Avto

Nissan micra: adijo povprečnost!

Nova, zelo evropska micra se je znebila preprostosti in postala zelo privlačen, dinamičen in mladosten majhen avto. Pristoja ji skoraj vse, kar so vgradili vanjo, razen rahlo zavajajočega imena. Z dolžino natanko štiri metre to ni več tako majhen avto

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.02.2017 23:00
Čas branja: 5 min
Nissan micra: adijo povprečnost!
Nova nissan micra je poteze večinoma povzela po konceptu sway, saj je ohranila samozavestno prednjo masko, dolge žaromete, močno valovito stransko linijo in zadek z odrezavimi in visoko postavljenimi žarometi. Dušo ji barva tudi deset karoserijskih odtenkov, tudi precej živahna rdeča, oranžna ali svetlo modra barva. Skupaj je mogočih kar 125 kombinacij.

Prejšnja micra je bila izdelana za cel svet, po občutku pa predvsem za tretji svet. Preprost in tudi cenen avto indijske izdelave je vlekel s ceno in skoraj z ničemer drugim. Nova micra je drugačna, privlačna in športna ter precej večja. Iz testa za zmagovalko.

Ni clio, čeprav bi bilo to logično

Micra sicer ni clio, čeprav bi se to zdelo logično, ker nastaja v cliovi tovarni Flins na vzhodu Pariza. Z njim ga povezujejo stranska ogledala, motorji in menjalniki. In nič drugega. Zasnovana je na spremenjeni osnovi majhnega enoprostorca nissan note, ki s prihodom micre odhaja s trga. Je pa novinka zelo drugačno od predhodnice, ki je prihajala iz Indije in je bila namenjena celemu svetu. Saj, ne da bi bilo z njo kaj bistveno narobe. Med leti 2010 in 2016 je v svetu našla kar sedem milijonov kupcev. Še več, vse micre doslej so od leta 1983 v Evropi našle le polovico toliko kupcev, 3,5 milijona, kot le četrta generacija v svetu. Ta Evropejcev ni omrežila, rezultat dobrih 400 tisoč vozil je skromen in logičen, prejšnja micra je bila preveč preprosta, cenena in tehnično povprečna. Njena glavna prednost je bila nizka cena pod deset tisoč evrov, kar v Evropi že dolga časa ni več ključno.

Tu je peta generacija micre, ki smo jo pred kratkim preizkušali v Dubrovniku. Zasuk je velik, kar ogromen. Novinka ni le precej večja (v dolžino je zrasla za 17 centimetrov na natanko štiri metre, ob tem je nižja in širša), ampak sodobnejša v vseh pogledih in v ničemer ne pušča več vtisa cenenosti. To sicer še ne pomeni, da bo uspešnejša od predhodnice. Menimo da sploh ne bo, saj bo sprva na voljo le v Evropi, številke sedem milijonov v celotni življenjski dobi pa tako ne bo mogla doseči.

Bo pa vsekakor uspešnejša v Evropi, na trgu kjer si malčki B segmenta režejo največji delež in kjer so kupci zahtevni- Želijo nadpovprečne, ne le povprečne avtomobile. Nissan o številkah sicer ne govori, rad pa bi v prvo deseterico najbolje prodajanih. Analitska družba IHS Automotive pa novi micri napoveduje prodajo prek 700 tisoč vozil v celotni dobi.

Zakaj bo tako, gre najbrž pripisati več dejavnikom. Nova micra je sveža, mladostna, športna in drzna. Še bolj kot njen tehnični bratranec clio. Poteze je večinoma povzela po konceptu sway, saj je ohranila samozavestno prednjo masko, dolge žaromete, močno valovito stransko linijo in zadek z odrezavimi in visoko postavljenimi žarometi. Dušo ji barva tudi deset karoserijskih odtenkov, precej živahna rdeča, oranžna ali svetlo modra barva. Skupaj je mogočih kar 125 kombinacij. Nissan pri treh barvah (rdeči, oranžni in zeleni) uporablja inovativno tehniko toniranega prozornega premaza, ki poudarja živahnost odtenka.

Kupci pa jo lahko še personalizirajo z različnimi nalepkami na karoseriji in plastičnimi vložki v kabini. Če denimo izberete modro, ta obarva robove sredinske konzole in celotno širino armaturne plošče, obenem pa so v isti barvi še robovi sedežev. Sicer se barve v kabini razlikujejo tudi pri opremskih paketih. Dodatni centimetri so v kabino prinesli več prostora, sploh v prednjem delu je micra zračna in udobna, opazno bolj kot clio. Zadaj prostorskih čudežev ni, za ta razred pa je prostora dovolj. Prtljažnik pa z osnovnimi 300 litri sodi med večje.

