Kot ostali avtomobilski proizvajalci tudi pri Audiju sledijo željam kupcev in širijo ponudbo športnih terencev. Na severnoameriškem avtomobilskem salonu NAIAS v Detroitu so javnosti prvič pokazali koncept Q8, s katerim so naznanili vstop v razred kupejevskih športnih terencev. Z njim bodo ciljali na kupce, ki so za atraktivnejšo obliko pripravljeni žrtvovati nekaj prostora.
Audi s karakterjem
»Novi Audiji več ne bodo enaki, vsak bo imel svoj karakter,« je ob nedavnem razkritju skic koncepta Q8 obljubil šef oblikovanja Marc Lichte. Od aktualnega Q7 je nižji in ima ostrejše linije. Nizka strešna linija, ki se zaključi s širokim C-stebričkom in strešnim spojlerjem še dodatno poudari športni karakter. Maska koncepta z zelo agresivnimi linijami nekoliko spominja na športne RS modele. Zadnje LED-luči se razprostirajo čez celotno širino avtomobila.
Futuristična notranjost in veliko tehnologije
V notranjosti bodo štiri potnike razvajali kakovostni materiali. Podatki in ukazi potujejo skozi zaslone na dotik visoke ločljivosti in na vetrobranskem steklu. Pred voznikom se podatki prikazujejo na 12,3-palčnem ekranu, s katerim se upravlja z prikazanimi informacijami in z nastavitvami vozila. Q8 se od Q7 razlikuje še po tem, da ne bo na voljo s sedmimi sedeži. V prtljažniku je prostora za 630 litrov prtljage. To je sicer 140 litrov manj kot v Q7, vendar 50 litrov več kot jih lahko sprejme prtljažnik v BMW X6.
Spredaj izstopajo prilagodljivi modri matrični žarometi v obliki črke x, ki natančno in v visoki ločljivosti razsvetlijo cesto. Serijsko bodo audiji Q8 opremljeni s stalnim štirikolesnim pogonom quattro, ki lahko za boljši oprijem na vsakem kolesu nadzoruje količino navora. Če se boste odpravili na brezpotje, lahko s prilagodljivim zračnim vzmetenjem oddaljenost od tal povečate za devet centimetrov.
Hibridno srce, neverjetna poraba
Konceptno vozilo Q8 e-tron je opremljeno s 3-litrskim bencinskim motorjem TFSI z 245 kilovati in 500 njutonmetri navora, katerega dopolnjuje 100 kilovatni električni motor s 330 njutonmetri. Hibridni pogon tako ponuja skupno sistemsko moč 330 kilovatov (449 konjskih moči) in 700 njutonmetrov navora. V navezi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom bo za pospešek do stotice potrebnih zgolj 5,4 sekunde, najvišja možna hitrost pa bo »po nemško« omejena na 250 kilometrov na uro.
Električni motor oskrbuje litij-ionska baterija s kapaciteto 17,9 kilovatne ure, kar bo omogočalo električni doseg 60 kilometrov. Skupaj s polno posodo goriva pa bo s Q8 v hibridnem načinu vožnje mogoče prevoziti tudi tisoč kilometrov. Poraba naj bi po evropskem voznem ciklu znašala le 2,3 litra na 100 kilometrov. Kakšna pa bo v praksi? Kako se je na primerjalnem testu BMW-jev priključni hibrid odrezal v primerjavi s hibridnim lexus-om, preberite v članku spodaj.
Na ceste leta 2018
Serijski Q8, katerega napovedujejo s konceptom, bo na ceste zapeljal v začetku leta 2018. Poganjala ga bo nova generacija dizelskih in bencinskih šest in osemvaljnih motorjev. Cena za vstopni model naj bi se na nemškem trgu začela pri 70 tisoč evrih. Za kupce se bo boril z modeloma BMW X6 in mercedesom GLE kupe. Kateri vam je najbolj všeč?