Avto

Kdaj in komu se splača nakup električnega avta ali hibrida?

V mestu in ob dobri organizaciji se vam nakup električnega avta že skoraj splača, nakup priključnega hibrida dražje znamke pa vsekakor.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.01.2017 23:00
Čas branja: 4 min
Kdaj in komu se splača nakup električnega avta ali hibrida?
BMW 330e iPerformance je priključni hibrid, ki je že danes cenejši od primerljivega dizelskega BMW 325d. Cenijo ga subvencije Eko sklada, v teoriji tudi manjša poraba. V praksi pa je cenejši le na kratkih vožnjah in ob rednem polnjenju baterij.

Še pred nedavnim se je zdelo, da električni avtomobili zaradi visokih cen in premajhnega dosega še dolgo ne bodo zanimivi za trg. Kaj pa je zares prinesel razvoj tovrstnih avtomobilov in obenem širjenje mreže polnilnic? Se danes električni avto ali priključni hibrid že splača? Je nakup bolj smiseln kot denimo pred petimi leti ali gre še vedno za eksotiko?

Pregledali smo trg avtomobilov in infrastrukturo polnilnic in tudi subvencije Eko sklada, ki močno vplivajo na prodajo električnih avtov in priključnih hibridov, ki jih poleg bencinskega ali dizelskega motorja poganja tudi električni motor na zunanje polnjenje.

Infrastrukturni premiki

V zadnjih petih letih se je število polnilnic več kot podvojilo. Leta 2012 jih je bilo v Sloveniji manj kot sto, letos jih je po besedah direktorja AvantCarja Mateja Čera prek dvesto, a jih deluje le polovica. V tem času je polnilnice pri ljubljanskem hotelu Mons in na Kozini postavil Tesla Motors. Do spomladi prihodnje leto bodo brezplačne, nato bodo kupci novih tesel za polnjenje plačevali. Lani je v Sloveniji zrasla še mreža 26 hitrih polnilnic v okviru Zelenih koridorjev Slovenije, ki je del mednarodnega projekta Srednjeevropski zeleni koridorji. Omenjeni koridor sicer zajema 115 hitrih polnilnic v Avstriji, Nemčiji, na Slovaškem, v Sloveniji in na Hrvaškem.

Ljubljana se elektrificira

Največja rast števila polnilnic je bila sicer v Ljubljani. Ljubljanski AvantCar je denimo z vzpostavitvijo souporabe električnih avtomobilov z njimi napolnil center Ljubljane, BTC ter jih nekaj postavil še na ljubljansko letališče Brnik. Košček je k elek­tromobilnosti dodal še LPP z električnimi vozili, ki vozijo na bolj oddaljenih progah.

Veriga od Bovca do prestolnice

V zeleno se odevajo tudi nekateri drugi deli Slovenije. Konec maja lani je skupina podjetij, med njimi BMW Group Slovenija in Hidria, odprla deset novih polnilnic za električne avtomobile. Polnilnice z močjo 22 kilovatov so razporejene na območ­ju tako imenovane Zelene Keltike, ceste med Bovcem, Kobaridom, Tolminom, Spodnjo Idrijo in Idrijo ter v Ajdovščini in Medvodah. Te ceste so doslej veljale za odmaknjene, za električne avtomobile pa so bile neugodne še zlasti zato, ker se baterije na zahtevnih cestah praznijo še hitreje. Nova veriga polnilnic, ki jo bo v prihodnje dopolnila še veriga od Bovca do Ljubljane, pa omogoča razcvet elektromobilnosti na tem območju.

Skromni začetki ...

Še hitreje kot infrastruktura polnilnic pa se razvijajo električni avtomobili, predvsem zmogljivost baterij. Napredek je veličasten, če upoštevamo, da skromni začetki nove dobe segajo v ne prav oddaljeno leto 2010, ko je japonsko-francoski trojček predstavil tri tehnično enake električne avtomobile mitsubishi i-miev, citroën C-zero in peu­geot ion. Prvega poskusa je bilo hitro konec. Skromna prodaja dragih avtomobilčkov velikosti twinga ali fiata pande je jasno sporočila, da kupci za tak avto ne sprejmejo cene 35 tisočakov. Tudi pet tisoč evrov subvencije, ki je bila na voljo pozneje, ob še vedno skromnem realnem dosegu okoli sto kilometrov med polnjenji ni pomagalo. Za podobno velik bencinski avto je bilo namreč treba odšteti tudi do petkrat manj denarja. Francoska predstavnika trojčka sta leto pozneje znižala cene za šest tisočakov, zadnji primerki pa so šli med kupce za polovico prvotne cene.

