Kot, da bi se Easyjet ali Ryanair spremenila v Lufthanso ali Swiss air, seveda pošteno dvignila cene in še močno povečala prodajo. To je zgodna korejskega Hyundaija, danes četrtega največjega avtoproizvajalca na svetu in novega modela i30, ki ceno postavlja v ozadje, vse ostalo pa v ospredje.
Da so časi poceni in cenenih pollicenčnih hyunaijev iz 90. let preteklega stoletja (takrat je k nam zapeljal model pony) mimo, je jasno že dolgo časa. Sedaj pa morda še bolj, saj je na trg zapeljal novi model i30, ki s starimi hyundaiji skoraj ne želi imeti ničesar več skupnega, razen petletne garancije in nekaterih oblikovnih potez.
Poročilo iz prve vožnje s hyundaijem i30.
Najbogatejši varnostni paket
Novinec je po navadi zadnjih modelov zasnovan in oblikovan v Evropi, oblikovno gre v smeri golfa – torej tradicionalne in počasi starajoče oblike, tehnično pa skuša posegati v sam vrh. Tja pa brez dvoma sodi z varnostno opremo, prav vsak i30 je namreč serijsko opremljen s sistemi za zaviranje v sili v mestu, opozorilom proti nenamerni menjavi prometnega pasu, avto obenem sam senči snop žarometov in voznika opozori na utrujenost. Kupci ob tem lahko doplačajo za radarski tempomat in še marsikaj. Seznam torej, ki bi ga še pred leti pripisali kakšni drugi znamki, ne Hyundaiju.
Večji in prostornejši
Novi i30 je obenem večji in prostornejši, dolg je 4,34 metra (v medosju meri 2,65 metra). S 1.269 kilogrami osnovni model sicer ne sodi med najlažje v razredu. Je pa njegova kabina med bolj prostornimi, prtljažnik s 395 do 1.301 litri prav tako.
Novi turbo bencinarji
Zelo sveža je tudi motorna ponudba, ki jo sestavljata dva turbo motorja: litri trivaljnik z 88 kilovati in 1,4 litrski štirivaljnik s 103 kilovati. Bencinarja dta od dva do tri tisoč evrov cenejša od znanega, a osveženega dizelskega stroja 1.6 CRDi v treh izvedbah s 70, 81 in 100 kilovati. Osnovni i30 MPI 100 trend stane 14 tisočakov, litrski turbo motor je tisočaka dražji, 1.4 T-GDI style pa stane 17.490 evrov. Za dizelski motor boste odšteli najmanj 16.890 evrov. Za 1.6 CRDi 81 style pa že skoraj 19 tisoč evrov.
V kabini je poseben po čistih potezah, zelo kakovostnih materialih ki v ničemer ne spominjajo na cenene predhodnike in po osempalčnem (od opreme premium) multimedijskem zaslonu s 30 odstotkov hitrejšim procesorjem ter povezljivostjo z Apple in android napravami.
Načrti slovenskega dirstributerja so visoki, med 600 in 800 avtomobilov letno, lani je predhodnik našel 450 kupcev.