Avto

Kaj, poleg provokacije, še ponuja čehinja?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.02.2017 00:01
Čas branja: 5 min
Kaj, poleg provokacije, še ponuja čehinja?
Razdvojene prednje luči, s katerimi je octavia dobila povsem svoj in prepoznaven obraz, so jo občutno oddaljile od manjšega rapida. Foto: Matej Kačič

Škoda je z novim obrazom kraljice octavie ljudstvo razdelila na dva pola, po odgovor, čemu, pa smo se odpravili na Portugalsko.

Fasade portugalskih hiš so pogosto obložene s keramičnimi ploščicami različnih barv in motivov, kar iz nekaterih izvabi navdušenje, drugi pa se kremžijo. Če jim je všeč ali ne, pisane stavbe so posebnost, v katero se zapiči še tako brezbrižno oko in ki načne debato.

Oktobra lani so pri Škodi razkrili obraz prenovljene octavie, njihovega najbolj prodajanega modela, kjer se korenite spremembe lahko izkažejo tudi za dvorezni meč. Avtomobilska javnost je bila nad osveženo octavio presenečena, ni manjkalo niti negativnih komentarjev ter oblikovnih primerjav s prejšnjo generacijo mercedesa E – seveda ne v pozitivnem smislu.

Octavia je najbolje prodajana Škoda

Octavia je za Škodo daleč najpomembnejši model, saj so jih lani po svetu prodali 436 tisoč, različica combi pa je celo najbolj prodajan karavan v Evropi. S proizvodnih trakov v Mladi Boleslavi vsak dan zapelje 1.300 primerkov. Octavia je priljubljena tudi pri nas, lani so registrirali skoraj 2.400 vozil. Cene za prenovljeno octavio so na ravni predhodnice, začnejo se pri 16.586 evrov (1.2TSI Active) oziroma 17.633 za karavana, vstopni 1,6-litrski dizel pa stane 18.806 evrov (karavan 19.850). V ponudbi sta tudi litrski trivaljnik in pogon na zemeljski plin.

 

Octavia draži z novim obrazom

Kamen spotike in razprav so bile (na videz) razdvojene prednje luči, s katerimi je octavia dobila povsem svoj in prepoznaven obraz ter se občutno oddaljila od manjšega rapida. Vzdolžni LED-elementi v zunanjem paru luči so kolega celo spomnili na brke, v živo pa vse skupaj deluje precej bolj skladno in všečno kot na fotografijah.

»Vedeli smo, da bodo zaradi prenove octavie mnenja različna,« so nam na prvi vožnji blizu Porta pojasnili v Škodinem oblikovalskem oddelku. S prenovo so želeli nekoliko provocirati in odpreti razpravo, kar jim je brez dvoma uspelo. Ob bučanju Atlantika in neskončnih sipinah smo tako mislili predvsem na nov obraz octavie, kar za avtomobil na dobri polovici življenjske dobe gotovo ni slabo.

Ne bo je več mogoče zamenjati z rapidom

Pogovor z oblikovalci je še razkril, da je dvojna luč – prvič tudi z možnostjo osvetljevanja v LED-tehniki – pravzaprav le ena, vanjo zarezan prednji odbijač pa pomaga optično razširiti nekoliko spremenjeno masko, kar octavii nadene bolj mišičasto podobo. Sprememba je zajela tudi motorni pokrov, kjer logotip izraža več moči, pri zadnjih lučeh pa je še bolj poudarjen C oblikovni element, zaradi katerega češke kraljice ni mogoče zamenjati s kakim drugim modelom.

Motorji znani, prtljažnik ostaja velikanski

Ker se strastni ljubitelji hokeja in piva v paleto motorjev niso spuščali (štirje dizli in pet bencinarjev v razponu med 63 in 135 kilovati, opcijski štirikolesni pogon in sedemstopenjski DSG-menjalnik pri nekaterih močnejših različicah), voznik pa zaradi prilagodljivega podvozja DCC še vedno lahko izbira več načinov vožnje (comfort, normal in sport), smo se bolj posvetili varnosti, inteligenci in opremi.

Prtljažnik, tudi nespremenjen, ostaja razred zase s 590 (limuzina) oziroma 610 litri (combi), ki se s podiranjem zadnje klopi poveča na 1.580 oziroma 1.740 litrov. Različica combi je sicer dobila elektronsko odpiranje prtljažnika.

Hitri zaslon, internet in veliko varnostnih pripomočkov

Octavia ima zdaj ogrevan volan, zapomni si nastavitev različnih voznikov in ima zložljivi mizici na hrbtu prednjih sedežev.

V nasprotju s prenovljenim VW golfom nima digitalne instrumentalne plošče, ponudba multimedijskih sistemov pa obsega avdiosistema Swing (serijsko) in Bolero ter navigacijska sistema Amundsen in Columbus.

Vsi so predstavniki najnovejše generacije, ki prepriča s hitrim delovanjem in preprostim upravljanjem, največji zaslon na dotik pa meri kar 9,2 palca. Družinska octavia je tudi povezljiva s spletom, v njej se lahko vzpostavi vstopna točka WLAN, korak naprej pa so naredili tudi asistenčni sistemi.

Med drugim octavia prepozna pešce in v primeru nevarnosti trka pohodi zavoro (tehnologija Front Assist), ponuja samodejno vzvratno manevriranje in pomoč pri vzvratni vožnji s prikolico. Napredoval je tudi parkirni pomočnik, radarji skrbijo za mrtve kote (Blind Spot Detection), dobila je »oči na hrbtu« za nadzor prostora za vozilom (Rear Traffic Alert), razširjen pa je tudi nabor pametnih rešitev in pripomoč­kov Simply Clever.

Lepotno-tehnična kura je pri octavii poudarila tisto, kar je bilo že zdaj dobro: ličnost karoserijske podobe v limuzinski in karavanski različici, udobje, pametne rešitve, povezljivost in varnost v smislu elektronskih asistenčnih sistemov. Za prodajne številke Čehom tako ni treba skrbeti.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Češki hit za zahtevne kupce
Avto
AvtoMatej Kačič Češki hit za zahtevne kupce 5

Škoda octavia je s prenovo dobila samosvoj obraz in ohranila stare odlike, v luksuzni različici Laurin&Klement pa z izbranimi materiali in bogato opremo ustreže željam tudi zahtevnih kupcev.

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: starodobni rolls-royce, hibridni lexus, BMW, mercedes, tovornjaki …
FINANCE
Avto
Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938
Avto
AvtoMiloš Milač Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938 7

Miha Škoda je 32-letni avtomobilski navdušenec, ki ga Škoda privlači na vseh področjih življenja; povsem naključno nosi tudi priimek Škoda