Avto

Za volanom hyundaia, ki se ne ustraši niti golfa

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.01.2017 22:40
Čas branja: 4 min

Na višini deset tisoč metrov nekje med Zürichom in letoviško Marbello misli uidejo k ponyju. Ne h konju, ampak h korejski zgodbi o uspehu izpred četrt stoletja. Hyundai pony je bil takrat namreč tisti avtomobil, ki je prvi zvrtal luknjo v do tedaj neprebojni oklep Crvene zastave in njenega »jugota«. Čez lužo ga je potolkel do tal, pri nas pa pokazal ljudem, kaj vse se lahko dobi za približno enako ceno takrat še domačega polizdelka.

New-Generation-i30-Detail-1-5888fef8d8f2c-5888fef8da031.jpg
Foto: ULI_SONNTAG

»V manj kot letu dni smo na jugoslovanskem trgu prodali okoli 10 tisoč ponyjev, od tega več kot 70 odstotkov v Sloveniji,« je spomine v Avto magazinu obudil prvi mož Hyundaia v Sloveniji Ludvik Svoljšak. Hyundai, takrat še mlad izdelovalec vozil, je v naslednjih 25 letih prehodil dolgo pot – od izdelovalca poceni vozil do resnega igralca. Globalno danes proda skoraj pet milijonov vozil, dobrega pol milijona v Evropi. Čeprav ne gre za njihov največji trg, pa je strateško za Korejce še kako pomemben.

New-Generation-i30-Exterior-31--5888fccb508a4.jpg

Preboj z obliko in tehniko

Veliko zaslug za uspeh ima glavni oblikovalec Peter Schreyer, zaradi njega se ljudje danes obračajo za hyundaii, kar v preteklosti ni bilo ravno običajno. Zelo dobra je tudi tehnika, v preteklosti ni bilo tako. Hyundai je danes igralec, ki s svojimi modeli v nekaterih razredih zlahka tekmuje z evropsko smetano.

New-Generation-i30-Exterior-28--5888fcb9b20e1.jpg

Tudi v razredu, v katerem v Evropi tradicionalno prevladuje volkswagen golf ter ima precej izenačenih in hkrati raznovrstnih tekmecev. Pri Hyundaiu so ob snovanju novega i30 pod drobnogled vzeli prav vsakega med njimi ter poskušali doseči posamične dobre lastnosti tekmecev. Prva vožnja na razmočenih španskih tleh je pokazala, da je Korejcem to dobro uspelo, marca pa bi novi i30 lahko strah v kosti nagnal celo golfu.

New-Generation-i30-Exterior-29--5888fcc701b88.jpg

Nemški, korejski in francoski

Spoznavanje v živo na španskih tleh je pokazalo, da je v novem i30 gotovo precej nemškega, kar nekaj francoskega in seveda korejskega. »To je avtomobil za vsakogar. Pri načrtovanju nismo imeli v mislih le ene vrste kupca, ampak smo se osredotočili na precej širši krog ljudi, naš cilj pa je brezčasna zunanjost,« je evolucijo v oblikovanju opisal Peter Schreyer.

New-Generation-i30-Detail-6-5888ff9c1ded0-5888ff9c1f19d.jpg
Foto: ULI_SONNTAG

I30 je tehnično blizu sestrski kii cee'd, optično širok zadek malce spominja na peugeota 308 in VW golfa, predrzno šestkotno masko s širšim zgornjim in ožjim ter globoko segajočim spodnjim delom pa bi mirno lahko namestili tudi na kakega audija. Novinec je dimenzijsko rahlo zrasel, kljub dolžini 4,34 metra, širini 1,79 metra in višini 1,45 metra pa je videti precej kompakten. V notranjosti z ničimer posebej ne izstopa, vendar se evropski voznik hitro počuti domače, saj je mogoče opaziti precejšen napredek v oblikovanju in ergonomiji ter izbrane materiale.

New-Generation-i30-Interior-1--5888fcd2a096b.jpg

Dva zaslona, odlična navigacija

Ob kakovostni izdelavi in treh različnih barvnih kombinacijah ima glavno vlogo sredinsko nameščen pet- oziroma osempalčni zaslon na dotik. Sistem so pohvalno nadgradili z najhitrejšim procesorjem doslej, s tem pa so dosegli hitrost in odzivnost na ravni najboljših pametnih telefonov. Poleg vrhunskega ozvočenja in bluetootha vključuje tudi navigacijsko napravo, njeno delovanje pa lahko le pohvalimo. Vgrajeni infozabavni sistem podpira sistema Car Play in Android Auto, ki omogočata tudi zrcaljenje aplikacij mobilnih telefonov.

