Elegantna, prostorna in sodobna Kia optima v limuzinski različici je tudi pri nas dobila nadgradnjo v dveh smereh. Karavanski z imenom Sportswagon bo všeč predvsem družinam, tudi poslovnežem in zaradi skladnega zadka tudi manj namenskim uporabnikom, limuzinski priključni hibrid pa nagovarja kupce, ki sledijo okolju prijaznejšim vozilom, poslovneže in flotne kupce. Na elektriko naj bi prevozil do 54 kilometrov.
Ker je Kia oba modela predstavila že pred dobrim letom, velja najprej pokukati na cenik karavanske različice, ki naj bi pri nas našla 150 kupcev na leto. Sportswagon je v osnovi za 2.000 evrov dražji od limuzine, od katere ima za 42 litrov večji prtljažnik, na voljo pa je le z enim motorjem (turbodizel 1.7 CRDi s 104 kW oziroma 141 KM ter 340 Nm navora), ročnim ali 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom ter petimi paketi opreme.
Karavanska Optima je sicer eden najbolj skladnih karavanov ta hip, ki oblikovno sledi konceptu Sportspace. Osnovna različica je bolj umirjena, v bolj športnih različicah (GT in GT line) pa jo začinita difuzor in v kote zadka pomaknjeni izpušni cevi. Sportswagon je ohranil enake mere kot limuzina (dolžina 4,86 metra, širina 1,86 metra), v višino pa je zrasel za pol centimetra na 1,47 metra, medosna razdalja ostaja pri 2,81 metra.
Lepo obdelan prtljažnik v osnovi meri 552 litrov in je dodatno podkrepljen z dvojnim dnom ter z lahkotnim preklopom naslona zadnje klopi (deljiva 40:20:40), z njenim podiranjem pa se poveča na 1.686 litrov. Električno pomična vrata prtljažnika sicer prepoznajo ključ za zagon vozila v bližini in če je uporabnik za vozilom in v bližini zadka, se samodejno odprejo. Kot se za moderne čase spodobi, je optima sportswagon tudi zelo dobro založeno z varnostno-asistenčnimi sistemi.
- Cenik - Kia Optima PHEV (0 KB)
Druga novost je optima PHEV, torej priključni hibrid, ki s popustom 4.000 evrov stane 39.990 evrov. Od te cene je treba odšteti še 4.500 evrov subvencije, kar ceno zniža na 35.490 evrov. Optima PHEV sicer ni prva v razredu, vseeno pa konkurentov ni prav dosti – VW passat GTE, Mercedes E350e in BMW 530e iPerformance. Letos naj bi pri nas našla 5-10 kupcev.
Optima PHEV se nekoliko razlikuje od klasične limuzine, saj ima rahlo spremenjena odbijača in novo masko motorja z aktivnimi režami, žarometa svetita izključno v LED-tehniki, novinki pa so ob oznakah EcoPlugin namenili še nekaj svetlo modrih okrasnih črt in nova, bolj aerodinamična platišča. Slednja pomagajo k znižanju količnika zračnega upora, ki meri 0,25 namesto 0,27 kot pri klasiki.
Serijsko je opremljena s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom, ki nadgrajuje klasičen hibrid iz prejšnje generacije. Novi model poganjata dvolitrski štirivaljni bencinar s 115 kW oziroma 156 KM in elektro motor s 50 kW, skupna sistemska moč je 151 kW oziroma 205 KM, navor pa znaša 375 Nm pri 2.300 vrtljajih.
Motor energijo črpa iz litij-ionske baterije kapacitete 9,8 kilovatnih ur, ki optimi PHEV po uradnem evropskem ciklu omogoča doseg prek 50 kilometrov. Priključek za električno polnjenje se nahaja levo spredaj, doma pa jo polnimo pet ur.
Z baterijo in dodatnim motorjem obtežena optima do stotice pospešuje 9,4 sekunde, kar je šest desetink sekunde hitreje kot klasičen hibrid prejšnje generacije. Baterija poleg dodatne mase prinašajo tudi manjši 307-litrski prtljažnik, posoda za gorivo pa namesto 65 meri le 55 litrov. Uradna poraba priključnega hibrida je 3,6 litra.
Tudi v notranjosti je nekaj sprememb, naravi vozila prilagojeni so merilniki in meniji na osrednjem 8-palčnem zaslonu, dodali so brezžično polnjenje mobilnika in še nekaj sladkorčkov, oblazinjenje pa je v beli barvi.
Kia si bo s karavansko optimo gotovo izborila nekaj več prostora pod soncem v razredu, kjer kraljuje VW passat, s PHEV pa je predvsem dokazala, da zna še kako slediti sodobnim trendom v avtomobilski industriji.