Audi Q5 je bil v svojem razredu več let najbolje prodajani SUV na svetu – od leta 2008 je bilo izdelanih 1,6 milijona -, v Sloveniji pa je ves čas držal primat med sicer zelo močno konkurenco.
Z novo generacijo so v Ingolstadtu letvico dvignili še malenkost višje, čeprav njegova zunanja podoba morda ne kaže tega. V premijskem razredu novi model vsaj na videz ne prinese tektonskih premikov, zato pa je toliko več novega pod pločevino.
Med najpomembnejše inovacije novega Q5 pri Audiju štejejo visoko učinkovite motorje, zračno vzmetenje z uravnavanjem blaženja, široko ponudbo multimedijskih in asistenčnih sistemov ter seveda štirikolesni pogon na zahtevo - quattro s tehnologijo ultra. Q5 je namreč v vseh različicah razen 3.0 TDI izgubil klasični mehanski quattro, pri nekaterih bosta na voljo oba.
Pogonska osnova je zdaj varčni, lažji in cenejši ultra quattro, kjer so inženirji namesto sredinskega diferenciala na izhodu iz menjalnika in ob diferencial na zadnji osi namestili sklopki, ki sodelujeta in štirikolesni pogon vklapljata na zahtevo. Pogon ultra quattro v celoti deluje ob pomoči elektronike in je v običajnih razmerah izklopljen v dveh točkah. S tem se kardanska gred ne vrti, tudi mehanski sklopi v diferencialu se ne vrtijo, rezultat pa je nižja poraba in tudi cena.
- Cenik - Audi Q5 (0 KB)
Za Audi Q5 je sicer treba odšteti vsaj 41.900 evrov, kolikor stane vstopni 150-konjski dizelski agregat s paketom Basis in prednjim pogonom, 163-konjski quattro s 7-stopenjksim S-tronic menjalnikom stane 44.900 evrov, 190-konjski pa 48.050 evrov. Paketa Design in Sport ga podražita na 2.300 evrov, ljubitelji bencinarjev pa bodo za Q5 odšteli 55.800 evrov. Uvoznik je pripravil še dva posebna paketa – Prime in Advance – ki prinašata bogat nabor dodatne opreme, paket pa je za približno 40 odstotkov cenejši od seštevka posameznih elementov.
Novega Q5 smo po mehiških cestah zapeljali še po slovenskih, kjer smo predvsem cenili tih motor in nastavljivo zračno podvozje. Slednje glede na program prilagaja višino avtomobila za 45 milimetrov (med 15,5 in 20 centimetri) in tudi čvrstost delovanja.
V kabini nas je pričakala zmes potez iz novega audija A4 z nekaj višjim nadstreškom armaturne plošče, merilniki so lahko elektronski, virtualni in zelo prilagodljivi, s sredinsko konzolo in precej večjo zračnostjo kot v poslovni limuzini. Športni sedeži imajo dolg sedalni del, čvrst in dobro oprijemljiv stranski del, lahko so prešiti s karirastim vzorcem, spredaj podaljšljivi, zračeni, hlajeni in masažni ter v celoti podrobno nastavljivi. Zadnji potniki dobijo dodaten centimeter prostora za kolena, sedi se torej še nekaj bolje, že prej se ni slabo.
Položaj za volanom je odličen, sredinski del konzole pa razkriva še prostostoječ 8,3-palčni zaslon, ki mu ukazujete z drsno miško velike površine ali pa bolj enostavno z vrtljivim gumbom, nameščenim tik pred nizko in atraktivno oblikovano prestavno ročico samodejnega menjalnika. Q5 je v osnovni opremi serijsko opremljen s ksenonskimi žarometi, zadnje luči pa z LED tehnologijo, na spisku pa so tudi polni LED in matrični LED žarometi.
Novi Q5 je nabit z asistenčnimi sistemi, ki veliko pripomorejo k večji varnosti. Na spisku so asistenca za prečni promet zadaj, opozorilni sistem za izstopanje ter asistenca za ovire in asistenca za zavijanje levo. Usklajeno delovanje kamer in senzorjev omogoča tudi samodejno vožnjo do 65 kilometrov na uro, radarski tempomat pa zna ob pomoči kamer in podatkov navigacije slediti hitrostnim omejitvam, prilagoditi hitrost pred zavoji ali pa opozoriti pred naletom od zadaj, s prečnih cest in podobno.
V Sloveniji je v premijskem segmentu kar 40 odstotkov vseh prodanih vozil športnih terencev, Audi pa je z novim Q5 dobro pokazal zobe največjim tekmecem. Ob vseh novostih naj bi poskrbel za konkretno prodajno rast znamke, še do konca leta naj bi tako našel okoli 200 kupcev - do zdaj jih je skupaj 1.900 -, čakalna doba pa znaša štiri mesece.