Avto

Veliki primerjalni test: kateri izmed šesterice poslovnežev je zasedel PRIMA olimp

Za prestižne limuzine srednjega razreda velja, da na koncu vedno zmagajo Nemci. Da to drži, je pokazal tudi PRIMA izbor, kjer smo s kolegi iz sedmih drugih medijev s področja avtomobilizma zbrali šest poslovnežev in jih soočili na temeljitem primerjalnem testu.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.04.2017 06:20
Čas branja: 11 min
Veliki primerjalni test: kateri izmed šesterice poslovnežev je zasedel PRIMA olimp
(z leve) Mercedes-benz razreda C, BMW serije 3, jaguar XE, audi A4 in alfa romeo giulia ter lexus IS v sredini so srčika prestižnega poslovnega razreda. Po zasnovi pa ne bi mogli biti bolj različni.

Prestižni srednji razred se zadnje desetletje zdi nedotakljiv, več kot 80 odstotkov pogače si reže ugledna nemška trojica. Audi A4, BMW serije 3 in mercedes-benz razreda C skoraj povsem obvladujejo enega najbolj razširjenih in donosnih delov trga dražjih avtomobilov, drobtinice pa sta pobirala jaguar XE in lexus IS, ki so ga pred kratkim prenovili, nekaj seveda tudi volvo S60, a je po mnenju zastopnika že preveč opešal.

Moči smo znova združili s sedmimi mediji

Boju za zahtevne kupce se je v tem žlahtnem razredu pred kratkim pridružila še alfa romeo giulia, zato smo s televizijsko oddajo Volan, spletnimi stranmi Avtomobilizem.com, Siol.net in Zurnal24.si, avtorjem vloga Komotar Minuta, avtomobilsko revijo Avto Fokus in časnikom Dnevnik zbrali vseh šest aktualnih poslovnih limuzin srednjega razreda ter jih soočili na temeljitem primerjalnem testu. Ta je skupaj trajal dva tedna, avtomobile smo preizkusili tudi na poligonu AMZS Centra varne vožnje Vransko, merila pa so bila tokrat malce drugačna kot pri kompaktnih križancih in družinskih karavanih.

Pri poslovnih limuzinah štejeta tudi ugled in pripadnost znamki

V poslovnem razredu namreč nista glavni prostornost in prilagodljivost, no, malo že, ampak povsem druge lastnosti. Kupcem največ pomenijo tehnika, asistenčni sistemi, lega na cesti, užitki ... Pomembna sta tudi pripadnost znamki in ugled, ki je sicer relativen – sploh pri Alfi – in težko merljiv, a vseeno za vsako znamko zakoreninjen v naših glavah. Ko smo skupaj preverili prodajo, bi sicer lahko hitro sklenili, da Nemcem nihče ne pride blizu.

A prav v tem je srž PRIMA projekta: da vas, dragi bralci, opozorimo na alternative, na avte, ki sploh niso na vašem nakupnem seznamu, morda zanje niti ne veste ... pa je seveda škoda, da ne preverite vseh možnosti, preden sedete za volan novega jeklenega konjička. Ali bo ta še vedno nemški, japonski, angleški ali po novem italijanski, je popolnoma vseeno – z nakupom boste gotovo prišli do odličnega in občudovanega kosa avtomobilske pločevine.

Rezultati PRIMA izbora prestižne limuzine srednjega razreda so za marsikoga presenetljivi, tudi za nas so bili, ko smo potegnili črto pod točke v Hotelu Planinka v Ljubnem ob Savinji. Na samem vrhu so ogorčen boj bili avtomobili, ki imajo najmanj napak, nikakor pa na vseh področjih ne sodijo v sam vrh. Preprosto pomenijo najboljše razmerje med tehniko, varnostjo, vozno dinamiko, udobjem, uporabnostjo, multimedijo, ceno, stroški lastništva, porabo in drugimi lastnostmi, kot so faktor X ali opaznost, razvrstitev po mestih od prvega do šestega pa zato vzemite le za informacijo.