Prijetno je spoznanje, da micra visoke obljube izpolni tudi v kabini. Najprej s kakovostno izdelano, na videz in otip prijetno plastiko armaturne plošče, ki je ob tem pregledna in preprosta z le nekaj nujnimi gumbi. Večji del ukazov prevzame sedempalčni zaslon na dotik NissanConnect, ki vsebuje tudi digitalni radio DAB, satelitsko navigacijo in aplikacije kot pametni telefon. Pri povezovanju bodo na svoj račun prišli uporabniki iphonov. Tu je še posebnost, Bose je posebej za micro razvil avdiosistem  s šestimi zvočniki in aktivnim ojačevalnikom. Zvočniki so nameščeni tudi v prednjih vzglavnikih, kar daje zanimivo in prijetno izkušnjo.

Varnostno micra blesti, vsaj glede na razred v katerega sodi. Opozarja in preprečuje, da bi nenamerno prevozili vozni pas, sama zavira v sili, prepoznava prometne znake, samodejno vklaplja in izklaplja dolge luči, opozarja na vozila v mrtvem kotu, kamera pa opazuje celotno okolico vozila.

Vožnja pa je tista, ki vse dobro v micri le potrdi. Na zavitih cestah jadranske magistrale smo opazili natančen volan, zelo lahkotno vodenje in odlično lego v zavojih pri čemer delno pomagata dva sistema. Aktivni nadzor vožnje, ki s pomočjo motorja in zavor umiri gibanje naprej/nazaj, predvsem pri vožnji prek grbin aktivni nadzor podvozja, ki v zavojih samodejno aktivira in prilagodi zavore na notranji strani koles ter kolesa na zunanji strani tako, da Micra ohrani optimalno linijo. Micra je še zelo dobro zvočno zatesnjena, to je sicer bolj očitno pri dizelskem motorju kot pri 0,9 litrskem bencinskem turbu. Med njima blesti sploh živahen dizel s 66 kilovati, mali turbo 0,9 z enako močjo zadošča, v ponudbi pa je še litrski bencinar s 54 kilovati, ki ga nismo preizkusili. Precej skromna motorna ponudba micre bo obogatena šele prihodnje leto.

Koliko bodo stali sladkorčki nove micre, pa bo znano šele aprila, ko se bo predstavila na ljubljanskem avtomobilskem salonu, v prodaji pa bo mesec kasneje. Pri Nissanu sicer govorijo o cenah na ravni tekmecev, torej od dobrih deset do okoli 15 tisočakov. A občutek imamo, da bo stala nekaj več kot prvak razreda renault clio. Vsaj zaslužila bi si glede na vsebino.

Foto: Nissan

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Prenova za najbolje prodajani SUV na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Prenova za najbolje prodajani SUV na svetu

Nissanov športni terenec x-trail je lani dobil rahlo prenovo, ki na prvi pogled niti ni tako opazna. V podrobnostih pa so oblikovalci in inženirji pripravili veliko novosti.

FINANCE
Avto
S stilom v tretje življenjsko obdobje
Avto
AvtoMatej Kačič S stilom v tretje življenjsko obdobje

Renault captur je s prenovo dobil tudi prestižno različico Initiale Paris, ki z bogato opremo, napredno tehnologijo, dvosklopčnim menjalnikom in višjim sedenjem odkrito piha na dušo starejšim.

FINANCE
Avto
Suveren delavec, ki je odličen tudi zasebno
Avto
AvtoMatej Kačič Suveren delavec, ki je odličen tudi zasebno

VW transporter je v šesti generaciji na voljo v mnogih različicah, ki služijo predvsem obrti in poslu, zasebno pa nas je prepričal z lahkotnostjo v vsakodnevnem prometu, prilagodljivostjo in praktičnostjo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Micra zdaj ima, kar smo pogrešali
Avto
AvtoMatej Kačič Micra zdaj ima, kar smo pogrešali 7

Z dolžino natanko štiri metre Nissan micra ni ravno “mikro” avtomobil, zato pa z novim 1,0-litrskim turbomotorjem in močjo 74 kilovatov (100 KM) lažje ugodi tistim, ki želijo bolj vsestranski avtomobil.

FINANCE
Avto
Toyotin malček, ki zna popihati na dušo
Avto
AvtoMatej Kačič Toyotin malček, ki zna popihati na dušo

Toyota je na slovenski trg pripeljala prenovljeni aygo, ki želi igrati vlogo dobro opremljenega avtomobila za dosegljivo ceno ter letno prepričati okrog 150 kupcev.

FINANCE
Avto
Posebnež na italijanski način
Avto
AvtoMatej Kačič Posebnež na italijanski način 1

Fiat 500L cross z 1,6-litrskim dizlom je tipičen predstavnik izumirajoče vrste enoprostorcev, a je v “gojzarjih” tudi odličen sopotnik na aktivnih družinskih izletih in počitnicah.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)