Avto

PRIMA test: Kakšna je varnost in koliko zabave ponujajo

Dobra varnost in asistenčne storitve so v prometu zelo pomembne, zato smo na PRIMA testu ocenjevali tudi asistenčne sisteme, njihove delovanje ter infotainment.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.04.2017 00:01
Čas branja: 3 min

To področje sta v naši skupini pokrila Andrej Leban" title="Andrej Leban">Andrej Leban in Grega Prebil" title="Grega Prebil">Grega Prebil iz portala Žurnal24.si

Andrej Leban, Žurnal24.si: »Meritve in ocenjevanje asistenčnih sistemov so bili razdeljena v dva sklopa - test v živo in test, kaj vse je in česa ni med opcijami konfiguratorjev, saj od modernega premium avta človek pričakuje nadpovprečno naprednost, sicer se je z njim težje hvalit. Prav tako naj bi tako vozilo naredilo veliko kilometrov, zato so dobra varnost in asistenčne storitve pomembne.

Brez samodejnega zaviranja v sili pri takih avtomobilih ne gre

Pri asistenčnih sistemih je bilo nekaj več pozornosti namenjenega samodejnemu zaviranju v sili (AEB), za katerega se pričakuje, da bo v premium razredu resnično serijski. Lexus ga edini ne vgrajuje serijsko, temveč je na voljo šele od tretje opreme dalje, serijski pa od četrte. Zato je bil Lexus edini kaznovan z dvema točkama odbitka. Pešce na papirju prepoznava že večina, kolesarjev še noben.

V praksi odličen Mercedes-Benz C

Pri testu na blazini ste sami videli velike razlike v dejanskem delovanju. Naš test sicer ni bil izveden ravno po protokolu EuroNCAP ("najprej vsak avto nekaj krogov radija XY, da se očistijo gume, dovoljeni obcestni objekti itd."), a bi lahko odražal realne razmere. Testni Audi se je zgolj s kamero in brez radarja ter na zimskih gumah ustavil oz. bistveno zavrl pri 50 km/h, BMW z radarjem ali Jaguar pa sta rušila že pri 30 km/h. Tudi Lexus je bil zelo dober, Alfa za silo, najboljši pa Mercedes, ki je pričel z manevrom tudi pri 70 km/h.

Ostale točke za asistenčne sisteme so razdeljene glede na to, ali model nudi vsaj opcijsko neko rešitev ali ne, ter kako napredna je. Alfa in Jaguar edina še vztrajata na ksenonskih žarometih, nemška trojka nudi vrhunske žaromete, ki se prilagajajo objektom.

Krepke razlike pri infozabavnih sistemih

Pri infotainmentu lahko prihaja do velikih razlik v odvisnosti od vloženega denarja tako v premeru zaslona kot zmogljivostih, zato so bili primerno nagrajeni glede na velikost "vstopnega" zaslona. Pozornost je bila namenjena logičnosti menijev, hitrosti preklapljanja, enostavnosti vnosa nekega cilja v navigacijo in prekinitvi poti, za grafiko, za bogastvo možnih nastavitev in prilagoditev...

Navzdol sta odstopala Lexus, pri katerem je sistem miške v primerjavi z nemci (testni Mercedes in Audi sta omogočala celo pisanje s prstom) ali Jaguarjem prava mučilnica, ter Alfa, ki za avto letnika 2016 nudi zelo siromašne vsebine. Nagradilo se je tudi prijaznost priključevanja telefona prek Bluetootha ali kabla, pa raznovrstnost virov in predvajanih formatov. Tudi možnost dostopa do spletnih vsebin ali napredne podporne storitve (e-call...) so bile točkovane.«

Audi je upravičil slogan Vorsprung durch Technik, precej blizu mu je po zaslugi vrhunske varnosti Mercedes-Benz, BMW in Jaguar sta nekako poravnana, Lexus ne zaostaja dosti, medtem ko je Alfa daleč zadaj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
Avto
Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence

Jaguar, ki bo kupce v 80 odstotkih kradel drugim znamkam, v Sloveniji pa bo zbudil prodajo te znamke. Letos naj bi zapeljal v 50 slovenskih garaž in si odrezal skoraj polovičen delež v prodaji te znamke

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Izbrali smo finaliste izbora svetovni avto leta; kako smo glasovali na Financah?
Avto
AvtoMiloš Milač Izbrali smo finaliste izbora svetovni avto leta; kako smo glasovali na Financah?

Kateri avtomobili so v izboru za priznanja najodmevnejšega avtomobilskega izbora na svetu – svetovni avto leta in kako sem v prvem krogu razdelil svoje točke

FINANCE
Avto
(video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo 2

Novi I-pace je crossover zanimivih proporcev, dolg 4,68 metra, nizek le 1,56 metra s 656 litrskim prtljažnikom, 480 kilometrskim dosegom, 400 konjiči… in ceno 77 tisočakov

FINANCE
Avto
Kakšen je SUV po zasnovi inženirke
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšen je SUV po zasnovi inženirke 2

"Kupci v Evropi si v razredu športnih terencev želijo brezkompromisnost pri športnih voznih lastnostih, zato smo novi UX prilagodili njihovim željam," pravi vodja razvoja novega lexusa UX Chika Kako

FINANCE
Avto
Gostoljubje iz prve roke
Avto
AvtoMiloš Milač Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka potencialnim kupcem nekoliko subtilneje zlesti pod kožo. Vstop vanjo imajo imetniki srebrnih in zlatih kartic združenja Star Alliance in vozovnic poslovnega razreda.