Berchtesgaden, malo bavarsko mesto ob meji z Avstrijo, je bil nekoč kraj, kjer se je zbirala svetovna politična elita. Aga Khan III, David Lloyd George, vojvoda Windsorski, Neville Chamberlaine in seveda Benito Mussolini so bili gostje v Hitlerjevi vikend »brunarici«, ki so jo pozneje do tal porušila zavezniška letala. V Berchtesgadnu je tudi shodil Toni Kurz, pionir nemškega alpinizma, ki se je na peklenski Nordwand s svojo navezo Andreasom Hinterstoisserjem iz sosednjega Bad Reichenhalla podal kar na kolesu.
Lahko si samo mislimo, kako sta se poleti 1936 z vso prtljago namučila na vsaj 600 kilometrov dolgi poti v Švico, preden sta zaradi vremenskega prevrata tragično umrla pod 1.800 metrov visoko severno steno Eigerja. Kurz in Hinterstoisser sta največjo slavo sicer dosegala v 30. letih prejšnjega stoletja, ko so po cestah že vozili prvi avtomobili znamke Volvo.
V zgodovino smo se zazrli, ko nas je pot znova zanesla v Berchtesgaden. Tokrat s 4,94 metra dolgim Volvom V90 Cross Country, ki je s svojo prostornostjo, udobjem in terenskimi geni pisan na kožo vsem pustolovcem, raziskovalcem, avanturistom, športnikom, pohodnikom, alpinistom,… Za svojega ga bodo vzeli tudi tisti, ki za vsakodnevne poti, potovanja oziroma posel potrebujejo udoben, prostoren in žlahten avtomobilski karavan, obenem pa si ne želijo obstati že meter izven asfalta oziroma si prostega časa ne predstavljajo brez počitniške prikolice, čolna ali konjev.
Volvo V90 Cross Country je namreč štirikolesno gnan terenski karavan, ki združuje zmogljivost, robustnost in eleganco ter se dobro počuti tako na gozdnih cestah kot avtocestah. Elegantna alternativa mestnim terencem je nekakšna krona za Švede, saj so pred 20. leti v svoje avtomobile uvedli prvi štirikolesni pogon ter s tem poudarili svoj moto "framkomighet" – avtomobil vas v vsakršnem vremenu pripelje kamor si zaželite. Danes, dvajset let kasneje, je to priljubljen segment premijskega avtomobilskega trga.
Razred Cross Country je pri Volvu nastal iz povsem praktičnih vzgibov, saj se takšno vozilo dosti bolje obnese v ponekod neusmiljeni švedski pokrajini, kjer iz civilizacije zelo hitro zapeljemo v divjino.
Na blatnih kolovozih, med drevesi in v precej globoki snežni odeji se pokažejo prednosti večje oddaljenosti od tal, robustnejših odbijačev, zaščite dna vozila ter zmogljivega štirikolesnega pogona. In seveda karavanskega prtljažnika, ki pri novem Volvu V90 CrossCountry v osnovi meri 560 litrov, če podremo zadnje sedeže pa kar 1.526 litrov.
V primerjavi z V90 je V90 CC za 65 milimetrov bolj dvignjen od tal – oddaljenost od tal meri kar 21 centimetrov –, s čimer so dosegli boljši vstopni in izstopni kot. Vožnja po neutrjeni podlagi z elegantnim pustolovcem tako poteka brez skrbi, zanj pa so pri Volvu v sodelovanju z gumarji razvili tudi prav posebne pnevmatike, katerih premer je za kar 4 centimetre večji kot pri V90. Pnevmatike omogočajo boljši oprijem ter udobje vožnje tako na terenu kot na avtocesti.
Volvo V90 Cross Country se je na cestah med Chiemseejem in Berchtesgadenom izkazal kot udoben in predvsem žlahten potovalnik, na zasneženem poligonu v bližini Salzburga pa je pokazal še kaj zmore izven urejenih cest ter na snegu. Štirikolesni pogon je predvsem v službi varnosti v vseh razmerah in pogojih, z izklopljeno stabilizacijsko elektroniko pa je tudi zelo zabaven. Ker Volvo z njim zagotavlja najvišje standarde varnosti, udobja in užitka v vožnji, gre za pravi pustolovski paket.
Robustni novinec povzema eleganco modela V90, hkrati pa vse skupaj prenaša v svet, kjer na zmogljivosti ne smejo vplivati ne teren ne vremenske razmere. Inženirji so za uspeh morali uskladiti mnoge dejavnike, ki vplivajo na šasijo, podvozje in avtomobil kot celoto. Med razvojem so tako preizkušali več kot 200 različnih nastavitev šasije, avtomobil pa je prestal mnoga testiranja v najbolj zahtevnih vremenskih razmerah.
Volvo je že od nekdaj znan po visokih merilih glede prometne varnosti. V90 Cross Country ima tako na voljo tudi vse obstoječe varnostne rešitve, znane iz modelov v S90 in V90 – nekatere so serijske, druge na seznamu za doplačilo, vmes je tudi sistem za polavtonomno vožnjo.
Volvu V90 CC so namenili štiri 2,0-litrske motorje, dva bencinska in dva dizelska, ter štirikolesni pogon. Šibkejši turbobencinec T5 razvije 187 kW moči (254 Km) in 350 Nm navora, močnejši T6 pa 235 kW moči (320 KM) ter navor 400 Nm. Njuna moč se prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa. Pri dizelskih agregatih lahko izbirate med 140-kilovatnim (190 KM) D4 in 173-kilovatnim (235 KM) D5, v slovenskem ceniku sta le avtomatika.
Volvov žlahtni karavan v gojzarjih je že na voljo slovenskim kupcem. Za osnovni Momentum s T5 motorjem je treba odšteti 56.269 evrov, bogatejša oprema Inscription pa ga podraži za dobre štiri tisočake. Vstopni D4 stane 58.681 evrov, močnejši D5 je dražji za 2.700 evrov, na vrhu ponudbe pa je T6 Inscription za malo manj kot 70 tisoč evrov.
Udobje, prestiž, vrhunska varnost, zmogljivosti, terenski geni in zabava še nikoli niso bili poceni. Volvo V90 Cross Country za svoj denar tako ponuja brezskrbno vožnjo po različnih vrstah podlag, od blatnih kolovozov, do precej globoke snežne odeje, njegov namen pa je seveda tudi udobno nabiranje kilometrov po avtocesti. Zelo vsestranski karavan torej, ki naj bi letos po svetu našel okoli 20 tisoč kupcev, kar naj bi pomagalo k rekordni prodaji 550 tisoč vozil.
Foto: Volvo