Madžarska prestolnica Budimpešta je bleščeče svetovljansko velemesto z mnogimi mostovi, ki jo zaradi arhitekturnega razkošja imenujejo tudi »biser Donave«. Bolj kot Szechenyjev verižni most, parlament, opera, grajski hrib, Trg herojev in kulinarika je pozornost tokrat pritegnil kakih 20 kilometrov oddaljeni Mogyorod. Vas z okoli šest tisoč prebivalci ni kdo ve kako zanimiva, zato pa je v njeni bližini dirkaški center Hungaroring, okrog katerega se je v režiji Mercedes-Benza dvigoval prah in slišalo grmenje.
Glasujte za Poslovni avto leta in se borite za bogate nagrade
Le kaj v kompleksu s 4.183 metra dolgo Formula 1 progo in terenskim poligonom počne kompaktni urbani križanec GLA, bi se lahko marsikdo vprašal po tem, ko bi si na mestnih ulicah od blizu ogledal 4,42 metra dolg avtomobil na osnovi Mercedes-Benza razreda A. Njegova zasnova je nekoliko posebna oziroma drugačna, kot smo vajeni pri konkurenci. Čeprav je precej nizek in tudi sedi se razmeroma nizko, po proporcih ni ravno športnik, kljub črki G v imenu, voznemu načinu Off-Road in elektronskih pomagalih za nadzorovan spust pa bi težko tudi govorili o kakšen terencu.
Mercedes GLA je tako pravi posebnež, zanj pa v prvi vrsti velja, da je udoben in varen, obenem pa s svojo zasnovo dovolj praktičen za vsakodnevno uporabo. Izstopajoča oblika in privlačne obline so obenem magnet za mlajše kupce in mlade po srcu – če si ga le lahko privoščijo. To dokazujejo prodajne številke v zadnjih treh letih, sapo v boju z Audijem Q3, BMW X1 in Range Roverjem evoque pa naj bi zajel tudi na račun lepotnega posega, s katerim so Nemci zaključili cikel prenov kompaktnih modelov (še A, B, CLA in CLA SB).
Spremembe so še najbolj očitne na sprednjem delu, kjer so GLA spremenili masko hladilnika s preluknjanima letvicama in odbijač, mu nadeli okrogle meglenke, ksenonske žaromete pa nadomestili s sodobno tehnologijo LED. Slovenski oblikovalski virtuoz Robert Lešnik z ekipo je za zadek pripravil nekoliko temnejše žaromete, kar mali zvezdi vdahne bolj možat in terenski videz, samozavest pa poudarijo še serijska 17-palčna platišča in nov Canyon Beige (spodaj) barvni odtenek.
Med osema ostaja skoraj 2,7-metrska razdalja, kar kabini v celoti povzeti po razredu A zagotavlja povsem dovolj prostora za aktiven starejši par, odločno damo ali družino. Štirje potniki bodo brez težav v njem lahko potovali tudi zelo daleč, obenem je zdaj v GLA že serijsko na voljo prilagodljiva zadnja klop. Njen naklon se lahko spremeni za 15 odstotkov, kar prtljažni prostor poveča za 50 litrov oziroma iz 431 na 481 litrov.
GLA se trudi biti avtomobil za vse generacije, zato se bo poleg serijskega paketa posamezna vrsta kupcev lahko odločala med tremi paketi – Style, Urban in AMG Line -, dodatno pa so na voljo še razne možnosti individualizacije. Po tehnološki plati je GLA dobil 360-stopinjski sistem kamer, ki pride zelo prav v mestni džungli, slika okolice vozila pa se prikazuje na 8-palčnem zaslonu. V Stuttgartu so nadgradili tudi nekatere materiale, počutje v kabini pa je bilo že prej na visokem nivoju.
Pri motorni paleti večjih sprememb ni. Na voljo so trije dizelski in pet bencinskih motorjev, z razponom moči od 80 do 280 kW (110-381 konjev), možnost izbire štirikolesnega pogona 4Matic in sedemstopenjskega samodejnega menjalnika. Med bencinci je novost GLA 200 (dvolitrski motor s 135 kW (184KM) v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Po ulicah Budimpešte se je na premium GLA lepilo mlado in staro, a ker Mercedes misli na različne kupce, so nas v različici AMG 45 4Matic poslali proti Hungaroringu. V nosu zverine je najzmogljivejši serijski 2,0-litrski štirivaljni motor, ki ponuja 381 konjev in 475 Nm navora. Ta je na voljo med 2.500 in 5.000 vrt./min, pospešek do stotice pa tudi po zaslugi štirikolesnega sistema 4Matic znaša le 4,4 sekunde.
Podivjani GLA s podpisom mojstrov iz Affalterbacha je od običajnega nižji za 15 mm (a vseeno za 40 mm višji kot A45), na zavitih cestah okoli dirkališča se je obnašal kot rasni športnik, bliskovita pospeševanja na ravninah pa je iz štirih izpušnih cevi spremljal zvok, ki te mimogrede okuži in zasvoji. GLA 45 ni strupen le na pogled, ampak navduši tudi z zmogljivostmi, lego in celotno pojavo. Kdor lahko zanj odšteje 57.150 evrov, bo gotovo dobil paket, ki ti v žile kadarkoli vbrizga konkretno dozo adrenalina.
Če so pri Mercedes-Benzu z AMG različico pridobili še več mladih kupcev, ki so morda prvič posegli po nišnem športniku pa so želeli s prenovo GLA še bolj upravičiti črko G (Gelände oziroma teren). Tako je križanec za avanturiste dobil možnost nekoliko bolj prilagojene šasije za vožnjo zunaj urejenih cestišč.
Paket Off-Road prinaša za 30 milimetrov dvignjeno podvozje in vozni profil Off-road, ki s pomočjo elektronike uravnava delovanje pogona, tu je še 360-stopinjski pogled (prav pride, ko voznik ne vidi ničesar pred seboj ali pa je na ozki poti), merilnik naklonov in pokazatelj obrata prednjih koles.
GLA ima tudi sistem za elektronsko nadzorovano spuščanje po strmini, kjer voznik hitrost nastavlja od štiri do 16 kilometrov na uro. Štirikolesni pogon in natančen volan sta mu vlila še dodatno mero samozavesti na srednje-zahtevnem poligonu, prav lahkoživo pa je deloval z enim kolesom visoko v zraku.
Verjamemo, da se v kake težje avanture z njim ne bo spustil noben lastnik, mu bo pa vedno godilo zavedanje, česa vse je avto zmožen. Sploh v slabem vremenu, torej na mokrem in spolzkem asfaltu ter v snegu.
Pod črto bi bilo verjetno le malo voznikov, ki nad mercedes-benzom GLA ne bi bili navdušeni. A končno navdušenje je odvisno tudi od debeline denarnice.