Avto

Razlog za Oplovo samozavest

Oplova astra v karavanski oziroma ST izvedbi ima konkurenčno velik prtljažnik, odlično delujoče matrične luči in razveseljivo živahen ter povrh varčen dizelski motor. Odličen je tudi litrski trivaljnik v petvratni astri, čeprav s prostornino ne obljublja prav veliko.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.02.2017 07:21
Čas branja: 8 min
Razlog za Oplovo samozavest
Astra v karavanski oziroma sports tourer izvedbi ponuja dovolj lično, vendar nič revolucionarno karoserijsko podobo. A je na ogled nekaj več tovrstnega poguma kot recimo pri golfu variantu. Foto: Janez Kovacic

Naj priznam: nikoli ni bilo povsem jasno, zakaj je Volkswagen bolj nemški od Opla? Oba sta germanska, res je, da je drugi že skoraj stoletje v ameriški lasti. Toda volkswagni in opli nastajajo v Nemčiji in to pod nemškimi rokami. In če razredu, v katerem se poskuša Oplova astra, rečejo golfov, si že na začetku v podrejenem položaju. Vsaj nekoliko.

Rivalstvo na relaciji Wolfsburg-Rüsselsheim je že skoraj legendarno, čeprav nekoliko pozabljeno. Ampak Volkswagen je nekoč in nekako potegnil naprej, Opel je začel opazno zaostajati: modelsko, produkcijsko, tudi imidž ni bil

kaj prida. Zadnja leta je vendarle drugače: Opel je občutno bliže velikemu tekmecu, in tudi astra, avtomobil, ki je bil nekoč kadett, ni več v globoki senci golfa. Recimo, da je k temu nekaj pripomogel tudi naslov evropski in slovenski avto 2016, saj nobena lovorika, še tako neznatna in obskurna, ne more škodovati. In da imajo v Rüsselsheimu skoraj spoštljivo veliko izkušenj s karavani (saj so, končno, nekakšni evropski izumitelji tistega, kar pomeni car-a-van) ni nobeno pretiravanje.

Enako dolga, pa bistveno lažja

Astra sports tourer, kot se uradno imenuje karavanska ali kombijevskega različica, je v oblikovnem smislu germanski karavan: daleč od kakšne apeninske drugačnosti ali, bog ne daj, radikalnosti. Maska je ozka in dokaj stisnjena, streha blago spuščajoča se od drugega strešnega opornika, zadek se končuje s sramežljivim spojlerjem in dokaj zajetnima zadnjima strešnima strebričkoma. Omembe vredno: dimenzijsko je sedanja generacija enaka prejšnji, a se še vedno potegne čez ne tako skromnih 470 centimetrov, kar je za nižji srednji razred več kot spodobno. Vendar si dovolim tudi nekaj bolj spolzko trditev: dizajnersko je astra ST bolj radoživa kot golf variant. Ampak oba sta še vedno nemška – karkoli že to pomeni.

Čeprav dimenzijsko navzven enaka, je astra ST nekaj izgubila in hkrati nekaj  pridobila. Je spoštljivih 190 kilogramov lažja (!), pa z boljšim količnikom zračnega upora (0,27), kar posledično prinese prihranek pri porabi in s tem večjo okoljsko prijaznost. Malenkosti, ki štejejo. Hkrati je pridobila, in sicer karavansko bistvenem: na zadnji sedežni klopi, deljivi v uporabnem razmerju 40/20/40, je občutno več prostora predvsem za kolena, pa tudi prirastek v višini glave je tako spredaj kot zadaj ni zanemarljiv. Prtljažnik?

Velik, pa ne največji prtljažnik

Takšen, kot ga pričakuješ in v karavanih tudi mora biti: oglat, brez nakladalnega roba, s površino, ki je ob zloženi zadnji klopi ravna kot letališka steza, ter spoštljivim volumnom. A ta v osnovni postavitvi ni razredno rekorden, kajti 540 litrov zmore najostrejši konkurent gladko preseči (pa tudi nekateri drugi); toda pri podrtih zadnjih sedežih ST s svojim 1630-litrskim volumnom (80 litrov več kot prej) ni zapostavljeni deseti brat. Sicer pa – velikost tudi ni vse, ali pač?!

Ob tem ugajata manjši praktični mrežici na vsaki strani, kljukice za vrečke,  pa velika mreža, ki razpeta prepreči, da bi prtljaga ob nenadnem zaviranju postala smrtonosni izstrelek ipd. Fino je, ker lahko naslonjalo zadnje sedežne klopi preklopiš tudi s pritiskom na stikalo v zadku prtljažnika. Na moje veliko veselje je imela ta astra rezervno kolo manjše dimenzije, torej nobenega kita za popravilo ali kakšne druge sodobne pogruntavščine, ki te praviloma pusti na cedilu sredi noči in kakšnih sto kilometrov od prvega vulkanizerja. Sami plusi, nobenega minusa?

