Avto

Nebahaški luksuz poslovnega lexusa

Japonska tovarna je na zimo prenovila IS, ki ohranja svojo drugačno, celo drzno karoserijsko podobo, ugaja z nekonvencionalno armaturno ploščo, v pogonskem pogledu pa ostaja zvest hibridni strategiji. Vozili smo ga v Rimu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.01.2017 13:15
Čas branja: 6 min
Nebahaški luksuz poslovnega lexusa
Res previdno prenovljeni IS kljub vsemu ohranja svojo značilno, celo drzno podobo z mešanico ostrih in hkrati oblih karoserijskih potez, megalomansko masko in dirkaško velikimi odprtinami za hladilni zrak. Vse spremembe zunanjosti utegne prepoznati predvsem izurjeno oko. Foto: Lexus

Niso še tako daleč časi, ko so v premijskih avtomobilskih hišah o hibridih zgolj razmišljali – če sploh. Sedaj tudi v tej druščini niso več zgolj romantična okoljska moda, pač pa nuja. Lexus, imenitnejši oziroma premijski del japonske Toyote, ima po tej strani čisto vest in za avtomobilski svet kar spoštljivo  hibridno zgodovino. Velja tudi za zelo premišljeno prenovljenega lexusa IS, ki obetavno tržno prihodnost vsaj na evropskih trgih vidi predvsem v hibridni varianti.

Japonski avtomobilski koncern je znamko Lexus ustanovil predvsem in najprej za ameriški trg. Šele nekaj let se nekaj bolj ambiciozno lotevajo tudi Stare celine, kjer se lexusi vozijo vštric z mercedesi, beemveji, audiji in volvoji, ki predstavljajo evropsko premijsko konkurenco. Tisto o nekoliko zavzetejšem napadu na evropskega premijskega kupca potrjujejo številke: lani je Lexus izdelal 677 tisoč avtomobilov, malenkost več kot 74 tisoč jih je ostalo v Evropi. A je za popolnejšo podobno nujno povedati, da je bila lanska prodaja večja za nič manj kot 17 odstotkov! Dosežek, ki ga v Stuttgartu, Münchnu in Ingolstadtu gotovo niso povsem prezrli.

Premišljene spremembe zunanjosti in notranjosti

IS je klasična štirivratna limuzina, ki se potegne do nič megalomanskih 468 centimetrov, kar med drugim pomeni, da se primerja predvsem z audijem A4, mercedesom razreda C in BMW serije 3 in morda še kakšnim iz te druščine. Tretja generacija se je rodila 2013 (prva dobrih štirinajst let prej) in premijsko konkurenco skoraj šokirala z neobičajno drzno karoserijsko podobo: nizko bočno silhueto, dokaj ostrimi karoserijskimi robovi, megalomansko prednjo masko, veliki odprtinami za dovod hladilnega zraka v motorni prostor. Prelom s prejšnjo generacijo je bil očiten, ni vesoljno pretiravanje reči, da skoraj revolucionaren; nekaj podobnega si je matična Toyota konec lanskega leta »drznila« storiti pri zelo svežem športnem terencu CH-R, ki – in to niti ni zelo presenetljivo – tolče tako slovenske kot evropske prodajne rekorde.

Čeprav pri Lexusu pravijo, da pri tokratni prenovi ne gre za kozmetiko, bo zmoglo vse spremembe – tako zunanje, kot notranje oziroma tiste pod pločevino – brez zadrege našteti res izurjeno »isovsko« oko. Dimenzijsko je avto ostal povsem nespremenjen, kar med drugim pomeni, da je ostal prtljažnik volumensko povsem enak (od 450 do 480 litrov), da je zadaj udobno predvsem za dva, medtem ko se sme tretji počutiti kot deseti brat in da je ob zloženem zadnjem naslonjalu v prtljažniki občuten rob. Ampak to spada v tako rekoč železni repertoar avtomobilov premijskega srednjega razreda.

