Avto

Novodobna umetnina na štirih kolesih

Mercedes-Benz C coupe čez sto let najbrž ne bo delal družbe Mona Lisi v pariškem Louvru – ker bo tam morda upodobljen večji S coupe –, gotovo pa ne bo utonil v pozabo. Preveč je lep, tako kot je bil svoje čase Adonis.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.01.2017 21:20
Čas branja: 10 min

Avtomobilska industrija je iz predmeta na štirih kolesih, ki nam v biti olajša pot iz točke A do točke B, že pred desetletji ustvarila statusni simbol, predmet poželenja in tudi karizmatične primerke, ki veljajo za prave umetnine. Med njimi je tudi klasični lepotec Mercedes 300 SL iz 50. let prejšnjega stoletja, njegovo ritko pa proizvajalci avtomobilov občudujejo in posnemajo še danes.

300 SL je v več kot šestih desetletjih postal prava umetnina, poleg pestre zgodovine in bogate dediščine pa je k temu pripomogla tudi lepota. Na dobri poti, da bo nekoč umetnina, je danes »gullwingov« novodobni sorodnik in zvezda nove generacije - Mercedes C coupe z okusom plemenitega S coupeja za precej manj denarja.

Če odštejemo nekaj centimetrov krajši limuzinski kupe CLA, je novi C coupe najbolj dostopen kupe te nemške znamke, pri nas pa naj bi prepričal 20-30 kupcev na leto. Zanj je treba odšteti najmanj 34.300 evrov (bencinski C 180 s 115 kilovati) oziroma 38.650 evrov za vstopni dizel 220d s 125 kilovati, kakršen je bil testni.

Kup dodatne opreme - priporočamo aktivne LED-žaromete (2.034 evrov), samodejni menjalnik 9G-TRONIC (2.946 evrov) in paket zunanjosti AMG line (3.014 evrov) - je testnega podražil na dobrih 53 tisočakov.

Par bočnih vrat se pri C coupeju resda ne odpira navzgor, v na trenutke preglasni in manj eminentni turbodizelski različici 220d tudi ni tako brutalno zmogljiv kot v denimo AMG C63 za 93 tisoč evrov, vendar pa pri ljubiteljih kupejev že ob prvem srečanju preskoči velika iskra ljubezni. In ne samo pri njih.

Srečanje mimoidočih z drznim kupejem na osnovi razreda C obvezno pospremijo vzdihi »Oh, kako zelo je lep!« in dolgotrajno občudovanje. Jasno, največ pozornosti požanje prav njegova ritka, ki je znova delo slovenskega mojstra Roberta Lešnika in njegove oblikovalske ekipe. Brez dvoma jim je uspelo v maniri največjih umetnikov združiti eleganco in športnost, pri tem pa raven zaželenosti dodatno okrepi paket AMG line.

C coupe je tako po imenu kot oblikovno podoben lepi limuzini razreda C, še najbolj spredaj, kjer nase opozarja z agresivnostjo izrazito športnega brata, diamantno masko in veliko zvezdo na sredini, kromiranimi obrobami,masivnimi režami za zajem zraka ter značilnimi ozkimi žarometi.

Podobnost se na tem mestu počasi že zaključi, saj so kupeja prek dokaj dolgega motornega pokrova s kratkimi previsi prek aluminijastih 18-palčnih AMG platišč in velikim parom vrat – jasno, brez okvirjev - proti zadku zgladili in preoblikovali.

Kupejevsko spuščajoči se zadek je namreč podoben večjemu in prestižnejšemu S coupeju, konča pa se z diskretnim spojlerjem na pokrovu prtljažnika ter dvojnim kromiranim izpuhom in zajetnim difuzorjem vmes. Prava avtomobilska erotika, ob kateri lahko malce zardita tudi BMW serije 4 in novi Audi A5.

Mercedes C coupe tako končno ni le limuzina s parom vrat manj, ampak dostojen naslednik legendarnih hišnih kupejev iz sedemdesetih in osemdesetih let. Na cesti deluje zares glamurozno, mnogi občudovalci so bili ob njegovem prihodu tudi prepričani, da gre za veliko dražji avto, kot pa je v resnici. Skrivnost privlačnega videza štirisedežnega C kupeja je tudi v njegovih merah in proporcih, v dolžino kupe namreč meri 4,69 metra oziroma toliko kot limuzina, v širino 1,81 metra, v medosju pa 2,84 metra.

V notranjosti, ki je s petimi zračniki, upravljanjem infotainmenta prek touch-pada, štrlečim zaslonom na sredini, obvolansko ročico menjalnika, analogno uro,… v veliki meri povzeta po limuzini (za doplačilo pa se ji lahko vdahne tudi krepka mera luksuza in prestiža) je namreč dovolj prostora.

Odrasli potniki bodo po gimnastičnem vložku, omejenem pogledu in občutka utesnjenosti z dveh ločenih zadnjih sedežev sicer radi pobegnili, zato pa bo toliko večji boj za vozniškega, ali v malce drugačnem primeru za tistega poleg. Po pričakovanjih se sedi nižje kot v limuzini, položaj sedenja in ergonomija pa sta seveda odlični.

