Avto

Francoz s čarobno močjo

Francoski Renault se s talismanom vrača na pota stare slave. Poslovna limuzina z obliko pleni poglede, v najmočnejši različici in z najbogatejšo opremo za 35 tisoč evrov pa žuga tudi nemški eliti.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.01.2017 23:00
Čas branja: 11 min

Renault že dolgo ni tako tresel avtomobilske scene, kot jo ta hip. Captur in kadjar mešata štrene med križanci, »naš« twingo je z motorjem in pogonom zadaj nekaj posebnega, predsedniški espace in scenic sta odprla novo nišo, megane še nikoli ni bil tako dober, laguno pa so…no ja, zasuli.

Po 22. letih so pri Renaultu namreč obrnili nov list, se odrekli petvratni zasnovi in predstavili limuzino poslovnega razreda po imenu talisman (na voljo tudi kot karavanski grandtour). Talisman za srečo in moč pri osvajanju kupcev. »Oblikovali smo ga s strastjo in z željo, da bi bil vozniku v ponos," je ob premieri povedal Laurens van den Acker, direktor Renaulta za industrijsko oblikovanje, sami pa smo dvignili palec ob razkošni različici Initiale Paris, ki jo je poganjal najmočnejši turbodizel s 160 »konji«, prestavljanje pa smo prepustili EDC - dvosklopčnemu samodejnemu menjalniku.

Talisman je bil na testu vidno opažen in deležen toliko pozornosti, da nam je bilo že kar malo nerodno. Z zunanjo podobo talismana so pri Renaultu brez dvoma zadeli v polno, za njim se obračajo tudi takšni, ki jih po svetu vodi vodilo, da morata biti pes in avto nemška.

Tudi na zadnjem izboru PAL je bil talisman deležen vsaj toliko pogledov, posnetkov in »všečkov«, kot prestižni razred in superšportni Lamborghini huracan, na koncu pa žirijo in bralce za zmago v razredu poslovnih vozil prepričal še z vsem ostalim: prostorom, sodobno tehniko in ceno. Prodajna pot v Sloveniji se za talismana bolje že skoraj ne bi mogla začeti.

Obliko, kakovost, inovativnost in storitve so pri Renaultu zapakirali v drzno in čutno limuzino, ki osvaja z odločnim prednjim delom, elegantno oblikovanim prtljažnim delom in mišičastima stranicama. Talisman je klasičen po linijah in sodoben v podrobnostih, denimo po markantni maski s klasičnimi ali LED žarometi obrobljenimi z LED trakom v obliki črke C na prednjem delu ali pa na zadku, kjer se žarometi bohotijo skoraj čez celotno širino avtomobila.

Z dolžino 4,85 metra, širino 1,87 in medosjem 2,81 metra talisman sicer ni prav majhen, med sebi enakimi po merah sodi v sam vrh, obenem je večji od nekdanjih velikih Renaultov, ki so se uvrščali razred višje. z ostrimi linijami in velikimi, kar 19-palčnimi kolesi ter kar nekaj kroma pa deluje odločno in malodane prestižno.

Prestižni avtomobili so bili v preteklosti ponos Francije, ki je tako predstavljala svojo raznovrstnost, inovativnost in tudi nekaj tehnične posebnosti. Renault si je ime gradil s petvratnim modelom 25, pozneje s safranom, z alternativnim vel satisom pa hitro zapustil sceno. Vsi prestižni francozi so imeli razkošno opremo, velike bencinske in dizelske motorje in kar nekaj posebnosti, vendar pa je nemška prevlada v višjem srednjem razredu laguno potisnila stopničko nižje. Pred talismanom je tako jasna naloga: vrniti skrhan ugled in Nemcem zabiti gol.

Francoza je tako veselje pogledati, obenem pa se vanj spraviš z užitkom. V kabini te pričaka z že kar malo perverznim udobjem usnjenih sedežev v dvobarvni kombinaciji (s podaljšanim sedalnim delom in velikimi vzglavniki), ki jih je spredaj moč stopenjsko ogrevati ali hladiti obenem pa ponujajo tudi tri vrste masaže ter pet stopenj masažne jakosti. Voznikov se ob vstopu tudi samodejno pomakne nazaj, kar še olajša namestitev za volanom.

Kot bi se znašel v centru dobrega počutja in ga nikoli zapustil. Sedeži so res odlični, ob tem izdatno nastavljivi s pomočjo elektrike, ravno prav čvrsti, večurno sedenje v njih pa ne pusti prav nobenih posledic, kot se za zelo dobro potovalno limuzino tudi spodobi.

Na zadnjih sedežih bosta tudi daljšo pot brez pritožb preživela dva odrasla potnika, velik prtljažnik s 515 osnovnimi in zgledno obdelanimi litri pa ponuja dovolj prostora za poslovno potovanje, prevažanje razne športne opreme ali družinsko letovanje. Nalaganje prtljage še olajša precej velika nakladalna odprtina.

Notranjost je sicer bolj zadržana, prevladujejo umirjene barve in linije, oči pa se vsaj na začetku hitro zapičijo v 8,7-palčni in na dotik občutljiv pokončno postavljen zaslon na sredinski konzoli – kot majhen iPad deluje. A če so tablice zelo priročna stvar v domačem fotelju, je v avtomobilu drugače. Počasnost in razmeroma slaba odzivnost zaslona je med vožnjo na trenutke zahtevala preveč pozornosti, sploh ker v menijih premore zares ogromno možnosti.

Spreminjanje ambientalne barve (pet različnih barvnih odtenkov) in grafike števcev (štiri možnosti), kakovostna navigacija z osnovnimi informacijami na head-up zaslonu, asistenčni sistemi, multimedija skupaj z vrhunskim audio sistemom Bose s 13 zvočniki,…ni da ni.

