Avto

Nepogrešljiv stroj za garače in uživače

Mitsubishijev pick-up L200 je kot čisto pravi Japonec trdoživ garač, v prostem času pa rad zavije kam po svoje ter na račun svojih zmogljivosti uživa kje čisto zase in na svoj način.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.02.2017 11:30
Čas branja: 15 min

»Bom Dia! Ready to go?« nas s širokim nasmeškom pozdravi Rafael, 25-letni Brazilec, ki naj bi bil najboljši voznik daleč naokoli. No, gotovo pa najboljši med tremi, ki nas bodo s pick-upi zapeljali v magično vasico Jericoacoara nekam med brazilske sipine. Bili smo pripravljeni, pogled pa smo upirali v kup prtljage. »Luggage, no problem!« s prstom še pokaže na keson in vse skupaj začnemo nalagati v zadek poltovornjaka z znakom treh diamantov na nosu. Ni se šalil, vse je šlo gor.

Ko se po 150 kilometrih razgibane vožnje po približku asfalta in makadamu ustavimo pred sipinami, voznik delno spusti gume, v očeh pa dobi prav poseben lesk. »Best driver in Jeri!« pomežikne naslonjen na zloščeni bullbar, ko nas spočite, site in napojene po pol ure dohitijo ostali. V kabini nato poseže po dodatni ročki med sedežema, vklopi reduktor in zaporo diferenciala ter že hrabro skočimo v pesek.

Skrite nevarnosti vožnje po pesku in sipinah ima Rafael v mezincu, zato hitro skrene z nekaj podobnega poti in že zginemo drugim članom odprave izpred oči. Polno naloženi pick-up pesek požira. kot da bi bili na asfaltu, se lahkotno prebija čez sipine ter pri tem utira čisto novo pot.

Rafael mojstrsko vrti volan, sami pa uživamo. Ko na cilju že raztovorjeni le dočakamo ostale, ne gre brez pohvale iz naših ust: »Best driver in Brazil!«. Rafael se le zasmeje, s prstom pokaže na svoj poltovornjak ter doda: »Best car in Brazil!« Najboljši v Braziliji naj bi bil njegov Mitsubishi L200.

Za morda nekoliko suhoparnim imenom L200 (ponekod sliši tudi na ime triton, strada, hunter ali sportero) se že od leta 1978 piše zgodba o zmogljivem, uporabnem in zanesljivem delovnem orodju (Mitsubishijeva tradicija pick-upov je sicer dolga 70 let), z vsako prenovo ali novo generacijo pa vznikne še kakšna njegova kvaliteta.

S četrto generacijo je L200 namreč prešel na SUT koncept (Sport Utility Truck), ki združuje eleganco in udobje osebnega avtomobila ter funkcionalnost in zanesljivost poltovornjaka ter s tem zadovoljuje potrebe različnih kupcev. Cilj inženirjev in oblikovalcev pri snovanju pete generacije L200 pa je bil, da (za naše razmere) ogromen poltovornjak čim bolje pripravijo za običajno življenje, pri tem pa ne pozabijo na potrebe in zahteve profesionalcev.

Na brazilsko dogodivščino smo se znova spomnili, ko je pred nami nastopaško stal najnovejši L200 Double Cab 2.4 DI-D 4WD AT Instyle. V prevodu gre za peto generacijo japonskega korenjaka z dvojno kabino na lahki ter trdni šasiji, ki ob izboljšanem vzmetenju zadaj ohranja togo premo in listnate vzmeti, močnejšo 133-kilovatno (178 KM) različico povsem novega turbodizelskega 2,4-litrskega motorja iz aluminija, petstopenjskim samodejnim menjalnikom in najbogatejšo opremo.

Mešanica med eleganco in mišicami po imenu L200 stane 31.900 evrov s popustom, z nekaj dodatki (kovinska barva, trden pokrov kesona, športni lok, paket Style) pa je cena testnega znašala dobrih 35 tisoč evrov. Brazilcu bi bil gotovo všeč, s svojo mogočno postavo in veliko kroma ter plezalnimi sposobnostmi pa je novi L200 pozornost plenil tudi med našim druženjem. Mitsubishijev pick-up namreč ohranja koncept predhodnika, ki pa se je razvil in postal bolj stilsko dovršen - na cesti deluje mogočno, na terenu neustavljivo.

