Avto

Prestižni šved za pobeg v neznano

Volvo V90 Cross Country je avtomobil za dobrih 56 tisoč evrov, s katerega boste med tednom pazljivo brisali prah, za vikend pa ga pognali čez drn in strn.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.02.2017 07:00
Čas branja: 7 min

Berchtesgaden, malo bavarsko mesto ob meji z Avstrijo, je bil nekoč kraj, kjer se je zbirala svetovna politična elita. Aga Khan III, David Lloyd George, vojvoda Windsorski, Neville Chamberlaine in seveda Benito Mussolini so bili gostje v Hitlerjevi vikend »brunarici«, ki so jo pozneje do tal porušila zavezniška letala. V Berchtesgadnu je tudi shodil Toni Kurz, pionir nemškega alpinizma, ki se je na peklenski Nordwand s svojo navezo Andreasom Hinterstoisserjem iz sosednjega Bad Reichenhalla podal kar na kolesu.

Lahko si samo mislimo, kako sta se poleti 1936 z vso prtljago namučila na vsaj 600 kilometrov dolgi poti v Švico, preden sta zaradi vremenskega prevrata tragično umrla pod 1.800 metrov visoko severno steno Eigerja. Kurz in Hinterstoisser sta največjo slavo sicer dosegala v 30. letih prejšnjega stoletja, ko so po cestah že vozili prvi avtomobili znamke Volvo.

V zgodovino smo se zazrli, ko nas je pot znova zanesla v Berchtesgaden. Tokrat s 4,94 metra dolgim Volvom V90 Cross Country, ki je s svojo prostornostjo, udobjem in terenskimi geni pisan na kožo vsem pustolovcem, raziskovalcem, avanturistom, športnikom, pohodnikom, alpinistom,… Za svojega ga bodo vzeli tudi tisti, ki za vsakodnevne poti, potovanja oziroma posel potrebujejo udoben, prostoren in žlahten avtomobilski karavan, obenem pa si ne želijo obstati že meter izven asfalta oziroma si prostega časa ne predstavljajo brez počitniške prikolice, čolna ali konjev.

Volvo V90 Cross Country je namreč štirikolesno gnan terenski karavan, ki združuje zmogljivost, robustnost in eleganco ter se dobro počuti tako na gozdnih cestah kot avtocestah. Elegantna alternativa mestnim terencem je nekakšna krona za Švede, saj so pred 20. leti v svoje avtomobile uvedli prvi štirikolesni pogon ter s tem poudarili svoj moto "framkomighet" – avtomobil vas v vsakršnem vremenu pripelje kamor si zaželite. Danes, dvajset let kasneje, je to priljubljen segment premijskega avtomobilskega trga.

Prvi serijski Volvo, ki so ga opremili s štirikolesnim pogonom, je bil sicer že maja 1996 kombi Volvo 850 Estate, ki mu je dobro leto pozneje sledil pretežno na njem zasnovani Volvo V70. Bolj prelomen za uvedbo štirikolesnega pogona pri Volvu je bil prvi "Cross Country" Volvo V70 XC, s katerim so Švedi na trg uvedli kombi z robustno obliko in tehniko, ki je omogočala kombinacijo udobne cestne vožnje in izletov na brezpotje.

Razred Cross Country je pri Volvu nastal iz povsem praktičnih vzgibov, saj se takšno vozilo dosti bolje obnese v ponekod neusmiljeni švedski pokrajini, kjer iz civilizacije zelo hitro  zapeljemo v divjino.

Na blatnih kolovozih, med drevesi in v precej globoki snežni odeji se pokažejo prednosti večje oddaljenosti od tal, robustnejših odbijačev, zaščite dna vozila ter zmogljivega štirikolesnega pogona. In seveda karavanskega prtljažnika, ki pri novem Volvu V90 CrossCountry v osnovi meri 560 litrov, če podremo zadnje sedeže pa kar 1.526 litrov.

Zunanjost in notranjost vozila sledita najnovejšim smernicam Volvovega oblikovanja, kupci pa lahko izbirajo med dvema zunanjostma – robustnejšo in elegantnejšo, pri kateri za Volvove Cross Countryje značilne črne obrobe blatnikov zasijejo v barvi karoserije. Uglajena in prestižna notranjost, z najsodobnejšo multimedijsko napravo ter zvočnim sistemom Bowers & Wilkins vred, pa je znana že iz modelov S90 in V90.

V primerjavi z V90 je V90 CC za 65 milimetrov bolj dvignjen od tal – oddaljenost od tal meri kar 21 centimetrov –, s čimer so dosegli boljši vstopni in izstopni kot. Vožnja po neutrjeni podlagi z elegantnim pustolovcem tako poteka brez skrbi, zanj pa so pri Volvu v sodelovanju z gumarji razvili tudi prav posebne pnevmatike, katerih premer je za kar 4 centimetre večji kot pri V90. Pnevmatike omogočajo boljši oprijem ter udobje vožnje tako na terenu kot na avtocesti.

