Teden dni je novi Volkswagnov golf potreboval, da je z mednarodne novinarske predstavitve na balearski Mallorci zapeljal v slovenske trgovine. Sedma generacija avtomobila, ki je ustvaril »svoj« razred, je narejena v pričakovani maniri – malenkost drugačna zunaj in znotraj, toda tehnično, motorno, povezljivostno in še kako drugače posodobljena. Drugače tudi ni moglo biti.
Nekatera dejstva so nesporna: doslej se je za avto nižjega srednjega razreda, prav tistega, ki na evropskih (in tudi drugih) trgih za večino avtomobilskih hiš predstavlja »kruh in mleko«, odločilo več kot 33 milijonov kupcev. Prvič leta 1974, sedaj oziroma sedmič, toda ves ta čas je glasnik preskušene in tržno izjemne uspešne filozofije – ne spreminjaj, vsaj obilno ne, tistega, kar se dobro prodaja. Najuspešnejši avto hiše iz nemškega Wolfsburga, ki se že leto in pol sooča z vsem tistim, kar je prinesel škandal diesel-gate, je, pravi tovarna, eden redkih v svojem razredu, »ki ne odraža finančnih zmožnosti svojega lastnika«. Trditev, ki ima na številih trgih težo oziroma smisel.
Radarski senzor v logotipu
Za one, ki ne bodo prvi hip prepoznali novo sedmico: drugačne so prednje in zadnje luči (novi LED žarometi namesto ksenonskih luči in s tem adijo klasične žarnice), spremenjena sta odbijača in difuzor, v logotip je sedaj vgrajen radarski senzor. Znotraj so novi dekorativni elementi in oblazinjenje, še vedno je mogoče izbirati med tremi paketi opreme (trendline, comfortline in highline), zaslon na dotik je sedaj na voljo v treh različnih velikostih (od 6,5 do 9,2 palca), golf je tudi prvi avto v tem razredu, ki omogoča upravljanje nekaterih funkcij tudi s kretnjami.
Med motorji je treba seveda posebej omeniti 1,5-litrski bencinski agregat v dveh izvedbah moči (najprej varianta s 110 kilovati oziroma 150 »konji«, malenkost kasneje izvedenka s 96 kilovati/130 »konji«), pa ob tem seveda širok nabor drugih bencinskih (tudi 1,0-litrski trivaljnik) in dizelskih agregatov. Pogon gre na prednji kolesni par ali na štiri kolesa (4Motion), nov je tudi 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko DSG. Med asistenčnimi sistemi kaže omeniti funkcijo mestnega zaviranja v sili s prepoznavanjem pešcev in asistenco za zastoje pri hitrosti do 60 km/h. In še sladkorček, ki ne bo za vse – pri izvedenki R si bo mogoče omisliti tudi Akrapovičev izpušni sistem…
Ker golf s tekoče traku zapelje vsakih 40 sekund, niti ni čudno, da je bilo pri nas ob koncu lanskega leta registriranih 59.752 golfov različnih vrst in seveda generacij. To je približno šest odstotkov slovenskega voznega parka! Lani so pri nas prodali 3430 golfov, od leta 1995 pa nikoli manj kot 1700 v letu dni. Čeprav pri Porscheju Slovenija, ki brani Volkswagnove barve pri nas, pravijo, da njihov letošnji prodajni načrt ni zelo agresiven, bi radi za »sedmico« našli 3.120 kupcev. Med temi naj bi bilo vsaj 600 do 700 tistih, ki naj bi se odločili za karavansko oziroma variant karoserijsko izvedenko. Ta bo od petvratne različice dražja za kakšnih 400 ali 500 evrov; enoprostorski golf, ki mu pravijo sportsvan, ostane do konca leta nespremenjen. Pri cenah seveda ni skrivnosti: najcenejša bencinska izvedenka (1,0 TSI, ročni menjalnik, trendline) stane 16.657 evrov, najcenejša dizelska (1,6 TDI, ročni menjalnik, trendline) pa 18.757 evrov. Novi bencinski 1,5- litrski agregat pride nekaj kasneje, zato cen še ni. Sta pa ta hip povsem v censkem vrhu bencinski 2,0 R 4Motion z avtomatskim menjalnikom, ki je doma za 42.473 evrov, in dizelski 2,0 GTD s prav tako samodejnim menjalnikom, za katerega hočejo 29.914 evrov.
Foto: Vinko Kernc