Avto

Svetovni avto leta je jaguar F-pace, kako smo glasovali na Financah?

Toyota prius plug-in hybrid, mercedes-benz razreda E in porsche boxster/cayman so tudi naši favoriti v izboru Svetovni avto leta

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.04.2017 15:08
Čas branja: 3 min
Svetovni avto leta je jaguar F-pace, kako smo glasovali na Financah?
Direktor izbora World Car Awards Siddarth Patankar je kipec za Svetovni avto leta, dobil ga je jaguar F-pace, predal predsedniku uprave Jaguarja Land Roverja Ralfu Spethu. F-pace si je prislužil tudi nagrado za dizajn leta. Foto: Kevin Hagen

Včeraj je vodstvo žirije Svetovni avto leta razglasilo letošnje zmagovalce. Svetovni avto leta 2017 je postal jaguar F-pace, ki si je prislužil tudi nagrado za dizajn. Kipec za luksuzni avto leta je šel že tretjič v roke Mercedes-Benzu, tokrat razredu E. Svetovni športni avto leta 2017 je postal porsche boxster/cayman, zeleni kipec je šel toyoti prius plug-in hybrid, mestni (urban) pa BMW i3.

Pri kandidatih, skupaj jih je bilo 60, smo ocenjevali potniško kabino, zmogljivosti, vrednost glede na ceno, varnost, okoljsko prijaznost, pomembnost na trgu in čustva, ki jih izvabijo iz nas. Naše ocene smo prvič podali januarja, nato pa še februarja še v ožjem izboru finalistov. Žirija je marca v Ženevi predstavila prve tri v vsaki kategoriji, včeraj v New Yorku pa še zmagovalce posameznih kategorij. To so postali Jaguar F-pace (svetovni avto in svetovni dizajn leta), mercedes-benz razreda E je postal svetovni luksuzni avto leta, porsche caymam/boxster svetovni športni avto leta, toyota prius plug-in hybrid svetovni zeleni avto leta in BMW i3 mestni (urban) avto leta.

Kje je naš okus enak svetovnemu?

Kako smo glasovali na Financah? V krovni kategoriji smo na prva tri mesta postavili škodo kodiaq, volkswagna tiguana in seata ateco. Kolegi iz drugih držav pa so kot kaže prednost dali jaguarju F-pace, ki je na koncu zbral največ točk. V luksuzni kategoriji je zmagal naš favorit, mercedes-benz razreda E, enako velja za športnike. Tudi nas je najbolj navdušil porschejev dvojec cayman/boxster, ki za razumno ceno ponuja izjemne vozne lastnosti. Med mestnimi avti smo dali prednost citroënu C3, tudi zmagovalec BMW i3 smo uvrstili visoko, med prvo trojico. Pri zelenem avtu leta pa je bil naš okus ponovno enako svetovnemu – največje število točk smo dodelili toyoti prius plug-in hybrid, ki nas je navdušila z najboljšo kombinacijo okoljske učinkovitosti, prostora, cene in varnosti.

O izboru

Svetovni avto leta oziroma World Car Awards je največji in najodmevnejši izbor avtomobila na svetu. Poteka že 12. leto zapored, izbira pa ga 75-članska žirija strokovnih in priznanih žirantov iz Azije, Evrope in Severne Amerike, ki pokrivajo vse segmente avtomobilske industrije.

Kako poteka izbor, kako glasovanje

Člani žirije smo glasovali za kategorije: svetovni avto leta 2017, luksuzni/športni avto leta 2017, zeleni (green) avto leta 2017 in – kot novost letošnjega izbora – mestni (urban) avto leta 2017. Za nagrado svetovni dizajn leta 2017 glasujejo strokovnjaki na tem področju. Pri mestnih (urban) avtih je omejitev njihova dolžina, ta ne sme presegati štiri metre. Pri zelenih (green) pa poraba, ki ne sme presegati štirih litrov na sto kilometrov. Poleg organizacije izbora, ki od jeseni do pomladi poteka v ZDA in Evropi, in razglasitve zmagovalcev World Car Awards v sodelovanju z raziskovalno hišo Prime Research pripravlja tudi različne analize tehničnih in drugih smernic v svetovni avtomobilski industriji.

Kako smo se na Financah lotili ocenjevanja?

Avtomobile smo preizkušali od začetka minulega leta. Novembra smo se udeležili posebnega dogodka v Los Angelesu, kjer smo spoznali še ameriške in azijske kandidate, ki jih ni na voljo na evropskem trgu. Poleg tega smo se usedli še v nekaj eksotičnih avtov, kandidatov za športni avto leta, denimo vozili smo astona martina DB11, mclarna 570S, infinitija Q60 in porscheja 718 boxster.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki ostajajo v boju za vrh sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki ostajajo v boju za vrh sveta

Po trije finalisti v vsaki od šestih kategorij, ki ostajajo v boju za priznanja Svetovni avto leta 2018

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Izbrali smo finaliste izbora svetovni avto leta; kako smo glasovali na Financah?
Avto
AvtoMiloš Milač Izbrali smo finaliste izbora svetovni avto leta; kako smo glasovali na Financah?

Kateri avtomobili so v izboru za priznanja najodmevnejšega avtomobilskega izbora na svetu – svetovni avto leta in kako sem v prvem krogu razdelil svoje točke

FINANCE
Avto
Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani
Avto
AvtoMiloš Milač Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani

Teden je prinesel kopico novih modelov, ki so pripeljalli na slovenski trg. Zapeljali smo se z mitsubishijem eclipse crossom, kio stinger, hyundaiem i30 fastbackom, renaultom koleosom, nissanom x-trailom pred prenovo in po njej, z izjemno varčno toyoto prius plug-in hybrid in nissanom qashqaiem. Razkrivamo še finaliste svetovnega avta leta in zmagovalca slovenskega.

FINANCE
Avto
Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla 1

Avtomobilska Ženeva nam je ponovno odkrila tančico bližnje avtomobilske prihodnosti, ta je zanimiva, resda predvidljiva, a vseeno viharna