Avto

Glamur, lahkoživost in adrenalin za visoko družbo

Mercedes-Benz je prenovil urbanega križanca po imenu GLA, ki se s svojo trendovsko podobo odlično znajde med elito v modni četrti, s pogonom 4Matic brezskrbno zapusti asfalt ali pa v AMG opravi skoči na dirkališče.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.04.2017 00:01
Čas branja: 8 min

Madžarska prestolnica Budimpešta je bleščeče svetovljansko velemesto z mnogimi mostovi, ki jo zaradi arhitekturnega razkošja imenujejo tudi »biser Donave«. Bolj kot Szechenyjev verižni most, parlament, opera, grajski hrib, Trg herojev in kulinarika je pozornost tokrat pritegnil kakih 20 kilometrov oddaljeni Mogyorod. Vas z okoli šest tisoč prebivalci ni kdo ve kako zanimiva, zato pa je v njeni bližini dirkaški center Hungaroring, okrog katerega se je v režiji Mercedes-Benza dvigoval prah in slišalo grmenje.

Glasujte za Poslovni avto leta in se borite za bogate nagrade

Le kaj v kompleksu s 4.183 metra dolgo Formula 1 progo in terenskim poligonom počne kompaktni urbani križanec GLA, bi se lahko marsikdo vprašal po tem, ko bi si na mestnih ulicah od blizu ogledal 4,42 metra dolg avtomobil na osnovi Mercedes-Benza razreda A. Njegova zasnova je nekoliko posebna oziroma drugačna, kot smo vajeni pri konkurenci. Čeprav je precej nizek in tudi sedi se razmeroma nizko, po proporcih ni ravno športnik, kljub črki G v imenu, voznemu načinu Off-Road in elektronskih pomagalih za nadzorovan spust pa bi težko tudi govorili o kakšen terencu.

Mercedes GLA je tako pravi posebnež, zanj pa v prvi vrsti velja, da je udoben in varen, obenem pa s svojo zasnovo dovolj praktičen za vsakodnevno uporabo. Izstopajoča oblika in privlačne obline so obenem magnet za mlajše kupce in mlade po srcu – če si ga le lahko privoščijo. To dokazujejo prodajne številke v zadnjih treh letih, sapo v boju z Audijem Q3, BMW X1 in Range Roverjem evoque pa naj bi zajel tudi na račun lepotnega posega, s katerim so Nemci zaključili cikel prenov kompaktnih modelov (še A, B, CLA in CLA SB).

Spremembe so še najbolj očitne na sprednjem delu, kjer so GLA spremenili masko hladilnika s preluknjanima letvicama in odbijač, mu nadeli okrogle meglenke, ksenonske žaromete pa nadomestili s sodobno tehnologijo LED. Slovenski oblikovalski virtuoz Robert Lešnik z ekipo je za zadek pripravil nekoliko temnejše žaromete, kar mali zvezdi vdahne bolj možat in terenski videz, samozavest pa poudarijo še serijska 17-palčna platišča in nov Canyon Beige (spodaj) barvni odtenek.

Med osema ostaja skoraj 2,7-metrska razdalja, kar kabini v celoti povzeti po razredu A zagotavlja povsem dovolj prostora za aktiven starejši par, odločno damo ali družino. Štirje potniki bodo brez težav v njem lahko potovali tudi zelo daleč, obenem je zdaj v GLA že serijsko na voljo prilagodljiva zadnja klop. Njen naklon se lahko spremeni za 15 odstotkov, kar prtljažni prostor poveča za 50 litrov oziroma iz 431 na 481 litrov.

GLA se trudi biti avtomobil za vse generacije, zato se bo poleg serijskega paketa posamezna vrsta kupcev lahko odločala med tremi paketi – Style, Urban in AMG Line -, dodatno pa so na voljo še razne možnosti individualizacije. Po tehnološki plati je GLA dobil 360-stopinjski sistem kamer, ki pride zelo prav v mestni džungli, slika okolice vozila pa se prikazuje na 8-palčnem zaslonu. V Stuttgartu so nadgradili tudi nekatere materiale, počutje v kabini pa je bilo že prej na visokem nivoju.

Pri motorni paleti večjih sprememb ni. Na voljo so trije dizelski in pet bencinskih motorjev, z razponom moči od 80 do 280 kW (110-381 konjev), možnost izbire štirikolesnega pogona 4Matic in sedemstopenjskega samodejnega menjalnika. Med bencinci je novost GLA 200 (dvolitrski motor s 135 kW (184KM) v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Po ulicah Budimpešte se je na premium GLA lepilo mlado in staro, a ker Mercedes misli na različne kupce, so nas v različici AMG 45 4Matic poslali proti Hungaroringu. V nosu zverine je najzmogljivejši serijski 2,0-litrski štirivaljni motor, ki ponuja 381 konjev in 475 Nm navora. Ta je na voljo med 2.500 in 5.000 vrt./min, pospešek do stotice pa tudi po zaslugi štirikolesnega sistema 4Matic znaša le 4,4 sekunde.

Podivjani GLA s podpisom mojstrov iz Affalterbacha je od običajnega nižji za 15 mm (a vseeno za 40 mm višji kot A45), na zavitih cestah okoli dirkališča se je obnašal kot rasni športnik, bliskovita pospeševanja na ravninah pa je iz štirih izpušnih cevi spremljal zvok, ki te mimogrede okuži in zasvoji. GLA 45 ni strupen le na pogled, ampak navduši tudi z zmogljivostmi, lego in celotno pojavo. Kdor lahko zanj odšteje 57.150 evrov, bo gotovo dobil paket, ki ti v žile kadarkoli vbrizga konkretno dozo adrenalina.

Če so pri Mercedes-Benzu z AMG različico pridobili še več mladih kupcev, ki so morda prvič posegli po nišnem športniku pa so želeli s prenovo GLA še bolj upravičiti črko G (Gelände oziroma teren). Tako je križanec za avanturiste dobil možnost nekoliko bolj prilagojene šasije za vožnjo zunaj urejenih cestišč.

Paket Off-Road prinaša za 30 milimetrov dvignjeno podvozje in vozni profil Off-road, ki s pomočjo elektronike uravnava delovanje pogona, tu je še 360-stopinjski pogled (prav pride, ko voznik ne vidi ničesar pred seboj ali pa je na ozki poti), merilnik naklonov in pokazatelj obrata prednjih koles.

GLA ima tudi sistem za elektronsko nadzorovano spuščanje po strmini, kjer voznik hitrost nastavlja od štiri do 16 kilometrov na uro. Štirikolesni pogon in natančen volan sta mu vlila še dodatno mero samozavesti na srednje-zahtevnem poligonu, prav lahkoživo pa je deloval z enim kolesom visoko v zraku.

Verjamemo, da se v kake težje avanture z njim ne bo spustil noben lastnik, mu bo pa vedno godilo zavedanje, česa vse je avto zmožen. Sploh v slabem vremenu, torej na mokrem in spolzkem asfaltu ter v snegu.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Pod črto bi bilo verjetno le malo voznikov, ki nad mercedes-benzom GLA ne bi bili navdušeni. A končno navdušenje je odvisno tudi od debeline denarnice.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.