Avto

Skrivnosti ''slovenskega'' clia

Renaultov avtomobil nižjega razreda je že desetletja na slovenskem prodajnem Olimpu, njegovo nežno prenovljeno podobo pa ozaljša še nekaj ličnih karoserijskih in opremskih dodatkov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.04.2017 05:52
Čas branja: 5 min
Skrivnosti ''slovenskega'' clia
Nekaj ličnih karoserijskih dodatkov naredi avto še bolj všečen, ampak pomada ne more narediti čudežev, kajti clio GT line ni dirkač, ki bi driftal cestne ovinke Foto: Jure Makovec

Vprašanja za nekaj denarja: zakaj je clio že dolga leta oziroma desetletja najbolje prodajani avto na slovenskem trgu? Kako to, da se lovorike najuspešnejšega množijo v njegovi vitrini in to v razredu, ki je pri nas tržno najbolj zanimiv – pa ni najcenejši, najboljši, verjetno ne najlepši? Ima odločilen pomen znano dejstvo, saj avto (znova) nastaja v novomeškem Revozu in ga zato razumemo kot »našega« ali »svojega«? Morda.

Francoz, tudi Slovenec

Malce pošpekuliram s tem, da ga imamo za svojega in da je to eden pomembnejših razlogov za dolgoletni slovenski tržni avtomobilski Olimp. V dolenjski tovarni dela okoli dva tisoč ljudi. Z Renaulti je povezanih še nekaj drugih podjetij, ki dobavljajo sestavne dele zanje in predstavljajo tako imenovano lokalno integracijo. Zraven prištejem še obširno prodajno-servisno mrežo, ki zaposluje solidno množico ljudi – z družinskimi člani vred. Povsem verjetno torej je, da je prav neposredna in posredna povezanost z Revozom omembe vreden dejavnik pri odločanju za nakup clia. Ampak to je nekakšna nežna špekulacija.

Navdih za dizajnerje

Clio zadnje generacije je bil eden prvih glasnikov novih časov pri tej galski avtomobilski hiši. Ti so prinesli drznejšo in izvirnejšo karoserijsko podobo, torej tisto, kar je nekoč krasilo renaulte pod oblikovalsko taktirko Patricka Le Quementa, dolga leta prvega človeka dizajna pri hiši iz pariškega Boulogne-Bilancourta. Ko je odšel ali izgubil (pre)drznost, so se tudi renaulti izgubili v oblikovnem povprečju, uniformnosti in kar je še takšnega. Gotovo je sedanja preobrazba, ki se kaže v novem espaceu, megane, capturju in nenazadnje cliu, (tudi) zasluga Laurensa van den Ackerja, človeka, ki ima sedaj na skrbi podobo renaultov. Končno gre lahko po kakšen navdih – če mu ga morda kdaj pa kdaj zmanjka – v zelo bližnji Louvre

GT line kot šminka

Clio GT line je opremski paket oziroma tisto, čemur pravimo šminka: običajen clio, ki pa so mu z dodatno opremo vsaj navzven in vsaj nekoliko spremenili značaj. Ali povedano drugače: tako kot oprema »naredi« avto, ga tudi karoserijski dodatki. Njihov seznam je prijazno dolg: modra barva karoserije, ki nedvomno pade v oči, drugačna oziroma posebna odbijača spredaj/zadaj, zunanji stranski ogledali in letvice v posebni sivi barvi, kromiran zaključek izpušne cevi, 17-palčna platišča in za povrh še napis GT line na zadku – da ne bi bilo posebnega dvoma. Vsi ti dodatki ozaljšajo zunanjo podobo slovenskega tržnega prvaka in rečeš si, da se je reč posrečila. Ni vedno tako in vedno tako enostavno, kot je videti.

Brezstična kartica

Tudi znotraj je tale clio GT line dobil nekaj dobrodošlih dodatkov: navigacijo tom-tom na velikem pokončnem zaslonu (kar postaja prepoznavni znak galskih avtomobilov) z grafiko, ki zanesljivo prekaša ono v bistveno dražjih, večjih in tudi prestižnejših avtomobilih (pa niso renaulti), vzvratno kamero s prav presenetljivo dobro sliko, parkirne senzorje, dirkaško preluknjana pedala, posebno oblazinjenje ter dobra prednja sedeža in za povrh elektroniko, ki simulira zvok motorja v notranjosti. To je koketiranje predvsem z mlajšo publiko in v tem ni nič slabega. A naj bo jasno: z vsem tem clio niti od daleč ni kakšen gran turismo oziroma GT. Je predvsem clio, ki so mu nekoliko po športno ukrojili karoserijsko obleko z všečnimi dodatki. Recimo, da bi ženske vedele, kako se to najbolje naredi…

Plusi in minusi

Vse drugo ali skoraj vse je bolj ali manj znano in preskušeno: zelo spodobne vozne lastnosti, dobra ergonomija, nič izjemna prostornost oziroma udobnost sedenja na zadnjih sedežih, prtljažnik, ki v volumenskem pogledu ni niti največji niti najmanjši v tem razredu ipd. Nujno je zapisati še kakšen plus in tudi kakšen minus. Ena najbolj uporabnih stvari v tem avtu (in renaultih nasploh, če je to sestavni del opreme) je odklepanje/zaklepanje avtomobila. Brezstična kartica (ključ) je v žepu in ko izstopiš, se po nekaj metrih avto samodejno zaklene. Ko se vrneš, se znova odpre. In se čudim: kako to, da tega ne posnemajo druge avtomobilske hiše oziroma avtomobili?! Zelo uporabna reč, nekakšen penicilin za tiste, ki ima(m)jo večne težave s ključi.

Glede motorja – bencinski štirivaljnik z gibno prostornino 1197 kubičnih centimetrov in 87 kilovati oziroma 120 »konji« - zgolj opazka ali dve: dovolj moči, da tista malce varljiva oznaka GT line le ni neskončno varljiva; med tovarniško deklarirano in dejansko porabo je vsaj dva litra razlike, saj je realna približno 7,8 litra ali še kakšen deciliter več, ko je noga nekaj težja. Strel v koleno, nedvomno, toda francoska tovarna ni ne prva ne zadnja pri tem čudno dolgotrajnem početju. Clio v izvedbi GT line je malce postavljač, pa komaj kaj dirkač. Je še malo bolj naš – ker po nekaj letih odsotnosti znova nastaja na tekočih trakovih Rudolfovega? Morda pa res.

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Dobra novica za Revoz, francoska tovarna počasi opušča proizvodnjo clia
Avto
AvtoUroš Božin Dobra novica za Revoz, francoska tovarna počasi opušča proizvodnjo clia 11

V prihodnje bo 94 odstotkov cliov proizvedenih v Turčiji in Sloveniji, preostanek pa bodo v naslednjih dveh do treh letih pokrili v Franciji. Prenos pomeni začetek opuščanja domače proizvodnje najbolj prodajanega Renaultovega modela, ki se je v preteklosti v Franciji izkazala za politično občutljivo vprašanje.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho