»Bom Dia! Ready to go?« nas s širokim nasmeškom pozdravi Rafael, 25-letni Brazilec, ki naj bi bil najboljši voznik daleč naokoli. No, gotovo pa najboljši med tremi, ki nas bodo s pick-upi zapeljali v magično vasico Jericoacoara nekam med brazilske sipine. Bili smo pripravljeni, pogled pa smo upirali v kup prtljage. »Luggage, no problem!« s prstom še pokaže na keson in vse skupaj začnemo nalagati v zadek poltovornjaka z znakom treh diamantov na nosu. Ni se šalil, vse je šlo gor.
Ko se po 150 kilometrih razgibane vožnje po približku asfalta in makadamu ustavimo pred sipinami, voznik delno spusti gume, v očeh pa dobi prav poseben lesk. »Best driver in Jeri!« pomežikne naslonjen na zloščeni bullbar, ko nas spočite, site in napojene po pol ure dohitijo ostali. V kabini nato poseže po dodatni ročki med sedežema, vklopi reduktor in zaporo diferenciala ter že hrabro skočimo v pesek.
Skrite nevarnosti vožnje po pesku in sipinah ima Rafael v mezincu, zato hitro skrene z nekaj podobnega poti in že zginemo drugim članom odprave izpred oči. Polno naloženi pick-up pesek požira. kot da bi bili na asfaltu, se lahkotno prebija čez sipine ter pri tem utira čisto novo pot.
Rafael mojstrsko vrti volan, sami pa uživamo. Ko na cilju že raztovorjeni le dočakamo ostale, ne gre brez pohvale iz naših ust: »Best driver in Brazil!«. Rafael se le zasmeje, s prstom pokaže na svoj poltovornjak ter doda: »Best car in Brazil!« Najboljši v Braziliji naj bi bil njegov Mitsubishi L200.
S četrto generacijo je L200 namreč prešel na SUT koncept (Sport Utility Truck), ki združuje eleganco in udobje osebnega avtomobila ter funkcionalnost in zanesljivost poltovornjaka ter s tem zadovoljuje potrebe različnih kupcev. Cilj inženirjev in oblikovalcev pri snovanju pete generacije L200 pa je bil, da (za naše razmere) ogromen poltovornjak čim bolje pripravijo za običajno življenje, pri tem pa ne pozabijo na potrebe in zahteve profesionalcev.
Na brazilsko dogodivščino smo se znova spomnili, ko je pred nami nastopaško stal najnovejši L200 Double Cab 2.4 DI-D 4WD AT Instyle. V prevodu gre za peto generacijo japonskega korenjaka z dvojno kabino na lahki ter trdni šasiji, ki ob izboljšanem vzmetenju zadaj ohranja togo premo in listnate vzmeti, močnejšo 133-kilovatno (178 KM) različico povsem novega turbodizelskega 2,4-litrskega motorja iz aluminija, petstopenjskim samodejnim menjalnikom in najbogatejšo opremo.
Mešanica med eleganco in mišicami po imenu L200 stane 31.900 evrov s popustom, z nekaj dodatki (kovinska barva, trden pokrov kesona, športni lok, paket Style) pa je cena testnega znašala dobrih 35 tisoč evrov. Brazilcu bi bil gotovo všeč, s svojo mogočno postavo in veliko kroma ter plezalnimi sposobnostmi pa je novi L200 pozornost plenil tudi med našim druženjem. Mitsubishijev pick-up namreč ohranja koncept predhodnika, ki pa se je razvil in postal bolj stilsko dovršen - na cesti deluje mogočno, na terenu neustavljivo.
Profesionalne uporabnike, ki avto zaradi posla uporabljajo v gozdu, na kmetiji, gradbišču, pri reševanju življenj in imetja (štiri L200 ima GRS)… bolj kot šminka (in udobje) razumljivo zanimajo pogon, terenske zmogljivosti, vleka ter velikost in nosilnost tovornega dela. Ta je pri novincu glede na predhodnika na račun višjih stranic (47,5 cm) nekoliko zrasel, v dolžino sicer meri 152, v dolžino pa 147 cm.
Tovorni del za orodje, opremo, drva, gradbeni material,…ponuja 1,1 kubičnega metra prostora in nosilnost dobre tone, dva para utorov omogočata praktično namestitev predelnih sten, mere še nekoliko povečajo odprta vrata kesona, uporabnost pa različne nadgradnje. Pokrov, ki se odpre kot prtljažna vrata, je predvsem uporaben dodatek za tiste, ki prevažajo manjše predmete, za prevoz večjih stvari pa ga je treba sneti in pustiti doma.