1. mesto: mercedes-benz razreda C 220d

72,88 % vseh točk

Moč in cena: 125 kW (170 KM), 37.363 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 2.903,1

Testna poraba: 5,8 litra dizla na 100 kilometrov

Mercedes-benz razreda C je vselej veljal za klasika tega razreda. V zadnji generaciji je dobil mladostne in elegantne poteze, veliko asistenčnih sistemov ter odlično zmes dinamike in udobja, s katerimi kraljuje v svojem razredu. Notranjost C-ja je ena najlepših v avtomobilskem svetu in zaradi tega se voznik in potniki njem počutijo bolj posebno kot v ostalih tekmecih, kar je sploh pomembno. Obenem ni več dražji kot v preteklosti, ni več tako skromno oprem­ljen in ni več avto za starejše, ampak se bodo v njem našli tudi mlajši kupci. Zato je pod črto zbral največ točk in na nobenem področju ni pokazal večjih slabosti. Nad tekmece se je, v negativnem smislu, dvignil le z najdražjim servisom, pri dinamičnem preizkusu pa se je pokazalo, da na udobje naravnano podvozje ne zmore slediti zelo natančnemu natančnemu krmilnemu mehanizmu.

2. mesto: BMW 320d

72,5 % vseh točk

Moč in cena: 140 kW (190 KM), 39.700 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 956,89

Testna poraba: 6,56 litra dizla na sto kilometrov (xDrive)

Bavarska »trojka« gotovo sodi med klasike, saj je že leta 1975 postavila temelje za razred sodobnih športnih limuzin in vzpostavila most med dinamično izkušnjo v vožnji in vsakodnevno praktičnostjo. Oblika je sicer stvar okusa, ali jo ljubiš ali pa ne, vse drugo pa je vsaj zelo dobro ali odlično, zato ji tekmeci težko sledijo. Užitek in veselje v vožnji je tako ali tako glavna bavarska mantra, natančno podvozje in volanski mehanizem ponujata izjemno dober občutek in veliko stabilnost v zavojih, še posebej, če je na zadku oznaka xDrive. Dvolitrski dizel s 140 kilovati blesti v vseh pogledih, k oceni odlično brez dvoma pripomore tudi osemstopenjski samodejni menjalnik. BMW tudi v trojki ni pozabil na inovativno tehnologijo, premium kakovost, varnost, varčnost in sodobno povezljivost. Voznik bo gotovo pohvalil položaj za volanom, solidno sedijo tudi potniki na zadnji klopi, prtljažnik je uporaben, kakovost izdelave je vrhunska, varnostna oprema pa bogata. BMW serije 3 je brez dvoma izjemen avtomobil, kakšno točko več in morda zmago pa bi dobil, če bi bil malce bolj poseben – kot je denimo serija 4 grancoupe.

2. mesto: lexus IS 300h

72,5 % vseh točk

Moč in cena: 165 kW (223 KM), 36.000 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 1.986

Testna poraba: 6,22 litra bencina na 100 kilometrov

Le kako je to mogoče, si morda zdaj kdo misli, ko je med prestižno nemško trojko ovenčanega s srebrom opazil teatralnega japonca. Še pred časom bi bila nejevera upravičena, vendar pa je lexus IS danes kos tudi najboljšim. S športno urezanimi karoserijskimi potezami, agresivno oblikovanim prednjim delom, odbijači in zadkom, pogonom na zadnja kolesa in skupno močjo 165 kilovatov obljublja adrenalinske užitke, ob tem pa v mestu navduši še s tihim, večinoma neslišnim delovanjem, kar je v svetu dizelskih tekmecev pravo razkošje. Lexus IS 300h je posebnež v skupini, saj gre za hibrida, ki ga poganjata 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor in še elektromotor. Lexus se je z uigrano kombinacijo in menjalnikom CVT dokazal tudi na cesti, vozne lastnosti so zelo dobre, IS300h pa je dinamičen, natančen in tudi zabaven avto, ki je v praksi tudi učinkovit. Povprečja porabe okoli šest litrov, primerljivo z dizelskimi motorji, ni težko doseči. Lexus IS je po svoje dramatičen tudi v kabini, kjer ponuja zmes športnosti, elegance in določenih posebnosti, zmage pa sta ga stala skromna varnostna oprema in uporabnost. Cena za posebneža v razredu je stvar presoje, vendar pa glede na opremo in tehniko ter tekmece z dizelskimi motorji nikakor ni previsoka.

