Več kot sto novih avtomobilov, a nobene revolucije v avtomobilski Ženevi, ki je vrata obiskovalcem odprla včeraj. V času elektrike, hibridov in drugih alternativnih pogonov proizvajalci stopicajo oziroma se pomikajo naprej z majhno hitrostjo. V ospredju pa so novi modeli klasične zasnove in z majhnimi izboljšavami. Velja le nekaj – novosti je veliko v vseh avtomobilskih razredih, med njimi pa se najde nekaj za vsakega.
Nevtralno ozemlje ob Ženevskem jezeru
Ženevski salon je kot najpomembnejši na tem območju v prvi polovici leta eden najprijetnejših in najbolj urejenih v panogi. Obenem je zaradi lokacije države, ki nima avtomobilskega proizvajalca, ter bolj ali manj enako velikih razstavnih prostorov, ki so razporejeni v dveh preglednih in velikih dvoranah, najbolj nevtralen med saloni. Na njem se predstavijo vse tiste znamke, ki v Evropi kaj veljajo, pokažejo pa nove modele, ki so pomembni predvsem za evropski trg. Nekatere svetovne premiere jim vzamejo januarski Detroit ali aprilski New York ter bienalna Šanghaj oziroma Peking.
Realnost trga so klasični pogoni
Letos se je ob Ženevskem jezeru zvrstilo več kot sto novosti, predvsem osveženih modelov, premier predelovalcev in v manjšini tudi povsem novih avtomobilov. Med njimi ni nobenega revolucionarnega, proizvajalci le nadaljujejo smer k elektrifikaciji in hibridizaciji pogonov, pa še novosti s tega področja so redkejše kot v prejšnjih letih. Novi modeli prikazujejo realnost trga in pričakovanj kupcev, ta pa so še vedno usmerjena k učinkovitejšim klasičnim pogonom in skromnim meram. Zato je v nižjem razredu toliko novosti, denimo nova ford fiesta, suzuki swift in seat ibiza. Pol razreda višje se predstavlja opel crossland X, majhen športni terenec, narejen na osnovi peugeota 2008, poleg njega pa še poslovna opel insignia druge generacije.
Volkswagnovi glavni novosti sta tiguan allspace s podaljšano medosno razdaljo in dolžino 4,7 metra ter kupejevski passat arteon, o prenovljenem električnem golfu pa ni ne duha ne sluha.
Izbira za bogate, invazija SUV
Veliko je novega tudi pri avtomobilih za bogate – denimo razkošni lexus LS, ferrari 812 superfast s klasičnim 12-valjnim motorjem brez pomoči elektrike (čeprav je ta pri Ferrariju na voljo). Športni terenci ostajajo priljubljeni v Evropi, lani so dosegli 22-odstotni tržni delež, zato je veliko novosti tudi v tem razredu. Med vidnejšimi premierami so mitsubishi eclipse cross, subaru XV, volvo XC60, podaljšani VW tiguan, range rover velar in nekateri drugi. Poudarjamo šest najvidnejših novosti.