Podatke o prodaji in cenah za PRIMA test prestižnih limuzin sta zbrala Miloš Milač iz Financ in Urška Radolović iz portala Avtomobilizem.com.
Miloš Milač, Finance: »Glede prodaje - močno prednjači nemška trojica, pa še pri tej so potrebni zadržki. Zanimivi so podatki v 2017, ki močno zaostajajo za 2016, pomenijo precej manj kot četrtino lanskih številk. Razlogov je lahko več:
- aktivnosti (izvoz, testna vozila) še niso v polnem teku,
- prodaja poslovnih limuzina upada.
Audi in BMW v povprečju tretjino prodaje/registracij zgolj prikažejo s SLO tablicami, realna prodaja pa pomeni dve tretjini omenjenih številk za celotno znamko, ne le modele BMW 3 in A4. BMW registrira testna vozila (med 500 in 600 na leto), ter jih po uporabi za različne projekte, hotel Kempinski, regate… odjavi ter vrne principalu – BMW pisarna v Salzburgu. Trg ne bi požrl - uradno iz intervjuja z Maciejom Galantom, prvim in edinim Poljakom BMW v Sloveniji.
Mercedes C je dejansko najbolje prodajan avtomobil razreda
Audi se gre izvoz, redno, vsak mesec sproti. Trgovci avtomobile dejansko naročajo v proizvodnjo z namenom nadaljnjega izvoza, na ta način korigirajo mesečne načrte. V praksi gre takole: v začetku meseca delajo predvsem na prodaji domačim kupcem, izvoz je nezaželjen, konec meseca pa je dovoljeno vse, da se dosežejo načrti. In spet isto naslednji mesec… Poleg naročil v proizvodnjo takrat trgovci praznijo tudi zaloge. Cilj je predvsem nemški trg, ker je velik in se t.i. EU avti lažje porazgubijo, tako ne škodijo tamkajšnjim trgovcem.
Velik izvoznik je tudi Avto Triglav, a pri Alfini giuliji tega pojava (še) nisem opazil. Številke so pričakovano skromne, veliko je testnih vozil, morda več kot pravih – prodanih končnim kupcem. Številk Lexusa in Jaguarja ne gre komentirati – modela sta eksotična, tako in drugače. Še Mercedes-Benz razred C: Pri tej znamki je izvoz skromen, skoraj nezaznaven, lani skupaj 50 vozil. Dogaja se obratno, v tujini registrirani avti znamke MB se vozijo po Sloveniji, a pri C to ni verjetno – davčni prihranki so premajhni. Zato kaže verjeti, da je C dejansko najbolje prodajan avto tega segmenta.
Koliko testne limuzine stanejo in koliko popusta lahko dobite?
Urška Radolović, Avtomobilizem.com
»Za začetek pojasnilo, da smo v tokratni primerjavi sklopu stroškov lastništva namenili nekoliko manjšo težo kot v dosedanjih primerjavah, pri čemer bi izpostavila dva poglavitna razloga. Prvi je dejstvo, da so kupci v tem cenovnem segmentu v primerjavi s preteklimi projekti (manjši križanci, družinski karavani) po mojem mnenju manj cenovno občutljivi in nekoliko bolj pripadni znamki. Drugi je dejstvo, da so zaradi različnega pristopa k poslovnemu modelu in pospeševanju prodaje avtomobilov s strani posameznih znamk cene na ceniku še slabši pokazatelj dejanskega stanja, kot smo bili vajeni do sedaj.
V primerjavi vstopnih cen smo upoštevali najnižje cene s cenika za preizkušeni agregat z ročnim menjalnikom. Pri vseh modelih z izjemo Alfe so preizkušeni motorji na voljo že z vstopno stopnjo opreme, izjema je le Alfa Romeo, ki Giulio 2.2. JTDm 180 nudi le z opremo Super. Zaradi boljše opremljenosti sva z Milošem v primerjavi izhodiščnih cen prilagodila tudi ceno Giulie - jo zmanjšala za enako razliko, kot jo imajo na ceniku med opremo Giulia in Super pri drugih agregatih (-4.000 EUR).
