Avto

Boljši vtis in občutki v Mazdi3 za skoraj enako ceno

Japonci so filigransko prenovili in tehnično nadgradili Mazdo3, slovenski kupec pa bo za več vozniškega udobja in opreme plačal približno toliko kot prej.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.02.2017 09:00
Čas branja: 6 min

Mazda3 je bila dolgo časa najbolj prodajan model pri nas, v zadnjem času pa jo je z okoli 400 primerki prehitela športno-terenska CX-3, kar zgolj potrjuje skoraj nezaustavljivo tržno ofenzivo športnih terencev oziroma crossoverjev na slovenskem avtomobilskem prostoru. A nič zato, zastopniku MMS največ pomeni dejstvo, da je na slovenske ceste zapeljalo rekordnih 1.106 novih Mazd, približno 300 v podobi »Trojke«.

Številke kažejo, da je petvratna izvedenka Mazde3 bistveno bolj priljubljena kot limuzina, saj je bil njen delež le 19-odstoten. Več kot tretjina kupcev se je odločila za dvolitrski atmosferski (!) bencinski motor G120, sledi ji 1,5-litrski G100,  navdušenje nad turbodizlom pa je zelo skromno. Vsega pet odstotkov kupcev se je odločilo za 2,2-litrski 110-kilovatni dizel, zaradi previsoke cene pa v ponudbi sploh ni 1,5-litrskega dizla.

Letos se pri MMS nadejajo še boljšega izplena, saj so si izborili nekoliko boljše pogoje v tovarni, k novemu rekordu pa naj bi jim pomagala tudi prenovljena Mazda3. Za domačega kupca je morda najbolj pomembno dejstvo, da se s prihodom prenovljene različice cene niso bistveno spremenile – pri posameznih različicah se lahko z godi do največ 300-evrski skok.

Osnovna cena prenovljene Mazde3 G100 Emotion tako znaša 14.490 evrov (štirivratna limuzina z enako opremo in motorjem stane 16.790 evrov), pri najbogatejši različici pa je cena z več opreme ostala celo nespremenjena.

Tako je morda tudi prav, saj je bila prenova v skladu z japonsko avtomobilsko kulturo opravljena nekako lekarniško, torej zelo premišljeno. Prodajne številke namreč dokazujejo, da za obsežne spremembe ni prave potrebe, avta, ki se dobro prodaja pa ne spreminjaš, ampak zgolj premišljeno dodelaš.

Lepotna operacija je v 447 cm dolgo petvratno izvedenko (limuzina je daljša 11 centimetrov) prinesla klasično minimalno prenovo odbijačev, maske, žarometov (tudi v LED izvedbi) in platišč ter dve novi barvi (modro in sivo, skupaj devet).

V notranjosti je nov volan s stikali, ki je lahko tudi ogrevan, prenova je zajela različna oblazinjenja, »popravili« so sedenje za volanom ter spremenili grafiko merilnika (barvni poudarki, večja ločljivost, izboljšana čitljivost). Klasično ročno zavoro je nadomestil gumb električne, bolj dodelan je projicirni zaslon, krepko izboljšana je zvočna izolacija kabine.

Bolj kot drobnim sprememam zunanjosti in v kabini so se inženirji pri prenovi posvetili podvozju. Z vozno dinamiko so s pomočjo sistema G-Vectoring Control (GVC) šli še korak dalje ter izboljšali vodljivost in udobje v vožnji – predvsem za sopotnike.

Sistem GVC ob vstopu v zavoj namreč za trenutek odvzame motorni navor ter s tem poskrbi za prenos obremenitve na prednje zunanje kolo, s tem pa izkorišča naravno gibanje vozila ter poskrbi za boljši oprijem pnevmatik. Tako so pri Mazdi podobno kot v večji Šestici povečali voznikovo zaupanje v avto in udobnost vožnje, še posebej med vožnjo v ovinek.