Volvo V90 Cross Country se je na cestah med Chiemseejem in Berchtesgadenom izkazal kot udoben in predvsem žlahten potovalnik, na zasneženem poligonu v bližini Salzburga pa je pokazal še kaj zmore izven urejenih cest ter na snegu. Štirikolesni pogon je predvsem v službi varnosti v vseh razmerah in pogojih, z izklopljeno stabilizacijsko elektroniko pa je tudi zelo zabaven. Ker Volvo z njim zagotavlja najvišje standarde varnosti, udobja in užitka v vožnji, gre za pravi pustolovski paket.

Robustni novinec povzema eleganco modela V90, hkrati pa vse skupaj prenaša v svet, kjer na zmogljivosti ne smejo vplivati ne teren ne vremenske razmere. Inženirji so za uspeh morali uskladiti mnoge dejavnike, ki vplivajo na šasijo, podvozje in avtomobil kot celoto. Med razvojem so tako preizkušali več kot 200 različnih nastavitev šasije, avtomobil pa je prestal mnoga testiranja v najbolj zahtevnih vremenskih razmerah.

Volvo je že od nekdaj znan po visokih merilih glede prometne varnosti. V90 Cross Country ima tako na voljo tudi vse obstoječe varnostne rešitve, znane iz modelov v S90 in V90 – nekatere so serijske, druge na seznamu za doplačilo, vmes je tudi sistem za polavtonomno vožnjo.

Volvu V90 CC so namenili štiri 2,0-litrske motorje, dva bencinska in dva dizelska, ter štirikolesni pogon. Šibkejši turbobencinec T5 razvije 187 kW moči (254 Km) in 350 Nm navora, močnejši T6 pa 235 kW moči (320 KM) ter navor 400 Nm. Njuna moč se prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa. Pri dizelskih agregatih lahko izbirate med 140-kilovatnim (190 KM) D4 in 173-kilovatnim (235 KM) D5, v slovenskem ceniku sta le avtomatika.

Volvov žlahtni karavan v gojzarjih je že na voljo slovenskim kupcem. Za osnovni Momentum s T5 motorjem je treba odšteti 56.269 evrov, bogatejša oprema Inscription pa ga podraži za dobre štiri tisočake. Vstopni D4 stane 58.681 evrov, močnejši D5 je dražji za 2.700 evrov, na vrhu ponudbe pa je T6 Inscription za malo manj kot 70 tisoč evrov.

Udobje, prestiž, vrhunska varnost, zmogljivosti, terenski geni in zabava še nikoli niso bili poceni. Volvo V90 Cross Country za svoj denar tako ponuja brezskrbno vožnjo po različnih vrstah podlag, od blatnih kolovozov, do precej globoke snežne odeje, njegov namen pa je seveda tudi udobno nabiranje kilometrov po avtocesti. Zelo vsestranski karavan torej, ki naj bi letos po svetu našel okoli 20 tisoč kupcev, kar naj bi pomagalo k rekordni prodaji 550 tisoč vozil.

Foto: Volvo

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Mali volvo z velikimi ambicijami
Avto
AvtoMatej Kačič Mali volvo z velikimi ambicijami 4

Volvo je za ceno 29.990 evrov na slovenske ceste pripeljal model XC40, kompaktni športni terenec pa ne skriva ambicij postati njihov najbolje prodajani model. 

FINANCE
Avto
Kako si je Volvov šef prislužil priznanje svetovnega avtomobilskega voditelja leta
Avto
AvtoMiloš Milač Kako si je Volvov šef prislužil priznanje svetovnega avtomobilskega voditelja leta

Volvo je v ponedeljek premagal tekmece z evropskem izboru, predsednik uprave Volva Hakan Samuellson pa je postal prvi prejemnik nagrade za svetovnega avtomobilskega voditelja leta »World person of the Year 2018«, ki jo podeljuje organizacija Svetovni avto leta.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Volvo XC40 je evropski avto leta 2018
Avto
AvtoMiloš Milač Volvo XC40 je evropski avto leta 2018

Volvo XC40 se je kot prvi avto te znamke zavihtel na vrh evropskega izbora avta leta

FINANCE
Avto
Volvova pot do rekordnega dobička
Avto
AvtoMiloš Milač Volvova pot do rekordnega dobička

Analizirali smo poslovanje švedskega proizvajalca Volvo, ki od prevzema kitajskega geelyja naravnost cveti. V zadnjem četrtletju pa je dosegel rekorden dobiček 405 milijonov evrov.

FINANCE
Avto
Prelomnice, ki jih prinaša Volvo S60
Avto
AvtoMiloš Milač Prelomnice, ki jih prinaša Volvo S60

Novi srednjerazredni volvo S60 prinaša pomembne prelomnice – kot prvi avto te znamke je izdelan v ZDA, obenem pa se v celoti poslavlja od dizelskih motorjev

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)