Na višini deset tisoč metrov nekje med Zürichom in letoviško Marbello misli uidejo k ponyju. Ne h konju, ampak h korejski zgodbi o uspehu izpred četrt stoletja. Hyundai pony je bil takrat namreč tisti avtomobil, ki je prvi zvrtal luknjo v do tedaj neprebojni oklep Crvene zastave in njenega »jugota«. Čez lužo ga je potolkel do tal, pri nas pa pokazal ljudem, kaj vse se lahko dobi za približno enako ceno takrat še domačega polizdelka.
»V manj kot letu dni smo na jugoslovanskem trgu prodali okoli 10 tisoč ponyjev, od tega več kot 70 odstotkov v Sloveniji,« je spomine v Avto magazinu obudil prvi mož Hyundaia v Sloveniji Ludvik Svoljšak. Hyundai, takrat še mlad izdelovalec vozil, je v naslednjih 25 letih prehodil dolgo pot – od izdelovalca poceni vozil do resnega igralca. Globalno danes proda skoraj pet milijonov vozil, dobrega pol milijona v Evropi. Čeprav ne gre za njihov največji trg, pa je strateško za Korejce še kako pomemben.
Preboj z obliko in tehniko
Veliko zaslug za uspeh ima glavni oblikovalec Peter Schreyer, zaradi njega se ljudje danes obračajo za hyundaii, kar v preteklosti ni bilo ravno običajno. Zelo dobra je tudi tehnika, v preteklosti ni bilo tako. Hyundai je danes igralec, ki s svojimi modeli v nekaterih razredih zlahka tekmuje z evropsko smetano.
Tudi v razredu, v katerem v Evropi tradicionalno prevladuje volkswagen golf ter ima precej izenačenih in hkrati raznovrstnih tekmecev. Pri Hyundaiu so ob snovanju novega i30 pod drobnogled vzeli prav vsakega med njimi ter poskušali doseči posamične dobre lastnosti tekmecev. Prva vožnja na razmočenih španskih tleh je pokazala, da je Korejcem to dobro uspelo, marca pa bi novi i30 lahko strah v kosti nagnal celo golfu.
Nemški, korejski in francoski
Spoznavanje v živo na španskih tleh je pokazalo, da je v novem i30 gotovo precej nemškega, kar nekaj francoskega in seveda korejskega. »To je avtomobil za vsakogar. Pri načrtovanju nismo imeli v mislih le ene vrste kupca, ampak smo se osredotočili na precej širši krog ljudi, naš cilj pa je brezčasna zunanjost,« je evolucijo v oblikovanju opisal Peter Schreyer.
I30 je tehnično blizu sestrski kii cee'd, optično širok zadek malce spominja na peugeota 308 in VW golfa, predrzno šestkotno masko s širšim zgornjim in ožjim ter globoko segajočim spodnjim delom pa bi mirno lahko namestili tudi na kakega audija. Novinec je dimenzijsko rahlo zrasel, kljub dolžini 4,34 metra, širini 1,79 metra in višini 1,45 metra pa je videti precej kompakten. V notranjosti z ničimer posebej ne izstopa, vendar se evropski voznik hitro počuti domače, saj je mogoče opaziti precejšen napredek v oblikovanju in ergonomiji ter izbrane materiale.
Dva zaslona, odlična navigacija
Ob kakovostni izdelavi in treh različnih barvnih kombinacijah ima glavno vlogo sredinsko nameščen pet- oziroma osempalčni zaslon na dotik. Sistem so pohvalno nadgradili z najhitrejšim procesorjem doslej, s tem pa so dosegli hitrost in odzivnost na ravni najboljših pametnih telefonov. Poleg vrhunskega ozvočenja in bluetootha vključuje tudi navigacijsko napravo, njeno delovanje pa lahko le pohvalimo. Vgrajeni infozabavni sistem podpira sistema Car Play in Android Auto, ki omogočata tudi zrcaljenje aplikacij mobilnih telefonov.
Paket varnosti
Korejci so na predstavitvi močno poudarili tudi paket varnostne opreme, ki novega i30 postavlja na sam vrh razreda. Vozniku so tako močno v pomoč sistem za samodejno zaviranje v sili, pametni tempomat, opozarjanje na prečni promet za vozilom, samodejno preklapljanje med dolgim in zasenčenim snopom žarometov, sistem za opozarjanje na utrujenost voznika in sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu. I30 si po tej plati zasluži oceno odlično.
Turbo tudi v hyundaiih
S prav dobro bi lahko ocenili motorno paleto, saj (za zdaj) obsega tri bencinske motorje in turbodizelski stroj, ki pa je na voljo v treh različno močnih izvedbah. Vstopni je že znani atmosferski 1,4-litrski bencinski motor s 73 kilovati (100 konjskih moči), sledi mu litrski turbotrivaljnik z 88 kilovati (120 konjskih moči). Novost in vrh bencinske ponudbe pomeni 1,4-litrski prisilno polnjeni T-GDI motor s 103 kilovati (140 konjskih moči), ki se je na avtocesti ter med ovinki v zaledju Marbelle izkazal s prožnostjo, pravšnjimi zmogljivostmi in ugodno porabo.
Dizel v treh izvedbah
Turbodizelska ponudba v i30 je 1,6-litrski motor v različicah s 70, 81 in 100 kilovati (95, 110 in 136 konjskih moči), kar naj bi zadovoljilo večino potreb. Šibkejša bencinarja ter vstopni dizel bodo na voljo zgolj z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, pri močnejših motorjih pa bo na izbiro tudi sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko DCT. V praksi je na ravni uglednih izdelkov, saj prestavlja hitro in mehko in bo gotovo vreden doplačila.
Še nikoli se ni peljal tako dobro
Hyundai je pred štirimi leti odprl testni center v sklopu Nürburgringa, kjer so do zdaj preizkusili prek 40 različnih vozil ter z njimi tam prevozili več kot 20 tisoč krogov. To naj bi bilo enakovredno več kot šest milijonom prevoženih kilometrov v vsakdanjem prometu, izkušnje in razvoj pa so uspešno vtkali tudi v novega i30. Korejski paradni konj se zato še nikoli ni peljal bolje, vzmetenje in podvozje pa sta povsem po evropskem okusu, ki ga večinoma narekujejo nemški avtomobili.
Začetek pri 14.300 evrih
Glede na vse i30 ne bo tako poceni kot včasih. Vstopna različica i30 glede na prejšnji model bo dražja za okoli 300 evrov – kar brez popusta pomeni približno 14.300 evrov –, a predvsem zaradi bogatejše opreme in varnostnih sistemov, k temu pa je treba dodati še petletno tovarniško garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov.
Foto: Hyundai