Glede na dejstvo, da se v tem segmentu kupci pogosteje odločajo za avtomatski menjalnik, smo med kategorijami izpostavili tudi to doplačilo. Izkazalo se je, da razlike med doplačili niso velike, razpon cen je med 2.200 EUR in 2.800 EUR, izjema je le Lexus, kjer je menjalnik e-CVT del pogonskega sklopa in torej že vključen v ceno.
Kupci malo zamižijo ob varnosti
Kljub temu, da večina primerjanih znamk v komunikaciji izpostavlja zgolj tehnološko napredne varnostno asistenčne sisteme, se je v pogovoru s prodajalci v salonih izkazalo, da se kupci še vedno ne odločajo tako pogosto za njihovo izbiro, ko gre za seznam opreme za doplačilo. Tam se pogosteje, v odvisnosti od znamke, znajdejo praktični pripomočki (navigacija, radarski tempomat) ali lepotni dodatni (lita platišča večjih dimenzij). Iz naštetih smo oblikovali paket dodatne opreme in primerjali seštevek posameznih postavk na ceniku. Največjo zadrego pri dodajanju opreme na izbrane modele predstavljajo povezane opcije, ki pogojujejo izbiro dodatkov in pogosto bistveno dvignejo končno ceno, poleg tega pa tudi konfiguratorji, ki so kupcem na voljo na spletu, niso v posebno pomoč. Tako si pravzaprav ne predstavljam, kako bi si kupec lahko sestavil želeno vozilo brez izdatne pomoči dobro usposobljenega prodajalca, ki ga lahko opozori na vse podrobnosti. Ena izmed rešitev, ki jih kupcem ponujajo znamke, so tematski paketi dodatne opreme, ki do določene mere povzemajo potrebe strank glede na njihov tipičen način uporabe avtomobila.
Popusti od 5 pa vse do 25 odstotkov
Zadnja kategorija so popusti, ki so mi jih na ponudbah ali v pogovoru v salonu zaupali prodajalci posameznih znamk. V vseh primerih sem se, enako kot v preteklosti, predstavila in povedala, za kakšne namene potrebujem ponudbo. Prosila sem, da v ponudbi upoštevajo tipično opremo, kot bi jo običajno izbrali kupci za dano kombinacijo pogonskega sklopa, kot smo jo imeli na preizkusu. Poudarjam, da ne gre za cene avtomobilov s primerljivo opremo, saj imajo znamke precej različen pristop k oblikovanju paketov. Po eni strani izstopa Lexus, ki ima poleg kovinske barve le 6 doplačljivih opcij, po drugi strani nemška trojica, kjer je seznam opcij bistveno daljši, povsem svoja zgodba je pa tudi Alfa, kjer uporabniki cenijo drugačne dodatke.
Prav pri Nemcih so višji popusti povezani tudi z večjim naborom dodatne opreme (izbira paketa Advance pri Audiju, vsaj 6.900 EUR dodatne opreme pri M-B, ponudba paketa Joy3 z zaklenjenimi opcijami pri BMW). Pod črto so mi najmanj popusta ponudili pri Alfi Romeo za Giulio (uradno le 2.500 evrov, kar je pri ponudbeni ceni 47.500 EUR pomenilo 5 %), v sredini so bile Lexus, Jaguar in Mercedes-Benz (10-13 %), nad njimi Audi (17 %) in povsem na vrhu BMW, kjer znaša popust 25 %. Razpon ponudb po cenah s cenika (model+opcije) je znašal od cca 48k evrov do cca 53k evrov. Povprečna vrednost ponudbe po upoštevanju popustov je bila okrog 42.500 evrov.«