Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Nafta se je v minulem tednu dni podražila za 6,7 odstotka, kar je najvišji skok od letošnjega januarja
Krepki italijan z mnogo talenti Krepki italijan z mnogo talenti Robusten in vzdržljiv fullback je Fiatov odgovor na potrebe profesionalcev, prostoren, prilagodljiv in zmogljiv pa bo zadovoljil tudi pričakovanja običajnih uporabnikov pri njihovih vsakodnevnih opravkih, izletih v neznano in zabavi.
Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes
Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.

Osveženi golf: naprednejši in pod črto cenejši

Čas branja: 11 min
19.02.2017  23:00
Volkswagen je posodobil prodajnega prvaka, v osnovi še vedno enak golf pa za manj denarja glede na serijsko opremo prinaša tudi odličen 1.5 TSI motor, več opreme in vpogled v prihodnost. Do obisti smo ga preizkusili na španskih cestah, k nam pa prihaja čez nekaj dni.
Osveženi golf: naprednejši in pod črto cenejši
Takšen je osveženi golf sedme generacije. Se vam zdi enak kot prej? No, pa ni čisto tako. Sprememb je veliko, a niso tako opazne. Nikoli niso bile pri tem modelu.
Foto: Charlie Magee

Obveščaj me o novih člankih:  

Najtežje v avtomobilskem svetu je narediti model, ki si ga vsi zapomnijo, da gre iz generacije v generacijo ter postane večen. Volkswagnu je to uspelo (tudi) z golfom, s katerim že od leta 1974 postavlja mejnike v nižjem srednjem razredu obenem pa dobi močan veter v hrbet ravno takrat, ko konkurenca napolni topove

Golf gotovo ne potrebuje kakšne podrobne predstavitve, saj gre za najuspešnejši Volkswagnov model, ki daje ime kar celotnemu avtomobilskemu razredu.

Univerzalni golf je tisti, zaradi katerega tudi človek »na koncu sveta« (z nami na prvi vožnji so bili tudi kolegi iz Avstralije!) najprej pomisli na avto in ne na šport, v Bosni bi se moški prej ločil od žene kot od herojskega golfa »dva dizel«, z njim pa sta se vozila tudi Papež Benedikt XVI in Angela Merkel. Z več kot 33 milijoni prodanih primerkov v sedmih generacijah je tako najbolj uspešno evropsko vozilo, globalno pa je pred njim le Toyota corolla.

Že dobrih 40 let vsakih 40 sekund po svetu prodajo enega golfa, dnevno se tako zanj odloči 2.120 kupcev, iz petih tovarn pa ga izvozijo v 155 držav po svetu. Gre za edini avto, ki je na voljo s petimi različnimi pogoni: električni, hibridni, bencinski, dizelski in na zemeljski plin.

Čeprav prodaja sedme generacije ne popušča – z 2.594 primerki je bil lani pri nas drugi za cliom, v Evropi so jih prodali 580 tisoč, skupaj pa skoraj milijon – smo na Mallorci z velikimi pričakovanji sedli v prenovljeno različico. Ne zaradi prijetne mediteranske klime, idilične pokrajine in vrhunskih cest, ampak ker nam je na prvi pogled deloval povsem enak kot prej. Čemu so se potem posvetili inženirji?

Tri ali pet vrat, karavan, robustni Alltrack, močna GTI in GTD, 4motion, ročni ali DSG menjalnik... Ok, sprednji odbijač je res malenkost spremenjen, ima novo masko (z radarskimi tipali skritim v logotip namesto v maski), namesto ksenona spredaj svetijo prilagodljivi LED žarometi, tudi zadaj so mu namenili nove luči LED.

Za žlahten vtis so dodali nekaj kroma, s trapezoidnimi vložki v difuzorju pa golf deluje bolj športno. Zunanje mere so ostale enake, v petvratni različici golf meri 4,26 metra, karavan 4,57 metra, nespremenjen s 380-1.270 v petvratni in 605-1.620 litrov v karavanski ostaja tudi prtljažnik.

»Prav to je bistvo brezčasne elegance golfa,« je pojasnil Dominik Hoberg, šef komunikacij pri Volkswagnu. Oblikovno je prodajni prvak ravno dovolj osvežen, da ostaja tisti pravi golf, kakovostni materiali in skoraj popolna ergonomija so tako ali tako njegov zaščitni znak, enako kot dejstvo, da se »pelje kot golf«, torej zelo dobro.

Bistveno bogatejši, zvočno bolj zatesnjen in predvsem sodobnejši pa je prenovljeni VW golf pod pločevino ter v potniški kabini, kjer je stkal močne vezi s prihodnostjo.