Da se prebiješ skozi vse potrebuješ kar nekaj časa, do nekaj bolj nujnih zadev pa se potem vseeno hitro pretipkaš. Z vrtljivimi gumbi uravnavamo le temperaturo dvopodročne samodejne klimatske naprave, s stikali na volanu in za njim pa potovalni računalnik, tempomat in radio.

Kakor je notranjost v skladu s trendi, počutje v celem pa vseeno zelo dobro, bi si vseeno želeli manj trde plastike. Talisman tukaj opraviči ceno, zaostanek za premijskimi tekmeci pa nekoliko poveča.

Kakovost izdelave je sicer dobra in stiki natančni. Potnike bodo bolj navdušili odlagalna mesta in predali za drobnarije, držala za plastenke med sedežema sprejmeta marsikaj, pod naslonjalom za roke pa je še velik in hlajen predal. Počutje izboljša še sistem Multisense, ki kup nastavitev vozila prilagodi trenutnemu razpoloženju voznika in/ali potnikov.

Talismanu so namenili pet motorjev, štirivaljna 1,6-litrska turbobencinca zmoreta 110 oziroma 147 kilovatov (150 in 200 KM), štirivaljni 1,6-litrski turbodizli pa 81, 96 in 118 kilovatov (110, 130 in 160 KM). V našem dobro tono  in pol težkem Francozu je bil najmočnejši dizel, ki zmore tudi konkreten navor 380 Nm pri 1.750 vrtljajih v minuti. Motor diha s pomočjo dveh turbinskih polnilnikov, je precej tih in dovolj zmogljiv. Takšen talisman hitrost 100 km/h z mesta doseže v 9,4 sekunde, največja hitrost pa znaša 215 km/h, kar zadostuje za lagodno vožnjo po avtocestah in dobra pospeševanja, čudežev pa le ne zmore.

Najmočnejši biturbo dizel je na voljo le z robotiziranim menjalnikom EDC z dvojno sklopko, ki ga odlikuje tekoče in uglajeno prestavljanje, čeprav ni najhitrejši pa sta s prožnim motorjem večinoma uigran par. Še najbolj v dinamičnem načinu Sport, v udobnem načinu Comfort si pogonski sklop pri speljevanju namreč vzame (pre)več časa oziroma se (pre)počasi odzove na voznikov pritisk na stopalko za plin. Nenadna pospeševanja oziroma vključevanja s stranske ceste takrat zahtevajo nekaj več pozornosti, tudi odločnosti.

Osrednji zaslon kot del sistema MultiSense namreč omogoča izbiro med petimi načini vožnje: Eco, Comfort, Neutral, Sport in Individual, kjer si posamezne parametre nastavimo sami, med dvema izbranima načinoma pa preklapljamo tudi z gumbom med sedežema.

Vožnja sama (Eco, Neutral) je lahkotna in udobna, kot se takšnemu avtomobilu najbolje poda, manj pa bodo navdušeni tisti, ki pričakujejo nemško natančnost. Lega je namreč manj dosledna in na slabši podlagi zahteva rahle popravke z volanom, avtomobil na trenutke kot da plava (Comfort). Predvsem nemški tekmeci znajo udobje in natančno lego na cesti precej bolje združiti, vendar pa občutek na volanu nekoliko popravita štirikolesno krmiljenje 4Control in elektronski nadzor vzmetenja (Sport), na katerega se je treba najprej navaditi - 4Control pri višjih hitrostih zadnji kolesi namreč rahlo obrne v isto smer kot sprednji.

Talisman v načinu Sport pokaže svoj drugi obraz, menjalnik EDC prestavlja hitreje, skupaj z motorjem ga spodbode bolj odzivna stopalka za plin, vzmetenje nekoliko otrdi. Krmiljenje 4Control poskrbi, da se talisman med ovinki nenadoma znajde skoraj tako dobro kot kaka nemška limuzina. Še več, vse skupaj se izboljša do te mere, da smo si med hitro odpeljanimi zavoji in odseki zaželeli močnejši motor, kakršne ponuja germanska konkurenca, saj si je Francoz presenetljivo podredil asfalt.

Sistem 4Control ima še eno prednost. Poskrbi za to, da je talisman kljub svojim meram presenetljivo okreten avtomobil. Kolesa pri manjših hitrostih se namreč obrneta v nasprotno smer kot prednja, s čimer se zmanjša obračalni krog.

V mestu in pri parkiranju pride še kako prav, sprva pa je občutek malce nenavaden. Glede na mere je tudi poraba zgledna, na testu smo porabili 6,7 litra dizla na sto prevoženih kilometrov (tovarna kombinirano 4,5 litra).

Talisman je na dobri poti, da Renault vrne nazaj med resne igralce v srednjem razredu in privabi kakšnega kupca, ki si ogleduje premijski razred. Kot celota je zelo dober, oblikovno privlačen, udoben in prostoren avtomobil, ob njegovih pomanjkljivostih pa lahko zaradi privlačne cene – v osnovi pod 20, v takšni najmočnejši dizelski izvedbi, s samodejnim menjalnikom in zares bogato opremo pa 35 tisoč evrov – mirno zamižimo.

Foto: Matej Kačič

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Poslovni francoz je dobil tisto, kar mu je doslej manjkalo
Avto
AvtoMatej Kačič Poslovni francoz je dobil tisto, kar mu je doslej manjkalo 24

Renault je talismana z vrha ponudbe opremil z močnim 1,8-litrskim turbobencincem s 165 kilovati oziroma 225 konji in z njim zadel v polno - avtomobil zdaj poteši tudi vozniško zahtevne kupce.

FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)