Pri pick-upih je pomembna tudi vlečna moč, za lahkotno vleko prikolice s 3.100 kilogrami (z zavoro) ali 750 kg poleg ESP, stabilizacije vleke (TSA) in pomočnika pri speljevanju v klanec skrbi tudi zmogljiv motor. Nov štirivaljni turbodizel v močnejši različici zmore moč 178 »konjev« pri 3.500 vrtljajih. Navor znaša 430 Nm pri 2.500 vrtljajih na minuto, skupaj s samodejnim petstopenjskim menjalnikom pa poskrbi za zvezno pospeševanje. Z mesta do 100 km/h skoraj 1.900 kg težki L200 pospeši v 10,6 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 177 km/h, pri odločnem pritisku na plin in pri avtocestni vožnji pa je motor dokaj glasen, kar zna biti rahlo moteče pri daljši vožnji.
Petstopenjski samodejni menjalnik z možnostjo ročnega pretikanja se Mitsubishijevemu poltovornjaku odlično poda, sicer pa je precej povprečen. Malce športnega pečata med vožnjo vdahneta obvolanski ročici, a ker menjalnik v osnovnem načinu povsem zadovolji potrebe, smo ga večino časa puščali v položaju D. Samodejnost se izkaže na terenu, kjer je elektronska pamet h kolesom vedno spustila primerno količino navora v optimalni prestavi, z ročnim pa bi bilo vse skupaj težje opravilo in bi v kabino gotovo prodrl vonj po zažgani sklopki. Žeja je sprejemljiva, v povprečju smo porabili dobrih 11 litrov dizla na sto kilometrov (tovarna kombinirano 7,2).
Bistvo delovnega konja, kot je L200, je seveda pogon. Mitsubishijev poltovornjak ima krepko z elektroniko podprt pogonski sistem Super Select 4WD, prek njega pa izbirate med štirimi različnimi načini vožnje - od 2WD s pogonom na zadnja kolesa do 4WD z možnostjo vklopa reduktorja in zapore diferenciala. Različni načini se vklapljajo igraje, zgolj z zasukom velikega okroglega gumba med sedežema.
Za običajne ceste bo v osnovi zgolj na zadnji kolesi speljana moč (2H) kar prava stvar, na mokrem cestišču pa že priporočamo aktiviranje štirikolesnega pogona. L200 le ni suhec, zato se sistem za nadzor zdrsa koles (ESP) na spolzki podlagi rad oglaša in pomaga krotiti zadek.
Glede na zahtevnost terena in kakovost oprijema pod kolesi je v način 4H (prilagodljivi štirikolesni pogon, brez reduktorja in zapore diferenciala) moč preklopiti kadarkoli, L200 pa oživi tisti hip, ko mu pod kolesi zmanjka asfalta.
V takšnem načinu boste tudi polno otovorjeni opravili z večino terenov, če se razmere med potjo le zaostrijo pa boste do cilja prišli v načinu 4HLc, ki ob štirikolesnem pogonu in brez reduktorja kadarkoli vklopi sredinsko zaporo diferenciala. Priporočljivo je, da v takšnem načinu ne vozite po asfaltu, primeren je za hitrosti po terenu nad 30 km/h.
Za izhod v sili praktično kjerkoli poskrbi način 4LLc, ko reduktor ob zapori sredinskega diferenciala močno skrajša prestavna razmerja (1.9:1).
V tem najbolj skrajnem načinu L200 »poje« pesek, blato, kamenje, drevesne korenine in sneg za malico – tudi če pot pelje navkreber. Preklop med 4HLc in 4LLc se lahko opravi le, ko vozilo miruje.
Da je L200 suveren na terenu seveda ni dovolj le zmogljiv pogon. Za njegovo agilnost in moč poskrbita visok vstopni (30 stopinj) in izstopni kot (22-25 stopinj zadaj, odvisno od tipa odbijača), opravi pa tudi s 45-stopinjskim (!) bočnim nagibom.
Prehodni kot znaša 23-24 stopinj, odvisno od pnevmatik in stranske stopnice, v vsakem primeru pa je trebuh oddaljen od tal za 20 centimetrov. Škoda le, ker nima števca prečnih in bočnih nagibov, kar bi se takšnemu vozilu gotovo podalo.