Ni  znano, zakaj (tudi) pri Oplu vztrajno ignorirajo možnost premikanja zadnje sedežne klopi naprej/nazaj. Seveda – reč nekaj stane in povzroči kakšno konstrukcijsko zadrego, toda je uporabna, pa čeprav diši po enoprostorcu. Čeprav je astra ST nemška, je v žlahtniškem razmerju z ameriškim lastnikom, torej General Motorsom. In ta oziroma tam so že zdavnaj doktorirali iz notranje praktičnosti, v ST pa vsaj v sredinskem delu pogrešaš več odlagalnih prostorov. V karavanovem deenkaju je vedno zapisanih nekaj pridevnikov (praktičen, družinski ipd.) in zato bi bila lahko astra po tej strani bolj radodarna. Čudno. In da se zavoljo dveh zajetnih zadnjih opornikov strehe nazaj vidi slabo ali slabše, že spada v železni repertoar zamer pri sodobnih avtomobilih.

Motor: živahen in predvsem varčen

Agregat, štirivaljni turbodizel z gibno prostornino 1598-kubičnih centimetrov in navidez skromnimi 100 kilovati oziroma 136 »konji« ter največjim navorom 320 Njutnmetrov, ima na skrbi 1350 kilogramov težak karavan. Moč gre na prednji kolesni par, prenaša jo povsem soliden 6-stopenjski samodejni menjalnik. S karavanom vsaj načeloma ne polagaš ovinkov, a le pričakuješ, da niso krpanovsko okorni, popoldansko lenobni in kar je še takšnega. In točno to ni astra ST  1.6 CDTI ecotec.

Takole gre: tam pri 2000 ali 2200 vrtljajih se agregat zbudi in avto skoraj izstreli. ST je, tudi polno naložen, razveseljivo živahen, dovolj hiter (končna hitrost tam okoli 210 km/h), teža polnega prtljažnika na volanu in sicer občutna le na zavitem, predvsem pa – in to posebej izpostavljam – prijazno varčen. Povprečje je skoraj z lahkoto tam okoli 5,2 litra in to tudi tedaj, ko so na sporedu kratke, mestne vožnje! Pa še nekaj bi bilo velik greh prezreti in zamolčati: matrični žarometi intelliLuxLed odlično delujejo in še bolj odlično preklapljajo med dolgim in kratkim snopom. Žal jih je treba doplačati (1200 evrov), ampak bombončki nikjer niso zastonj.

Dolga golfova senca je do astre – če ostanem samo pri tej primerjavi – krivična, saj sta si avtomobila zelo blizu. Druži ju marsikaj, še najbolj visoko povprečje. Ampak o tem, kdo je na Olimpu in kdo pod njim, odloča trg oziroma kupec. V »domači« Nemčiji, tudi pri nas.

Foto: Janez Kovačič

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Opel je že danes rešil izzive, ki bodo jeseni pestili avtotrgovce in kupce drugih znamk
Avto
AvtoMiloš Milač Opel je že danes rešil izzive, ki bodo jeseni pestili avtotrgovce in kupce drugih znamk 1

Opel nam je na dogodku v Mainzu predstavil svoj pogled na rešitve pred prihajajočimi izzivi okoljskih predpisov in meritev. Na dogodku smo preizkusili tudi nekaj novih različic motorjev in menjalnikov.

FINANCE
Avto
Tudi mala corsa obuja oznako GSI
Avto
AvtoMiloš Milač Tudi mala corsa obuja oznako GSI

Oznaka, ki je proslavila športne ople in se v spomin vtisnila še precej bolj oznaka OPC na zadkih najbolj divjih oplov

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
''Človeški'' Opel kaže na prihodnost znamke
Avto
AvtoMiloš Milač ''Človeški'' Opel kaže na prihodnost znamke

Nova usmeritev Opla je postati najbolj učinkovita znamka v Skupini Peugeot Citroën, je pred kratkim napovedal izvršni direktor družbe Michael Lohscheller. To vključuje tudi brušenje oblikovalskega jezika, ki bo konec leta dosegel novo raven s konceptom, ki ga Opel razkriva danes.

FINANCE
Avto
Oplov družinski combo v Sloveniji predpremierno v unikatni izvedbi
Avto
AvtoMiloš Milač Oplov družinski combo v Sloveniji predpremierno v unikatni izvedbi

Opel combo se je v unikatni, ročno izdelani izvedbi s posebej zaščitenim prevozom kot predserijski izdelek za dva dni ustavil v Sloveniji.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)