4. mesto: audi A4 2.0 TDI

71,2 % vseh točk

Moč in cena: 140 kW (190 KM), 39.580 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 1.900

Testna poraba: 6,61 litra dizla na 100 kilometrov (zimske gume)

A4 je za Audi najbolj pomemben model, saj pomeni kar 20 odstotkov prodaje. Svojega velikega poslanstva na prvi pogled ne izda, saj je A4 za kakšen okus še vedno premalo drzen in nekoliko preveč zadržan, kljub temu pa gre za zelo eleganten avtomobil, ki je ravno prav oster. Audijeva štirica na drugi pogled prepriča predvsem z izjemno uglajenostjo, voznimi lastnostmi in inteligenco, oceno odlično prejme pri kakovosti izdelave, funkcionalnost in udobje. Notranjost je elegantna, sploh če je obogatena z lesom in velikim zaslonom med merilniki, materiali pa prvovrstni. K ugodju pripomorejo tudi triconska samodejna klimatizacija, minimalizem in »touch« tipke oziroma stikala na sredinski konzoli, brušen aluminij. Sedeži so udobni, zvočna zatesnjenost si zasluži čisto petico. Audi je navdušil tudi z uporabnostjo in asistenčnimi sistemi, vozniško pa je za svojo predstavo prejel »štirico«. Ne zaradi dvolitrskega turbodizla, ki je mimogrede fantastičen in hitrega robotiziranega menjalnika pač pa zaradi prednjega pogona, zaradi česar ne ponuja takšne vozniške naslade kot konkurenca z zadnjim pogonom.

5. mesto: jaguar XE 2.0d

66,73 % vseh točk

Moč in cena: 132 kW (180 KM), 37.395 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 1.301,64

Testna poraba: 5,93 l dizla na 100 kilometrov

Jaguar XE ponuja drugačen pogled na luksuzno športno limuzino, med njegove prednosti pa sodijo sveža oblika, lahka zgradba karoserije, večinoma iz aluminija, ter varčen in ne preveč glasen turbodizelski motor, ki ga spremlja precej hiter osemstopenjski samodejni menjalnik. Ne glede na izbran vozni program smo zaploskali motorni odzivnosti in uglajenosti pri polnih obremenitvah, sploh ker angleški aristokrat na cesti v hipu pritegne poglede. Odlično je tudi podvozje, nizka masa, zaradi zadnjega pogona se tudi vrhunsko pelje. Podvozje spredaj zaznamujejo dvojna prečna vodila, zadaj pa večvodilna prema, kar prinaša idealno prečno in vzdolžno čvrstost. XE se po merah uvršča med tri najočitnejše nemške tekmece, voznik sedi nizko, športno, položaj za volanom pa je odličen. Manj zadovoljni bodo zaradi spuščajoče se strehe potniki zadaj, prtljažnik pa sodi med skromnejše v razredu. Za varnost je zgledno poskrbljeno, a kljub vsemu se nismo mogli znebiti vtisa, da je eden od ključnih dejavnikov pri nagovarjanju kupcev športen in atraktiven videz Jaguarja XE, ne pa denimo varnost ali ugodna cena.

6. mesto: alfa romeo giulia 2.2 JTDm super

57,93 % vseh točk

Moč in cena: 132 kW (180 KM), 40.790 EUR

Servisi do 105 tisoč kilometrov (v EUR): 2.421

Testna poraba: 6,15 litra dizla na 100 kilometrov

Giulia je ena najlepših predstavnikov razreda, saj so Italijani pravi mojstri estetike. Vozniško je ena najbolj zabavnih, lahkotna in prijetna, kar pri Alfi mastno zaračunajo. Notranjost je pregledna in preprosta, kar malce preveč za današnje čase, saj za nov avto ponuja zelo siromašne vsebine. Pod motornim pokrovom je 2,2-litrski turbodizel, ki je precej glasen, tako da smo že na daleč vedeli, kdaj se po cesti in med stožci sicer suvereno podi giulia. Glasno bitje njenega srca odtehta vrhunski 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki se odlično razume z motorjem, zadnji pogon pa je le še pika na i vozniški nasladi. Žal so Italijani pri glajenju oblin in piljenju podvozja pri giulii povsem pozabili na asistenčne sisteme, tudi udobje, prostornost in oprema ji niso vrlina, zaradi česar je alfin dragulj na koncu kar malce zbledel.

Foto: Gašper Pirman in Ciril Komotar

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Kakšen je SUV po zasnovi inženirke
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšen je SUV po zasnovi inženirke 2

"Kupci v Evropi si v razredu športnih terencev želijo brezkompromisnost pri športnih voznih lastnostih, zato smo novi UX prilagodili njihovim željam," pravi vodja razvoja novega lexusa UX Chika Kako

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
Avto
Izbrali smo finaliste izbora svetovni avto leta; kako smo glasovali na Financah?
Avto
AvtoMiloš Milač Izbrali smo finaliste izbora svetovni avto leta; kako smo glasovali na Financah?

Kateri avtomobili so v izboru za priznanja najodmevnejšega avtomobilskega izbora na svetu – svetovni avto leta in kako sem v prvem krogu razdelil svoje točke

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)