Avto

Hyundaiev odločni vstop v električni in digitalni svet

Hyundai slovenski trg iz ozadja napada s kar tremi različicami ioniqa, hibridom za 23 tisočakov, električnim za 27.500 evrov, od jeseni še s priključnim hibridom. Načrti so ambiciozni, od sto do 150 vozil v letu 2017.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

31.01.2017 23:00
Čas branja: 5 min
Hyundaiev odločni vstop v električni in digitalni svet
Po merah ioniq sodi v kompaktni razred, dolg je 4,47 metra, v medosju pa meri 2,7 metra. Stranska linija je tipično hibridna, s kupolasto streho in podaljšanim zadkom s petimi vrati na njem. Na fotografiji je električna različica.

Korejski Hyundai je iz popolne anonimnosti odločno zapeljal v električni svet z ioniqom, ki bo na voljo v kar treh različicah. Kompaktni petvratnik, dolg skoraj 4,5 metra, je neposreden tekmec toyoti prius, pa tudi drugim tekmecem z alternativnimi viri pogona.

Povod je toyota prius v milijonski nakladi

Uspeh hibridne toyote prius, doslej je bilo v svetu prodanih že nekaj milijonov vozil, je korejski Hyundai usmeril v razvoj tekmeca – in to kakšnega! Oblikovno sicer nekaj manj posebnega, a brez dvoma bolj skladnega. Tehnično morda še bolj zanimivega, saj je ioniq na voljo v hibridni in električni različici, septembra prihaja še priključni hibrid (prius nima povsem električnega pogona), in cenovno zelo agresivnega.

Osnovni hybrid stane 23 tisoč evrov (toyota prius vsaj 25.200 evrov), električni ioniq pa 27.500 evrov, ko od končne cene odštejete subvencijo Eko sklada. Načrti distributerja Hyundai Avto Trade so visoki, od sto do 150 vozil na leto, od tega desetina električnih. Več hibridov, vseh modelov, v Sloveniji proda le Toyota.

Kompakten in skladen

Po merah ioniq sodi v kompaktni razred, dolg je 4,47 metra, v medosju pa meri 2,7 metra. Stranska linija je tipično hibridna, s kupolasto streho in podaljšanim zadkom s petimi vrati na njem. V kabini se ioniq zdi bolj preprost kot nekaj prestižnejši prius. »Razlog je v uporabi reciklirane plastike,« pojasnjuje Marko Kajfež iz družbe. »Ioniq je do okolja prijazen tudi z vidika gradnje.«

V kabini prostoren in preprost

Kabina je sicer zračna in prostorna. Tudi v zadnjem delu, kjer zmanjkuje le prostora za glave višjih potnikov. Armaturna plošča je prečiščena, volan majhen in odebeljen, pred očmi voznika je velik sedempalčni digitalni zaslon, ki izpisuje različne merilnike (hitrost, eco, stanje napolnjenosti baterije, gorivo …). Na vrhu sredinske konzole pa je petpalčni (serijski) ali osempačni zaslon na dotik z novim navigacijskim sistemom in zmožnostjo povezovanja z aplikacijo Apple CarPlay in AndroidAuto (v Sloveniji sicer še ne deluje).

Dva obraza ioniqa

Ioniqa, ki sta trenutno na voljo na trgu, sta med seboj tudi oblikovno različna. Bolj množičen hybrid ima prednjo masko s pokončnimi zračnimi režami, električni pa polno masko in določene karoserijske dele v bakreni ali beli barvi.

Nov bencinski motor za hybrid

Hyunai ioniq ima povsem nov 1,6-litrski bencinski motor s 77 kilovati (105 konjskimi močmi), Hyundai trdi, da je energetsko najučinkovitejši motor med tekmeci. Dodan ima elektromotor z močjo 32 kilovatov (43,5 konjske moči, ki se napaja iz litij-ionske baterije zmogljivosti 1,56 kilovatne ure.) Povprečna poraba je 3,4 litra, izpust ogljikovega dioksida 79 gramov na kilometer. Sklop ima samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Največja hitrost je 185 kilometrov na uro, pospešek do stotice doseže v 10,8 sekunde.

Velik prtljažnik, cene od 23 tisočakov

V prtljažnik hibrida gre od 443 do 1.505 litrov prtljage, masa za vožnjo pripravljenega vozila je 1.445 kilogramov. Cene za hybrida segajo od 23 tisoč do 28.500 evrov. Že osnovni je bogato opremljen, nima pa bluetootha, osempalčnega zaslona, pametnega ključa, USB-polnilnika in še česa.

Kaj ponuja povsem električni …

Ioniq electric poganja trifazni sinhronski elektromotor z 88 kilovati (120 konjskimi močmi) in 295 newtonmetri navora. Največja hitrost je 165 kilometrov na uro, pospešek do stotice v 9,9 (program sport) oziroma 10,2 sekunde (program normal). Zmogljivost baterije je 28 kilovatnih ur, poraba na sto kilometrov je 11,5 kilovatne ure, doseg med polnjenji pa 280 kilometrov. Čas polnjenja na standardni vtičnici je štiri ure in 25 minut, na hitri DC-polnilnici pa 80 odstotkov v 23 minutah. Prtljažnik ioniqa electric je nekaj manjši. Meri od 350 do 1.410 litrov, masa pa je s 1.495 kilogrami za 50 kilogramov večja kot pri hibridu.

S subvencijo pod 30 tisočaki

Cene ioniqa electric segajo od 35 tisoč do 37.500 evrov. Osnovni paket je premium (hybrid stane 25.490 evrov, a paketi niso povsem primerljivi). Za električnega ioniqa lahko od Eko sklada dobite 7.500 evrov subvencije, zato so končne cene precej nižje – od 27.500 do 30 tisoč evrov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Popolna ekoponudba
Avto
AvtoMatej Kačič Popolna ekoponudba

Hyundai ioniq plug-in hybrid in electric: Hyundai ima z vsestransko talentiranim ioniqom najpopolnejšo ekoponudbo pri nas. Poleg klasičnega hibrida sta uporabnikom namreč na voljo še priključni hibrid in električni ioniq.

FINANCE
Avto
Hyundaijeva dostopna eko ponudba je popolna
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundaijeva dostopna eko ponudba je popolna 2

Hyundai ioniq PHEV je najdostopnejši priključni hibrid na našem trgu, pa vseeno nikakor ni skromen. Za 24.500 evrov ponuja prostor, bogato opremo, učinkovit stroj s 107 kilovati in 63 kilometrov električnega dosega

FINANCE
Avto
Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov 7

Zmogljivejša različica kone electric ima 150 kilovatov, do stotice pospeši v 7,6 sekunde, zmore 167 kilometrov na uro največje hitrosti, ponuja 395 newtonmetrov navora, motor pa se napaja iz 64-kilovatne baterije. Doseg med polnjenji je kar 470 kilometrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov 16

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

FINANCE
Avto
Hyundai z i30 fastbackom na novo odkriva preteklost
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundai z i30 fastbackom na novo odkriva preteklost

Najbolj skladen hyundai i30 za dodatnega tisočaka ponuja všečen zadek, večji prtljažnik in bolj dinamične vozne lastnosti. Zabava se začne pri 16 tisočakih in 120 turbobencinskih konjih

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov