Mazda3 je bila dolgo časa najbolj prodajan model pri nas, v zadnjem času pa jo je z okoli 400 primerki prehitela športno-terenska CX-3, kar zgolj potrjuje skoraj nezaustavljivo tržno ofenzivo športnih terencev oziroma crossoverjev na slovenskem avtomobilskem prostoru. A nič zato, zastopniku MMS največ pomeni dejstvo, da je na slovenske ceste zapeljalo rekordnih 1.106 novih Mazd, približno 300 v podobi »Trojke«.
Številke kažejo, da je petvratna izvedenka Mazde3 bistveno bolj priljubljena kot limuzina, saj je bil njen delež le 19-odstoten. Več kot tretjina kupcev se je odločila za dvolitrski atmosferski (!) bencinski motor G120, sledi ji 1,5-litrski G100, navdušenje nad turbodizlom pa je zelo skromno. Vsega pet odstotkov kupcev se je odločilo za 2,2-litrski 110-kilovatni dizel, zaradi previsoke cene pa v ponudbi sploh ni 1,5-litrskega dizla.
- Cenik - Vozila Mazda (0 KB)
Letos se pri MMS nadejajo še boljšega izplena, saj so si izborili nekoliko boljše pogoje v tovarni, k novemu rekordu pa naj bi jim pomagala tudi prenovljena Mazda3. Za domačega kupca je morda najbolj pomembno dejstvo, da se s prihodom prenovljene različice cene niso bistveno spremenile – pri posameznih različicah se lahko z godi do največ 300-evrski skok.
Osnovna cena prenovljene Mazde3 G100 Emotion tako znaša 14.490 evrov (štirivratna limuzina z enako opremo in motorjem stane 16.790 evrov), pri najbogatejši različici pa je cena z več opreme ostala celo nespremenjena.
Tako je morda tudi prav, saj je bila prenova v skladu z japonsko avtomobilsko kulturo opravljena nekako lekarniško, torej zelo premišljeno. Prodajne številke namreč dokazujejo, da za obsežne spremembe ni prave potrebe, avta, ki se dobro prodaja pa ne spreminjaš, ampak zgolj premišljeno dodelaš.
V notranjosti je nov volan s stikali, ki je lahko tudi ogrevan, prenova je zajela različna oblazinjenja, »popravili« so sedenje za volanom ter spremenili grafiko merilnika (barvni poudarki, večja ločljivost, izboljšana čitljivost). Klasično ročno zavoro je nadomestil gumb električne, bolj dodelan je projicirni zaslon, krepko izboljšana je zvočna izolacija kabine.
Bolj kot drobnim sprememam zunanjosti in v kabini so se inženirji pri prenovi posvetili podvozju. Z vozno dinamiko so s pomočjo sistema G-Vectoring Control (GVC) šli še korak dalje ter izboljšali vodljivost in udobje v vožnji – predvsem za sopotnike.
Sistem GVC ob vstopu v zavoj namreč za trenutek odvzame motorni navor ter s tem poskrbi za prenos obremenitve na prednje zunanje kolo, s tem pa izkorišča naravno gibanje vozila ter poskrbi za boljši oprijem pnevmatik. Tako so pri Mazdi podobno kot v večji Šestici povečali voznikovo zaupanje v avto in udobnost vožnje, še posebej med vožnjo v ovinek.
Nadgrajeni so tudi nekateri elektronski asistenčni sistemi iz seznama I-Activesense, Mazda3 pa zdaj prepozna tudi znake. Elektronika, ki ima na skrbi zaviranje med vožnjo po mestu, po novem deluje v območju od štiri do 80 na uro (prej med 4-30 na uro), deluje pa tudi med vzvratno vožnjo v razponu hitrosti od 2 do 8 kilometre na uro ter zazna pešce.
Učinkovitejši je še sistem samodejnega zaviranja v sili, ki v nevarni situaciji voznika najprej zvočno opozori, nato pa – če ta ne ukrepa – zavira na vso moč, hitrostno območje njegovega delovanja pa je od 15 do 160 (prej do 145 kilometrov na uro). Mazda3 se je spredaj tudi poslovila od ksenona, od opreme Attraction naprej je tako serijsko opremljena z LED žarometi, v najbogatejši opremi Revbolution Top pa zna tudi samodejno uravnavati snop.
Tisti, ki jim je naložena skrb za motorje, so bili tokrat brez dela. Na voljo je načeloma pet agregatov, in sicer trije bencinski ter dva dizla. Vsaj pri nas je dizel en sam (2,2-litrski s 110 kilovati ali 150 »konji«), saj 1,5-litrskega motorja ni v ponudbi. Bencinski začetni motor ima 74 kilovatov/100 »konjev« (1,5 litra gibne prostornine), 2,0-litrski pa je naprodaj v dveh izvedbah moči (88 kilovatov/120 konjev ter 121 kilovatov/165 »konjev«). Pogon je na prednji kolesni par, menjalnik bodisi 6-stopenjski ročni bodisi 6-stopenjski samodejni, torej tako kot doslej.
Prenova Trojke pri Mazdi ni bila opravljena zato, da bi bistveno spremenila značaj avta. Poudarila je zgolj tisto, kar je bilo že sedaj dobro: ličnost karoserijske podobe, splh pri petvratni različici, vodljivost in lego na cesti ter varnost v smislu elektronskih asistenčnih sistemov - in to za praktično enak denar kot prej.