Nadgrajeni so tudi nekateri elektronski asistenčni sistemi iz seznama I-Activesense, Mazda3 pa zdaj prepozna tudi znake. Elektronika, ki ima na skrbi zaviranje med vožnjo po mestu, po novem deluje v območju od štiri do 80 na uro (prej med 4-30 na uro), deluje pa tudi med vzvratno vožnjo v razponu hitrosti od 2 do 8 kilometre na uro ter zazna pešce.

Učinkovitejši je še sistem samodejnega zaviranja v sili, ki v nevarni situaciji voznika najprej zvočno opozori, nato pa – če ta ne ukrepa – zavira na vso moč, hitrostno območje njegovega delovanja pa je od 15 do 160 (prej do 145 kilometrov na uro). Mazda3 se je spredaj tudi poslovila od ksenona, od opreme Attraction naprej je tako serijsko opremljena z LED žarometi, v najbogatejši opremi Revbolution Top pa zna tudi samodejno uravnavati snop.

Tisti, ki jim je naložena skrb za motorje, so bili tokrat brez dela. Na voljo je načeloma pet agregatov, in sicer trije bencinski ter dva dizla. Vsaj pri nas je dizel en sam (2,2-litrski s 110 kilovati ali 150 »konji«), saj 1,5-litrskega motorja ni v ponudbi. Bencinski začetni motor ima 74 kilovatov/100 »konjev« (1,5 litra gibne prostornine), 2,0-litrski pa je naprodaj v dveh izvedbah moči (88 kilovatov/120 konjev ter 121 kilovatov/165 »konjev«). Pogon je na prednji kolesni par, menjalnik bodisi 6-stopenjski ročni bodisi 6-stopenjski samodejni, torej tako kot doslej.

Prenova Trojke pri Mazdi ni bila opravljena zato, da bi bistveno spremenila značaj avta. Poudarila je zgolj tisto, kar je bilo že sedaj dobro: ličnost karoserijske podobe, splh pri petvratni različici, vodljivost in lego na cesti ter varnost v smislu elektronskih asistenčnih sistemov - in to za praktično enak denar kot prej.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Sprotno glajenje gubic mazde CX-5
Avto
AvtoMiloš Milač Sprotno glajenje gubic mazde CX-5

Mazda CX-5 ubira zanimivo pot, ki ji je v petih letih namenila prenovo, zato je še danes sveža in zelo sodobna. Po zadnji prenovi je še dražja (med 700 in 1.200 evrov), a jo dobra vsebina uvršča med najboljše avtomobile tega razreda na trgu.

FINANCE
Avto
Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred
Avto
AvtoMatej Kačič Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred 1

Za 40 tisoč evrov si v razredu družinskih športnih terencev težko predstavljamo avtomobil, ki bi vse čute razvajal bolj učinkovito, kot jih Mazda CX-5 s 175-konjskim turbodizlom, samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo Revolution Top.

FINANCE
Avto
Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega
Avto
AvtoMatej Kačič Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega 1

Prenova je Mazdini uspešnici CX-3 na pogled resda prinesla le subtilne spremembe, zato pa bodo mnoge novosti toliko bolj cenili voznik in sopotniki. K nam pride še ta mesec z začetno ceno 16 tisoč evrov.

FINANCE
Avto
Mazda, ki se ji bo težko upreti
Avto
AvtoMatej Kačič Mazda, ki se ji bo težko upreti

Z marcem bo na slovenske ceste zapeljala nova Mazda3, ki ji bodo kupci na račun atraktivne oblike, vrhunskih materialov, še boljših voznih lastnosti in bogate opreme oprostili nekoliko višjo ceno.

FINANCE
Avto
Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla 9

Mazda v leto 2019 vstopa z mazdo3 četrte generacije. Poleg sveže oblike še popolnoma nova zasnova in prvi mehki hibrid te znamke.

FINANCE
Avto
Uporabnejša stran kultnega roadsterja
Avto
AvtoMatej Kačič Uporabnejša stran kultnega roadsterja

Mazda MX-5 RF je peresno lahka igračka s snemljivo streho, ki glede na roadstersko različico ponuja večjo uporabno vrednost in udobje v vseh letnih časih, a predvsem ostaja okreten in uren dvosedežni kupe.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)