Ob že znanih 2,0-litrskih turbodizlih s 110 kW (150 KM) in 135 kW (184 KM ter močnejšem 230-konjskem GTI (169 kW oziroma 7 več kot prej) je bil na cestah med Palmo in Porto Colom najbolj zaželen novi 1,5-litrski turbo bencinski motor. Ta se je med prvimi kilometri odlično izkazal tako z uglajenostjo, prožnostjo, zveznim pospeševanjem, zmogljivostmi (8,3s 0-100km/h, 216 km/h, 1.294kg) kot tudi z ugodno porabo (6,5 litra, z zmerno nogo tudi pod šest), s tem pa resno ogroža hišne TDI motorje.

Biser tehnike je nastal na osnovi že znanega 1,4-litrskega motorja, od poletja naprej pa bo na voljo v dveh različicah, s 96 in 110 kW (130 in 150 KM). Ob tem, da je opremljen z variabilnim izklopom dveh valjev, uporablja spremenljivo geometrijo lopatic turbine, ima novo obliko batov ter poseben nanos na stene v valjih za manj frikcije, je njegova glavna lastnost skorajda dizelska učinkovitost - tudi zaradi dodanega petega takta.

Za dobro učinkovitost novega motorja je ključna uporaba Millerjevega cikla delovanja ob hkrati zelo visokem kompresijskem razmerju 12,5:1. V fazi kompresije sesalni ventil ostaja odprt dokaj pozno, prava kompresijska faza pa tako traja le okoli 70 odstotkov časa kot pri klasičnem Ottovem ciklu. Kot so povedali inženirji, se faza kompresije razdeli, motor pa pridobi dodaten peti takt, ki sprva del mešanice potisne nazaj v sesalno cev.

Motor hitro doseže maksimalen navor, 250 Nm tako ponudi med 1.500-3.500 vrtljaji, v primeru šibkejše različice pa je vseh 200 Nm na razpolago že pri 1.300 vrtljajih. Posebnost je tudi to, da se motor ob umiku noge s pedalke za plin ugasne, kombinirana poraba pri močnejšem pa znaša pet litrov bencina – enako zmogljiv 2,0-litrski dizel (8,6s 0-100, 216 km/h, +72kg) naj bi porabil le dobrega pol litra manj.

Novi 1,5-litrski motor bo imel skupaj z novim enolitrskim trivaljnikom s 63 kW (85 KM) pomemben delež pri pogonskih agregatih manjših delovnih prostornin. Golf je s prenovo v prid varčnosti dobil tudi samodejni menjalnik z dvojno sklopko DSG s sedmimi prestavami, po tovarniških podatkih pa je poraba z njim nižja za 0,3 litra na sto kilometrov.

Vse različice golfa imajo sistem start-stop in regeneracijo zavorne energije, skupaj pa je kupcem na voljo kar 13 različnih motorjev z močjo od 63 do 180 kW v GTI Performance, nad njim pa je butični R s 310 »konji«.

Kot do sedaj, VW golf še ta mesec v slovenske garaže prihaja v treh paketih opreme (Trendline, Comfortline in Highline). »Prenovljeni in v vseh pogledih bogatejši golf bo z veliko več opreme celo za 300 do 1.200 evrov cenejši,« je pojasnil direktor znamke Marko Škriba. Vstopni trivratni z litrskim bencinskim motorjem bo stal 16.657 evrov, osnovni 1,6-litrski TDI s 110 KM 18.757 evrov, dodatni par vrat pri večini različic okoli 600 evrov, preskok pri opremi pa okoli 1.500 evrov.

Ljubitelji športnega GTI ali GTD bodo odšteli 27.973 oziroma 27.084 evrov, različica na zemeljski plin TGI bo stala 22.315 evrov, tipičen »slovenski« golf z 1,6-litrskim TDI, petimi vrati in opremo Comfortline (z dvoconsko samodejno klimatsko napravo, 8-palčnim zaslonom in tempomatom) stane 20.910 evrov oziroma 21.904 evrov z opremo Highline (radarski tepomat). Ker je ravno zimski čas velja razmisliti o novosti, 329 evrov vrednem brezžično ogrevanem in infrardeče odbojnem vetrobranskem steklu, razni vsakodnevno uporabni asistenčni sistemi pa stanejo med 149 in 353 evrov.

Ker smo ljudje danes s pomočjo pametnega telefona radi povezani tudi v najbolj zasebnih kotičkih, se je prenova VW golfa ob izboljšani varnosti, udobju, intuinitivnosti in uporabnosti močno oprijela tudi digitalizacije. Za dobrih 600 evrov doplačila si je možno izbrati povsem digitalno instrumentno ploščo (active info display), kar pomeni 12,3-palčni bravni zaslon ločljivosti 1.540 x 540 slikovnih pik.

Voznik lahko izbira med petimi različnimi sklopi prikaza podatkov, pomembnih za vožnjo, poznamo pa jo že iz VW passata. Velika prednost je izris velikega zemljevida navigacije med merilniki, osrednji zaslon je potem lahko v celoti prepuščen zabavi sopotnikov, golf pa je zaradi obeh zaslonov znotraj videti precej sodobnejši – le piano črne plastike se nikakor ne uspejo znebiti.

