Škoda je z novim obrazom kraljice octavie ljudstvo razdelila na dva pola, po odgovor, čemu, pa smo se odpravili na Portugalsko.
Fasade portugalskih hiš so pogosto obložene s keramičnimi ploščicami različnih barv in motivov, kar iz nekaterih izvabi navdušenje, drugi pa se kremžijo. Če jim je všeč ali ne, pisane stavbe so posebnost, v katero se zapiči še tako brezbrižno oko in ki načne debato.
- Cenik - Škoda octavia FL (0 KB)
Oktobra lani so pri Škodi razkrili obraz prenovljene octavie, njihovega najbolj prodajanega modela, kjer se korenite spremembe lahko izkažejo tudi za dvorezni meč. Avtomobilska javnost je bila nad osveženo octavio presenečena, ni manjkalo niti negativnih komentarjev ter oblikovnih primerjav s prejšnjo generacijo mercedesa E – seveda ne v pozitivnem smislu.
Octavia je najbolje prodajana Škoda
Octavia je za Škodo daleč najpomembnejši model, saj so jih lani po svetu prodali 436 tisoč, različica combi pa je celo najbolj prodajan karavan v Evropi. S proizvodnih trakov v Mladi Boleslavi vsak dan zapelje 1.300 primerkov. Octavia je priljubljena tudi pri nas, lani so registrirali skoraj 2.400 vozil. Cene za prenovljeno octavio so na ravni predhodnice, začnejo se pri 16.586 evrov (1.2TSI Active) oziroma 17.633 za karavana, vstopni 1,6-litrski dizel pa stane 18.806 evrov (karavan 19.850). V ponudbi sta tudi litrski trivaljnik in pogon na zemeljski plin.
Octavia draži z novim obrazom
Kamen spotike in razprav so bile (na videz) razdvojene prednje luči, s katerimi je octavia dobila povsem svoj in prepoznaven obraz ter se občutno oddaljila od manjšega rapida. Vzdolžni LED-elementi v zunanjem paru luči so kolega celo spomnili na brke, v živo pa vse skupaj deluje precej bolj skladno in všečno kot na fotografijah.
»Vedeli smo, da bodo zaradi prenove octavie mnenja različna,« so nam na prvi vožnji blizu Porta pojasnili v Škodinem oblikovalskem oddelku. S prenovo so želeli nekoliko provocirati in odpreti razpravo, kar jim je brez dvoma uspelo. Ob bučanju Atlantika in neskončnih sipinah smo tako mislili predvsem na nov obraz octavie, kar za avtomobil na dobri polovici življenjske dobe gotovo ni slabo.
Ne bo je več mogoče zamenjati z rapidom
Pogovor z oblikovalci je še razkril, da je dvojna luč – prvič tudi z možnostjo osvetljevanja v LED-tehniki – pravzaprav le ena, vanjo zarezan prednji odbijač pa pomaga optično razširiti nekoliko spremenjeno masko, kar octavii nadene bolj mišičasto podobo. Sprememba je zajela tudi motorni pokrov, kjer logotip izraža več moči, pri zadnjih lučeh pa je še bolj poudarjen C oblikovni element, zaradi katerega češke kraljice ni mogoče zamenjati s kakim drugim modelom.
Motorji znani, prtljažnik ostaja velikanski
Ker se strastni ljubitelji hokeja in piva v paleto motorjev niso spuščali (štirje dizli in pet bencinarjev v razponu med 63 in 135 kilovati, opcijski štirikolesni pogon in sedemstopenjski DSG-menjalnik pri nekaterih močnejših različicah), voznik pa zaradi prilagodljivega podvozja DCC še vedno lahko izbira več načinov vožnje (comfort, normal in sport), smo se bolj posvetili varnosti, inteligenci in opremi.
Prtljažnik, tudi nespremenjen, ostaja razred zase s 590 (limuzina) oziroma 610 litri (combi), ki se s podiranjem zadnje klopi poveča na 1.580 oziroma 1.740 litrov. Različica combi je sicer dobila elektronsko odpiranje prtljažnika.
Hitri zaslon, internet in veliko varnostnih pripomočkov
Octavia ima zdaj ogrevan volan, zapomni si nastavitev različnih voznikov in ima zložljivi mizici na hrbtu prednjih sedežev.
V nasprotju s prenovljenim VW golfom nima digitalne instrumentalne plošče, ponudba multimedijskih sistemov pa obsega avdiosistema Swing (serijsko) in Bolero ter navigacijska sistema Amundsen in Columbus.
Vsi so predstavniki najnovejše generacije, ki prepriča s hitrim delovanjem in preprostim upravljanjem, največji zaslon na dotik pa meri kar 9,2 palca. Družinska octavia je tudi povezljiva s spletom, v njej se lahko vzpostavi vstopna točka WLAN, korak naprej pa so naredili tudi asistenčni sistemi.
Med drugim octavia prepozna pešce in v primeru nevarnosti trka pohodi zavoro (tehnologija Front Assist), ponuja samodejno vzvratno manevriranje in pomoč pri vzvratni vožnji s prikolico. Napredoval je tudi parkirni pomočnik, radarji skrbijo za mrtve kote (Blind Spot Detection), dobila je »oči na hrbtu« za nadzor prostora za vozilom (Rear Traffic Alert), razširjen pa je tudi nabor pametnih rešitev in pripomočkov Simply Clever.
Lepotno-tehnična kura je pri octavii poudarila tisto, kar je bilo že zdaj dobro: ličnost karoserijske podobe v limuzinski in karavanski različici, udobje, pametne rešitve, povezljivost in varnost v smislu elektronskih asistenčnih sistemov. Za prodajne številke Čehom tako ni treba skrbeti.