... optimistično nadaljevanje

Današnji električni avtomobili imajo precej večje dosege, čas polnjenja pa se je zaradi zmogljivejših polnilnic skrajšal za nekajkrat: z osmih ur prek klasične polnilnice moči 3,7 kilovatov na le dobro uro na hitrih polnilnicah z močjo 22 ali več kilovatov. Sodobni avtomobili imajo baterijo z zmogljivostjo prek 30 kilovatnih ur in dosegom prek 200 kilometrov med polnjenji. BMW je lani predstavil novo baterijo v modelu i3, ki omogoča doseg 300 kilometrov, renault je ravnokar predstavil model zoe z baterijo kapacitete 41 kilovatnih ur, ki na papirju omogoča doseg prek 400, dejansko pa okoli 300 kilometrov. Opel pa konec tega leta prihaja na trg z ampero-e, s katero bo mogoče prevoziti 500 kilometrov z enim polnjenjem.

Višje subvencije, nižje cene

Cene električnih avtomobilov so medtem precej padle, subvencije pa zrasle. Najcenejši na trgu je renault zoe s ceno 20.500 evrov, upoštevaje subvencije Eko sklada, ki so se zvišale s pet tisoč na 7.500 evrov, zoe stane le 13 tisočakov (z zmogljivejšo baterijo in boljšo opremo pa 18.500 evrov). Ceni je sicer treba prišteti še najem baterije, kar stane vsaj 69 evrov na mesec. Za okoli 30 tisočakov, kolikor je leta 2010 stal skromni citroen C-zero, pa danes dobite BMW i3 s 125 kilovati moči in dosegom 300 kilometrov ter ­volkswagna golfa, kio soul EV in še nekaj drugih modelov. Tudi Oplova ampera-e naj bi imela pri nas podobno ceno.

Se torej električni avto že splača? Ne nujno.

Cena energenta je resda do osemkrat nižja, a ovire s polnjenjem ostajajo zaradi še vedno redkih polnilnih mest, pogosto nedelujočih, dolgega časa polnjenja (klasične polnilnice) ali plačljivosti hitrih polnilnic na avtocestnem križu. Dosegi električnih avtomobilov so sicer večji kot pred petimi leti, a so zgolj teoretični; BMW oglašuje 300 kilometrov, v praksi pa to pomeni manj kot dvesto prevoženih, kar voznikom lahko zagreni daljše vožnje. Za mestne vožnje, ob primerni dostopnosti elektropolnilnic in dobri organiziranosti, pa se električni avto utegne splačati, a le dolgoročno. Taki avtomobili so namreč še vedno precej dražji od klasičnih bencinskih in dizelskih. Renault zoe je denimo za 50 odstotkov dražji od clia, podobno je pri golfu, nissanu leafu in drugih.

Hibridi so vabljivejši od električnih avtomobilov

Alternativa klasičnim električnim avtomobilom so priključni hibridi, ki del poti (med 20 in 50 kilometri) prevozijo le na elektriko, potem pa povelje prevzame bencinski ali dizelski motor. Na tem področju je rokave najbolj zavihal BMW, saj je z bencinskimi priključnimi hibridi opremil serije 2, 3, 5, 7 in X5. V večini primerov je novo tehnologijo ponudil za ceno, primerljivo dizelskim motorjem, ob upoštevanju subvencije Eko sklada (4.500 evrov) pa so ti celo cenejši in se vsaj v teoriji splačajo že pri nakupu. Hibridni BMW 330e iPerformance je denimo za štiri tisočake cenejši od dizelskega 325d s samodejnim menjalnikom, ob tem je zmogljivejši in varčnejši. Zakaj samo v teoriji? Naša primerjava je pokazala, da se na daljših vožnjah še vedno bolj splača dizelski motor, hibridni pa le na krajših in ob rednem polnjenju baterije.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3

Zimskim razmeram primerno smo se zapodili na sneg, z mitsubishijem eclipsom crossom po zaledenelem poligonu Norveške, z Opli (reportaža čez vikend) pa v Lungau blizu Salzburga. Janez je bil na razkritju novega mercedesa A, Matej pa je spoznaval novi subaru XV. Predženevska vročica razkriva prve novosti, kio ceed in hyundaija santa feja. Valicon pa je predstavil izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev

FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.