Ko smo z Mitsubishijevim L200 navdušili gozdarje na zasneženi Jelovici, se malo ogreli na tankovskem poligonu in z ogledali skorajda pobožali travo, smo z njim zapeljali na vrh Raba. Zaradi razgleda seveda, saj je dostop tja za L200 razmeroma lahek.
Večji izziv zgoraj so bila peščena tla, kanjoni in skalnate poti, med stebri z električno napeljavo pa smo jo z nosom usmerjenim strmo navzdol ubrali bližnjico do najbolj znane rabske plaže.
Razmere so bile prave za obisk še nekaj odmaknjenih kotičkov, kjer so napredovanje običajnim vozilom preprečevali strmi spusti in vzponi, veliki bočni nakloni, kamni na poti v velikosti manjših skal ter dolga in globoka blatna brezna.
L200 se je pokazal kot pravi balzam za pustolovce, obenem je na njem moč prepeljati tudi dva kros motorja (ob odprtih vratih kesona), kup koles, deskarsko opremo in še kaj.
Tako ne čudi, da so L200 danes za svojega vzeli tudi športno aktivni ljudje, saj jim tovorni prostor pomeni odskočno desko za njihove mnoge rekreativne in profesionalne podvige, zanj pa se radi odločijo tudi avanturisti. Takšne najbolj zanima, koliko udobja in prostora pick-up ponuja v kabini ter kako se obnese med vožnjo po asfaltu - njihovi cilji pogosto niso v gozdu za hišo, ampak tudi po nekaj sto kilometrov stran.
Različica Double Cab s standardnim parom vrat zadaj na treh metrih medosne razdalje v L200 ponuja udobje, opremo in nekaj tehnologije klasičnih (športnih terencev), zanimiva armaturna plošča pa je preprosta, razmeroma sodobna in brez večjih ergonomskih zamer.
Kabina postreže z dovolj prostora za voznika in sopotnika (sedeži so novi, udobnejši, z boljšo oporo raznim delom telesa in nastavitvijo) ter dva odrasla potnika. Zadaj lahko sedejo tudi trije, a je klop oblikovana tako, da se bosta zares udobno počutila dva. Tudi na daljši poti ju hrbet ne bo bolel, saj je njun naklon zaradi J-linije – ločnica med kabino in kesonom - večji kot pri konkurenci ter se tako sedi manj pokončno.
Zahvaljujoč največji notranji dolžini v razredu imajo potniki na zadnji klopi na voljo prostorno in udobno kabino, visok položaj sedenja pa potnike dvigne nad vse v prometu. Voznik bolje kot prej vidi naprej zaradi drugačne zasnove brisalcev in motornega pokrova, njegova oblika pa mu je v pomoč tudi pri oceni prednjega roba vozila. Številne izboljšave na izolaciji zagotavljajo tudi akustično udobje, ki je pri najbolj uporabnih motornih vrtljajih že primerljivo s počutjem v športnih terencih, dober vtis pa dopolni razmeroma bogata oprema.
L200 se po navadnih cestah obnaša predvidljivo, ob tem je razmeroma udoben na asfaltu, avtocestne hitrosti mu ne delajo težav, zaradi močnega motorja pa je glede na svojo postavo pravi poskočnež. Mitsubishijev pickup je ob tem precej tišji od predhodnika in bolj uglajen, z novo zadnjo premo, ki ima večje in mehkejše listnate vzmeti, se bolje prilagaja podlagi, tudi neprijetnega poskakovanja na neravninah je manj. K udobju pozitivno pomaga več ljudi v vozilu ali nekaj tovoru v zadku. Čeprav je napredek v udobju očiten, se L200 po tej plati ne more kosati z Nissanovo navaro, ki ima zadaj petvodilno premo.
Mitsubishi L200 Double Cab je pravi multipraktik, obenem pa je »cool« tudi na pogled. Visok položaj sedenja in zajetne mere iz voznika naredijo vladarja cest, pod oblačili nastopaškega šminkerja pa se zaradi zmogljivega štirikolesnega pogona in velikega nakladalnega prostora skriva mogočen delovni stroj, ki je še bolje pripravljen na najtežje izzive. Ni dvoma, Rafael si ga bo gotovo kmalu omislil.
Foto: Matej Kačič