Umetnost in arhitektura sta glavna aduta Barcelone, kjer se po jutranjem teku ob peščeni plaži okopaš v toplem morju, opoldne zaviješ na poslovno kosilo v prestižni Yacht Club, za poobedek občuduješ osupljiva Gaudijeva dela ali obiščeš muzej, popoldne pobegneš nekam v zaledje proti Montserratu ali Gironi, večerni obisk La Ramble pa končaš v enem izmed elitnih nočnih klubov. Za omenjeni ritual bo v prtljažniku treba imeti rezervna oblačila, avtomobila pa vam ne bo treba zamenjati, če boste v žepu nosili ključe novega mercedesa E coupe.
Še ena mojstrovina z Lešnikovim podpisom
Eleganten, moderen in stilsko uglajen kupe je še ena mojstrovina slovenskega avtomobilskega umetnika Roberta Lešnika, ki mu domišljije, ustvarjalnosti in navdiha kar ne zmanjka.
Novi E coupe je od predhodnika za dobrih deset centimetrov daljši (483 centimetrov), več kot sedem širši (186 centimetrov) in dobre tri višji (143 centimetrov) ter skupaj s 425-litrskim prtljažnikom ponuja odličen spoj limuzinske klasike (spredaj) in kupejevskih različic modelov C in S (zadaj).
V oči poleg malce drugačnih LED-svetil s 84 prilagodljivo delujočimi diodami in lepo napetih črt na motornem pokrovu hitro padejo tudi trije bočni stekleni segmenti oziroma eden več v primerjavi z manjšim in večjim bratom.
Lešnik je s svojo odlično ekipo tako moderno povzel vso bogato tradicijo karoserijskih razmerij klasičnih kupejev te znamke in na trg znova poslal umetnino, s katero vam ne bo nerodno niti pred monaškim Casinojem.
Udobje in prestiž ima v genih
Ker dolga pot do tod ne glede na smer prihoda vodi po avtocestah, upoštevati pa je treba tudi gnečo in zastoje v bližini večjih mest, blizu je tudi legendarni gorski prelaz Col de Turini, je jasno, da morate pod prsti in zadnjico začutiti vrhunsko zmes udobja, prestiža in športnosti.
Najnovejši Mercedesov kupe ima to v genih, o čemer smo se prepričali že ob vstopu v kabino, kjer vozniku in sovozniku varnostni pas poda ročica, ki jo aktivira zapiranje vrat. Prestižna notranjost je podobna tisti v limuzini, kar pomeni vrhunsko ergonomijo in izbrane materiale, poseben pečat pa ji dajejo skrbno izdelane podrobnosti, kot so zračniki v obliki turbine.
Na štirih pravih sedežih ponuja dovolj prostora za odrasle potnike, lagodje pa še podkrepita žlahtno usnje in kakovost izdelave. Že po nekaj kilometrih je jasno, da je v avtomobilu vse podrejeno udobju, ki ga še podkrepijo zračno vzmetenje, odlična zvočna zatesnjenost in prilagodljivi vozni profili.
Poslastica za 20 Slovencev
Med gostim prometom v katalonski prestolnici nas je avtomobil z visoko stopnjo umetne inteligence vozil kar sam, tudi ustavil in speljal je samodejno, roke pa so zgolj počivale na volanskem obroču.
Mercedesov avtopilot (pilot distronic) namreč uporablja novo generacijo sistemov s še izboljšanim dosegom radarja ter natančnejšim ultrazvokom in podporo kamere, z nekaj voznikove pomoči pa zna tudi povsem samodejno zamenjati vozni pas.
Ker se bodo za šik kupeja odločali zreli in poslovno uspešni ljudje – pri nas naj bi letos našel 20 kupcev –, ki si za ceno najmanj 53.250 (E220d) pa vse do 79.230 evrov (E400 4matic) želijo tudi avtomobil z nekaj športnega duha, smo med ovinki na poti proti Gironi na resen preizkus postavili še njegovo agilnost.
Na cesti da tisto, kar riše njegova podoba
Mercedes v E coupeju sicer ponuja nov dizelski štirivaljnik s 143 kilovati (194 konjskimi močmi) in tri bencinske turbomotorje z razponom moči od 135 do 245 kilovatov (od 184 do 333 konjskih moči), serijsko pa so spojeni z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Dizel se takšnemu avtomobilu ne poda najbolje, sploh ker je vstopni bencinar le 200 evrov dražji, večino poti pa smo opravili v različici E400 4matic, ki z zmogljivostmi in zvočno kuliso še najbolje dopolni njegovo privlačno podobo. Štirisedežni kupe se v zavojih izkaže z zelo natančnim krmiljenjem in zanesljivo lego, visoko stopnjo dinamike pa dovoljujeta še štirikolesni pogon in odlična nastavitev sistema za nadzor stabilnosti vozila.
Za mogočnega kupeja je dovolj agilen, podvozje in vzmetenje suvereno obvladujeta maso, med ovinki in prehitevanji pa pokaže svojo možatost – a kljub vsemu se še najbolje počuti med lagodnim križarjenjem v dvoje. Tudi zato, da ga lahko drugi občudujejo, navsezadnje gre le za umetnino.