Udobni in hkratni športni sedeži z integriranimi vzglavniki so ukrojeni povsem na novo, tudi na daljših poteh se sedi udobno, potniki pa imajo dovolj prostora za noge, ramena in glavo. Čudežev v 1,4 metra visokem kupeju (štiri cm manj kot limuzina) le ne gre pričakovati, saj je tudi zaradi oblike manj prostora za glavo kot v limuzini. Prtljažnik pri tem meri skromnih 400 litrov – tudi glede na konkurenco, preglednost nazaj pa je zaradi miniaturnega in položnega stekla precej slaba.

A kdor kupi C coupe ve, da lepota zahteva tudi odrekanja, velikost prtljažnika in preglednost nazaj mu bosta tako najbrž zadnja skrb. Bolj bo navdušen nad bogato opremo, varnostjo (5 zvezdic), sodobnimi asistenčnimi sistemi, kakovostjo izdelave ter izbranimi materiali v notranjosti, ki še poudarijo eleganco in prestiž.

Že kombinacija črne imitacije usnja in temnega nepoliranega lesa te »sezuje«, svoj košček h glamurju doda še pravi, brušen aluminij, če pa je v konfiguratorju izbrano rjavo usnje, potem pa...  Vzdihi ob ali v C coupeju bodo gotovo še intenzivnejši.

Pravijo, da je treba nehati, ko si na vrhu. Na tem mestu je »show« z 220d pametno zaključiti, počakati na slovo in se šele potem s pritiskom na gumb za zagon motorja predati užitkom, ki jih C coupe zmore ponuditi tudi za volanom.

Čeprav je od konca leta 2008 znani štirivaljni 2,1-litrski turbodizel s 170 konji dovolj zmogljiv (7,5 sekunde z 0-100 km/h, največja hitrost 235 km/h), prožen (400 Nm že pri 1.400 vrtljajih) in varčen (v povprečju smo shajali s sedmimi litri), s twin-turbopuhalom, intercoolerjem in piezo vbrizgom z močjo 2.000 barov pa pravzaprav odličen za vsakdanjo rabo, se takšnemu eminentnemu kupeju ne poda ravno najbolje.

V prostem teku je preveč grob in glasen – v kabini se zaradi odlične izolacije motorja sicer ne sliši -, obenem pa ne ljubi ravno najbolje visokih vrtljajev, po katerih s svojo našpičeno podobo kar kliče.  Na plin se sicer odzove že pri nizkih vrtljajih, okoli 1,6 tone težak kupe pa vseeno zgledno premakne do želene hitrosti.

Magija se skriva v zajetnem navoru že tik nad prostim tekom in vrhunskem 9-stopenjskem samodejnem menjalniku. Doplačilo zanj je skorajda obvezno in vredno vsakega od skoraj 3.000 evrov, v načinu Comfort deluje mehko in nezaznavno, turbodizla pa vedno drži v idealnem območju motornih vrtljajev. Na avtocesti pri 130 km/h se igla merilnika tako ustali pri 1.600 vrtljajev, poraba pade pod šest litrov, pri prehitevanju pa se urne odzove in v delčku sekunde po potrebi prestavi tudi štiri prestave nižje.

Kombinacija turbodizla in menjalnika je tako v limuzini ali karavanu seveda odlična izbira, pri C coupeju pa se že spodobi odšteti osnovnih 44.500 evrov za bencinski C 300, ali pa se stegniti vsaj do C 250 za 42.200 evrov. Si predstavljate sebe, ko na obmorski promenadi zaradi dizelskega zvoka za hrbtom pričakujete nekaj plebejskega, potem pa mimo vas pride C coupe?

Tudi nova štirikotna vodila, široki koloteki, uživaški zadnji pogon, obvolanske ročice menjalnika in vozniški program Sport(+) bi v zmogljivem turbobencincu prišli še bolj do izraza. C coupe se v vsakem primeru namreč pelje odlično, dolga medosna razdalja mu omogoča miren tek na dolge proge, med ovinki pa je igriv in zabaven. Podvozje namreč kar kliče h dinamični vožnji, volan je natančen in z 2,2 vrtljaja od ene do druge skrajne točke zelo neposreden ter ponuja dovolj povratnih informacij s ceste.

Voznik lahko izbira med petimi voznimi programi (Eco, Comfort, Sport, Sport+ in Individual), s tem pa se spreminja tudi odziv stopalke za plin, delovanje menjalnika in trdota krmiljenja. Razlike med programi so pohvalno dovolj izrazite, v varčnem načinu boste z nizko porabo spravljali v obup lastnike golfovih dvojk, v komfortnem uživali kot v limuzini, v načinu Sport in Sport+ pa okusili veselje v vožnji, ki jo sicer ponuja konkurenca.

Mercedes C coupe zmore biti med zaprtimi in gosto nanizanimi ovinki celo tako igriv in uživaški, da bi si izklop stabilizacijske elektronike zaslužil svoj gumb, ne pa da je skrit v menijih. Mali kupe tako ni samo lep avto, v kabini je glamurozen, med vožnjo pa udoben, vitalen in igriv. Ne čudi, da pleni poglede in prejema ovacije, kjerkoli se pojavi.

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.