovačič Liliputanski zunaj, skoraj megalomanski znotraj 1

Mitsubishijev space star je dimenzijski malček, ki ugaja z notranjo prostornostjo in preseneča z zavestno odsotnostjo tako zveličavnega multifunkcijskega zaslona

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho