Največji nemški proizvajalec vozil je lani prodal rekordnih 10,31 milijona avtomobilov, kar je 3,8 odstotka več kot leta 2015. Toyota, ki je bila za največjega proizvajalca okronana sedemkrat v zadnjih osmih letih, je v nedeljo naznanila, da so v 2016 vključno z znamkami Lexus, Daihatsu in Hino zabeležili 0,2-odstotno rast prodaje oziroma 10,18 milijona prodanih vozil. Toyota se je na prestol največjega proizvajalca vozil povzpela še leta 2008, ko je s prvega mesta po desetletjih vladavine izrinila ameriški General Motors.
Volkswagnova »skrivnost« uspeha je Kitajska
Toyota je za Volkswagnom zaostala predvsem zaradi spreminjajočih se razmer na trgih ZDA in Kitajske. Na prodajo Toyote je vplivala upočasnitev prodaje na ameriškem trgu, nemški koncern pa je veliko pridobil z rastjo na Kitajskem, kjer so z znižanjem davkov podžgali povpraševanje.
Po napovedih analitikov naj bi nemški velikan krono največjega ohranil tudi v 2017. Razlika do konkurentov pa bi se lahko zmanjšala, če na Kitajskem opustijo davčne olajšave za vozila z manjšimi motorji. Prodaja na Kitajskem namreč prestavlja skoraj 40 odstotkov celotne prodaje skupine VW.
Še pred nekaj leti so si v Volkswagnu zadali cilj, do leta 2018 postati največji avtomobilski proizvajalec. Z afero o prirejanju podatkov o izpušnih plinih na dizelskih motorjih so v koncernu priznali, da se obsegu prodaje ne bodo posvečali v isti meri. Afera pa očitno ni škodila prodaji saj je ta rekordna. General Motors, ki je naziv največjega nazadnje osvojil v 2011, še ni objavil prodajnih številk za 2016. Po pričakovanjih analitikov, pa naj bi se lestvici uvrstil tako za Volkswagnom kot Toyoto.