Novi BMW X3. Se šalite!? Novi BMW X3. Se šalite!? Večji, a vseeno za 55 kilogramov lažji od predhodnika. Pod kožo pa je povsem nov, čeprav tega na prvi pogled ne boste opazili
Slovenski super elektropogon v kolesih BMW luksuznega terenca Slovenski super elektropogon v kolesih BMW luksuznega terenca Slovenska družba Elaphe Pogonske Tehnologije je predstavila najbolj zmogljiv konceptni avto na svetu, ki je gnan le s kolesnimi električnimi motorji.
Novi megane R.S.: tekmecem bo ušel s štirikolesnim krmiljenjem Novi megane R.S.: tekmecem bo ušel s štirikolesnim krmiljenjem Novi renault megane R.S. bo na voljo z ročnim menjalnikom ali samodejnim z dvojno sklopko, na izbiro pa bosta tudi dve izvedenki podvozja sport in cup.
Mitsubishijev SUV iz ozadja v prvo bojno vrsto Mitsubishijev SUV iz ozadja v prvo bojno vrsto Za volanom še predserijskega, razmeroma kontroverznega mitsubishija eclipse cross, s katerim ima Mitsubishi v Evropi velike načrte.

Veliki primerjalni test: kateri izmed šesterice poslovnežev je zasedel PRIMA olimp

14.04.2017  06:20
Za prestižne limuzine srednjega razreda velja, da na koncu vedno zmagajo Nemci. Da to drži, je pokazal tudi PRIMA izbor, kjer smo s kolegi iz sedmih drugih medijev s področja avtomobilizma zbrali šest poslovnežev in jih soočili na temeljitem primerjalnem testu.
Veliki primerjalni test: kateri izmed šesterice poslovnežev je zasedel PRIMA olimp
(z leve) Mercedes-benz razreda C, BMW serije 3, jaguar XE, audi A4 in alfa romeo giulia ter lexus IS v sredini so srčika prestižnega poslovnega razreda. Po zasnovi pa ne bi mogli biti bolj različni.

Prestižni srednji razred se zadnje desetletje zdi nedotakljiv, več kot 80 odstotkov pogače si reže ugledna nemška trojica. Audi A4, BMW serije 3 in mercedes-benz razreda C skoraj povsem obvladujejo enega najbolj razširjenih in donosnih delov trga dražjih avtomobilov, drobtinice pa sta pobirala jaguar XE in lexus IS, ki so ga pred kratkim prenovili, nekaj seveda tudi volvo S60, a je po mnenju zastopnika že preveč opešal.

Moči smo znova združili s sedmimi mediji

Boju za zahtevne kupce se je v tem žlahtnem razredu pred kratkim pridružila še alfa romeo giulia, zato smo s televizijsko oddajo Volan, spletnimi stranmi Avtomobilizem.com, Siol.net in Zurnal24.si, avtorjem vloga Komotar Minuta, avtomobilsko revijo Avto Fokus in časnikom Dnevnik zbrali vseh šest aktualnih poslovnih limuzin srednjega razreda ter jih soočili na temeljitem primerjalnem testu. Ta je skupaj trajal dva tedna, avtomobile smo preizkusili tudi na poligonu AMZS Centra varne vožnje Vransko, merila pa so bila tokrat malce drugačna kot pri kompaktnih križancih in družinskih karavanih.

Pri poslovnih limuzinah štejeta tudi ugled in pripadnost znamki

V poslovnem razredu namreč nista glavni prostornost in prilagodljivost, no, malo že, ampak povsem druge lastnosti. Kupcem največ pomenijo tehnika, asistenčni sistemi, lega na cesti, užitki ... Pomembna sta tudi pripadnost znamki in ugled, ki je sicer relativen – sploh pri Alfi – in težko merljiv, a vseeno za vsako znamko zakoreninjen v naših glavah. Ko smo skupaj preverili prodajo, bi sicer lahko hitro sklenili, da Nemcem nihče ne pride blizu.

