Avto

Iz okoljskega posebneža v odličen vozniški avto

Prius je v dvajsetih letih opravil nekaj metamorfoz, a je kljub temu ohranil svoj hibridni značaj, po drugi strani pa postal v vozniškem pogledu privlačnejši.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.02.2017 08:00
Čas branja: 5 min
Iz okoljskega posebneža v odličen vozniški avto
Prius se je v dveh desetletjih svojega obstoja opazno spremenil, ni pa bistveno spremenil svojega značaja, ki ostaja hibridni in okoljsko prijazni. Dosežek, ki se mu smeš pokloniti. Foto: Jure Makovec

Videti je nekako tako, kot da se je lani dokončno prelomilo: alternativni avtomobilski pogoni – hibridi, električni avtomobili, gorivne celice ipd. – so postali del realnih in ne zgolj v precej megleno prihodnost usmerjenih načrtov. Razlike seveda so – tako med tovarnami kot trgi oziroma državami. Priusu tega kurza ni treba spreminjati, ga kvečjemu utrjuje. In se ob tem vsaj diskretno naslaja ob nespornem dejstvu, da je bil začrtan že pred dvema desetletjema.

Japonska avtomobilska hiša se kljub temu, da se ji je tovrstno avtomobilsko prihodnost posrečilo prepoznati že dolgo tega, ni zazibala v alternativno nirvano. Prius kot glasnik oziroma pionir hibridnega pogona je v tem času doživel veliko sprememb – oblikovnih, tehničnih, voznih. Tudi zaradi tega je njegov tržni uspeh vreden vsaj ponovne omembe, kajti pet milijonov prodanih avtomobilov dokazuje, da odločitev za hibridni pogon ni bila romantična, pač pa premišljena in dobro izpeljana. Prius ni posledica gledanja v stekleno kroglo.

Četrta generacija je bolje vozna, s čvrstejšim podvozjem in spodobno ergonomijo

Metamorfoza, ki jo je v tem času opravil prius, ni presenetljiva, kvečjemu razumljiva in seveda nujna. Morda je še najpomembnejše ali najbolj očitno to, da je sedanja, torej četrta generacija občutno spremenila svoj značaj: avto je postal veliko bolj vozen, podvozje nekaj čvrstejše, ergonomija notranjosti zelo spodobna. Ali povedano drugače: če so z njim nekoč dičili predvsem tehnološki navdušenci, ki so k temu dodali še komaj zaznaven šcepec okoljske ozaveščenosti, ter del hollywoodske smetane, je sedaj konkurenčen avtomobil s hibridnim pogonom.

Toda hibridni pogon – zagotavljata ga bencinski štirivaljnik z gibno prostornino 1798 kubičnih centimetrov in sinhroni električni motor, kar pod črto prinese 90 kW oziroma 122 »konj« - zahteva primerno vozniško obravnavo, naj rečem kar kulturo. Če tega ni, tudi ni okoljske prijaznosti – recimo izpusta CO2 v vrednosti od 67 do 78 g/km, kar so številke, ki so za avtomobile s klasičnim pogonom (bodisi bencinskim bodisi dizelskim) tako rekoč nedosegljive. Zadnja leta se ta opazno spreminja in tudi to je eden izmed razlogov drugačnega odnosa do hibridov in posledično njihovega tržnega uspeha.

Prius ima tri oziroma štiri vozne programe – eco, normal, power (PWR) električnega –  ki vozniku omogočajo dokaj različen način vožnje, vendar vesoljnih razlik kljub vsemu ni. So pa lahko razlike v porabi, pri čemer povprečna komaj preseže dobrih pet litrov goriva. Zmore pa biti tudi nekaj manjša, tam okoli 4,8 litra, vendar to zahteva – roko na srce – bolj premišljeno vožnjo: zmerno pospeševanje in izkoriščanje električnega pogona. Driftanje torej odpade.

Vozniška grobost ni priporočljiva

Prius novih časov ima pod zadnjimi sedeži nameščeno novo metal-hibridno baterijo. Njena teža so v primerjavi s prejšnjo je ostala enaka, je pa zato energijska gostota večja in zmore shraniti več elektrike. Vožnja zgolj na elektriko vedno ni možna (osnovni pogoj je ustrezna napolnjenost baterije), pride pa zelo prav v mestu in ob počasni vožnji v koloni. Toda nekaterih aksiomov ne moreš pretentati: tisti hip, ko hitrost preseže nekako 50 km/h, adijo okoljsko prijazna elektrika (če je seveda pridobljena iz obnovljenih virov!). Enako se zgodi v primeru, ko je noga na stopalki za plin pregroba. In nasploh drži, da grobost ne more biti v portfelju voznika za volanom tega avtomobila.

Toda kljub vsemu prius ni anemičen, saj bi to odvrnilo tudi del tistih, ki jim je okoljska prijaznost avta pomembna, a ne tako, da bi zlahka in povsem zanemarili vse drugo. V voznem programu PWR, torej tedaj, ko se povežeta električni in bencinski agregat, je živahnosti dovolj. Končna hitrost okoli 180 km/h je seveda več kot spodobna, hibrid zmore do 100 km/h pospešiti v nič skromnih 10,6 sekunde. Toda v tem primeru je treba v zakup vzeti vsaj kakšno ne tako prijazno podrobnost: sicer odlični neskončnostopenjski menjalnik se odzove z glasnostjo, pa tudi poraba se z lahkoto približa vrednosti 6,4 litra ali celo kakšen deci več.

Prius je nedvomno eden tistih avtomobilov, ki svoj značaj v dvajsetih letih ni spremenil – ga kvečjemu brusi in s tem prilagaja spremenjenim časom oziroma okoliščinam. V tem pogledu ima zelo skromno konkurenco.

Foto: Jure Makovec

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov 16

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

FINANCE
Avto
Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki
Avto
AvtoMiloš Milač Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki 5

Novi cikel meritev porabe goriva in izpustov WLTP bo kot osnova za davek začel veljati šele januarja 2019, njegova izpeljanka – cikel »novi NEDC« – pa izpuste in davke viša že danes

FINANCE
Avto
Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani
Avto
AvtoMiloš Milač Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani

Teden je prinesel kopico novih modelov, ki so pripeljalli na slovenski trg. Zapeljali smo se z mitsubishijem eclipse crossom, kio stinger, hyundaiem i30 fastbackom, renaultom koleosom, nissanom x-trailom pred prenovo in po njej, z izjemno varčno toyoto prius plug-in hybrid in nissanom qashqaiem. Razkrivamo še finaliste svetovnega avta leta in zmagovalca slovenskega.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!