Avto

Plemenita mačka, ki zna pokazati zobe

Jaguar XF se v direktorskem razredu ne zanaša zgolj na svoje aristokratsko poreklo, ampak s sodobno tehniko, dinamičnim duhom in pristnim angleškim šarmom preži na plen z nalepko »Made in Germany«.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.01.2017 00:01
Čas branja: 10 min

Modre krvi ne moreš kar tako dobiti - ali si modre krvi ali pa nisi. To velja tudi za avtomobile. Angleški Jaguar je lep primer, saj imajo njihovi modeli že od samega začetka v sebi kar nekaj plemenitega, drugi pa so si morali nekakšen aristokratski status izboriti s trdim delom, ki jih je naposled pripeljal do visokih ocen na testih, ugleda, prestiža in dobre prodaje.

A Jaguar se pri novem XF ni zanesel le na plemenito poreklo, ampak mu je nabrusil tudi kremplje za boj z močno nemško konkurenco. Skoraj petmetrska limuzina s pogonom zadaj je zato dinamična in mišičasta, drugačna in posebna hitro pritegne poglede, s spuščajočo se streho in kratkim zadkom v slogu kupejev pa kot da je pripravljena na napad.

Drzen videz še poudarita grba na dooolgem motornem pokrovu in značilna prednja maska s podobo razjarjenega jaguarja, zadaj pa plemenito poreklo že na daleč izda značilen svetlobni podpis.

Jaguar XF je ohranil osnovno obliko svojega predhodnika, postal pa je bolj podoben manjšemu bratu XE. Avto je tako eleganten in skladen ter obenem prikrito športen – in s tem zelo britanski. Morda bo kdo rekel, da se ne razlikuje pretirano od starega, vendar je čisto nov. Nastal je na povsem novi platformi, hkrati je nova sestava karoserije.

Ta tehta zgolj 282 kilogramov, saj je skoraj v celoti narejena iz aluminija, avto v kombinaciji s štirivaljnim 2,0-litrskim turbodizlom s 132 kilovati pa tehta 1.713 kg, kar je 190 kg manj od predhodnika. Dieta se pozna tudi pri učinkovitosti motorjev, boljši legi na cesti in notranji prostornosti.

Jaguar mora za seboj pustiti sled in XF jo nedvomno pusti. Ne le v zavesti mimoidočih pač pa tudi za volanom  in v rahlo utesnjeni kabini. Elegantna notranjost je dovolj posebna in dokaj dinamično oblikovana, ponaša pa se tudi z odlično ergonomijo voznikovega prostora.

Usnjena sprednja sedeža in volanski obroč so s pomočjo elektrike izdatno nastavljivi, vedno znova pa pogled pritegne potopni vrtljivi gumb samodejnega menjalnika.

Ta je ob ugasnjenem avtomobilu pogreznjen v sredinsko konzolo, ob vžigu motorja pa se dvigne v svojo najvišjo lego, kar terja tudi nekaj časa, preden ga lahko zasukate v D ali R.

Kot se za poslovno limuzino spodobi, sedeži nimajo veliko bočnega oprijema, vendar pa navdušijo z udobjem, kar še posebej prav pride na dolgih avtocestnih poteh. Prostora spredaj je več kot dovolj, razmeroma nizko postavljena streha in visoki boki pa malce okrnijo prostornost zadaj.

Novinec je v dolžino sedem milimetrov krajši in tri milimetre nižji (DxŠxV: 495,4x188,0x145,7 mm), hkrati pa je medosna razdalja daljša za 51 milimetrov (296 cm). Tako je v notranjosti več prostora, v drugi vrsti je zdaj dovolj prostora tudi za kolena višje raslih potnikov, malce bolj skopo pa je odmerjen prostor za glave, kar bodo občutili višji od 180 centimetrov.

Glavna hiba dovolj uporabnega 540-litrskega prtljažnika je majhna nakladalna odprtina, ki se odkupi z električnim odpiranjem vrat, odličen pa je količnik zračnega upora, ki je zdaj zgolj 0,26 (prej 0,29).

Počutje v kabini je tako predvsem gosposko, saj so izbrani materiali prijetni in kakovostni, nad izdelavo se ne gre pritoževati, vse skupaj pa popestrijo zračniki, ki se prikažejo iz obloge.

Nekoliko mlačen vtis pusti le sredinska konzola, ki je izdelana iz razmeroma cenene plastike, razočara plastična imitacija ogljikovih vlaken, gumbi in stikala pa niso tako prijetni na otip in ergonomsko dovršeni kot pri nemških tekmecih.

Uporabnost je sicer zgledna, prostorov za odlaganje je precej, navduši pa pregledni 8-palčni zaslon, občutljiv za dotik, zaradi katerega je vse skupaj na armaturki bolj »pospravljeno«. Predvsem zaradi mnogih možnosti povezav, različnih aplikacij in kopice varnostno-asistenčnih sistemov (večina za doplačilo) je XF ta hip tehnološko najnaprednejši Jaguar, za doplačilo pa ponuja tudi 12,3-palčni zaslon namesto klasičnih merilnikov.

Jaguar XF na pogled veliko obeta, vendar pa je ob pritisku na gumb Start takoj postalo jasno, da ta mačka ne rohni, ampak bolj po dizelsko prede – na trenutke je kar malo preveč glasen in robat.

V nosu testnega vozila je bil namreč dvolitrski turbodizelski štirivaljnik, ki razvije 132 kilovatov moči (180 konjev) in 430 Nm navora med 1.750-2.500 vrtljajev. Številke niso ravno dih jemajoče, vendar  pa bo mačje srce kljub vsemu zadovoljilo večino želja in potreb.

