Avto

Dominator SUV srednjega razreda stavi na mnoge inovacije

Novi Audi Q5 je oblikovno morda res podoben predhodniku, vendar bo Slovence impresioniral s tehnično evolucijo, virtualnim kokpitom, zračnim vzmetenjem, polsamodejno vožnjo in revolucionarnim štirikolesnim pogonom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.03.2017 23:30
Čas branja: 5 min

Audi Q5 je bil v svojem razredu več let najbolje prodajani SUV na svetu – od leta 2008 je bilo izdelanih 1,6 milijona -, v Sloveniji pa je ves čas držal primat med sicer zelo močno konkurenco.

Z novo generacijo so v Ingolstadtu letvico dvignili še malenkost višje, čeprav njegova zunanja podoba morda ne kaže tega. V premijskem razredu novi model vsaj na videz ne prinese tektonskih premikov, zato pa je toliko več novega pod pločevino.

Oblikovalci so sicer spremenili veliko, a na videz precej malo. Novi Q5 je oblikovan v bolj resnem slogu, razkriva linije in obline večjega Q7, a so vidno bolj skladne in prijetnejše. V dolžino se je Q5 raztegnil s 4,62 na 4,66 metra, nekaj malega je zrasel tudi v višino (zdaj 1,66 metra), v širino (1,89 metra) in v medosje (2,82 metra), v zadek pa gre od 550 do 610 litrov prtljage oziroma do 1.550 ob podrti zadnji klopi. Kljub temu je lažji do 90 kilogramov, vedno odlična izdelava pa tokrat nosi etiketo Made in Mexico.

Med najpomembnejše inovacije novega Q5 pri Audiju štejejo visoko učinkovite motorje, zračno vzmetenje z uravnavanjem blaženja, široko ponudbo multimedijskih in asistenčnih sistemov ter seveda štirikolesni pogon na zahtevo - quattro s tehnologijo ultra. Q5 je namreč v vseh različicah razen 3.0 TDI izgubil klasični mehanski quat­tro, pri nekaterih bosta na voljo oba.

Pogonska osnova je zdaj varčni, lažji in cenejši ultra quattro, kjer so inženirji namesto sredinskega diferenciala na izhodu iz menjalnika in ob diferencial na zadnji osi namestili sklopki, ki sodelujeta in štirikolesni pogon vklapljata na zahtevo. Pogon ultra quattro v celoti deluje ob pomoči elektronike in je v običajnih razmerah izklopljen v dveh točkah. S tem se kardanska gred ne vrti, tudi mehanski sklopi v diferencialu se ne vrtijo, rezultat pa je nižja poraba in tudi cena.

Za Audi Q5 je sicer treba odšteti vsaj 41.900 evrov, kolikor stane vstopni 150-konjski dizelski agregat s paketom Basis in prednjim pogonom, 163-konjski quattro s 7-stopenjksim S-tronic menjalnikom stane 44.900 evrov, 190-konjski pa 48.050 evrov. Paketa Design in Sport ga podražita na 2.300 evrov, ljubitelji bencinarjev pa bodo za Q5 odšteli 55.800 evrov. Uvoznik je pripravil še dva posebna paketa – Prime in Advance – ki prinašata bogat nabor dodatne opreme, paket pa je za približno 40 odstotkov cenejši od seštevka posameznih elementov.

Novega Q5 smo po mehiških cestah zapeljali še po slovenskih, kjer smo predvsem cenili tih motor in nastavljivo zračno podvozje. Slednje glede na program prilagaja višino avtomobila za 45 milimetrov (med 15,5 in 20 centimetri) in tudi čvrstost delovanja.

V kabini nas je pričakala zmes potez iz novega audija A4 z nekaj višjim nadstreškom armaturne plošče, merilniki so lahko elektronski, virtualni in zelo prilagodljivi, s sredinsko konzolo in precej večjo zračnostjo kot v poslovni limuzini. Športni sedeži imajo dolg sedalni del, čvrst in dobro oprijemljiv stranski del, lahko so prešiti s karirastim vzorcem, spredaj podaljšljivi, zračeni, hlajeni in masažni ter v celoti podrobno nastavljivi. Zadnji potniki dobijo dodaten centimeter prostora za kolena, sedi se torej še nekaj bolje, že prej se ni slabo.

Položaj za volanom je odličen, sredinski del konzole pa razkriva še prostostoječ 8,3-palčni zaslon, ki mu ukazujete z drsno miško velike površine ali pa bolj enostavno z vrtljivim gumbom, nameščenim tik pred nizko in atraktivno oblikovano prestavno ročico samodejnega menjalnika. Q5 je v osnovni opremi serijsko opremljen s ksenonskimi žarometi, zadnje luči pa z LED tehnologijo, na spisku pa so tudi polni LED in matrični LED žarometi.

Novi Q5 je nabit z asistenčnimi sistemi, ki veliko pripomorejo k večji varnosti. Na spisku so asistenca za prečni promet zadaj, opozorilni sistem za izstopanje ter asistenca za ovire in asistenca za zavijanje levo. Usklajeno delovanje kamer in senzorjev omogoča tudi samodejno vožnjo do 65 kilometrov na uro, radarski tempomat pa zna ob pomoči kamer in podatkov navigacije slediti hitrostnim omejitvam, prilagoditi hitrost pred zavoji ali pa opozoriti pred naletom od zadaj, s prečnih cest in podobno.

V Sloveniji je v premijskem segmentu kar 40 odstotkov vseh prodanih vozil športnih terencev, Audi pa je z novim Q5 dobro pokazal zobe največjim tekmecem. Ob vseh novostih naj bi poskrbel za konkretno prodajno rast znamke, še do konca leta naj bi tako našel okoli 200 kupcev - do zdaj jih je skupaj 1.900 -, čakalna doba pa znaša štiri mesece.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Audi zbral prek pet tisoč naročil za luksuzna e-avta, čeprav cena in končna oblika še nista znani
Avto
AvtoMiloš Milač Audi zbral prek pet tisoč naročil za luksuzna e-avta, čeprav cena in končna oblika še nista znani

Nemški Audi je pričel s preizkušanjem trga za novo serijo povsem električnih avtomobilov e-tron. Za nova modela e-tron quattro ine-tron sportback, športno/luksuzna SUV, je odprl knjižice z naročili in zahtevano varščino dva tisoč evrov in le na Norveškem zbral pet tisoč naročil.

FINANCE
Avto
Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave
Avto
AvtoMiloš Milač Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave

Včerajšnja aretacije je prvega moža pripeljala do odločitve, da začasno zapusti mesto predsednika uprave Audija in člana uprave Volkswagna

FINANCE
Avto
Slovenec na visokem položaju v Audiju, miti o električnih avtih in ženevske novosti
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenec na visokem položaju v Audiju, miti o električnih avtih in ženevske novosti

V tem tednu smo vam pripravili intervju s Slovencem na visokem položaju v razvoju Audija in Sicilijancem, ki vodi trženje električnih nissanov v Evropi. Obujamo večno vprašanje: ali avto financirati z lizingom ali posojilom, poročamo z avtosalona v Washingtonu in razkrivamo prve novosti bližnjega avtosalona v Ženevi.