To področje sta v naši skupini pokrila Andrej Leban" title="Andrej Leban">Andrej Leban in Grega Prebil" title="Grega Prebil">Grega Prebil iz portala Žurnal24.si
Andrej Leban, Žurnal24.si: »Meritve in ocenjevanje asistenčnih sistemov so bili razdeljena v dva sklopa - test v živo in test, kaj vse je in česa ni med opcijami konfiguratorjev, saj od modernega premium avta človek pričakuje nadpovprečno naprednost, sicer se je z njim težje hvalit. Prav tako naj bi tako vozilo naredilo veliko kilometrov, zato so dobra varnost in asistenčne storitve pomembne.
Brez samodejnega zaviranja v sili pri takih avtomobilih ne gre
Pri asistenčnih sistemih je bilo nekaj več pozornosti namenjenega samodejnemu zaviranju v sili (AEB), za katerega se pričakuje, da bo v premium razredu resnično serijski. Lexus ga edini ne vgrajuje serijsko, temveč je na voljo šele od tretje opreme dalje, serijski pa od četrte. Zato je bil Lexus edini kaznovan z dvema točkama odbitka. Pešce na papirju prepoznava že večina, kolesarjev še noben.
V praksi odličen Mercedes-Benz C
Pri testu na blazini ste sami videli velike razlike v dejanskem delovanju. Naš test sicer ni bil izveden ravno po protokolu EuroNCAP ("najprej vsak avto nekaj krogov radija XY, da se očistijo gume, dovoljeni obcestni objekti itd."), a bi lahko odražal realne razmere. Testni Audi se je zgolj s kamero in brez radarja ter na zimskih gumah ustavil oz. bistveno zavrl pri 50 km/h, BMW z radarjem ali Jaguar pa sta rušila že pri 30 km/h. Tudi Lexus je bil zelo dober, Alfa za silo, najboljši pa Mercedes, ki je pričel z manevrom tudi pri 70 km/h.
Ostale točke za asistenčne sisteme so razdeljene glede na to, ali model nudi vsaj opcijsko neko rešitev ali ne, ter kako napredna je. Alfa in Jaguar edina še vztrajata na ksenonskih žarometih, nemška trojka nudi vrhunske žaromete, ki se prilagajajo objektom.
Krepke razlike pri infozabavnih sistemih
Pri infotainmentu lahko prihaja do velikih razlik v odvisnosti od vloženega denarja tako v premeru zaslona kot zmogljivostih, zato so bili primerno nagrajeni glede na velikost "vstopnega" zaslona. Pozornost je bila namenjena logičnosti menijev, hitrosti preklapljanja, enostavnosti vnosa nekega cilja v navigacijo in prekinitvi poti, za grafiko, za bogastvo možnih nastavitev in prilagoditev...
Navzdol sta odstopala Lexus, pri katerem je sistem miške v primerjavi z nemci (testni Mercedes in Audi sta omogočala celo pisanje s prstom) ali Jaguarjem prava mučilnica, ter Alfa, ki za avto letnika 2016 nudi zelo siromašne vsebine. Nagradilo se je tudi prijaznost priključevanja telefona prek Bluetootha ali kabla, pa raznovrstnost virov in predvajanih formatov. Tudi možnost dostopa do spletnih vsebin ali napredne podporne storitve (e-call...) so bile točkovane.«