Ob omembi Španije misli hitro uidejo k neskončnim plažam, toplemu soncu, vročim ritmom, nogometu in bikoborbam, če k temperamentnemu značaju dodamo še veselje do hrane, pijače ter življenja na sploh pa je jasno, da gre za strastno državo, ki te skoraj mora začarati. Španci pa se - pod okriljem nemškega koncerna Volkswagen - spoznajo tudi na avtomobile, s katerimi znajo še kako podžgati čustva ter zmešati glavo.
Tudi njihov družinski leon je tak, čeprav pod kožo zelo podoben golfu in octaviji, je samosvoj in poseben. Nenazadnje je to lani dokazal tudi veliki test družinskih karavanov, kjer je med devetimi odličnimi konkurenti na koncu stopil na najvišjo stopničko.
- Cenik - Seat leon 3-vratni (0 KB)
Zaupanje okoli tisoč Slovencev pa bo Seat leon poslej skušal upravičiti v prenovljeni različici s tremi ali petimi vrati in karavanski ST (tudi kot robustnejši X-perience), s katerim nameravajo nagovarjati predvsem mlade družine ter družine z aktivnim življenjskim slogom. Cenik se začne pri 12.499 evrov (za popularni 5V), dizelska ponudba pri 15.475 evrov, karavan je za okoli 500 evrov dražji, vstopni trivratni pa stane 11.799 evrov.
- Cenik - Seat Leon 5-vratni (0 KB)
Prenova leonu vsaj na prvi pogled ne prinaša ničesar revolucionarnega, mere in linije so tako povsem nespremenjene, vendar rahli kozmetični popravki razmeroma atraktivne podobe niti niso bistveni. Oblikovalci so se dotaknili prednjih in zadnjih luči, prednjim so povečali svetilnost, v LED tehniki pa lahko po novem svetijo tudi meglenke. Nekoliko drugačni so tudi odbijači vozila, nos ima novo mrežo hladilnika.
Ključne novosti prenovljenega Seatovega leona
- Cenik - Seat leon ST (0 KB)
Bistvo medgeneracijske prenove leona je očem nevidna tehnična vsebina, saj je španski prvak dobil širok nabor asistenčnih sistemov, zaradi katerih je vožnja bolj varna, udobna in predvsem manj stresna. Leon zna tako do hitrosti 60 km/h v gostem prometu voziti kar sam, zmogljivejši je sistem proti naletu, ki deluje do hitrosti 65 km/h in spremlja tudi gibanje pešcev, aktivni radarski tempomat pa deluje do hitrosti 210 km/h,
Poglejte, kako delujejo novi varnostni sistemu v leonu
Poleg kopice novih in izboljšanih varnostnih voznikovih asistentov je obogatena tudi kabina. Na sredini armaturke je še večji 8-palčni zaslon na dotik, trenutnemu razpoloženju lahko prilagajate jakost in barvo ambientalne osvetlitve, na sredinski konzoli pa je tudi Connectivity Box, ki s pomočjo indukcije omogoča brezžično polnjenje mobilnikov. Novi sistemi povezljivosti s pomočjo antene avtomobila povezanemu telefonu tudi izboljšajo signal.
Tehnološki triki, ki jih s seboj prinaša prenovljeni leon
Ob štirih znanih nivojih opreme (Reference, Style, FR in Cupra) je ob cenovno atraktivnem paketu Loco v ponudbi tudi nov sklop opreme Xcellence. Ta leona ogrne v bolj ekskluzivno podobo, v kabino pa doda še nekaj udobja. Pri motorjih je novost 1,6 litrski TDI s 115 »konji«, športna različica Cupra ima zdaj 300 “konjev”, karavan pa je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Ker je povpraševanje po dizlih v upadu, bo za domače kupce zanimiv 1,0-litrski trivaljnik, ki je na voljo v kombinaciji s 7-stopenjskim DSG menjalnikom.
Seat leon se tako zdi več kot odlično pripravljen na trd boj s tekmeci, sploh ker so v koncernu prenovili tudi golfa in octavijo. A slovenski zastopnik je optimističen, kot pravi direktorica blagovne znamke Simona Mavsar tudi zelo dobro sodelujejo z matično tovarno, v zadnjih petih letih pa so veliko truda vložili tudi v razvoj in prenovo trgovske mreže, kar je še izboljšalo celotno storitev za kupca. V zadnjih petih letih so prodajo Seatov dvignili za 113 odstotkov, slovenski trg pa je vmes zrasel za 34 odstotkov.
Foto: Matej Kačič