Avto

Iz Novega mesta za cel svet - smart, ki gre zgolj na elektriko

Električni Smart forfour je prvo električno vozilo, ki nastaja v novomeškem Revozu. Čeprav po merah majhen ima velike cilje, saj bo izključno baterijski naprodaj tudi v ZDA, na Norveškem in v daljni Japonski. Preizkusili smo tudi bolj nemški smart fortwo electric drive

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.03.2017 23:10
Čas branja: 6 min

Francoski Toulouse je zaradi vzgoje drobnih cvetlic sredi 19. stoletja dobil vzdevek Mesto vijolic, a danes je v njem čutiti bore malo njihovega čudovitega vonja. V mestu z okoli pol milijona prebivalcev v nosnice udarjata smog iz izpušnih plinov, v ušesa pa hrup avtomobilskih motorjev. Krepko drugačni so občutki malce nižje, ob nabrežju Garone, kjer na stotine mladih uživa ob zvokih kitar in bobnov, v zraku pa se vonjajo drugačne substance.

Po opojnem sprehodu sledi vrnitev v smrdečo in hrupno realnost in hitro nas zadane: kako krasno bi bilo, da bi se avtomobili okoli nas premikali neslišno, brez smradu in škodljivih izpustov – in bi dejansko lahko spet vonjali vijolice. Scenarij, ki se je v velikih mestih še pred nekaj leti zdel nemogoč, počasi postaja realnost - tudi zaradi mest, ki avtomobile z motorji na notranje izgorevanje počasi potiskajo iz (ožjih) mestnih središč in večje ekološke ozaveščenosti ljudi.

Smart iz Revoza tudi v ZDA in na Japonsko

Preberite tudi:
  1. Čisto prava igračka

K tihi vožnji in brez izpustov CO2 bo pripomogel tudi električni Smart, ki je na voljo z dvema (fortwo) ali štirimi sedeži (forfour), pri čemer večjega za ves svet izdelujejo v novomeškem Revozu. Na prvi vožnji so bili namreč tudi Japonci, ki so jih ob sodobnem pogonskem sklopu in realnem dosegu 130 km z enim polnjenjem navdušili tudi praktičnost in okretnost »našega« e-Smarta.

Oba premijska avtomobilčka sta namreč prava rekorderja, saj z 2,7 oziroma 3,5 dolžinskimi metri ter izjemno majhnim obračalnim krogom (pod sedem oziroma metrov) hitro pokažeta, kdo je kralj mestnih ulic.

Zaradi njune prednosti pri skopo odmerjenih parkirnih prostorih oziroma v natrpanih mestnih središčih ter naraščajočega trenda car-sharinga izključno z električnimi vozili – tudi e-Smarti 4-2 prejšnje generacije - tako ne čudi, da sta aktualna Smarta kot tipična predstavnika sodobnega mestnega utripa dobila še električni pogon.

Ker se v različici electric drive na zunaj od klasičnih bratov ločita le po posebnih barvnih kombinacijah in odsotnosti izpušne cevi pod zadnjim odbijačem, znotraj pa po prikazih električne porabe in dosega na instrumentni plošči, smo se poglobili v tehnične podatke.

Z enim polnjenjem do 160 kilometrov daleč

Srce eko Smartov je Renaultov elektromotor z močjo 60 kilovatov (81 KM) in navorom 160 Nm. Nameščen je v zadku ter poganja zadnji kolesni par, energijo pa mu izpod »trebuha« daje kompaktna litij-ionska baterija (Deutsche Accumotive) z zmogljivostjo 17,6 kWh in garancijo osem let ali 100 tisoč prevoženih kilometrov.

Tovarniški doseg manjšega for-two tako znaša 160 kilometrov, večjega in dobrih sto kilogramov težjega forfour pa 155 kilometrov, v realnosti pa med 110-130 kilometrov, odvisno tudi od uporabe klima naprave. Morda se komu zdi malo, a e-Smarta v osnovi nista namenjena »road-tripom« pač pa (pri)mestni vožnji – vsakodnevno v službo ali nazaj, po opravkih, prevoz otrok... Ker po evropskih mestih vozniki v enem dnevu v povprečju prevozijo od 30 do 50 kilometrov, se takšnega malčka polni le na vsake tri do štiri dni.

Čas polnjenja na hišni vtičnici znaša šest ur, na hitri polnilnici pa ga napolnimo v 3,5 ure oziroma do 80 odstotkov v 45 minutah. Za tiste, ki se jim mudi: v 15 minutah se doseg dvigne za 40 kilometrov, kar denimo v Ljubljani sploh ni malo.

Okreten in živahen električni avtomobilček za dva ali štiri

E-Smart ni mišljen kot edini avto v družini, zato je skromen prostor v prtljažniku postranskega pomena, enako pa je tudi z zmogljivostmi.

Ker v mestu štejejo predvsem okretnost, lahkotnost uporabe ter živahno pospeševanje do 60 ali 70 km/h, se oba e-Smarta dobro izkažeta. V prometno natrpanem Toulousu imajo glavno besedo skuterji, tudi sicer se promet odvija hitro in z veliko spremembami smeri.

Sami smo prometne tokove z e-Smarti lovili brez posebnih težav, obenem pa zaradi hipnega navora pri zeleni luči speljevali hitreje kot ostali. Enostopenjski menjalnik je ob tem učinkovit in predvsem lahkoten za uporabo, saj ročico zgolj potisnemo v D in že lahko peljemo brez cukanja ter z enakomernim pospeševanjem. Smarta z mesta do 100 km/h sicer pospešita v 11,5 oziroma 12,7 sekunde (forfour) ter dosežeta najvišjo hitrost 130 km/h, kar zadostuje tudi za neslišno vožnjo po obvoznici ali avtocesti.

Električni Smart bo v Sloveniji na voljo junija, cene pa naj bi bilo približno na nivoju nemških. Začetna cena za električnega fortwo tam znaša nekaj manj kot 22.000 evrov, forfour pa je za okoli 700 evrov dražji. Če od teh cen odštejemo subvencijo za električna vozila, ki v Sloveniji trenutno znaša 7.500 evrov, bi za zanimivega in uporabnega električna malčka odšteli manj kot 15 tisočakov.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Dobra novica za Revoz, francoska tovarna počasi opušča proizvodnjo clia
Avto
AvtoUroš Božin Dobra novica za Revoz, francoska tovarna počasi opušča proizvodnjo clia 11

V prihodnje bo 94 odstotkov cliov proizvedenih v Turčiji in Sloveniji, preostanek pa bodo v naslednjih dveh do treh letih pokrili v Franciji. Prenos pomeni začetek opuščanja domače proizvodnje najbolj prodajanega Renaultovega modela, ki se je v preteklosti v Franciji izkazala za politično občutljivo vprašanje.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
IZVOZNIKI
Novice
V Franciji priložnosti za slovenski agrobiznis
FINANCE
Avto
Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit
Avto
AvtoMiloš Milač Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit

Padec avtomobilskega trga v Veliki Britaniji skorajda izniči rasti na drugih trgih, opozarjajo analitiki.

FINANCE
Avto
Štiri milijone katrc, petk, twingov in cliov iz Revoza, ki je znova največji slovenski izvoznik
Avto
AvtoJanez Kovačič Štiri milijone katrc, petk, twingov in cliov iz Revoza, ki je znova največji slovenski izvoznik 29

Revoz je bil lani največji slovenski izvoznik, zaposluje več kot tri tisoč ljudi, njegov lanski delež v slovenskem BDP pa je bil 3,7-odstoten

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)