A prav v tem je srž PRIMA projekta: da vas, dragi bralci, opozorimo na alternative, na avte, ki sploh niso na vašem nakupnem seznamu, morda zanje niti ne veste ... pa je seveda škoda, da ne preverite vseh možnosti, preden sedete za volan novega jeklenega konjička. Ali bo ta še vedno nemški, japonski, angleški ali po novem italijanski, je popolnoma vseeno – z nakupom boste gotovo prišli do odličnega in občudovanega kosa avtomobilske pločevine.

Rezultati PRIMA izbora prestižne limuzine srednjega razreda so za marsikoga presenetljivi, tudi za nas so bili, ko smo potegnili črto pod točke v Hotelu Planinka v Ljubnem ob Savinji. Na samem vrhu so ogorčen boj bili avtomobili, ki imajo najmanj napak, nikakor pa na vseh področjih ne sodijo v sam vrh. Preprosto pomenijo najboljše razmerje med tehniko, varnostjo, vozno dinamiko, udobjem, uporabnostjo, multimedijo, ceno, stroški lastništva, porabo in drugimi lastnostmi, kot so faktor X ali opaznost, razvrstitev po mestih od prvega do šestega pa zato vzemite le za informacijo.

1. mesto: mercedes-benz razreda C 220d

72,88 % vseh točk

Moč in cena: 125 kW (170 KM), 37.363 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 2.903,1

Testna poraba: 5,8 litra dizla na 100 kilometrov

Mercedes-benz razreda C je vselej veljal za klasika tega razreda. V zadnji generaciji je dobil mladostne in elegantne poteze, veliko asistenčnih sistemov ter odlično zmes dinamike in udobja, s katerimi kraljuje v svojem razredu. Notranjost C-ja je ena najlepših v avtomobilskem svetu in zaradi tega se voznik in potniki njem počutijo bolj posebno kot v ostalih tekmecih, kar je sploh pomembno. Obenem ni več dražji kot v preteklosti, ni več tako skromno oprem­ljen in ni več avto za starejše, ampak se bodo v njem našli tudi mlajši kupci. Zato je pod črto zbral največ točk in na nobenem področju ni pokazal večjih slabosti. Nad tekmece se je, v negativnem smislu, dvignil le z najdražjim servisom, pri dinamičnem preizkusu pa se je pokazalo, da na udobje naravnano podvozje ne zmore slediti zelo natančnemu natančnemu krmilnemu mehanizmu.

2. mesto: BMW 320d

72,5 % vseh točk

Moč in cena: 140 kW (190 KM), 39.700 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 956,89

Testna poraba: 6,56 litra dizla na sto kilometrov (xDrive)

Bavarska »trojka« gotovo sodi med klasike, saj je že leta 1975 postavila temelje za razred sodobnih športnih limuzin in vzpostavila most med dinamično izkušnjo v vožnji in vsakodnevno praktičnostjo. Oblika je sicer stvar okusa, ali jo ljubiš ali pa ne, vse drugo pa je vsaj zelo dobro ali odlično, zato ji tekmeci težko sledijo. Užitek in veselje v vožnji je tako ali tako glavna bavarska mantra, natančno podvozje in volanski mehanizem ponujata izjemno dober občutek in veliko stabilnost v zavojih, še posebej, če je na zadku oznaka xDrive. Dvolitrski dizel s 140 kilovati blesti v vseh pogledih, k oceni odlično brez dvoma pripomore tudi osemstopenjski samodejni menjalnik. BMW tudi v trojki ni pozabil na inovativno tehnologijo, premium kakovost, varnost, varčnost in sodobno povezljivost. Voznik bo gotovo pohvalil položaj za volanom, solidno sedijo tudi potniki na zadnji klopi, prtljažnik je uporaben, kakovost izdelave je vrhunska, varnostna oprema pa bogata. BMW serije 3 je brez dvoma izjemen avtomobil, kakšno točko več in morda zmago pa bi dobil, če bi bil malce bolj poseben – kot je denimo serija 4 grancoupe.

