Evropska komisija je včeraj sprejela nov ukrep za zmanjšanje izpustov v prometu, od septembra 2017 bodo morali biti vsi novi avtomobili z bencinskimi motorji z neposrednim vbrizgom opremljeni s filtrom trdih delcev (ti so bili doslej značilni za dizelske motorje). Od leta 2018 pa bo ukrep veljal za vse bencinske motorje. To za proizvajalce pomeni dodaten strošek od 100 do 150 evrov na avto, je poročala mednarodna organizacija za čist transport ICCT. Za koliko bo njihova vgradnja povečala končno ceno avtomobila, še ni znano.
S filtri trdih delcev, doslej značilnih za dizelske motorje, bodo komisarji zajezili kronična vnetja dihal, rakava obolenja ter bolezni srca in ožilja.
Avtomobilski pa so se že odzvali z željo, da komisija veljavnost ukrepa premakne na leto 2019. Nemški Volkswagen je še pred ukrepom komisije napovedal, da bo filtre vgradil v vse bencinske motorje.
Evropska komisarka za industrijo Elzbieta Bienkowska je ob tem poudarila, da bi morali avtomobilski proizvajalci že v tem trenutku začeti snovati filtre trdih delcev za bencinske motorje, da bodo na ujeli zahteve postavljene v prihodnjem letu.
Ukrep je še en odziv na afero Volkswagen, ki je evropsko komisijo spodbudila k spremembi zakonodaje na področju izpustov toplogrednih plinov avtomobilov. Evropski parlament pa na komisijo kritizira zaradi zamud pri uveljavitvi novih pravil, predvsem pri meritvah porabe po trenutnih zastarelih standardih.