Kaj je torej novega in drugačnega? Na novo so zasnovani žarometi v led izvedbi, drugačne so tudi zadnje luči, malce so se pomudili tudi pri maski in obeh odbijačih, nova so 17 in 18-palčna platišča. V notranjosti, ki ohranja svojo izvirnost, precej netipično za japonski avto, je opazen večji, sedaj 10,3-palčni zaslon, s spremembo oblazinjenja bodo skušali povečati občutek luksusa (saj je lexus tudi luksus), tudi povsem analogna ura je malce drugačna. Če k temu dodaš še nekatere popravke podvozja oziroma prednje in zadnje preme, s čimer so povečali togost, ter boljše odzivanje krmilnega mehanizma in dve novi barvi zunanjosti, je to bolj ali manj vse. Tudi tam daleč vedo, da avta, ki gre dobro v promet – in IS si v skupni prodaji odreže 8-odstotni delež – ne spreminjaš kar po dolgem in po čez.

Dve motorni izvedenki, v ospredju hibrid

V pogonskem smislu je vse ostalo enako: IS 300h je »čistokrvni« hibrid, ki ga po cestah žene kombinacija  bencinskega štirivaljnika z gibno prostornino 2,5 litra in električni motor s skupno močjo 133 kilovatov oziroma 181 »konjev«. Moč se preko E-CVT menjalnika prenaša na zadnji kolesni par, tovarna navaja najvišjo hitrost 200 km/h in pospešek 8,3 sekunde do 100 km/h ter izpust CO2 v vrednosti od 97 g/km naprej. O povprečni porabi, ki naj bi bila 4,3 litra, pa kakšen odstavek kasneje.

Drugo pogonsko možnost predstavlja 2,0-litrski bencinski turbo motor s 180 kilovati/245 »konji (230 km/h, sedem sekund do 100 km/h), povprečno porabo najmanj sedem litrov goriva in izpustom CO2 najmanj 162 g/km. Vedno je dodan osemstopenjski samodejni menjalnik, vedno gre pogon na zadnji kolesni par. Ampak vsaj v Evropi in tudi pri nas Lexus stavi na hibrid, kar sedaj res ne bi smelo biti zelo presenetljivo.

Hibridni IS je kljub ne tako skromni dolžini zelo sprejemljiva varianta tudi za frustrirajoči promet po ulicah večnega mesta, kjer si je tokrat Lexus »privoščil« predstavitev prenovljenega modela. Povprečna poraba ni presegla 6,5 litra, kar je zelo spodoben dosežek v okoliščinah, ko se Vatikanu, ki je (bil) zelo blizu, zahvališ za prestavno avtomatiko in elektroniko, ki skrbi, da ostane pločevina cela. Ampak tudi tedaj, ko je na sporedu avtocesta, hibrid ni podhranjen: moči je dovolj, če je hočeš še nekaj več, pomaga tipka sport. Vendar se moraš pri tem sprijazniti z dovolj slišnim menjalnikom in pomahaš v slovo prej zapisanemu povprečnemu izpustu CO2, s tem pa oklestiš okoljsko prijaznost avta. In da je značaj turbo izvedenke v drugačen, pa precej daleč od kakšne zmogljivostne in siceršnje brutalnosti, bi že smelo biti jasno.

Foto: Lexus

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
Avto
Gostoljubje iz prve roke
Avto
AvtoMiloš Milač Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka potencialnim kupcem nekoliko subtilneje zlesti pod kožo. Vstop vanjo imajo imetniki srebrnih in zlatih kartic združenja Star Alliance in vozovnic poslovnega razreda.

FINANCE
Avto
Nov prostor za okoljskega velikana
Avto
AvtoJanez Kovačič Nov prostor za okoljskega velikana

Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
Avto
Lexusov luksuz za manjše množice
Avto
AvtoMiloš Milač Lexusov luksuz za manjše množice

Bili smo na evropski premieri novega lexusa ES, naslednika GS, ki se bo januarja 2019 v Slovenijo pripeljal kot zanimiva alternativa BMW serije 5, mercedes-benzu E, audiju A6 in volvu S90

FINANCE
Avto
Premijska odličnost po japonsko
Avto
AvtoMatej Kačič Premijska odličnost po japonsko 3

Lexus ES 300h: novinec v razredu poslovnih limuzin ob luksuzu in prostornosti na skoraj petih metrih dolžine navduši tudi z zmerno porabo in ne pretirano ceno.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)