Te dni v Detroitu poteka avtomobilski salon Naias, predstava s 110 letno tradicijo. Na njem blestijo predvsem evropske novosti, korejska Kia pa je predstavila tekmeca prestižnim Nemcem – GT stinger. Tehnične smernice je Detroitu prevzel sejem CES v Las Vegasu. Avtomobilski salon v Detroitu je v zadnjem desetletju izgubil nekaj sijaja, pred tem je bil najpomembnejši v tem delu sveta.
Od začetka krize sta se namreč okrepila novembrski salon v Los Angelesu in aprilski v New Yorku. Poleg tega pa mu konkurenco dela še sejem CES v Las Vegasu, ki poteka ta hip. Ta je prevzel tehnične novosti avtomobilske industrije. Tudi letos v Detroitu manjka nekaj večjih avtomobilskih znamk, denimo Porsche, Fiat-Chrysler, Aston Martin in Tesla Motors.
Detroit je tudi letos obarvan v evropske barve
Premierno na salonu so namreč doživeli novi volkswagen tiguan XL oziroma allspace (evropsko ime), ki je za 21,5 centimetrov daljši od klasičnega tiguana in je lahko opremljen z dodatnim šestim in sedmim sedežem v zadku. Druga novost je še konceptni električni enoprostorec I.D. buzz. Mercedes-Benz je predstavo začinil z novim E coupejem, osveženim športnim terencem GLA, športnikom AMG GTC edition 50 in S coupejem night edition.
Nova petica v Detroitu
BMW je v Detroitu predstavil največjo novost letošnjega leta, novi BMW serije pet, ki bo prihodnji mesec že na slovenskih cestah. Nova petica sedme generacije je nekaj daljša od prejšnje, zaradi večje uporabe aluminija je do sto kilogramov lažja, motorji so varčnejši (dizelski 520d ima porabo 3,9 litre na sto kilometrov), v kabini je več prostora za potnike. Kamere in senzorji pa omogočajo polsamodejno vožnjo.
Poročilo iz prve vožnje z BMW serije 5
Zvezda salona je Kia GT stinger
Največja novost salona pa je kia GT stinger, 4,83 metra dolg kupe s štirimi vrati s katerim želi Kia zapeljati ob bok nemški prestižni trojici BMW, Audi in Mercedes-Benz. Kia je stingerja razvijala kar sedem let, zasnovan je na osveženi osnovi Genesisa (Hyundaijeva prestižna znamka) G80. Limuzina oziroma kupe športne oblike in pogonom na zadnja kolesa, ima tipično tigrovo masko, ta je nižja in širša kot pri drugih modelih. Poganjata jo dva motorja, dvolitrski štirivaljni turbo s 189 kilovati (255 konjskimi močmi) in 3,3 litrski V6 turbo z 268 kilovati (365 konjskimi močmi).
Med azijskimi proizvajalci izstopa še lexus, ki le draži s prvo fotografijo oblin nove limuzine LS. Ta bo imela tudi hibridni sklop sestavljen iz 3,5 litrskega V6 motorja in elektro motorja.