Švedski Volvo je danes na ženevskem avtosalonu predstavil novi XC60, srednjerazredni SUV, ki pri tej hiši velja za najbolje prodajan model. Novi XC60 je daljši, precej širši, nižji in zmogljivejši. Seveda je tudi varnejši, oblikovno pa jasno sledi večjemu bratu XC90.
Volvo je dolgo časa živel na lovorikah izjemno uspešnega modela XC60. Kljub sedmim letom na grbi se je namreč odlično prodajal, lani je bil najbolje prodajani prestižni SUV srednjega razreda v Evropi, obenem pa si je odrezal še največji delež v Volvovi družini – prek 30 odstotkov, kar pomeni prodajo okoli 160 tisoč vozil. To so za avto, ki v povprečju stane prek 40 tisoč evrov, dobri rezultati. Obenem pa veliko breme za naslednika, ki je bil danes predstavljen v Ženevi. Zgodba podobna fordovi fiesti.
Prav ali zgolj zaradi omenjenih razlogov je novi Volvo zelo predvidljiv. Oblikovno sledi večjim bratom XC90, S90 in V90, torej ga spredaj zaznamujejo štirioglata in v spodnjem delu zaokrožena maska ter dnevne luči v obliki črke T, imenovane Thorovo kladivo. Zelo predvidljivi so tudi zadek z žarometi speljanimi iz vrha stebrička, do blatnikov ter prtljažnih vrat ter kabina s pokončnim zaslonom na dotik.
Novinec je dolg 4,69 metra in širok skoraj dva metra. Ob tem je glede na vgrajen motor od 20 kilogramov lažji do 20 kilogramov težji od predhodnika.
Tehnično XC60 označujejo že znani, vselej dvolitrski štirivaljni stroji. Dizelska zmoreta 140 oziroma 173 kilovatov, bencinski pa 188, 235 ali 300 kilovatov. Zadnji pripada modelu T8, bencinskemu motorju pomaga električen motor z močjo 65 kilovatov in obenem zmore tudi samostojen pogon. V različici T8 XC60 do stotice pospeši v 5,3 sekunde.
Varmostno novi XC60 označujejo sistemi city safety s pomočjo pri krmiljenju (steer assist). Novost je tudi tako imenovani sistem oncoming lane mitigation, ki pomaga pri obračanju volana in izogibanju čelnemu trčenju. Nadgrajen je tudi sistem za zaznavanje mrtvega kota BLIS (blind spot indication system), ki tudi uporablja funkcijo steer assist in pomaga pri izogibanju morebitnim trkom ob menjavah voznega pasu.
Za povezave in infotainment skrbita navigacija sensus in aplikacija Volvo on call, ki se ponašata s še večjo uporabnostjo kot doslej. Podobno kot pri modelih iz serije 90 je na voljo tudi brezžična povezava s pametnim telefonom ter funkciji CarPlay in Android Auto.
Serijska proizvodnja novega XC60 se bo v Volvovi tovarni v Torslandi na Švedskem začela aprila.