L200 na 5,21 metra dolžine, 1,82 metra dolžine in 1,78 metra višine združuje eleganten, športni videz in tudi razmeroma dobre aerodinamične lastnosti (količnik zračnega upora 0,40 je najbolj ugoden med konkurenco). Ob zunanjem oblikovanju so pozornost pri Mitsubishiju posvetili tudi upravljanju (z 12,7 metra najmanjši obračalni krog v razredu), opremljenosti, udobju in asistenčnih sistemih, k temu pa dodali še učinkovit štirikolesni pogon, prostoren tovorni del in seveda terenske sposobnosti. Rezultat je odličen multipraktik, ki se dobro znajde tako pri delu, kot tudi pri zabavi – raba pick-upov se je z leti namreč spremenila, danes so med kupci tudi tisti, ki avto uporabljajo za rekreacijske namene.

Profesionalne uporabnike, ki avto zaradi posla uporabljajo v gozdu, na kmetiji, gradbišču, pri reševanju življenj in imetja (štiri L200 ima GRS)… bolj kot šminka (in udobje) razumljivo zanimajo pogon, terenske zmogljivosti, vleka ter velikost in nosilnost tovornega dela. Ta je pri novincu glede na predhodnika na račun višjih stranic (47,5 cm) nekoliko zrasel, v dolžino sicer meri 152, v dolžino pa 147 cm.

Tovorni del za orodje, opremo, drva, gradbeni material,…ponuja 1,1 kubičnega metra prostora in nosilnost dobre tone, dva para utorov omogočata praktično namestitev predelnih sten, mere še nekoliko povečajo odprta vrata kesona, uporabnost pa različne nadgradnje. Pokrov, ki se odpre kot prtljažna vrata, je predvsem uporaben dodatek za tiste, ki prevažajo manjše predmete, za prevoz večjih stvari pa ga je treba sneti in pustiti doma.

Pri pick-upih je pomembna tudi vlečna moč, za lahkotno vleko prikolice s 3.100 kilogrami (z zavoro) ali 750 kg poleg ESP, stabilizacije vleke (TSA) in pomočnika pri speljevanju v klanec skrbi tudi zmogljiv motor. Nov štirivaljni turbodizel v močnejši različici zmore moč 178 »konjev« pri 3.500 vrtljajih. Navor znaša 430 Nm pri 2.500 vrtljajih na minuto, skupaj s samodejnim petstopenjskim menjalnikom pa poskrbi za zvezno pospeševanje. Z mesta do 100 km/h skoraj 1.900 kg težki L200 pospeši v 10,6 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 177 km/h, pri odločnem pritisku na plin in pri avtocestni vožnji pa je motor dokaj glasen, kar zna biti rahlo moteče pri daljši vožnji.

Petstopenjski samodejni menjalnik z možnostjo ročnega pretikanja se Mitsubishijevemu poltovornjaku odlično poda, sicer pa je precej povprečen. Malce športnega pečata med vožnjo vdahneta obvolanski ročici, a ker menjalnik v osnovnem načinu povsem zadovolji potrebe, smo ga večino časa puščali v položaju D. Samodejnost se izkaže na terenu, kjer je elektronska pamet h kolesom vedno spustila primerno količino navora v optimalni prestavi, z ročnim pa bi bilo vse skupaj težje opravilo in bi v kabino gotovo prodrl vonj po zažgani sklopki. Žeja je sprejemljiva, v povprečju smo porabili dobrih 11 litrov dizla na sto kilometrov (tovarna kombinirano 7,2).

Bistvo delovnega konja, kot je L200, je seveda pogon. Mitsubishijev poltovornjak ima krepko z elektroniko podprt pogonski sistem Super Select 4WD, prek njega pa izbirate med štirimi različnimi načini vožnje - od 2WD s pogonom na zadnja kolesa do 4WD z možnostjo vklopa reduktorja in zapore diferenciala. Različni načini se vklapljajo igraje, zgolj z zasukom velikega okroglega gumba med sedežema.