Sistem Jaguar Drive Control v odvisnosti od izbranega programa vožnje (Eco, Normal, Winter in Dynamic) ob tem učinkovito poskrbi za prilagajanje odzivnosti volanskega obroča, menjalnika in stopalke za plin.

Šarmantni anglež tako doseže stotico v 8,1 sekunde, pospeševati pa neha pri 229 km/h. Kljub vsemu je kar živahen in tudi pohvalno varčen (testna poraba 7,4 litra, tovarna 4,3 litra), ZF-ov osemstopenjski samodejni menjalnik (podobnega imata tudi BMW in Alfa Romeo) pa poskrbi, da se ob odločnem pritisku na plin zavrti nad 4.500 vrtljajev na minuto.

Menjalnik ob umirjeni vožnji prestavlja zvezno in uglajeno, ročno prestavljanje z obvolanskima ročicama pa je zelo hitro in rahlo sunkovito. Pohvalno je, da v športnem načinu Dynamic sam ne bo prestavil navzgor, kot se rado dogaja konkurenci.

Zmogljivosti močnejšega 2,0-litrskega dizla ne kličejo po presežnikih, takšni športno-elegantni mački se gotovo bolj kot racionalni dizel podatka zvok in moč bencinskega šestvaljnika, ki pozornost pritegne še preden se prikaže izza vogala.

Jaguar XF s štirivaljnim dizlom (v ponudbi je tudi šestvaljni) ne ponuja športnih zmogljivosti, vendar pa zna v vsakem primeru navdušiti v vožnji. V primerjavi s predhodnikom je precej izboljšana vozna dinamika avtomobila, poleg nove platforme so mu namreč nataknili tudi vzmetenje, ki so si ga deloma sposodili kar iz športnega Jaguarja F-Type. Za doplačilo je na voljo tudi podvozje s prilagodljivim blaženjem.

Vodljivost Jaguarja XF je po zaslugi zadnjega pogona in vzmetenja skoraj igriva. Poslovna mačka se lahko pohvali z odlično lego, vendar se prej kot športno pelje zelo gosposko in uglajeno.

Na cestah z zaprtimi ovinki se sicer čuti velikost avtomobila, vendar v rokah vseeno deluje lahkotno, še precej bolje pa se pelje na hitro odpeljanih dolgih ovinkih.

XF zelo dolgo vztraja v svoji začrtani smeri, kar je še posebej dobrodošlo na avtocestah, vedno pa navdušita občutek na volanu in odlična vodljivost. Čvrsto nastavljeno podvozje se vseeno ne odreže slabo pri udobju, vzmetenje pa dobro požira luknje - uglajenost in udobje sta XF pisana na kožo.

Če Jaguar XF po obliki in pedigreju odstopa od nemških tekmecev pa je pri ceni dobro usklajen z njimi. Osnovni model z nivojem opreme prestige stane 49.600 evrov, za kar kupec dobi bi-ksenonske žaromete, usnjeno oblazinjenje in multimedijsko napravo z 8-palčnim zaslonom na dotik. Večina sladkorčkov je na spisku doplačil, tudi navigacija in varnostni pomočniki, doplačila pa so testni avtomobil podražila za skoraj 20 tisočakov.

Zaradi radodarnega popusta v višini šest tisoč evrov je na koncu stal 63.300 evrov. Ni malo, niti občutno manj od nemške konkurence, vendar kupec za ta denar dobi drugačen in stilsko dovršen avto, nekatere pomanjkljivosti pa nadomesti z značilnim angleškim šarmom in žlahtnim pedigrejem.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence

Jaguar, ki bo kupce v 80 odstotkih kradel drugim znamkam, v Sloveniji pa bo zbudil prodajo te znamke. Letos naj bi zapeljal v 50 slovenskih garaž in si odrezal skoraj polovičen delež v prodaji te znamke

FINANCE
Avto
(video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo 2

Novi I-pace je crossover zanimivih proporcev, dolg 4,68 metra, nizek le 1,56 metra s 656 litrskim prtljažnikom, 480 kilometrskim dosegom, 400 konjiči… in ceno 77 tisočakov

FINANCE
Avto
(Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo
Avto
AvtoMiloš Milač (Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo 25

Izdelal je športnega terenca z električnim motorjem, težkega prek dve toni, ki se pelje kot športni avto in ne rjovi.

FINANCE
Avto
Takšna bo električna prihodnost avtomobilske eksotike
Avto
AvtoMiloš Milač Takšna bo električna prihodnost avtomobilske eksotike

Rjovenje šest-, osem-, deset- in 12-valjnih strojev se z elektriko seveda poslavlja.

FINANCE
Avto
Tiha mačka za novo poglavje
Avto
AvtoMatej Kačič Tiha mačka za novo poglavje 5

Jaguar je s ceno okoli 80 tisoč evrov (brez subvencije) k nam pripeljal atraktivnega križanca i-pace, s katerim ohranja vse “mačje” vrline, a s tišino in drugimi odlikami električnega pogona hkrati obrača nov list papirja.

FINANCE
Avto
Svetovni avto leta 2019: velika zmaga jaguarja I-pacea, kipci še audiju A7, mclarnu 720S in suzukiju jimnyju
Avto
AvtoMiloš Milač Svetovni avto leta 2019: velika zmaga jaguarja I-pacea, kipci še audiju A7, mclarnu 720S in suzukiju jimnyju 2

V New Yorku smo danes razglasili že 15. zmagovalce izbora Svetovni avto leta. Največ odličij je prejel jaguar I-pace.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)