2. mesto: lexus IS 300h

72,5 % vseh točk

Moč in cena: 165 kW (223 KM), 36.000 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 1.986

Testna poraba: 6,22 litra bencina na 100 kilometrov

Le kako je to mogoče, si morda zdaj kdo misli, ko je med prestižno nemško trojko ovenčanega s srebrom opazil teatralnega japonca. Še pred časom bi bila nejevera upravičena, vendar pa je lexus IS danes kos tudi najboljšim. S športno urezanimi karoserijskimi potezami, agresivno oblikovanim prednjim delom, odbijači in zadkom, pogonom na zadnja kolesa in skupno močjo 165 kilovatov obljublja adrenalinske užitke, ob tem pa v mestu navduši še s tihim, večinoma neslišnim delovanjem, kar je v svetu dizelskih tekmecev pravo razkošje. Lexus IS 300h je posebnež v skupini, saj gre za hibrida, ki ga poganjata 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor in še elektromotor. Lexus se je z uigrano kombinacijo in menjalnikom CVT dokazal tudi na cesti, vozne lastnosti so zelo dobre, IS300h pa je dinamičen, natančen in tudi zabaven avto, ki je v praksi tudi učinkovit. Povprečja porabe okoli šest litrov, primerljivo z dizelskimi motorji, ni težko doseči. Lexus IS je po svoje dramatičen tudi v kabini, kjer ponuja zmes športnosti, elegance in določenih posebnosti, zmage pa sta ga stala skromna varnostna oprema in uporabnost. Cena za posebneža v razredu je stvar presoje, vendar pa glede na opremo in tehniko ter tekmece z dizelskimi motorji nikakor ni previsoka.

4. mesto: audi A4 2.0 TDI

71,2 % vseh točk

Moč in cena: 140 kW (190 KM), 39.580 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 1.900

Testna poraba: 6,61 litra dizla na 100 kilometrov (zimske gume)

A4 je za Audi najbolj pomemben model, saj pomeni kar 20 odstotkov prodaje. Svojega velikega poslanstva na prvi pogled ne izda, saj je A4 za kakšen okus še vedno premalo drzen in nekoliko preveč zadržan, kljub temu pa gre za zelo eleganten avtomobil, ki je ravno prav oster. Audijeva štirica na drugi pogled prepriča predvsem z izjemno uglajenostjo, voznimi lastnostmi in inteligenco, oceno odlično prejme pri kakovosti izdelave, funkcionalnost in udobje. Notranjost je elegantna, sploh če je obogatena z lesom in velikim zaslonom med merilniki, materiali pa prvovrstni. K ugodju pripomorejo tudi triconska samodejna klimatizacija, minimalizem in »touch« tipke oziroma stikala na sredinski konzoli, brušen aluminij. Sedeži so udobni, zvočna zatesnjenost si zasluži čisto petico. Audi je navdušil tudi z uporabnostjo in asistenčnimi sistemi, vozniško pa je za svojo predstavo prejel »štirico«. Ne zaradi dvolitrskega turbodizla, ki je mimogrede fantastičen in hitrega robotiziranega menjalnika pač pa zaradi prednjega pogona, zaradi česar ne ponuja takšne vozniške naslade kot konkurenca z zadnjim pogonom.