Za običajne ceste bo v osnovi zgolj na zadnji kolesi speljana moč (2H) kar prava stvar, na mokrem cestišču pa že priporočamo aktiviranje štirikolesnega pogona. L200 le ni suhec, zato se sistem za nadzor zdrsa koles (ESP) na spolzki podlagi rad oglaša in pomaga krotiti zadek.

Glede na zahtevnost terena in kakovost oprijema pod kolesi je v način 4H (prilagodljivi štirikolesni pogon, brez reduktorja in zapore diferenciala) moč preklopiti kadarkoli, L200 pa oživi tisti hip, ko mu pod kolesi zmanjka asfalta.

V takšnem načinu boste tudi polno otovorjeni opravili z večino terenov, če se razmere med potjo le zaostrijo pa boste do cilja prišli v načinu 4HLc, ki ob štirikolesnem pogonu in brez reduktorja kadarkoli vklopi sredinsko zaporo diferenciala. Priporočljivo je, da v takšnem načinu ne vozite po asfaltu, primeren je za hitrosti po terenu nad 30 km/h.

Za izhod v sili praktično kjerkoli poskrbi način 4LLc, ko reduktor ob zapori sredinskega diferenciala močno skrajša prestavna razmerja (1.9:1).

V tem najbolj skrajnem načinu L200 »poje« pesek, blato, kamenje, drevesne korenine in sneg za malico – tudi če pot pelje navkreber. Preklop med 4HLc in 4LLc se lahko opravi le, ko vozilo miruje.

Da je L200 suveren na terenu seveda ni dovolj le zmogljiv pogon. Za njegovo agilnost in moč poskrbita visok vstopni (30 stopinj) in izstopni kot (22-25 stopinj zadaj, odvisno od tipa odbijača), opravi pa tudi s 45-stopinjskim (!) bočnim nagibom.

Prehodni kot znaša 23-24 stopinj, odvisno od pnevmatik in stranske stopnice, v vsakem primeru pa je trebuh oddaljen od tal za 20 centimetrov. Škoda le, ker nima števca prečnih in bočnih nagibov, kar bi se takšnemu vozilu gotovo podalo.

Ko smo z Mitsubishijevim L200 navdušili gozdarje na zasneženi Jelovici, se malo ogreli na tankovskem poligonu in z ogledali skorajda pobožali travo, smo z njim zapeljali na vrh Raba. Zaradi razgleda seveda, saj je dostop tja za L200 razmeroma lahek.

Večji izziv zgoraj so bila peščena tla, kanjoni in skalnate poti, med stebri z električno napeljavo pa smo jo z nosom usmerjenim strmo navzdol ubrali bližnjico do najbolj znane rabske plaže.

Razmere so bile prave za obisk še nekaj odmaknjenih kotičkov, kjer so napredovanje običajnim vozilom preprečevali strmi spusti in vzponi, veliki bočni nakloni, kamni na poti v velikosti manjših skal ter dolga in globoka blatna brezna.

L200 se je pokazal kot pravi balzam za pustolovce, obenem je na njem moč prepeljati tudi dva kros motorja (ob odprtih vratih kesona), kup koles, deskarsko opremo in še kaj.

Tako ne čudi, da so L200 danes za svojega vzeli tudi športno aktivni ljudje, saj jim tovorni prostor pomeni odskočno desko za njihove mnoge rekreativne in profesionalne podvige, zanj pa se radi odločijo tudi avanturisti. Takšne najbolj zanima, koliko udobja in prostora pick-up ponuja v kabini ter kako se obnese med vožnjo po asfaltu - njihovi cilji pogosto niso v gozdu za hišo, ampak tudi po nekaj sto kilometrov stran.

Različica Double Cab s standardnim parom vrat zadaj na treh metrih medosne razdalje v L200 ponuja udobje, opremo in nekaj tehnologije klasičnih (športnih terencev), zanimiva armaturna plošča pa je preprosta, razmeroma sodobna in brez večjih ergonomskih zamer.

