»Pri octavii posebnih rezerv ni več, lani smo jih v Sloveniji prodali prek 2.500, to pomeni kar 40 odstotni delež v Škodini prodaji,« je ob prihodu osvežene octavie komentiral direktor slovenske Škode Petr Podlipny. Kaj torej lahko uspe novi octavii? Z njo bodo skušali ohraniti položaj in delež, s provokativnimi razdvojenimi prednjimi žarometi na sicer precej klasičnem avtu, te spominjajo na nekdanji mercedes-benz razreda E, pa lahko privabi ali prežene nove kupce.
Poročilo iz prve predstavitve osvežene octavie
Octavia se je v srca Slovencev vsedla že v prvi generaciji. Zadnja, tretja, pa je leta 2013 prinesla dodaten zagon. Tudi ali predvsem zaradi nje je slovenska Škoda leta 2014 prodajno skočila za 40 odstotkov na več kot pet tisoč vozil. Kasneje se je rast umirila, lani je bilo pri nas registriranih 6.320 škod, letos jih bo 6.800, napoveduje Podlipny. Od leta 2009 smo prodajo podvojili, je zadovoljen Čeh s slovenskim potnim listom.
Številke so dobre, a jih kaže pojasniti. Približno tretjina kupcev prihaja iz vrst zasebnih kupcev. Druga tretjina so podjetja, javna uprava, denimo Policija (letos je kupila 303 octavie), izposojovalnice (rent a car podjetja). Zadnja tretjina pa si nadene le slovenske tablice, kupce najde v drugih državah EU.
Podobno bo z novo oziroma osveženo octavio, ki si je poleg novega videza prednjega dela nadela še tehnično osvežitev. Nov je denimo litrski trivaljni turbo s 85 kilovati, osvežen osrednji dizelski motor 1.6 TDI z enako močjo. Glavnina prodaje pa bo ostala na dvolitrskem TDI, ta si je lani odrezal 48 odstotni delež prodaje. Napredovanje bencinskih motorjev, kljub njihovi učinkovitosti, pa je skromno. Leta 2012 so imeli devet, lani 13 odstotni delež v prodaji octavie.
Cene se pričnejo pri 14.499 evrih za 1.2 TSI easy s 63 kilovati. Litrski turbobencinar stane najmanj 17.432 evrov z opremo active, najcenejši dizel 1.6 TDI active pa 18.806 evrov.
Foto: Matej Kačič