Korejski Hyundai je iz popolne anonimnosti odločno zapeljal v električni svet z ioniqom, ki bo na voljo v kar treh različicah. Kompaktni petvratnik, dolg skoraj 4,5 metra, je neposreden tekmec toyoti prius, pa tudi drugim tekmecem z alternativnimi viri pogona.
Povod je toyota prius v milijonski nakladi
Uspeh hibridne toyote prius, doslej je bilo v svetu prodanih že nekaj milijonov vozil, je korejski Hyundai usmeril v razvoj tekmeca – in to kakšnega! Oblikovno sicer nekaj manj posebnega, a brez dvoma bolj skladnega. Tehnično morda še bolj zanimivega, saj je ioniq na voljo v hibridni in električni različici, septembra prihaja še priključni hibrid (prius nima povsem električnega pogona), in cenovno zelo agresivnega.
Osnovni hybrid stane 23 tisoč evrov (toyota prius vsaj 25.200 evrov), električni ioniq pa 27.500 evrov, ko od končne cene odštejete subvencijo Eko sklada. Načrti distributerja Hyundai Avto Trade so visoki, od sto do 150 vozil na leto, od tega desetina električnih. Več hibridov, vseh modelov, v Sloveniji proda le Toyota.
Kompakten in skladen
Po merah ioniq sodi v kompaktni razred, dolg je 4,47 metra, v medosju pa meri 2,7 metra. Stranska linija je tipično hibridna, s kupolasto streho in podaljšanim zadkom s petimi vrati na njem. V kabini se ioniq zdi bolj preprost kot nekaj prestižnejši prius. »Razlog je v uporabi reciklirane plastike,« pojasnjuje Marko Kajfež iz družbe. »Ioniq je do okolja prijazen tudi z vidika gradnje.«
V kabini prostoren in preprost
Kabina je sicer zračna in prostorna. Tudi v zadnjem delu, kjer zmanjkuje le prostora za glave višjih potnikov. Armaturna plošča je prečiščena, volan majhen in odebeljen, pred očmi voznika je velik sedempalčni digitalni zaslon, ki izpisuje različne merilnike (hitrost, eco, stanje napolnjenosti baterije, gorivo …). Na vrhu sredinske konzole pa je petpalčni (serijski) ali osempačni zaslon na dotik z novim navigacijskim sistemom in zmožnostjo povezovanja z aplikacijo Apple CarPlay in AndroidAuto (v Sloveniji sicer še ne deluje).
Dva obraza ioniqa
Ioniqa, ki sta trenutno na voljo na trgu, sta med seboj tudi oblikovno različna. Bolj množičen hybrid ima prednjo masko s pokončnimi zračnimi režami, električni pa polno masko in določene karoserijske dele v bakreni ali beli barvi.
Nov bencinski motor za hybrid
Hyunai ioniq ima povsem nov 1,6-litrski bencinski motor s 77 kilovati (105 konjskimi močmi), Hyundai trdi, da je energetsko najučinkovitejši motor med tekmeci. Dodan ima elektromotor z močjo 32 kilovatov (43,5 konjske moči, ki se napaja iz litij-ionske baterije zmogljivosti 1,56 kilovatne ure.) Povprečna poraba je 3,4 litra, izpust ogljikovega dioksida 79 gramov na kilometer. Sklop ima samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Največja hitrost je 185 kilometrov na uro, pospešek do stotice doseže v 10,8 sekunde.
Velik prtljažnik, cene od 23 tisočakov
V prtljažnik hibrida gre od 443 do 1.505 litrov prtljage, masa za vožnjo pripravljenega vozila je 1.445 kilogramov. Cene za hybrida segajo od 23 tisoč do 28.500 evrov. Že osnovni je bogato opremljen, nima pa bluetootha, osempalčnega zaslona, pametnega ključa, USB-polnilnika in še česa.
Kaj ponuja povsem električni …
Ioniq electric poganja trifazni sinhronski elektromotor z 88 kilovati (120 konjskimi močmi) in 295 newtonmetri navora. Največja hitrost je 165 kilometrov na uro, pospešek do stotice v 9,9 (program sport) oziroma 10,2 sekunde (program normal). Zmogljivost baterije je 28 kilovatnih ur, poraba na sto kilometrov je 11,5 kilovatne ure, doseg med polnjenji pa 280 kilometrov. Čas polnjenja na standardni vtičnici je štiri ure in 25 minut, na hitri DC-polnilnici pa 80 odstotkov v 23 minutah. Prtljažnik ioniqa electric je nekaj manjši. Meri od 350 do 1.410 litrov, masa pa je s 1.495 kilogrami za 50 kilogramov večja kot pri hibridu.
S subvencijo pod 30 tisočaki
Cene ioniqa electric segajo od 35 tisoč do 37.500 evrov. Osnovni paket je premium (hybrid stane 25.490 evrov, a paketi niso povsem primerljivi). Za električnega ioniqa lahko od Eko sklada dobite 7.500 evrov subvencije, zato so končne cene precej nižje – od 27.500 do 30 tisoč evrov.
Foto: Miloš Milač