Oblikovalci so namreč močno prečistili in poenostavili armaturno ploščo. Logična razporeditev gumbov se je večinoma preselila na osrednji visokoločljivostni zaslon na dotik, ki je odvisno od paketa opreme velik 6,5, 8, ali 9,2 palca, prvič v kompaktnem razredu pa ga lahko delno upravljamo z gibi. Odzivnost in hitrost zaslona je gotovo med boljšimi nasploh.

V praksi smo preizkusili najnaprednejši komunikacijski sistem Discover Pro z odlično odzivnim 9,2-palčnim zaslonom na dotik. Kupec za 1.854 evrov doplačila dobi še deset gigabajtov velik disk za podatke in glasbo ter povezane spletne storitve Car-Net.

Car-Net v golfa - poleg samodejnega klica v sili (eCall) - prinaša še kup drugih storitev, med katerimi sodi upravljanje določenih funkcij avtomobila na daljavo s pomočjo aplikacije mobilnega telefona (zaklepanje, klimatizacija, iskanje vozila na parkirnem prostoru), servis aktualnih novic, informacije o cenah goriva, prostih parkirnih mestih in vremenu na izbrani poti navigacije ter podpora spletnim storitvam, kot sta Google Earth in Google Street View.

V sklop novosti seveda spadajo tudi nekatere aplikacije, ki nas zbližajo z avtomobilom, domačimi, pravimi in virtualnimi prijatelji, celo poštarjem. V primeru aplikacije Door­bird lahko prek mirrorlinka vidimo, kdo je v naši odsotnosti pozvonil na domača vrata in če recimo poštarju dovolj zaupate, ga lahko s paketom vred tudi spustite v hišo.

Golf je v povezavi z varnostno-asistenčnimi sistemi naredil nasled­nji korak k polsamodejni vožnji. Traffic Jam Assist (prikaz delovanja zgoraj) na osnovi sistema za ohranjanje voznega pasu, radarskega tempomata in DSG menjalnika tako omogoča, da je vožnja v prometni gneči do 60 km/h že skoraj samodejna. Avto spelje, ohranja smer, zavira in ustavlja povsem sam, voznik pa se mora le vsakih nekaj sekund dotakniti volana.

Inženirji so tudi izboljšali radarski sistem za zaznavanje pešcev (prikaz delovanja zgoraj), v golfa pa so vgradili tudi Emergency Assist, Sistem zazna, da voznik ni dovolj zbran pri upravljanju volanskega obroča in če po zvočnih opozorilih ne odreagira, se avtomobil s pomočjo sistema za ohranjanje voznega pasu sam ustavi ob robu. V golfu je prvič na voljo tudi že znani sistem za vzvratno parkiranje prikolice Trailer Assist.

Golf po prenovi ostaja – golf, Minimalni kozmetični popravki so ga osvežili na pravih mestih, z vsem ostalim pa je stopil v korak s časom ter ga v nekaterih elementih tudi prehitel. Po zaslugi digitalizacije, izboljšane varnosti in udobja, novih oziroma posodobljenih motorjev ima kralj nižjega srednjega razreda kaj pokazati - in to za manj denarja, kot prej.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

 



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Avto, ki ne pove, kako globok je lastnikov žep 1

Volkswagnov golf, svetovni produkcijski podprvak, je komaj kaj drugačen, pa vendar tudi na slovenskem trgu računa na več kot tri tisoč...

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

AVTO
Novosti
Novosti Novi golf: ukazi z gestami, samodejna vožnja in digitalizacija 6

Nemški Volkswagen je danes ob enih popoldne razkril osveženega golfa sedme generacije. Poleg v podrobnostih spremenjene oblike, novinec...

AVTO
Testi
Testi Ljudski kralj, ki prefinjeno neguje tradicijo 12

Volkswagen golf ima v srcih Slovencev svojevrsten kultni status. S prenovo je znova opozoril na svoje vrline, med katere sodi tehnična...

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki Ko centralni bančniki zrejo v inflacijske krivulje 2

Kje je inflacija na dolarskem in evrskem območju – ter kaj trg pričakuje od tokratnega zasedanja ameriške centralne banke Fed

FINANCE
Članki
Članki Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU 3

Ta je utemeljen na treh vrednotah - svobodi, enakosti in vladavini prava, v njem pa je Juncker nanizal vrsto reformnih predlogov, med...

FINANCE
Članki
Članki Pet prioritet EU: Da, Juncker napoveduje strožjo presojo kitajskih naložb 1

V današnjem govoru o stanju v Uniji je šef evropske komisije Jean-Claude Juncker predstavil vizijo prihodnosti EU, v njej pa - kot smo...