Kabina postreže z dovolj prostora za voznika in sopotnika (sedeži so novi, udobnejši, z boljšo oporo raznim delom telesa in nastavitvijo) ter dva odrasla potnika. Zadaj lahko sedejo tudi trije, a je klop oblikovana tako, da se bosta zares udobno počutila dva. Tudi na daljši poti ju hrbet ne bo bolel, saj je njun naklon zaradi J-linije – ločnica med kabino in kesonom - večji kot pri konkurenci ter se tako sedi manj pokončno.

Zahvaljujoč največji notranji dolžini v razredu imajo potniki na zadnji klopi na voljo prostorno in udobno kabino, visok položaj sedenja pa potnike dvigne nad vse v prometu. Voznik bolje kot prej vidi naprej zaradi drugačne zasnove brisalcev in motornega pokrova, njegova oblika pa mu je v pomoč tudi pri oceni prednjega roba vozila. Številne izboljšave na izolaciji zagotavljajo tudi akustično udobje, ki je pri najbolj uporabnih motornih vrtljajih že primerljivo s počutjem v športnih terencih, dober vtis pa dopolni razmeroma bogata oprema.

Že osnovna Invite in bogatejša Intense ponujata precej, najboljša oprema Instyle pa prinaša tudi usnje, električni pomik sedežev, bi-ksenonske žaromete z dnevnimi LED lučmi, dvopodročno samodejno klimo, 7-palčni zaslon na dotik, navigacijo, pametni ključ in vzvratno kamero (serijska v Intense), brez katere je vzvratna vožnja glede na mere prava loterija. V rubriki Varnost ima že osnovni Invite 7 varnostnih blazin, aktivni nadzor stabilnosti in zdrsa vozila, pomočnika pri speljevanju v klanec, asistenta za ohranjanje stabilnosti priklice in dve ISO-FIX sidrišči za otroški sedež v drugi vrsti, vsi pa imajo 5-letno garancijo do maksimalno 100.000 kilometrov.

L200 se po navadnih cestah obnaša predvidljivo, ob tem je razmeroma udoben na asfaltu, avtocestne hitrosti mu ne delajo težav, zaradi močnega motorja pa je glede na svojo postavo pravi poskočnež. Mitsubishijev pickup je ob tem precej tišji od predhodnika in bolj uglajen, z novo zadnjo premo, ki ima večje in mehkejše listnate vzmeti, se bolje prilagaja podlagi, tudi neprijetnega poskakovanja na neravninah je manj. K udobju pozitivno pomaga več ljudi v vozilu ali nekaj tovoru v zadku. Čeprav je napredek v udobju očiten, se L200 po tej plati ne more kosati z Nissanovo navaro, ki ima zadaj petvodilno premo.

Mitsubishi L200 Double Cab je pravi multipraktik, obenem pa je »cool« tudi na pogled. Visok položaj sedenja in zajetne mere iz voznika naredijo vladarja cest, pod oblačili nastopaškega šminkerja pa se zaradi zmogljivega štirikolesnega pogona in velikega nakladalnega prostora skriva mogočen delovni stroj, ki je še bolje pripravljen na najtežje izzive. Ni dvoma, Rafael si ga bo gotovo kmalu omislil.

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Japonec trden kot skala, uporaben kot švicarski nož
Avto
AvtoMatej Kačič Japonec trden kot skala, uporaben kot švicarski nož 2

So terenski avtomobili in so manjši tovornjaki, vsak po svoje zmogljivi, uporabni in robustni, a kdor potrebuje fuzijo obeh svetov, se bo gotovo odločil za poltovornjak.

FINANCE
Avto
Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov
Avto
AvtoJanez Kovačič Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov 4

Mitsubishijev SUV se vozi v zelo konkurenčen razred, računa vsaj na 200 slovenskih kupcev in se postavlja z ugodno začetno ceno pod 20 tisočaki, za ta denar ponuja zmogljiv turbomotor s 120 kilovati

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Avto
Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov 2

Mercedes je svojo ponudbo prvič obogatil s poltovornjakom, njihov razred X za najmanj 36.100 evrov pa naj bi letno prepričal vsaj 40 zahtevnih Slovencev.

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.