V Stuttgartu imajo zares plodovito obdobje. Mercedesi od A do S se prodajajo kot vroče žemljice, navihani šef Dieter Zetsche pa že odpira šampanjec in nazdravlja super uspešnemu letu. Zabavi se je kot zadnji pridružil poštirkani gospod, ki pa se rad tudi umaže.
Mercedes-benz E all-terrain zapolnjuje vrzel med elegantnimi limuzinami oziroma karavani ter robustnimi športnimi terenci, z njim pa smo suvereno osvojili tudi 2.509 metrov visoki avstrijsko-italijanski gorski prelaz Timmelsjoch ter »udarili« bližnjico skozi zimzeleni gozd.
Evolucija Mercedesovega karavana
Že poleti smo v Hamburgu ugotovili, da je novi karavanski mercedes-benz razreda E eleganco, prostor in tehnologijo zlil v kombinacijo, ki naj bi zavladala v razredu premijskih prostornežev. To nas niti ni presenetilo, saj v Stuttgartu prostorne karavane izdelujejo od leta 1978, v drugi generaciji leta 1985 so mu pritaknili prilagodljiv štirikolesni pogon 4Matic, v tretji leta 1996 je dobil osemvaljnik, v četrti leta 2003 zračno vzmetenje, v peti leta 2009 pa 11 asistenčnih sistemov.
Bolje pozno kot nikoli
A kljub bogati zgodovini in uspehom na trgu se je zdelo, kot da nekaj manjka. Audi, Subaru in Volvo so se medtem brezskrbno podili po pesku, snegu in blatu, osvajali gorske prelaze in vijugali med drevesi. V Stuttgartu so pravzaprav še dolgo opazovali vse skupaj, saj imajo vse potrebne začimbe za pustolovskega karavana na svojih policah že od pamtiveka. Iz opazovalcev so se (končno) prelevili v igralce ter z E all-terrainom zapeljali na prostrana naravna igrišča.
Recept za izdelavo robustnega karavana, ki se ne ustraši brezpotij in vremena, je pravzaprav preprost. Vzameš karavana, elegantno šminko na izpostavljenih delih zaščitiš s trpežno plastiko, ga malo dvigneš ter opremiš s štirikolesnim pogonom. Kot pika na i pri Mercedesu serijsko sledita še devetstopenjski samodejni menjalnik in nastavljivo zračno vzmetenje.
Zračno vzmetenje za skok z asfalta
Mercedes E all-terrain svoje aktivno poslanstvo po blažjih oblikah terena opravi z odliko. Zaradi dodatnega robustnega plastičnega okrasja na prednjem odbijaču, blatnikih, pragovih in spodnjem delu zadka ter malo drugačne maske se že na pogled loči od vsakdanjih bratov.
Bolj skrito je dejstvo, da ima v zadku od 670 do 1.820 litrov prostora, v kabini pa je tak kot klasična različica. Udoben, prestižen, varnostno odličen in kakovostno izdelan, modernost pa opcijsko poudari povsem digitalna armaturna plošča.
Svojo malce divjo naravo pustolovski E sporoča le z gumbom med sedežema, s katerim lahko ob običajnih (eco, comfort, sport, individual) izberemo tudi posebni terenski vozni program all-terrain. Avtomobil se takrat dvigne in se na visokih nogah lahko vozi do hitrosti 35 kilometrov na uro, če hitrost presežemo, pa se samodejno zniža.
Zračno vzmetenje odmik od tal prilagaja za največ 3,5 centimetra, na najvišji točki pa oddaljenost od tal znaša 15,6 centimetra. Številka ni ekstremna in ne dosega niti ravni športnih terencev, vendar bo gotovo v pomoč v snegu in na površinah, kjer ni asfalta.
4Matic krepi vozniško samozavest
Še bolj vsestransko uporaben v vseh razmerah in podlagah je štirikolesni pogon 4Matic, pri katerem se 45 odstotkov moči prenaša na sprednji kolesi, 55 odstotkov na zadnji.
O zmogljivosti paketa smo se prepričali na zasneženi in poledeneli cesti na prelaz Timmelsjoch oziroma Passo del Rombo, kjer smo se premikali v slogu geparda, spolzke serpentine zvozili kot po tračnicah ali pa uživaško drseli počez.
Malo večji odmik od tal nam je prišel zelo prav pri vožnji po strmem gozdnem kolovozu, prepredenem s koreninami in večjimi kamni, kjer navadni avti nimajo kaj iskati. All-terrain kljub močni volji in visoki obutvi seveda ni klena terenska zverina, saj nima kakih izjemnih vstopnih in izstopnih kotov, plezalne ambicije pa omejuje tudi razmeroma dolgo medosje.
Odlični dizli bodo kos še tako zahtevnim nalogam
Mercedes je all-terrainu namenil zgolj dizelski pogon, na Tirolskem pa sta nas prepričala tako novi štirivaljnik z oznako 220 CDI (moč 143 kilovatov oziroma 192 konjskih moči) kot šestvaljnik 350 CDI (moč 190 kilovatov oziroma 258 konjev).
Prvi motor je v kombinaciji z neslišnim samodejnim menjalnikom umirjen, po potrebi dovolj zmogljiv in s porabo šestih litrov tudi varčen. Močnejši pa v kombinaciji s športno nastavljenim zračnim vzmetenjem ponuja tudi dovolj dinamike, pohvalili pa ga bodo tudi tisti, ki pogosto za seboj vlečejo kak tovor.
Mercedesu je prvi terenski karavan brez dvoma uspel, saj ob eleganci in prostornosti ponuja tudi robustnost in zmogljivosti, ki bodo zgledno potešile avanturistični duh. Le denarnico bo treba spomladi kar dobro odpreti, saj naj bi cena znašala dobrih 60 tisoč evrov.