New-Generation-i30-Interior-8-5888fe56a45dc-5888fe56a7139.jpg
Foto: ULI_SONNTAG

Paket varnosti

Korejci so na predstavitvi močno poudarili tudi paket varnostne opreme, ki novega i30 postavlja na sam vrh razreda. Vozniku so tako močno v pomoč sistem za samodejno zaviranje v sili, pametni tempomat, opozarjanje na prečni promet za vozilom, samodejno preklapljanje med dolgim in zasenčenim snopom žarometov, sistem za opozarjanje na utrujenost voznika in sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu. I30 si po tej plati zasluži oceno odlično.

New-Generation-i30-Interior-18-5888feb9bfd45-5888feb9c0870.jpg
Foto: ULI_SONNTAG

Turbo tudi v hyundaiih

S prav dobro bi lahko ocenili motorno paleto, saj (za zdaj) obsega tri bencinske motorje in turbodizelski stroj, ki pa je na voljo v treh različno močnih izvedbah. Vstopni je že znani atmosferski 1,4-litrski bencinski motor s 73 kilovati (100 konjskih moči), sledi mu litrski turbotrivaljnik z 88 kilovati (120 konjskih moči). Novost in vrh bencinske ponudbe pomeni 1,4-litrski prisilno polnjeni T-GDI motor s 103 kilovati (140 konjskih moči), ki se je na avtocesti ter med ovinki v zaledju Marbelle izkazal s prožnostjo, pravšnjimi zmogljivostmi in ugodno porabo.

New-Generation-i30-Exterior-3-5888ffce49a82-5888ffce4afef.jpg
Foto: ULI_SONNTAG

Dizel v treh izvedbah

Turbodizelska ponudba v i30 je 1,6-litrski motor v različicah s 70, 81 in 100 kilovati (95, 110 in 136 konjskih moči), kar naj bi zadovoljilo večino potreb. Šibkejša bencinarja ter vstopni dizel bodo na voljo zgolj z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, pri močnejših motorjih pa bo na izbiro tudi sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklop­ko DCT. V praksi je na ravni uglednih izdelkov, saj prestavlja hitro in mehko in bo gotovo vreden doplačila.

New-Generation-i30-Engine-1-5888fdef7e70f-5888fdef7f5f2.jpg
Foto: ULI_SONNTAG

Še nikoli se ni peljal tako dobro

Hyundai je pred štirimi leti odprl testni center v sklopu Nürburgringa, kjer so do zdaj preizkusili prek 40 različnih vozil ter z njimi tam prevozili več kot 20 tisoč krogov. To naj bi bilo enakovredno več kot šest milijonom prevoženih kilometrov v vsakdanjem prometu, izkušnje in razvoj pa so uspešno vtkali tudi v novega i30. Korejski paradni konj se zato še nikoli ni peljal bolje, vzmetenje in podvozje pa sta povsem po evropskem okusu, ki ga večinoma narekujejo nemški avtomobili.

New-Generation-i30-Exterior-10-5889021fb7313-5889021fb836d.jpg
Foto: ULI_SONNTAG

Začetek pri 14.300 evrih

Glede na vse i30 ne bo tako poceni kot včasih. Vstopna različica i30 glede na prejšnji model bo dražja za okoli 300 evrov – kar brez popusta pomeni približno 14.300 ev­rov –, a predvsem zaradi bogatejše opreme in varnostnih sistemov, k temu pa je treba dodati še petletno tovarniško garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov.

New-Generation-i30-Exterior-13-588900054e246-588900054f416.jpg
Foto: ULI_SONNTAG

Foto: Hyundai

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3

Zimskim razmeram primerno smo se zapodili na sneg, z mitsubishijem eclipsom crossom po zaledenelem poligonu Norveške, z Opli (reportaža čez vikend) pa v Lungau blizu Salzburga. Janez je bil na razkritju novega mercedesa A, Matej pa je spoznaval novi subaru XV. Predženevska vročica razkriva prve novosti, kio ceed in hyundaija santa feja. Valicon pa je predstavil izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev

FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.