5. mesto: jaguar XE 2.0d

66,73 % vseh točk

Moč in cena: 132 kW (180 KM), 37.395 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 1.301,64

Testna poraba: 5,93 l dizla na 100 kilometrov

Jaguar XE ponuja drugačen pogled na luksuzno športno limuzino, med njegove prednosti pa sodijo sveža oblika, lahka zgradba karoserije, večinoma iz aluminija, ter varčen in ne preveč glasen turbodizelski motor, ki ga spremlja precej hiter osemstopenjski samodejni menjalnik. Ne glede na izbran vozni program smo zaploskali motorni odzivnosti in uglajenosti pri polnih obremenitvah, sploh ker angleški aristokrat na cesti v hipu pritegne poglede. Odlično je tudi podvozje, nizka masa, zaradi zadnjega pogona se tudi vrhunsko pelje. Podvozje spredaj zaznamujejo dvojna prečna vodila, zadaj pa večvodilna prema, kar prinaša idealno prečno in vzdolžno čvrstost. XE se po merah uvršča med tri najočitnejše nemške tekmece, voznik sedi nizko, športno, položaj za volanom pa je odličen. Manj zadovoljni bodo zaradi spuščajoče se strehe potniki zadaj, prtljažnik pa sodi med skromnejše v razredu. Za varnost je zgledno poskrbljeno, a kljub vsemu se nismo mogli znebiti vtisa, da je eden od ključnih dejavnikov pri nagovarjanju kupcev športen in atraktiven videz Jaguarja XE, ne pa denimo varnost ali ugodna cena.

6. mesto: alfa romeo giulia 2.2 JTDm super

57,93 % vseh točk

Moč in cena: 132 kW (180 KM), 40.790 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 2.421

Testna poraba: 6,15 litra dizla na 100 kilometrov

Giulia je ena najlepših predstavnikov razreda, saj so Italijani pravi mojstri estetike. Vozniško je ena najbolj zabavnih, lahkotna in prijetna, kar pri Alfi mastno zaračunajo. Notranjost je pregledna in preprosta, kar malce preveč za današnje čase, saj za nov avto ponuja zelo siromašne vsebine. Pod motornim pokrovom je 2,2-litrski turbodizel, ki je precej glasen, tako da smo že na daleč vedeli, kdaj se po cesti in med stožci sicer suvereno podi giulia. Glasno bitje njenega srca odtehta vrhunski 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki se odlično razume z motorjem, zadnji pogon pa je le še pika na i vozniški nasladi. Žal so Italijani pri glajenju oblin in piljenju podvozja pri giulii povsem pozabili na asistenčne sisteme, tudi udobje, prostornost in oprema ji niso vrlina, zaradi česar je alfin dragulj na koncu kar malce zbledel.

Foto: Gašper Pirman in Ciril Komotar

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

AVTO
Novice
Novice Velika primerjava limuzin, izbrali smo svetovni avto, finalisti izbora PAL in zastoji na mejah

Katera je najboljša poslovna limuzina, nosi nemški ali kakšen drug potni list? S kolegi iz sedmih medijev smo v projektu PRIMA...

AVTO
Novice
Novice Svetovni avto leta je jaguar F-pace, kako smo glasovali na Financah? 1

Toyota prius plug-in hybrid, mercedes-benz razreda E in porsche boxster/cayman so tudi naši favoriti v izboru Svetovni avto leta

AVTO
Testi
Testi (foto) Mercedes razreda E: šest vrlin, ki so ga znova popeljale na vrh

Mercedes-benz razreda E je v izboru Poslovni avto leta že drugo leto zapored postal ma­nagerski avto leta. Na primeru karavanskega 220d...

AVTO
Testi
Testi Katera je najbolj PRIMA prestižna limuzina?

S kolegi iz sedmih drugih slovenskih medijev s področja avtomobilizma smo se družno lotili temeljite primerjave šestih prestižnih...

AVTO
Novice
Novice Zelo nemški finale svetovnega avta leta

Žirija najodmevnejšega avtomobilskega izbora World Car Awards je razkrila letošnje finaliste. Po tri v vsaki od šestih kategorij,...

AVTO
Testi
Testi Usodna giulia, ki je nikoli ne pozabiš 15

Alfa romeo giulia v strupeni različici quadrifoglio s 510 konji je fatalen avtomobil, ki z apeninskim slogom, eleganco in športno...