Položaj na globalnem trgu poslovnih limuzin je za večino, razen za Volkswagen, precej žalosten. Na vrhu prodaje je passat, lani je našel 1.421 kupcev, kar 50 odstotkov manj je škod superb iz Volkswagnove hiše. Potem daleč za njimi sledijo opel insignia, prestižni audi A4, BMW serije 3, mercedes-benz razreda C in ford mondeo. Vsi skupaj so lani ujeli toliko kupcev kot sam passat. V Evropi ni prav veliko drugače, le razlike so manjše.
Misija nemogoče?
Zdi se, da nikoli ni bilo drugače in tudi nikoli ne bo, tako močan je Volkswagnov poslovni avto. A brez upanja ugasnejo znanje inženirjev, kreativnost oblikovalcev in spretnost prodajnikov. Tako so najbrž razmišljali pri Oplu, ko so risali, snovali in umeščali novo insignio – poslovnega opla, ki je v prejšnji generaciji kljub neulovljivi prevladi tekmeca iz Wolfsburga naredil veliko. V dolgih osmih letih je v svetu našel 940 tisoč kupcev, v Sloveniji 4.200, in se vseskozi držal pri vrhu lestvice poslovnih limuzin. Povprečna slovenska prodaja insignie je segla do 500 na leto, šele lani ji je s 349 primerki sapa začela opazno jenjati, kar glede na nadpovprečno starost modela sploh ni slabo.
Še večja, a precej lažja
In kakšna je nova insignia? Prvi vtis nekoliko vara, saj je avto še večji od prejšnjega. Dolg je 4,9 metra oziroma 13 centimetrov več od passata oziroma toliko kot razred večji BMW serije 5 in mercedes-benz E. V mislih imam predvsem nastopaštvo oplov prejšnje generacije, navzven so ponudili veliko, znotraj bolj malo, ko gre za prostor in tehniko. Pri novi insignii je drugače, zajetnejše so le grobe mere, ne pa tudi poteze karoserije. Avto je bolj eleganten, manj nastopaški, skladnejši in vidno shujšan v bokih in odbijačih. Tehtnica pokaže do 175 kilogramov nižjo maso, le zasnova karoserije iz jekel visoke trdnosti je prinesla 60-kilogramski prihranek – preostanek pa motorji, menjalniki, sedeži, vrata in drugi deli.
V njej se končno dobro sedi tudi zadaj
Dodatni centimetri se tokrat še kako poznajo v kabini, kar zagotavlja predvsem za 9,2 centimetra daljša medosna razdalja. Prednja sedeža sta tri centimetre nižja, zato je za volanom več prostora v vse smeri. Armaturna plošča je enostavna in prečiščena, manj je gumbov, upravljanje osempalčnega zaslona na dotik z velikimi ikonami je preprosto. Pod njim pa je ostalo nekaj gumbov za upravljanje zaslona na dotik oziroma vrnitev v osnovni meni, klimatske naprave ter za vklop zračenja ali gretja in vklop vseh štirih utripalk. Ukazi so tudi v praksi enostavni, daljše privajanje nanje ni potrebno.
Predvsem navdušijo široki in udobni sedeži, globoki predali na sredinski konzoli in preprosta ureditev nevsiljive, a kakovostno obdelane kabine. Iz novega poglavja je tudi zadnja klop, kjer je dodatne tri centimetre prostora za kolena in centimeter za glave. Na videz majhen prirastek ustvari precej več zračnosti ter zagotovi dovolj prostora tudi za 190-centimetrska sopotnika, ki si lahko izbereta ogrevanje sedeža in se priključita na dva USB-priključka. V prejšnji insignii bi se počutila precej slabše.
V prtljažniku ji v plus štejemo veliko odprtino, ki jo zagotavljajo peta vrata (odpiranje s steklom), v minus pa skromno prostornino 490 litrov. Tu so tekmeci boljši.
Pametne luči, kamere, prikaz na steklo
Tehnični del pa je tisti, ki poleg bivalnosti insignio postavlja v ospredje. V nekaterih delih tudi pred passata. Novinka ima za ta razred redke funkcije, denimo dobro delujoči projekcijski prikazovalnik informacij na prednje steklo, sistem za prepoznavanje pešcev, radarski tempomat, 360-stopinjsko kamero, ki slike več kamer sestavi v celoto, matrične žaromete LED z 32 sijalkami, ki temnijo posamezne sijalke z namenom, da ne bi zaslepili nasproti vozečega. Žarometi osvetljujejo do 400 metrov daleč, hkrati pa prilagajajo osvetljenost posameznih delov ceste glede na promet in druge ovire na cesti. V mestu se snop denimo razširi in tako bolje osvetli prometne znake, avtomobile, pešce in kolesarje.
Povezava s spletom in osebni pomočnik
Insignia grand sport ima poleg tega še masažne sedeže, brezžično polnjenje telefona, wi-fi hotspot, prek katerega lahko brskate po spletu. Unikaten v tem razredu je sistem klica v sili OnStar z nekaj dodatnimi storitvami.
Insignio lahko prek aplikacije zaklenete, s pritiskom na gumb naročite vnos cilja v navigacijo ali pa operaterja na drugi strani linije prosite za informacije o restavraciji, prostih parkirnih mestih in rezervacijo hotelske sobe. In to le s pritiskom na gumb na stropu in pogovorom v slovenskem jeziku. Večino sistemov smo preizkusili tudi med vožnjo, razen matričnih, ki so opazni predvsem ponoči. Delujejo dobro, brez izjeme. Insignia pa je v primerjavi s predhodnico tudi lahkotnejša, bolj natančna in tudi dinamična. Nastavljivo podvozje v treh programih ponuja vidne spremembe pri menjavi programov, v programu Dynamic otrdi volan, motor je odzivnejši. Na voljo je še štirikolesni pogon z razdelitvijo moči med obema premama prek dveh lamelnih sklopk, šeststopenjski ročni menjalnik pa dopolnjuje še samodejni menjalnik.
Dobra osnova in tihi dizli
Tehnično jo zaznamuje tudi nekaj novih ali osveženih motorjev. Na videz skromen 1,5-litrski turbo s 121 kilovati je prijetno prožen in tih, v višjih vrtljajih pa pokaže precej živahnosti, ki zadošča tudi za hitra prehitevanja. Poraba glede na slog vožnje seveda niha, na našem preizkusu med sedmimi in desetimi litri. Tovarna pa obljublja slabih šest.
Kupcem bosta morda še bolj zanimiva dizelska motorja 1.6 CDTI in 2.0 CDTI z 81, 100 ali 125 kilovati, manjšo porabo pod petimi litri, zelo tihim delovanjem, a tudi višjo ceno kot bencinski. Medtem ko osnovna insignia grand sport pri nas stane 22.100 evrov, bo za primerljivo močan dizel treba računati vsaj na dva tisočaka dodatka. Za dobrih 26 tisočakov bo insignio po naši oceni poganjal že najmočnejši dizel, opremski paket pa bo že zelo bogat. To je dobra ponudba glede na tekmece, a cena nikakor ni več eden od glavnih adutov insignie grand sport.
Ali bo to dovolj, da bo ujela ali se vsaj približala passatu, pa bo pokazal trg.
Foto: Miloš Milač