Prejšnja micra je bila izdelana za cel svet, po občutku pa predvsem za tretji svet. Preprost in tudi cenen avto indijske izdelave je vlekel s ceno in skoraj z ničemer drugim. Nova micra je drugačna, privlačna in športna ter precej večja. Iz testa za zmagovalko.
Ni clio, čeprav bi bilo to logično
Micra sicer ni clio, čeprav bi se to zdelo logično, ker nastaja v cliovi tovarni Flins na vzhodu Pariza. Z njim ga povezujejo stranska ogledala, motorji in menjalniki. In nič drugega. Zasnovana je na spremenjeni osnovi majhnega enoprostorca nissan note, ki s prihodom micre odhaja s trga. Je pa novinka zelo drugačno od predhodnice, ki je prihajala iz Indije in je bila namenjena celemu svetu. Saj, ne da bi bilo z njo kaj bistveno narobe. Med leti 2010 in 2016 je v svetu našla kar sedem milijonov kupcev. Še več, vse micre doslej so od leta 1983 v Evropi našle le polovico toliko kupcev, 3,5 milijona, kot le četrta generacija v svetu. Ta Evropejcev ni omrežila, rezultat dobrih 400 tisoč vozil je skromen in logičen, prejšnja micra je bila preveč preprosta, cenena in tehnično povprečna. Njena glavna prednost je bila nizka cena pod deset tisoč evrov, kar v Evropi že dolga časa ni več ključno.
Tu je peta generacija micre, ki smo jo pred kratkim preizkušali v Dubrovniku. Zasuk je velik, kar ogromen. Novinka ni le precej večja (v dolžino je zrasla za 17 centimetrov na natanko štiri metre, ob tem je nižja in širša), ampak sodobnejša v vseh pogledih in v ničemer ne pušča več vtisa cenenosti. To sicer še ne pomeni, da bo uspešnejša od predhodnice. Menimo da sploh ne bo, saj bo sprva na voljo le v Evropi, številke sedem milijonov v celotni življenjski dobi pa tako ne bo mogla doseči.
Bo pa vsekakor uspešnejša v Evropi, na trgu kjer si malčki B segmenta režejo največji delež in kjer so kupci zahtevni- Želijo nadpovprečne, ne le povprečne avtomobile. Nissan o številkah sicer ne govori, rad pa bi v prvo deseterico najbolje prodajanih. Analitska družba IHS Automotive pa novi micri napoveduje prodajo prek 700 tisoč vozil v celotni dobi.
Zakaj bo tako, gre najbrž pripisati več dejavnikom. Nova micra je sveža, mladostna, športna in drzna. Še bolj kot njen tehnični bratranec clio. Poteze je večinoma povzela po konceptu sway, saj je ohranila samozavestno prednjo masko, dolge žaromete, močno valovito stransko linijo in zadek z odrezavimi in visoko postavljenimi žarometi. Dušo ji barva tudi deset karoserijskih odtenkov, precej živahna rdeča, oranžna ali svetlo modra barva. Skupaj je mogočih kar 125 kombinacij. Nissan pri treh barvah (rdeči, oranžni in zeleni) uporablja inovativno tehniko toniranega prozornega premaza, ki poudarja živahnost odtenka.
Kupci pa jo lahko še personalizirajo z različnimi nalepkami na karoseriji in plastičnimi vložki v kabini. Če denimo izberete modro, ta obarva robove sredinske konzole in celotno širino armaturne plošče, obenem pa so v isti barvi še robovi sedežev. Sicer se barve v kabini razlikujejo tudi pri opremskih paketih. Dodatni centimetri so v kabino prinesli več prostora, sploh v prednjem delu je micra zračna in udobna, opazno bolj kot clio. Zadaj prostorskih čudežev ni, za ta razred pa je prostora dovolj. Prtljažnik pa z osnovnimi 300 litri sodi med večje.
Prijetno je spoznanje, da micra visoke obljube izpolni tudi v kabini. Najprej s kakovostno izdelano, na videz in otip prijetno plastiko armaturne plošče, ki je ob tem pregledna in preprosta z le nekaj nujnimi gumbi. Večji del ukazov prevzame sedempalčni zaslon na dotik NissanConnect, ki vsebuje tudi digitalni radio DAB, satelitsko navigacijo in aplikacije kot pametni telefon. Pri povezovanju bodo na svoj račun prišli uporabniki iphonov. Tu je še posebnost, Bose je posebej za micro razvil avdiosistem s šestimi zvočniki in aktivnim ojačevalnikom. Zvočniki so nameščeni tudi v prednjih vzglavnikih, kar daje zanimivo in prijetno izkušnjo.
Varnostno micra blesti, vsaj glede na razred v katerega sodi. Opozarja in preprečuje, da bi nenamerno prevozili vozni pas, sama zavira v sili, prepoznava prometne znake, samodejno vklaplja in izklaplja dolge luči, opozarja na vozila v mrtvem kotu, kamera pa opazuje celotno okolico vozila.
Vožnja pa je tista, ki vse dobro v micri le potrdi. Na zavitih cestah jadranske magistrale smo opazili natančen volan, zelo lahkotno vodenje in odlično lego v zavojih pri čemer delno pomagata dva sistema. Aktivni nadzor vožnje, ki s pomočjo motorja in zavor umiri gibanje naprej/nazaj, predvsem pri vožnji prek grbin aktivni nadzor podvozja, ki v zavojih samodejno aktivira in prilagodi zavore na notranji strani koles ter kolesa na zunanji strani tako, da Micra ohrani optimalno linijo. Micra je še zelo dobro zvočno zatesnjena, to je sicer bolj očitno pri dizelskem motorju kot pri 0,9 litrskem bencinskem turbu. Med njima blesti sploh živahen dizel s 66 kilovati, mali turbo 0,9 z enako močjo zadošča, v ponudbi pa je še litrski bencinar s 54 kilovati, ki ga nismo preizkusili. Precej skromna motorna ponudba micre bo obogatena šele prihodnje leto.
Koliko bodo stali sladkorčki nove micre, pa bo znano šele aprila, ko se bo predstavila na ljubljanskem avtomobilskem salonu, v prodaji pa bo mesec kasneje. Pri Nissanu sicer govorijo o cenah na ravni tekmecev, torej od dobrih deset do okoli 15 tisočakov. A občutek imamo, da bo stala nekaj več kot prvak razreda renault clio. Vsaj zaslužila bi si glede na vsebino.
Foto: Nissan